Małgorzata Majerska - zdjęcie

Małgorzata Majerska

8,9 / 10

74 oddanych głosów

Studentka Akademii Teatralnej w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Matka Joanna od Aniołów

Dramat

Wybitne opowiadanie Jarosława Iwaszkiewicza z czasu wojny. Ważny w dziejach polskiego kina film Jerzego Kawalerowicza i Tadeusza Konwickiego.
Do Ludynia, na krańce dawnej Rzeczpospolitej przybywa młody egzorcysta ksiądz Suryn. Tutejszy klasztor ponoć opanował diabeł. Czego doświadczają zakonnice? Jak powstaje zło, którego nie rozumiemy? Spektakl o potrzebie doświadczenia czegoś, co nas przerasta.

W tytułowej roli przeoryszy – Małgorzata Kożuchowska.

W spektaklu wykorzystano fragmenty następujących tekstów: Stanisław Wyspiański, Powrót Odysa; John Donne, Pchła, Waleta żalu zabraniająca, tłum. Stanisław Barańczak; Rajmund z Kapui, Żywot św. Katarzyny ze Sieny, tłum. Kalikst Suszyło OP; Homer, Odyseja, tłum. Zygmunt Kubiak; Hieronim Morsztyn, Do Abrahama Maciejowskiego o anatomijej białogłowskiej; Ojcze nasz w języku aramejskim; Daniel Naborowski, Do panien; Jan Andrzej Morsztyn, Świerzbiącej, Na smętną, Paszport kurwom z Zamościa, Diabeł z ogonem, Nagrobek kurwie; Modlitwa św. Katarzyny ze Sieny do Matki Bożej (fragment przytoczony przez św. Jana Pawła II, Rzym 14 I 1980).

Szczegóły

Przybysz

Muzyczny

PRZYBYSZ to poemat muzyczny na motywach albumu ShaunaTana „The Arrival”. Rozstanie, tęsknota, samotność, wyobcowanie – to uczucia towarzyszące każdemu, kto opuszcza swój kraj, rodzinę i decyduje się na podróż w nieznane – w pogoni za lepszym życiem. Książka zawiera niezwykle sugestywne, pełne magii obrazy, które – bez pomocy słów – nie tyle ilustrują fabułę opowiadania, lecz ją interpretują; nadają zwyczajnym miejscom, przedmiotom, zwierzętom, a nawet zdarzeniom czy zjawiskom społecznym nieoczekiwany, głębszy kontekst. Spektakl opowiada o drodze tytułowego Przybysza do Nowego Świata. Towarzyszą mu statki, chmury, walizki, magiczne istoty oraz inni podróżni szukający lepszego jutra. Nowy Świat okazuje się niezrozumiały, tajemniczy, dziwny i abstrakcyjny, pełen ludzkich historii takich jak „przybyszowa”. Opowieść o bezgranicznej miłości, tęsknocie, strachu, a także zachwycie nad wolnością i innością.

Siódemka absolwentów aktorstwa teatru muzycznego warszawskiej Akademii Teatralnej zabierze Państwa w magiczny, oniryczny świat tułaczki.
A historię podróży Przybysza opowiedzą za pomocą muzyki, aktorstwa i ruchu.

Spektakl powstał w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, jako spektakl dyplomowy studentów kierunku aktorstwo teatru muzycznego w roku akademickim 2019/2020

Szczegóły

Hymny I Online

Muzyczny

Są sprawy, o których się nie rozmawia ani z partnerem, ani z partnerką, ani z własną matką. Nie mówi się o nich z przyjaciółmi, z lekarzem, z kimkolwiek. Czasem dlatego, że sprawy te są zbyt obślizgłe, nazbyt niedorzeczne; zbyt nieracjonalne, błoniaste i błotniste.
Zaczyna się nowe życie – jest to cud. W pomieszczeniu pojawia się dziecko. Każde nowonarodzone dziecko – i różowe, i pomarszczone, i wesołe, i zabeczane – wlecze za sobą nowonarodzony cień. Cień rozpełza się po kątach, prześlizguje po twarzach pozostałych członków stada. Cień ukrywa coś, a jeszcze coś innego myli. Złośliwie wprowadza w błąd. Rani przypadkowym komentarzem. Opiekunów dziecka cień wypełnia strachem, złością, bezradnością, prymitywnym sprzeciwem. Utratą. Fałszywym wyobrażeniem. Cień przypomina o krainie, z której przyszedł, o możliwości zła.
Cienia, który wlecze za sobą nowonarodzone dziecko nie da się przegnać na zawsze. Oswoiwszy wcześniej wzrok z szarością, brązem i zgniłą zielenią da się opisać go, da się go przebłagać, ułaskawić. “Możesz zostać” – wreszcie powiemy mu, kiedy już zbadamy jego gęstość, strukturę, swoistość.
“Hymny” to opowieść o ciemnej stronie każdej indywidualnej i społecznej przemiany (chociaż w przypadku “Hymnów” jest to przemiana w rodzica lub opiekuna). “Hymny” – podniosłe i uroczyste pieśni pochwalne o charakterze apostroficznym towarzyszą rytuałom przejścia. Przypominając o gorszym i ciemnym uczą spostrzegać to co delikatne, piękne i nowe.
Reżyserką spektaklu dyplomowego studentów aktorstwa scen muzycznych warszawskiej AT jest Anna Smolar, laureatka Paszportu Polityki, twórczyni niezwykle czuła na pęknięcia w rzeczywistości i demoniczne stany nieoczywiste. Librettem “Hymnów” zajęła się Natalia Fiedorczuk-Cieślak (również laureatka Paszportu Polityki), pisarka i dramaturżka, specjalistka od trafnych opisów międzyludzkiej i wewnętrznej niedoli. Partytura muzyczna na sześć głosów i niemowlę – jest dziełem Macieja Cieślaka, twórcy kultowego zespołu Ścianka, uznanego kompozytora i producenta. Za scenografię i kostiumy odpowiada Mateusz Atman, artysta interdyscyplinarny, autor scenariuszy, spektakli i scenografii teatralnych. Zespołowi aktorskiemu towarzyszy podczas pracy nad spektaklem Małgorzata Gorol, uznana aktorka teatralna i filmowa.

Szczegóły

Przybysz

Muzyczny

PRZYBYSZ to poemat muzyczny na motywach albumu Shaun Tana „The Arrival”. Rozstanie, tęsknota, samotność, wyobcowanie – to uczucia towarzyszące każdemu, kto opuszcza swój kraj, rodzinę i decyduje się na podróż w nieznane – w pogoni za lepszym życiem. Książka zawiera niezwykle sugestywne, pełne magii obrazy, które – bez pomocy słów – nie tyle ilustrują fabułę opowiadania, lecz ją interpretują; nadają zwyczajnym miejscom, przedmiotom, zwierzętom, a nawet zdarzeniom czy zjawiskom społecznym nieoczekiwany, głębszy kontekst. Spektakl opowiada o drodze tytułowego Przybysza do Nowego Świata. Towarzyszą mu statki, chmury, walizki, magiczne istoty oraz inni podróżni szukający lepszego jutra. Nowy Świat okazuje się niezrozumiały, tajemniczy, dziwny i abstrakcyjny, pełen ludzkich historii takich jak „przybyszowa”. Opowieść o bezgranicznej miłości, tęsknocie, strachu, a także zachwycie nad wolnością i innością. Siódemka studentów IV roku aktorstwa teatru muzycznego zabierze Państwa w magiczny, oniryczny świat tułaczki. A historię podróży Przybysza opowiedzą za pomocą muzyki, aktorstwa i ruchu.

Szczegóły

Sen nocy letniej

Muzyczny

Młoda para, czworo kochanków, grupa artystów – ich losy mogą skrzyżować się przypadkowo, albo nie do końca. Istnieje bowiem ukryty wśród liści paproci równoległy świat, którego złośliwi mieszkańcy mogą kogoś połaskotać… Zapraszamy Państwa na wyśpiewaną komedię o namiętności i pragnieniach…

" „Sen nocy letniej” Williama Szekspira w przekładzie K. I. Gałczyńskiego z muzyką Leszka Możdżera – to brzmi jak niezwykle trudne wyzwanie. I takie też było w rzeczywistości. Biorąc ten materiał na warsztat („Praca nad rolą w teatrze muzycznym”), zdawałam sobie sprawę, że podjąć się jego realizacji mogą tylko studenci-aktorzy szczególnie utalentowani muzycznie. Szekspir i Gałczyński postawili poprzeczkę wysoko, a kompozytor znacznie ją podniósł. W wyniku tego studenci otrzymali nie lada zadanie, z którego, moim zdaniem, wyszli zwycięsko. Postarali się o to, by pokaz egzaminacyjny wszedł jako spektakl do stałego repertuaru Teatru Collegium Nobilium. To znaczy, że czerpią z tego radość i chcą podzielić się nią z Widzami. To ostatni rok ich edukacji. Przed nimi nieznana, niełatwa zawodowa rzeczywistość. Oby „Sen nocy letniej” zaowocował lawiną propozycji. Zasługują na to." - dr Anna Sroka-Hryń

Szczegóły

Jednego serca

Muzyczny

Pomysł, aby sięgnąć po repertuar wielkiego Czesława Niemena zrodził się z mojego głębokiego szacunku dla Jego twórczości. Okazało się, że studenci z entuzjazmem podeszli do tego trudnego zadania. Pracowaliśmy ciężko, ale z radością. Wspólnie opracowywaliśmy muzyczne koncepcje i razem szukaliśmy interpretacyjnych tropów. Z postawionych Im zadań wywiązali się wspaniale!

Oprawą muzyczną i nieocenionym fachowym wsparciem była Pani Profesor Miłka Brzezińska, która dzielnie spisała wszystkie utwory, opatrzyła swoimi aranżacjami – za co składam Jej podziękowania.

Usłyszą Państwo znane i nieco mniej osłuchane utwory Czesława Niemena. Nie zabraknie Dziwny jest ten świat, Jednego serca czy Wspomnienia. Ale pojawią się również Moja ojczyzna i Pielgrzym do słów Cypriana Kamila Norwida.

Dziękujemy władzom Akademii Teatralnej za możliwość kontynuowania tej przygody.

Przed Państwem Studenci II roku Akademii Teatralnej Wydziału Aktorskiego kierunku aktorstwo teatru muzycznego.

Anna Sroka–Hryń

Szczegóły