Małgorzata Piskorz - zdjęcie

Małgorzata Piskorz

Jest córką aktora i reżysera Leszka Piskorza. Mając dziesięć lat zagrała Isię w inscenizacji „Wesela” w Starym Teatrze (reż. A. Wajda) i – jak sama mówi – wtedy dopiero postanowiła zostać aktorką. W 2004 ukończyła krakowską PWST rolą Stelli w adaptacji „Fantazego”, zatytułowanej „Niepoprawni”, w reżyserii studentów WRD pod opieką pedagogiczną Mikołaja Grabowskiego. W tym samym roku otrzymała angaż w Teatrze Bagatela, gdzie zadebiutowała jako Lena w „Naczelnym” (reż. S. Sośnierz). Od lat rozbawia publiczność rolą córki taksówkarza-bigamisty w „Mayday 2”, a ostatnio również jako jedna z narzeczonych bohatera farsy „Boeing, boeing”. Z ról filmowych wymienić należy udział w opowieści o przyjaźni Mirona Białoszewskiego i Jadwigi Stańczakowej „Parę osób, mały czas” (reż. A. Barański) oraz w „Mistyfikacji” (reż. J. Koprowicz), przewrotnej fantazji o Witkacym, który nie popełnił samobójstwa. Grywa także w telewizyjnych serialach obyczajowych i paradokumentalnych. W 2008 studiowała w słynnym Lee Strasberg Theatre and Film Institute, do którego wróciła w 2009 na jeszcze jeden trymestr, co zainspirowało ją do zrealizowania sztuki w języku angielskim – „Seascape with Sharks and Dancer” Dona Nigro, w reżyserii Andrzeja Majczaka, wystawianej na deskach scen Molière oraz Loch Camelot.
Spektakle z udziałem tego aktora:

MAYDAY w reżyserii Wojciecha Pokory, 25 lat na scenie!

Komedia

Ponad 1600 przedstawień! 25 lat na scenie! 100 procent frekwencji!
Grubo ponad trzysta tysięcy widzów! Trzy tysiące godzin czystego, wyzwalającego śmiechu! Takie jubileusze w polskim teatrze się nie zdarzają!
Fajerwerki humoru, a zarazem pean na cześć męskiej zaradności, pomysłowości i intelektu.
Niejaki John Smith, taksówkarz, usiłuje wybrnąć z pomocą przyjaciela z tarapatów i nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, demaskujących jego podwójne życie: w dwóch oddzielnych domach, z dwiema różnymi, równie mocno kochającymi go małżonkami.
Smith stacza śmiertelny pojedynek z obiema kobietami, jednym homoseksualistą i komplikującymi jeszcze bardziej sytuację
gapowatymi inspektorami policji.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy mężczyzną odkrywającym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w farsie, a mężczyzną znajdującym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w tragedii. Reakcja męża w każdej ze sztuk powinna być taka sama. Różnica polega na reakcji publiczności, a nie męża. Tak twierdzi Ray Cooney, autor najbardziej kasowych i z pewnością najśmieszniejszych fars, jakie powstały
na Wyspach Brytyjskich w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły teatry Europy Zachodniej i Broadwayu.
„Mayday” jest jego siedemnastym z kolei utworem, podobno jak dotąd najlepszym... Po raz pierwszy w Polsce wystawiono go
w warszawskim Teatrze Kwadrat z Wojciechem Pokorą jako Johnem Smithem. Aktor tak polubił rolę i sztukę, że sam podjął się jej reżyserii we Wrocławiu i Katowicach. Tam właśnie zobaczyła to przedstawienie (i brawurową reakcję publiczności) ówczesna dyrektor Bagateli
Nina Repetowska i zaprosiła Pokorę do pracy w Krakowie.

Szczegóły

Boeing, Boeing - Odlotowe narzeczone

Komedia

Jedna z najzabawniejszych teatralnych komedii ostatniego półwiecza w nowym przekładzie i adaptacji niezrównanego Bartosza Wierzbięty, który kongenialnie spolszczył „Shreka”!

Maks nie ma żadnych problemów z życiem uczuciowym, dopóki grafik lotów jego trzech nie wiedzących o sobie nawzajem narzeczonych-stewardess pewnego dnia się nie pokryje… Miłosny czworokąt uzupełniają przyjaciel głównego bohatera i rezolutna rosyjska gosposia, tym bardziej komplikujący akcję, im bardziej starają się ją rozplątać.

Dodatkowym smaczkiem inscenizacyjnym jest podwójna obsada spektaklu, kusząca do ponownej wizyty w teatrze i dająca widzowi niepowtarzalną okazję do własnych porównań. Sztuka wpisana do księgi Guinessa za rekordową ilość wystawień i wyróżniona prestiżową Tony Award, bawi nieustannie publiczność pod każdą szerokością geograficzną.

Szczegóły