Magdalena Cwen-Hanuszkiewicz - zdjęcie

Magdalena Cwen-Hanuszkiewicz

7,5 / 10

41 oddanych głosów

Data urodzenia:
14-05-1954 (68 lat)

Jest absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, gdzie była również wykładowcą.

Pracowała w Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida w Jeleniej Górze, w Teatrze Narodowym w Warszawie, Teatrze Powszechnym w Łodzi i w Teatrze Nowym w Warszawie. Od listopada 2007 roku jest związana z Teatrem Rampa, gdzie grała w musicalu Obcy i komedii Sześć w jednej, a obecnie gra w spektaklach: kolędowo-pastorałkowym A my do Betlejem..., musicalach familijnych Pinokio czyli świerszczowe opowieści i W pogoni za bajką (Dworzanka / Królowa ze Śpiącej Królewny), w farso-wodewilu Pińska szlachta (Kulina) i komediodramacie Mistrz i Małgorzata (Hella / Frieda).

Jej ważniejsze role w dorobku aktorskim to: Sonia w Zbrodni i karze Fiodora Dostojewskiego, Irina i Masza w Trzech siostrach Antoniego Czechowa, Panna Młoda, Maryna, Zosia, Rachel, Marysia w Weselu Stanisława Wyspiańskiego, Panna Izabela w Lalce Bolesława Prusa, Lektorowiczówna w Janie Macieju Wścieklicy Stanisława Ignacego Witkiewicza, Helena w Śnie nocy letniej Williama Szekspira, Adela w Domu Bernardy Alby G. Lorca.

Przez wiele lat była asystentem i najbliższym współpracownikiem Adama Hanuszkiewicza. Od 2004 jest wykładowcą na wydziale aktorskim w Wyższej Szkole Komunikowania i Mediów Społecznych im. Jerzego Giedroycia.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Grand Musical Hotel - spektakl sylwestrowy

Musical

Pandemia, inflacja i zakupy przedświąteczne sprawiają, że warszawiacy marzą o ucieczce z kraju. Urlopie od Polski. Zaledwie 12 minut metrem od centrum powstaje hotel, w którym przeniesiemy Cię na Teneryfę, Majorkę czy Hawaje - bez konieczności opuszczania miasta! Położony wśród bloków Targówka GRAND MUSICAL HOTEL to hybryda uzdrowiska, kasyna i SPA, w którym odzyskasz radość życia. Wyposażony w sztuczną plażę, wodospad i dżunglę kurort obsługiwany jest przez speców od karnawału – przebranżowionych po pandemii aktorów.
Tylko tu wśród pokojówek spotkasz gwiazdy kina, a w restauracji obsłużą Cię laureaci konkursu Chopinowskiego, Orłów czy Fryderyków. Zapraszamy do wnętrza hotelowego show bezrobotnych artystów oraz gości, których z pomocą muzyki i tańca porwiemy w szaloną podróż do krainy luksusu.

Już 11 grudnia wielkie premierowe otwarcie turnusu zimowego w pierwszym na świecie hotelu muzycznym. Nie czekaj! Wsiądź w II linię metra, przybądź na Targówek i zarezerwuj miejsca dla rodziny. Przyjaciół. Żony. Kochanka. A może masz ich dosyć i chcesz spędzić egzotyczny urlop samotnie? Oderwij się od szumu miasta i zaufaj muzykoterapii. Przeżyj przygodę życia w GRAND MUSICAL HOTEL.

Szczegóły

Grand Musical Hotel

Muzyczny

Samolot tanich linii lotniczych Rampa Airlines z lecącymi na grecką wyspę Nudos Polakami wpada w turbulencje i ląduje awaryjnie na tajemniczej wyspie. Błąkający się we mgle turyści zostają wzięci za nielegalnych imigrantów. Uciekając przed wojskiem, dzikimi zwierzętami i przed sobą trafiają do zagadkowego, położonego wśród bloków Grand Musical Hotelu – retrofuturystycznego kurortu przyszłości, ostatniego na świecie azylu dla spragnionych wytchnienia od polityki, inflacji i rodziny, w którym można odbyć podróż na Teneryfę, Majorkę czy Hawaje – bez konieczności opuszczania miasta. Podczas tygodnia metamorfozy kuracjusze odkrywają, że są uczestnikami prokreacyjnego reality show sponsorowanego przez Instytut Demografii a hotel to przebranżowiony teatr muzyczny, położony nie w Grecji, ale w najbardziej tajemniczej dzielnicy Warszawy – na Targówku.

Szczegóły

Obroża

Dramat

Kameralna, dwuosobowa sztuka, studium związków łączących matkę i syna.
Sztuka autorstwa Grzegorza Walczaka emitowana była do tej pory tylko w formie słuchowiska Teatru Polskiego Radia i nie miała jeszcze premiery teatru żywego planu. Sceniczną prapremierę przygotowaną w Teatrze Rampa reżyseruje Marek Pasieczny, a wystąpią w niej Magdalena Cwen Hanuszkiewicz i Andrzej Niemirski.
Rzecz rozgrywa się między Matką – emerytowaną aktorką dotkniętą chorobą Alzheimera i jej Synem – pisarzem. Schorzenie matki wraz z postępującymi spustoszeniami w pamięci, powoduje u chorej coraz większy dysonans w równoważeniu się jej z rzeczywistością, a także – co niezwykle ważne – wyalienowanie, osamotnienie, w rezultacie wykluczenie jej z życia społecznego, sąsiedzkiego, a nawet rodzinnego.Jedynym opiekunem, z którym bohaterka sztuki w coraz rzadszych chwilach przytomności toczy nieustanny bój, czy jakiś rodzaj tragicznej gry, jest jej Syn – pisarz, postać również niełatwa i nietypowa. Dziwactwa, nieuleczalna choroba Matki, jej władczy, a zarazem naznaczony patologiczną skazą charakter, również na Synu odcisnął swoiste piętno.
Konflikt, momentami groteskowo tragiczny, ale i z nutą głęboko skrywanej, niełatwej miłość Matki i Syna, stanowią tło tego kameralnego dramatu, który jak w soczewce ukazuje niezwykle ważny społecznie problem wyalienowania i wykluczenia pewnej grupy ludzi, którzy na to nie zasłużyli i którym należy się pomoc.
Sztuka ma na celu przybliżenie problemów tego typu rodzin. Alzheimer jest bowiem chorobą, dotykającą nie tylko jednostkę, która na nią zapadła, jest on „rakiem” duszy, wdzierającym się podstępnie w tkankę osób najbliższych.

Szczegóły

O dwóch takich co ukradli księżyc

Dla dzieci

Zrealizowany z rozmachem inscenizacyjnym, rozśpiewany i roztańczony musical według powieści Kornela Makuszyńskiego. Spektakl daje znakomity pretekst do dyskusji o relacjach rodzinnych i o prawdziwych wartościach, jakie powinny być doceniane w życiu.
Nowy pomysł inscenizacyjny reżysera Cezarego Domagały zakładał uwspółcześnienie historii Jacka i Placka, co wymagało nowej aranżacji muzyki Tomasza Bajerskiego dokonanej przez młodego kompozytora i aranżera Andrzeja Bonarka, przygotowania bardzo efektownej nowatorskiej scenografii autorstwa Małgorzaty Szydłowskiej, futurystycznych projekcji video Dawida Kozłowskiego, oraz nowoczesnej choreografii Marty Domagały-Witkowskiej.
W wyniku współpracy tych twórców powstał wyjątkowy musical, a zawarte w nim 23 mądre a jednocześnie zabawne piosenki idealnie oddają przesłanie Makuszyńskiego.

Przypominają o tym, co jest w życiu ważne, co doceniamy dopiero w kontekście braku, ile musimy doświadczyć, aby zrozumieć pewne prawdy. Podkreślają, że miłość matczyna może pomagać zwyciężać wszelkie przeciwności losu.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 7-13 lat.

Szczegóły

Pinokio

Dla dzieci

Dzieci razem z Pinokiem przeżywają jego zaskakujące przygody wynikające często z samowoli i łatwowierności.

Idealny pretekst do dyskusji o wyjątkowej roli ojca, o posłuszeństwie i dobrym wychowaniu.

Wspaniała podróż w świat dziecięcej wyobraźni. Jej bohaterem jest mały, niegrzeczny chłopiec, który pewnej nocy ma niesamowity sen. Oto ożywają wszystkie jego zabawki, a on sam staje się drewnianym pajacem i jako Pinokio zaczyna się uczyć dobrych manier
i odpowiedzialności.

Pokój chłopca zamienia się w różne krainy, w których pajacyk spotyka znane nam z bajki postacie i przeżywa z nimi niezwykłe przygody. W tej wędrówce od początku towarzyszy mu Gadający Świerszcz, będący jednocześnie wirtuozem skrzypiec.

Spektakl rekomedowany dla dzieci w wieku 6-11 lat.

Szczegóły

Jak Nanna swą córeczkę Pippę na kurtyzanę kształciła

Komedia

Komedia oparta na dialogach Pietro Aretino – mistrza włoskiego renesansu – to ostra satyra obyczajowa, pikantna i dowcipna, bardzo śmiała nawet, jak na włoski renesans. Istotą szyderstwa Aretino jest mistrzowsko ukazana manipulacja światem przy pomocy erotyki oraz obnażenie słabości, które ludzie wstydliwie ukrywają. Oba te aspekty czynią tę pikantną komedię wyjątkowo aktualną także dzisiaj.

Tytułowa Nanna jest sławną wenecką kurtyzaną, bogatą i powszechnie szanowaną. Za namową przyjaciółki postanawia przygotować solennie do najstarszego zawodu świata swoją jedyną córkę Pippę. Ponieważ „zawód kurtyzański nie jest dla głupiej” – Pippa musi odbyć wiele ćwiczeń teoretycznych i praktycznych, aby zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Przez dom Nanny przewija się bogata galeria mężczyzn, potencjalnych klientów łakomych dziewiczego ciała. Czy matce uda się wykształcić córkę na sławną kurtyzanę?
Przysłowiową wisienkę na torcie stanowią piękne kostiumy i brawurowa gra aktorska. Wszystkie te elementy złożone w zgrabną i ponętną całość gwarantują znakomitą zabawę.

Spektakl adresowany jest tylko do widzów dorosłych.

Szczegóły

W pogoni za bajką

Dla dzieci

Teatralno-musicalowa zabawa znanymi bajkowymi wątkami i losami bohaterów. Całość tworzy muzyczną opowieść zaskakującą nowoczesną formą i pomysłem inscenizacyjnym.

Przeplatają się w nim dwa światy: podziemny świat nieczytanych bajek oraz zabiegany świat współczesnego królestwa.

Wiecznie zajęty król Sukcesso Pałer zaniedbuje relacje ze swoją córką. Aby ojciec choć na chwilę przestał być królem i poświęcił swój czas tylko jej, królewna Rebella postanawia ukryć jego berło. Atrybut władzy ginie w czeluściach zamkowych lochów, a jego poszukiwanie daje początek fascynującej przygodzie z bohaterami wielu znanych bajek.

Zaskakująca roszada konwencji i stylów uczy znajdowania właściwego kontekstu oraz interpretacji wielu symbolów.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 7-13 lat.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Komedia

Młody duchem i ciałem Michał Konarski – autor adaptacji i reżyserii proponuje dość osobistą interpretację arcydzieła Bułhakowa. Niczego jednak nam nie narzuca, a raczej dzieli się tym, co go w powieści, którą analizował przez wiele lat, urzekło i zahipnotyzowało.

Efekt to ciekawie skondensowana fabuła i bogactwo symbolicznych scen, pozostających do interpretacji Widza. Nowatorska inscenizacja "Mistrza i Małgorzaty" początkowo nie przypadła do gustu bardziej rygorystycznym krytykom a bardzo pozytywnie została odebrana przez młodych widzów, którzy dali temu wyraz w mediach społecznościowych.
Często pisali, że po obejrzeniu naszej interpretacji postanowili sięgnąć po dzieło osobiście, a ci którzy już znali „Mistrza i Małgorzatę”, przyznali, jak wiele groteskowych scen i symbolicznych znaczeń uszło ich uwadze i po spektaklu wracają do lektury. Wielu starszych widzów przyznało, iż zręcznie wplecione w spektakl piosenki Izaaka Dunajewskiego z radzieckich filmów propagandowych "Wołga, Wołga" i "Świat się śmieje" znakomicie uwydatniły liczne absurdy Rosji lat 30-tych.

Szczegóły