Magdalena Warzecha - zdjęcie

Magdalena Warzecha

7,9 / 10

98 oddanych głosów

Od 1997 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwentka warszawskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (1993). W latach 1993–2001 aktorka Teatru Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie.

Współpracowała z teatrami warszawskimi: Dramatycznym, Montownia, na Woli im. Tadeusza Łomnickiego, Sceną Prezentacje, Studiem Teatralnym KOŁO, Polonia, a także z Teatrem Provisorium w Lublinie oraz z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej. Laureatka zespołowej nagrody aktorskiej w 3. Ogólnopolskim Konkursie na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Europejskiej za przedstawienie Spacerowicz Walsera w reżyserii Igora Gorzkowskiego ze Studia Teatralnego KOŁO w Warszawie (2008).

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Iwona, księżniczka Burgunda

Dramat

Co się stanie, kiedy do poukładanego świata wkroczy, a potem naruszy go i zmąci taka jedna – obca?

Nieociosana i niesformatowana, nie pasuje do rzeczywistości z Photoshopa. Co więcej, Iwona jest na swój sposób bezczelna, bo sama przyznała sobie prawo do błędu, do słabości i niedoskonałości. To irytuje, budzi zazdrość i demaskuje nasz własny fałsz. Mamy demokrację. Ale przecież społeczne hierarchie nadal istnieją. Pilnujemy tego porządku, tak jak strzeże go dwór w dramacie Gombrowicza. I nie lubimy tych, którzy odstają.

Szczegóły

Kordian

Dramat

Dramat polskich wyborów.

Ginąć, umierać w imię szlachetnej idei czy żyć i psom szyć buty? – polska alternatywa przedstawiona Kordianowi w dwóch przypowieściach.

Szczegóły

Dziady

Dramat

Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.

Obsada z podziałem na sceny:

UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz

GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba

CZĘŚĆ III

PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki

WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja

EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień

WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak

SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak

U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa

FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja

Szczegóły

Ślub

Dramat

Litewski mistrz Eimuntas Nekrošius powraca do Teatru Narodowego, by zmierzyć się z jednym z najważniejszych polskich dramatów XX wieku.

Arcydzieło Witolda Gombrowicza. Gdzie w ruinach dawnych porządków znaleźć zaczątek nowych? Czy zderzam się w życiu z innymi, czy z tym co właśnie ja mówię i robię? Czy nasz świat tworzy się między nami? A jeśli tak, to „po co tyle ceregieli”?

Szczegóły

Pożegnania

Dramat

Chłopak z dobrego domu i fordanserka. Spotykają się przed okupacją i po Powstaniu Warszawskim. Agnieszka Glińska opowiada o niespełnionej miłości i o końcu Polski przedwojennej, biorąc na warsztat powieść Stanisława Dygata.

Miłość nie spełni się. Ani przed wojenną hekatombą, ani też w nowym, przywiezionym ze wschodu porządku. Reżyserka przedstawia historię pogruchotanego pokolenia, zastanawia się nad losem polskiej inteligencji i nad naszym dzisiejszym dziedzictwem. Prowadzi przedstawienie ze swadą, wrażliwością, wyczuciem psychologicznych detali. Nie bez przekory i ironii.

"Pożegnania" nazywano inteligenckim rozrachunkiem, tekstem o pokoleniu, dla którego życie skończyło się 1 września 1939 roku. Ta pełna wdzięku i dowcipu opowieść pozwala przyjrzeć się najnowszej historii ironicznie i z dystansem - a także zastanowić nad inteligenckim rodowodem współczesnej Polski.

Szczegóły

Duszyczka

Dramat

Jan Englert w teatrze Jerzego Grzegorzewskiego – ostatnim wciąż granym przedstawieniu Mistrza. W podziemiach Teatru Narodowego, gorączkowymi słowami Tadeusza Różewicza mierzymy się z doświadczeniem wieku średniego i z absurdem śmierci.

Jerzy Grzegorzewski sięgał po twórczość Różewicza wielokrotnie. Bohater poematu, który sam autor polecił czytać „jednym tchem”, zaczyna sumować życie, prowadzi przez labirynty pamięci, rozlicza się ze swoim sumieniem, rozprawia z męskością. Opowieść o ludzkiej duszy – słabej, śmiesznej, ale i pięknej.

Szczegóły