Magdalena Czerwińska - zdjęcie

Magdalena Czerwińska

8,8 / 10

70 oddanych głosów

Wiek: 41 lat

Absolwentka krakowskiej PWST. Ma na swoim koncie role na deskach Sceny Stu w Krakowie (Lady Southwell w „Królowej i Szekspirze” Esther Vilar w reżyserii Mikołaja Grabowskiego), Teatru im. Bogusławskiego w Kaliszu (Leila w „Wybranych” według Jeana Geneta w reżyserii Agaty Dudy-Gracz), a także warszawskiego Teatru na Woli (Maria w „Ostatnim Żydzie w Europie” Tuvii Tenenboma w reżyserii Olgi Chajdas).

Grała także w spektaklach Teatru Telewizji, między innymi: Elę w „Kąpielisku Ostrów” Pawła Huelle w reżyserii Macieja Englerta, Córkę w „Miłości” Olgi Tokarczuk w reżyserii Filipa Zylberta, Teresę w „Księciu Nocy” Marka Nowakowskiego w reżyserii Krzysztofa Zaleskiego oraz Olę w „Grach operacyjnych” Petera Raina w reżyserii Agnieszki Lipiec-Wróblewskiej.

Ma na swoim koncie także role filmowe, między innymi w „Dublerach” Marcina Ziębińskiego i „Wojnie polsko-ruskiej” Xawerego Żuławskiego. Grała także w serialach telewizyjnych, między innymi w: „Glinie”, „Oficerach” i „Prawie miasta”.

Na XIX Festiwalu Szkół Teatralnych otrzymała nagrodę prezesa Radia Łódź za rolę Ewy w przedstawieniu „Rajski ogródek” Tadeusza Różewicza w reżyserii Pawła Miśkiewicza (Łódź, 2001). Jest także laureatką Nagrody Prezydenta Torunia dla niepokornego twórcy filmowego związanego z Kujawami i Pomorzem, którą otrzymała za rolę w filmie „Wojna polsko-ruska” na 7. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Tofifest” (Toruń, 2009).

Na scenie Laboratorium Dramatu można ją oglądać w roli Ekantki, którą gra na zmianę z Elżbietą Komorowską w „Tiramisu” Joanny Owsianko w reżyserii Aldony Figury. Brała także udział w czytaniach aktorskich: „Liszki” Artura Ilgnera w reż. Marka Pasiecznego, „Zabić Bonda” Roberta Bolesty w reż. Łukasz Kosa oraz „Ronda” Agnieszki Jelonek w reż. Aldony Figury.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Fatalista

Komedia

Lata trzydzieste XX wieku, Warszawa. On wraca do domu ze śladem szminki na policzku i nie chce jeść jej rosołu. Ona po południu umówiona była z kuzynką, choć widziano ją w męskim towarzystwie, a rosół celowo podała mu zbyt gorący. Bo czy jeśli obydwoje mają po dwa romanse, to można powiedzieć, że są kwita?
Akcja najnowszej sztuki laureata nagrody Nike Tadeusza Słobodzianka dzieje się w trakcie jednego wieczoru, w którym nadeszła pora, żeby wyjaśnić kilka spraw. Błyskotliwe, pełne humoru dialogi opowiadają o życiu pewnego żydowskiego małżeństwa, którego kawiarniane życie wśród bohemy artystycznej przeplata się z zapalaniem świec do szabasowej kolacji.

Szczegóły spektaklu

Historia Jakuba

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, w którym trzeba jasno określić swoje pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać swoją inność i obcość, a próby scalenia swojej osobności w spójną całość raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i tocząca się wartko niemalże burleskowa akcja.

Spektakl reżyseruje Ondrej Spišak, współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem od ponad piętnastu lat - ich realizacje „Naszej klasy”, „Malambo” „Merlina. Innej historii” „Proroka Ilji”, „Młodego Stalina” i „Niedźwiedzia Wojtka” zdobyły wiele nagród i cieszyły się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.

Spektakl dla Widzów od 15 roku życia.

Szczegóły spektaklu

Miłość od ostatniego wejrzenia

Dramat

Historia kobiety, której "wcisnęli, że polowanie na księcia to sens życia, a strach przed samotnością to koń, na którym ma pędzić, dopóki nie złowi jedynego prawdziwego szczęścia."
Co robić, gdy wymarzone małżeństwo okazuje się ciągłym stanem wojny?
Chorwacka autorka, Vedrana Rudan, z właściwą sobie bezkompromisowością i wyłaniającym się z najciemniejszych zakamarków poczuciem humoru, opowiada o miłości i nienawiści, o poniżaniu i zemście.

Szczegóły spektaklu

Dziwny przypadek psa nocną porą

Dramat

Poznajcie Christophera jest matematycznym geniuszem i wie prawie wszystko o astronomii. Nie lubi tłumów, boi się obcych, nie odczytuje uczuć ani metafor. Właśnie został oskarżony o zabicie psa sąsiadki i postanowił sam znaleźć winnego. W trakcie śledztwa, odkrywa niewygodne tajemnice rodzinne i choć nigdy wcześniej nie opuścił samodzielnie własnej ulicy, wyrusza w ekscytującą wyprawę do Londynu.

Niezwykła opowieść o miłości, marzeniach i przełamywaniu własnych ograniczeń. Świat widzimy oczami młodego outsidera, który szczegółowo zapisuje każdy dzień.

Adaptacja światowego bestsellera Marka Haddona, książki, która zdobyła siedemnaście nagród literackich. Autorem adaptacji jest Simon Stephens jeden z najwybitniejszych współczesnych dramatopisarzy. Historia, która podbiła serca widzów w Londynie i na Broadwayu.

Szczegóły spektaklu

Nasza Klasa

Dramat

Niezwykła historia uczniów z jednej klasy. Razem uczą się, bawią, chuliganią, wchodzą w dorosłość. Marzą, żeby zostać lotnikiem, lekarzem, gwiazdą filmową. Czytają "Trylogię" Sienkiewicza. Chodzą na filmy z Chaplinem. Słuchają jazzu. Dlaczego chłopak, który wyciął serce z papieru i napisał miłosny wiersz, kilka lat później związał koleżance ręce sznurkiem i zagroził, że zastrzeli, jeśli będzie próbowała uciekać? Co się wydarzyło, że narodowość, religia i ideologia okazały się ważniejsze niż przyjaźń? Kiedy w koledze ze szkolnej ławki zobaczono Obcego? Co się stało z tamtą klasą?

Opowieść o dwudziestowiecznej Polsce inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. „Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka to pierwszy polski dramat uhonorowany Literacką Nagrodą "Nike”.

"Nasza klasa” to historia o zwykłych. Opowiada o kolegach i koleżankach z jednej klasy i pokazuje, jak bardzo polityka i ideologia mogą zdeterminować ludzkie życie. To też dramat o zjawisku „zła", które przybiera wciąż nowe postaci, i którego eskalacji nikt nie potrafi powstrzymać. "Nasza klasa" pokazuje, jak łatwo jest z koleżeństwa i przyjaźni przejść do nienawiści - jeśli uwierzy się w ideologię, a zapomni o prostych relacjach międzyludzkich będących podstawą funkcjonowania społeczeństwa. /Ondrej Spišák/

Szczegóły spektaklu

Historia Jakuba - Teatr Dramatyczny

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, gdzie trzeba jasno określić pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać inność i obcość.
Próby scalenia na nowo swojej osobności raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i wartka, burleskowa akcja. Spektakl wyreżyserował Ondrej Spišák, od ponad piętnastu lat współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem. Ich realizacje „Nasza klasa”, „Malambo”, „Merlin. Inna historia”, „Prorok Ilja”, „Młody Stalin” i „Niedźwiedź Wojtek” zdobyły wiele nagród i cieszą się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.
Premiera spektaklu odbyła się w ramach Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły spektaklu

Idiota

Tragedia

Według powieści Fiodora Dostojewskiego.

„Wchodziłem tutaj z udręką w sercu. Bo… Bo się was bałem. Słyszałem o was wiele złego, więcej złego, niż dobrego, o waszej małostkowości, o mierności waszych zainteresowań, powierzchowności wykształcenia, o tym że nie ma w was dobrych, czystych uczuć. Szedłem tu dzisiaj z ciekawością, z niepokojem w duszy (…)

Szedłem tutaj i myślałem: „No i jak ja z nimi będę rozmawiał? Od czego mam zacząć, żeby cokolwiek zrozumieli?”. Jak ja się bałem. Ale za was bałem się jeszcze bardziej, strasznie, strasznie! A czy powinienem się bać? Czy nie wstyd się było bać? I co z tego, że na jednego uczciwego człowieka przypada taka otchłań ludzi fałszywych, niedobrych? Dlatego teraz się cieszę. Nie powinniśmy się wstydzić nawet swojej śmieszności, czy nie tak? Bo to przecież prawda, jesteśmy śmieszni, lekkomyślni, znudzeni, mamy złe nawyki, nie umiemy patrzeć, nie umiemy słuchać, rozumieć, przecież wszyscy tacy jesteśmy, wszyscy, i pan, i ja, i oni! – mówi Myszkin, bohater najnowszego spektaklu Igora Gorzkowskiego.
Reżyser zaadaptował słynną rosyjską powieść „Idiota” Fiodora Dostojewskiego komponując scenariusz przedstawienia z losów kilku postaci, a do głównej roli zaprosił Agatę Buzek.

- Tytułowa postać z powieści Dostojewskiego to raczej idea a nie człowiek z krwi i kości. Dlatego tak trudno znaleźć jej ekwiwalent sceniczny. Stąd decyzja obsadowa i rozpisanie postaci Myszkina na aktora i tancerza. Ten ostatni zabieg daje możliwość wejścia w dialog Myszkina z samym sobą. Główny bohater jest lustrem dla pozostałych postaci. Kontrastem dla ludzkich namiętności. Ta realizacje to chyba najtrudniejsze z zadań reżyserskich w mojej teatralnej biografii – mówi Igor Gorzkowski.

Szczegóły spektaklu