Magdalena Maria Kultys

9,0 / 10

10 oddanych głosów

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Wieczór Etiud Warszawskiego Centrum Pantomimy

Pantomima

W wieku XX sztuka pantomimy stała się teatrem autonomicznym, całkowicie niezależnym od innych form scenicznych. Pod koniec lat 40-tych ubiegłego wieku wielki mim Marcel Marceau stworzył serię etiud pantomimicznych „Pantomimes de style”, które stały się wzorem języka i zasad tej sztuki dla wielu przyszłych pokoleń. Identyfikacja aktora mima z emocjami, uczuciami, osobami, otaczającym go światem oraz interpretacja zjawisk w nim zachodzących, to istota współczesnej pantomimy.
Od wielu lat w Warszawskim Centrum Pantomimy powstają krótkie formy teatralne realizowane przez aktorów Teatru Warszawskiego Centrum Pantomimy oraz adeptów Studia Pantomimy.
Zapraszamy Państwa na Wieczór pantomimy, podczas którego zaprezentujemy różnorodne oblicza sztuki teatru poza słowami. Dla części etiud będzie to wykonanie premierowe, co nasze spotkanie z Państwem czyni dla nas jeszcze bardziej wyjątkowym.

Bartłomiej Ostapczuk

Występują: Ewelina Grzechnik, Paulina Staniaszek, Renata Birska, Małgorzata Watras, Magdalena Kultys, Gabriela Całun, Aleksandra Batko, Maja Rękawek, Maciej Jan Kraśniewski, Bartłomiej Ostapczuk.
Opieka artystyczna: Bartłomiej Ostapczuk
www.mimowie.pl

Szczegóły

Adam et Eva. In vivo.

Pantomima

„Adam et Eva. In vivo.” - spektakl teatru wizualnego

To próba zmierzenia się z wyobrażeniami na temat pierwszych ludzi na ziemi, wyborów przed którymi być może musieli stanąć i możliwych konsekwencji ich działań.
To wspólna podróż po obszarach przypowieści z przed tysięcy lat, zaskakująco dziś aktualnych, ukazanych przez pryzmat człowieka współczesnego. Teatr bezsłownego obrazu, wykorzystując bogactwo swych środków, stanowi niewyczerpane źródło różnorodności narracyjnych. Te natomiast w zależności od wrażliwości i wyobraźni widza, układają się w indywidualną całość, tworząc ostateczną treść spektaklu.

W tym wszystkim dystans i humor, bo czy można inaczej jeśli zdamy sobie sprawę, że po tak wielu latach od naszego początku, wobec pojęcia Miłości nadal stajemy zdumieni i bezradni?

Szczegóły

Szwaczki

Tragedia

Przez stulecia poniżane, gnębione, bez jakichkolwiek praw; przemoc wobec nich była na porządku dziennym w wielu europejskich krajach, jak i poza granicami Starego Kontynentu; gwałcone i poddawane niesprawiedliwym osądom; palone na stosie za innowierstwo; z ich zdaniem nigdy w pełni nie liczył się męski świat; traktowane jak przedmioty, choć bywają matkami i żonami.

„Szwaczki” Pawła Sali to opowieść o losie kobiet, które od dziesięcioleci wychodzą z ukrycia, a wciąż nie biorą aktywnego udziału w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego.
Kobiety, które w państwie ISIS i wielu kulturach wschodnich są tylko przedmiotem noszenia płodów; kobiety, którym trudno znaleźć prawdziwą pomoc po traumach przemocy domowej; kobiety, które się lekceważy, bo należą do „słabej płci” – oto żywy obraz metaforycznych szwaczek. Szwaczek pracujących w pocie czoła w męskiej szwalni życia. Szyją świat opanowany przez męski mizoginizm.

Pewnego dnia jednoczą się i rosną w siłę, której ostrze kierują w męskie przyrodzenie. Sześć szwaczek, cudotwórczyni Maria Miracle sprzedająca szczęście niczym akwizytorka oraz Krojczy, bez którego nie byłoby ich świata, a który staje się obiektem kobiecego gwałtu w imię odwetu – to bohaterowie opowieści o współczesnej przemocy wobec kobiet.

Szczegóły