Magdalena Smalara - zdjęcie

Magdalena Smalara

8,3 / 10

197 oddanych głosów

Data urodzenia:
14-03-1978 (41 lat)

W 2002 roku skończyła Akademię Teatralną w Warszawie. Od 2002 roku jest aktorką Teatru Polskiego w Warszawie. W 2003 roku w Sopocie odbyła się premiera jej recitalu "Tekstylia" z piosenkami Agnieszki Osieckiej.

W 2001 roku otrzymała Grand Prix, Nagrodę Publiczności oraz Nagrodę Dziennikarzy w Konkursie na Interpretację Piosenek Agnieszki Osieckiej, organizowanym przez Fundację Okularnicy. W 2003 roku otrzymała Nagrodę im. Tadeusza Łomnickiego za wybitne osiągnięcia w dwa lata po ukończeniu studiów.

Dużą popularność przyniosła jej rola Kingi w serialu Samo życie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Ferdydurke

Dramat

Trzydziestoletni Józio przeżywa istny horror. Horror egzystencjalny. Świat poddaje go torturom, wciskając na powrót w szkolną ławkę - za małą i obklejoną wyżutą gumą. Tłamsi nowoczesność trendów, mierzi zatęchłość ziemiańskiego dworku. Torturuje wreszcie Józio sam siebie: wstydem, lękiem i kompleksami. Pragnie się ukształtować, a jednocześnie chce pozostać niedookreślony. Jednak nie może uciec przed gębą inaczej, jak tylko w inną gębę. Nie wie kim jest, ale wie, kiedy go deformują.

Stojący za sukcesem „Mistrza i Małgorzaty” Teatr Malabar Hotel wraz z Teatrem Dramatycznym tym razem przedstawiają kanon literatury polskiej - FERDYDURKE. Zjawiskowość scenografii, lalki i maski tworzące szaleństwo półsnu, sprawiają, że adaptacja powieści jest wyjątkowa, a jednocześnie bardzo wierna Gombrowiczowi. FERDYDURKE staje się horrorem egzystencjalnym, który zachwyca. Bo jak ma nie zachwycać, skoro zachwyca?

Szczegóły

Historia Jakuba

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, w którym trzeba jasno określić swoje pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać swoją inność i obcość, a próby scalenia swojej osobności w spójną całość raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i tocząca się wartko niemalże burleskowa akcja.

Spektakl reżyseruje Ondrej Spišak, współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem od ponad piętnastu lat - ich realizacje „Naszej klasy”, „Malambo” „Merlina. Innej historii” „Proroka Ilji”, „Młodego Stalina” i „Niedźwiedzia Wojtka” zdobyły wiele nagród i cieszyły się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.

Spektakl dla Widzów od 15 roku życia.

Szczegóły

Lily

Komedia

Kryminalna zabawa teatralna. Trup przemieszcza się, pojawia się i znika. Skomplikowana intryga, dająca przyjemność publiczności. I te wyraziste charaktery sceniczne! Świetnie narysowanych osiem postaci, w tym para zabawnych i niepoprawnych staruszków – inspektor ciamajda i „wiedząca wszystko sprzątaczka”, czyli znajoma inspektora z młodości „pomagająca” mu w znalezieniu zabójcy.

Reżyseruje Krystyna Janda, i to właśnie ją zobaczymy w roli tytułowej, nieznośnej Lily. Jako inspektor węszył będzie Piotr Machalica. W pozostałych rolach: Agnieszka Krukówna, Magdalena Lamparska, Magda Smalara, Mateusz Damięcki, Grzegorz Daukszewicz, Mirosław Haniszewski/Krzysztof Stelmaszyk – a wśród nich, wiadomo, morderca.

Szczegóły

Wzrusz moje serce

Dramat

Ona – kłamliwa i bezwstydna. On – naiwny i namolny. I jeszcze bezradny przyjaciel. W rolach epizodycznych: francuski pedikiurzysta, hiszpański akompaniator, jugosłowiański marynarz i wielu innych interesujących mężczyzn. Oto romans, który potrafi wypełnić życie.

Dobrze zakorzeniony w Polsce Hanoch Levin – poeta, kabareciarz, reżyser, skandalista – pozostawił 63 sztuki sceniczne, z których „Wzrusz moje serce” to jedna z ostatnich. Zawiera się w tej sztuce cała wiedza izraelskiego mistrza o sprawach damsko-męskich, cała czułość, cała zgryźliwość. I melancholia.

Szczegóły

Kabaret na koniec świata

Kabaret

Koniec świata się zbliża. Nieważne jak zacząłeś. Ważne jak skończysz!

Czarny humor, purnonsens, absurdalne skecze, liryczne piosenki, aktorskie improwizacje i błazenada – tego wszystkiego i kilku innych rzeczy spodziewajcie się w Kabarecie na Koniec Świata. Przełamujemy tabu, przekraczamy granice politycznej poprawności, odkrywamy nowe tematy do szyderstwa. Każda odsłona Kabaretu to nowy program i nowi bohaterowie!

"Kabaret na Koniec Świata" to kabaret literacki, w którym występują zawodowi aktorzy. Co miesiąc kabaret pokazuje nowy program skupiony wokół różnych tematów, jak na przykład celebryci, karnawał, depresja, dzieciństwo, uzależnienia, podróże, Dzień matki.

Występują: Zuzanna Grabowska, Olga Sarzyńska, Agata Wątróbska, Izabela Dąbrowska, Anna Markowicz, Waldemar Barwiński, Robert T. Majewski, Wojciech Solarz, Mateusz Rusin, Paweł Koślik, Sebastian Stankiewicz, Maciej Makowski, Michalina Sosna, Magdalena Smalara.

Kabaret występuje co miesiąc na Scenie Przodownik Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy.

Szczegóły

Cabaret

Musical

Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z góra lodową.

Na podstawie musicalu powstał jeden z najwybitniejszych filmów w historii kina. „Cabaret” to również źródło muzycznych evergreenów – „Money, Money”, "Welcome to Berlin" czy „Don’t Tell Mama”.

Na podstawie sztuki Johna Van Drutena i opowiadania Christophera Isherwooda.

Spektakl przeznaczony dla widzów od lat 15.

Szczegóły

Wieczór Trzech Króli

Komedia

"Wieczór Trzech Króli", komedia omyłek Williama Szekspira jest jednym z jego najpopularniejszych utworów, którego komizm jest uniwersalny i zasadzony tak na niuansach słownych żartów, jak i na obserwacjach różnic płci, a także samego społeczeństwa, rozwarstwionego i proszącego się o satyrę.

"Wieczór Trzech Króli" zainscenizowany został na gruzach Teatru Polskiego. Dan Jemmett ignoruje tradycję obciążania tekstów Stratfordczyka gęstą smugą współczesnych narracji. Zamiast tego szuka Szekspira wyzwolonego, w którym aktorzy przywdziewając kostium zyskują swobodę, jaką naturalnie mieliby, zrzucając go po zejściu ze sceny.

Spektakl Jemmetta to okazja, aby usłyszeć, jak brzmi Szekspir realizowany przez Brytyjczyka. Szekspir, w którym szuka się żywiołu komicznego, w brawurowych wykonaniach, pełnych zaufania do słowa pisanego. "Wieczór..." to również wyzwanie rzucone młodej części zespołu aktorskiego Teatru Polskiego. Zespół pod wodzą Jemmetta nadaje spektaklowi tempo i brawurę wykonania, wymieniając zarazem energię z widownią.

Szczegóły

Król Edyp

Tragedia

Najdoskonalszy kryminał wszech czasów, jedno z najstarszych arcydzieł literatury dramatycznej, wzór tragedii doskonałej, pierwszy evergreen w historii dramatu. Do dziś krytycy są zgodni – napisany ok. 427 r. p.n.e. przez Sofoklesa dramat nie ma sobie równych. Oto tytułowy bohater rodzi się pod znakiem okrutnej klątwy: zabije własnego ojca, poślubi matkę i spłodzi z nią potomstwo. Aby uniknąć wyroku, rodzice porzucają małego okaleczonego Edypa w górach. Chłopiec jednak nie umiera tylko trafia na dwór króla Koryntu.

„Król Edyp” wraca na afisz Teatru Dramatycznego. Wcześniej dramat reżyserowali tu Ludwik René i Gustaw Holoubek. „To sztuka o okrucieństwie przypadku, przed którym nie mogą zabezpieczyć ani najlepsze dary natury i umysłu, ani najostrożniejsze przewidywania” – pisał o greckiej tragedii krytyk Jan Kott.

Szczegóły

SCENA MUZYCZNA AT: „Kobieta do zjedzenia”

Muzyczny

Magdalena Smalara w recitalu ,,Kobieta do zjedzenia" opowie o jednej z największych namiętności świata czyli o jedzeniu. Usłyszymy piosenki napisane specjalnie do tego spektaklu oraz szlagiery w nowych aranżacjach.

Nie wszyscy ludzie zastanawiają się nad tym, co jedzą. Niektórym jest to zupełnie obojętne. Warto wiedzieć, że o jedzeniu pisali najwięksi, nadając mu rangę niemal metafizyczną, dość wspomnieć proustowskie Magdalenki. Dziś, kiedy co druga osoba to wybitny smakosz o wiedzy szefa kuchni restauracji z gwiazdką Michelin, jedzenie znowu stało się tematem numer jeden. Będzie zabawnie i lirycznie. Będzie o smakach, o apetytach, o filozofii jedzenia, o proteinach, białkach, skrobiach i o dietach. Aktorka temat zna od podszewki, mając za sobą m.in. terapię odchudzającą u hipnotyzera.

MAGDALENA SMALARA
aktorka, która bywa wokalistką, reżyserką i autorką tekstów. Na co dzień można ją oglądać na deskach stołecznego Teatru Dramatycznego, wcześniej przez 11 lat pracowała w Teatrze Polskim w Warszawie, gdzie zadebiutowała jako reżyserka spektaklu „Wszędzie jest wyspa Tu” opartego na poezji Wisławy Szymborskiej. Od dwóch lat jako wykładowczyni współpracuje z Uniwersytetem Muzycznym im. F. Chopina, dzieląc się doświadczeniami z przyszłymi aktorami scen operowych i musicalowych. Bazując na osobistych doświadczeniach napisała przy współpracy z kompozytorką Urszulą Borkowską, i wyreżyserowała sobie kulinarny stand-up z piosenkami „Kobieta do zjedzenia”, spektakl, w którym wszystko kręci się wokół jedzenia i wokół nieszczególnie akceptowanych w dzisiejszym świecie jego konsekwencji. Od 2009 roku współpracuje z Fundacją Okularnicy, prowadząc warsztaty i koncerty kolejnych edycji festiwalu.  Wystąpiła w kilkudziesięciu spektaklach teatralnych, zagrała w wielu filmach i serialach, choć wciąż ma apetyt na jakąś większą rolę.  Obecnie w obsadzie programu satyrycznego SNL Polska

Szczegóły

Kobieta do zjedzenia

Musical

Magda Smalara w spektaklu KOBIETA DO ZJEDZENIA opowie o jednej z największych naszych namiętności. Wprawdzie nie wszyscy ludzie zastanawiają się nad tym, co jedzą, wprawdzie niektórym jest wszystko jedno, ale warto uświadomić sobie, że o jedzeniu pisali najwięksi, nadając mu rangę niemalże metafizyczną, dość wspomnieć proustowskie Magdalenki.

Będzie o smakach, o apetytach, o filozofii jedzenia, o proteinach, białkach, skrobiach i o dietach, bo aktorka temat zna od podszewki, mając za sobą m.in. terapię odchudzającą u hipnotyzera. Będzie o prawdziwym Pięknie, będzie zabawnie, lirycznie, taką przynajmniej mamy nadzieję. Na pewno nie będzie nudno. Jako główne danie – myśl w melodii podana w instrumentalnym sosie z dodatkiem kwiatu aranżacji. A co najlepsze klienci rachunek zapłacą przed, więc oszczędzi im los tej przykrej pointy każdej dobrej kolacji.

Szczegóły

Rosyjski kontrakt

Dramat

Oparta na faktach historia angielskiego inżyniera, któremu Car Piotr Wielki proponuje nadzór nad gigantyczną budową. Kontrakt daje szansę na zdobycie fortuny, ale ceną jest zerwanie z dotychczasowym życiem i kilkuletnia rozłąka z narzeczoną. Perry wyjeżdża do Rosji, nie zdaje sobie jednak sprawy, że pojmowanie rzeczywistości jest tam zupełnie inne niż w Anglii.

Spektakl według opowiadania „Epifańskie śluzy” Andrieja Płatonowa, najwybitniejszego obok Bułhakowa rosyjskiego pisarza XX wieku, to próba uchwycenia mentalności Wschodu, która od wieków przeraża i fascynuje Europę.

Szczegóły

Kobieta do zjedzenia

Komedia

Tego wieczoru aktorka Magda Smalara opowie o jednej z największych namiętności świata, czyli o jedzeniu.

"Kobieta do zjedzenia" jest gastro-recitalem, stand-upem o jedzeniu i literaturze o jedzeniu. Usłyszymy piosenki napisane specjalnie do tego spektaklu oraz szlagiery w nowych aranżacjach. Będzie zabawnie i lirycznie. Będzie o smakach, o apetytach, o filozofii jedzenia, o proteinach, białkach, skrobiach i o dietach.
Aktorka temat zna od podszewki, mając za sobą m.in. terapię odchudzającą u hipnotyzera.

Szczegóły

I LOVE YOU

Musical

"I LOVE YOU” to muzyczny spektakl dla singli i żonatych. Dla pozostających w nieformalnych związkach i rozwodników. Dla wszystkich, którzy byli, są lub będą w parze. Dla tych, którzy chcieliby być. I dla tych, którzy za nic, nigdy więcej , za żadne skarby nie chcą się już zakochać.

W szeregu zabawnych scenek i przebojowych piosenek spektakl opowiada o miłosnych wzlotach i bolesnych upadkach. O uniesieniach , porażkach i mozolnych poszukiwaniach idealnego partnera. Oraz o tym co się dzieje, kiedy się wreszcie uda znaleźć kogoś na stałe. Czy teraz wreszcie zaczyna się sielanka? Nic bardziej błędnego. Życie we dwoje to nieustanna próba sił i charakterów, odwieczne spory o rozrzucone skarpetki i niepotrzebne zakupy. Jak śmieszne wydają nam się te sytuacje kiedy spojrzymy na nie z dystansu.
Kto nie przeżył nieudanej randki, która z każda minutą przeradza się w koszmar i ciągnie jak zużyta balonówka? Dlaczego chłopak, który wydawał się całkiem interesujący przynudza od godziny o meandrach swojej totalnie beznadziejnej pracy?
Dlaczego bezproblemowa dziewczyna po ślubie czepia się każdego drobiazgu, a szarmancki facet leży w rozlazłych dresach na kanapie i tępo gapi się w telewizor? Kiedyś chwalił się znajomością literatury, a teraz pasjonuje się jedynie kanałem sportowym.
A teściowie? Nawet ci na pozór wyluzowani i tak potrafią wykończyć swoimi radami, o które nikt ich wcale nie prosił.
Dlaczego, chociaż spodziewamy się najgorszego, na oślep pakujemy się w małżeństwo? Co nas pcha do bycia w związku pomimo sygnałów ostrzegawczych? Jak wiele jesteśmy w stanie zrobić by usłyszeć te słowa! Jak trudno znaleźć kogoś, komu sami moglibyśmy je powiedzieć. Kocham Cię. I LOVE YOU.
"I LOVE YOU” to spektakl muzyczny grany z sukcesami Off Brodway od 15 lat. Wielokrotnie nagradzany i wystawiany z sukcesami na całym świecie od Nowego Yorku przez Londyn, Pekin aż po Tajpei.
Został przetłumaczony na 13 języków, w tym hebrajski, hiszpański, duński, węgierski, czeski, japoński, koreański, włoski, portugalski, niemiecki, fiński, chiński i norweski.
A dziś doczekaliśmy się polskiej adaptacji dokonanej przez jednego z najlepszych polskich tłumaczy Bartosza Wierzbiętę.

Szczegóły

Historia Jakuba - Teatr Dramatyczny

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, gdzie trzeba jasno określić pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać inność i obcość.
Próby scalenia na nowo swojej osobności raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i wartka, burleskowa akcja. Spektakl wyreżyserował Ondrej Spišák, od ponad piętnastu lat współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem. Ich realizacje „Nasza klasa”, „Malambo”, „Merlin. Inna historia”, „Prorok Ilja”, „Młody Stalin” i „Niedźwiedź Wojtek” zdobyły wiele nagród i cieszą się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.
Premiera spektaklu odbyła się w ramach Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły

Wszędzie jest wyspa Tu

Musical

Spektakl Magdaleny Smalary jest równie przekorny jak powyższe zdanie Szymborskiej. Szacunek do języka i osobowości noblistki nie oznacza braku zadziorności, tak jak barwna instrumentalna aranżacja nie musi zakłócać czystego brzmienia poezji.

"Wszędzie jest wyspa Tu" to przedstawienie rozpięte między formą recitalu a wieczoru poetyckiego. Inspiracją do powstania scenariusza były wybrane przez reżyserkę wiersze Wisławy Szymborskiej. Spektakl Smalary ma swoje źródło w "Przypowieści".
Rybacy wyłowili z głębiny butelkę. Był w niej papier, a na nim takie były
słowa: "Ludzie, ratujcie! Jestem tu. Ocean mnie wyrzucił na bezludną
wyspę. Stoję na brzegu i czekam pomocy. Spieszcie się! Jestem tu!"
Przypowieść odnosi się tak do utworu Szymborskiej, jak i do formy literackiej. Zgodnie ze swoją naturą – przypowieść jest prosta, czytelna, wyrazista. Bawiąca alegoriami, zaskakująca skojarzeniami, daleka od oczywistości, poszukująca prawdy w znakach, w starannie dobranych słowach.

Widowisko utrzymane jest w klasycznej formie, skupionej na przekazaniu sensów, ukrytych w wersach poezji Szymborskiej. Na wyspie Tu znajduje się sofa, stolik, maszyna do pisania, krzesło. W tej przestrzeni rezydują cztery postaci kobiece. Ich głosy prowadzą rozbitków przez historię życia, zapisaną w słowach. W tym wielogłosie jest spokój, pewność siebie, wdzięk i potrzeba zatracenia się. Trzech muzyków tworzy na żywo aranżacje, korzystając z instrumentarium, złożonego z wiolonczeli, saksofonu i fortepianu. Poszukują, rozpoczynając od inspiracji. Nie wypaczają znaczeń, zawartych w wierszach Szymborskiej, nawet jeżeli chwilami poczynają sobie odważnie w obszarze muzycznych skojarzeń.

Smalara oddaje hołd Noblistce, nie tracąc przy tym bezpretensjonalności, werwy i zacięcia, z jakim zaprasza widzów do pobytu na wyspie Tu. Jak u siebie poczują się na niej wszyscy miłośnicy poezji, których nie brak wśród naszych widzów oraz wszyscy rozbitkowie poszukujący emocji, wydobywanych ze słów uważną i kunsztowną pracą sceniczną.

Szczegóły

Nowy Jork. Prohibicja

Musical

„Nowy Jork. Prohibicja” to muzyczna opowieść o narodzinach nowoczesnego świata,
historia wielkiej amerykańskiej metropolii z lat 20. ubiegłego stulecia, którą rządziły jazz, mafia i prohibicja.
To właśnie prohibicja dramatycznie podzieliła tamtejsze społeczeństwo i sprawiła,
że amerykański sen – American Dream – zamienił się w nocny koszmar.
„Nowy Jork. Prohibicja” przygotował ten sam zespół realizatorów (produkcja Katarzyna
Zielińska, scenariusz i reżyseria Łukasz Czuj, kierownictwo muzyczne Marcin Partyka,
teksty songów Michał Chludziński, choreografia Paulina Andrzejewska), który przygotował bardzo
dobrze przyjęte przez krytykę i publiczność spektakle muzyczne „Berlin, czwarta rano” oraz „Sofia de Magico”.
W scenariuszu wykorzystane są zarówno autentyczne przeboje tamtych lat, jak i napisane specjalnie piosenki, nawiązujące do stylu epoki.
Nie jest to jednak wyłącznie podróż retro, lecz współczesne spojrzenie na tamte czasy i zabawa konwencją. \
W 20 songach poznajemy najważniejsze momenty historii Nowego Jorku w czasach prohibicji, odkrywamy świat nielegalnego biznesu,
który napędzany przez mafię i gangsterów, rozwinął się w błyskawicznym tempie i zanurzamy się do wnętrza miasta grzechu.
Ta opowieść staje się przewrotnym, popkulturowym moralitetem, w którym pytamy o szanse ocalenia przed zagładą.
Czy miasto i jego mieszkańcy uwikłani w gęstą sieć ciemnych interesów, uwięzieni w pogoni za mrocznymi przedmiotami pożądania,
jakimi stają się alkohol, pieniądz i władza, mają szansę na ocalenie? Czy miasto zginie, czy też odrodzi się i zmieni?
Czy grzech okaże się ozdrowieńczą chorobą? Za tymi pytaniami kryją się lęki i wątpliwości dotyczące nas współcześnie.


* Spektakl dla widzów od lat 16.
** Czas trwania spektaklu – 1 godz. 30 min. (bez przerwy)

Szczegóły

Plastiki

Dramat

W małżeństwie Michaela i Ulrike panuje pozorny porządek. On zatraca się w pracy lekarza, ona jest asystentką skandalizującego artysty. Mają dorastającego syna, dla którego nie mają czasu i dom, który również wymaga uwagi. Zatrudniają więc pomoc. Pojawienie się Jessici jest jak podpalenie lontu pod ich światem. Wybuchają konflikty, które poddają weryfikacji rodzinne relacje i deklarowane wartości, jak tolerancja i wyzwolenie obyczajowe.

Świat współczesnych mieszczan opisany w „Plastikach” jest straszny i śmieszny zarazem. Marius von Mayenburg stawia ostre diagnozy społeczne nie oszczędzając współczesnych artystów.

Szczegóły