Maciej Zuchowicz - zdjęcie

Maciej Zuchowicz

8,4 / 10

337 oddanych głosów

Student Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie. Można zobaczyć go m.in. w warszawskim Teatrze Scena w anglojęzycznej wersji spektaklu "Miłość Chopina".
Spektakle z udziałem tego aktora:

Kabaret Baran z komodą

Kabaret

Dlaczego „Baran z komodą”? A dlaczego by nie! Zapraszamy na kabaret absurdu, w którym chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę. Nadchodzi nowy nieformalny kolektyw twórczy! Mogą wszystko (są jeszcze młodzi), nie mają żadnych ograniczeń (poza budżetem), z łatwością przesuwają wszelkie granice (ich wyobraźnia odjeżdża naprawdę daleko). Twierdzą, że dobry żart jest wart każdej ceny, nawet jeśli rozbawi nie trzysta, a trzy osoby. Sprawdź czy będziesz jedną z nich

Szczegóły

projekt zero: #walkaoogień

Taneczny

#walkaoogień #ciało #walka #dotyk #człowiek #chuć #żar #życie #początekikoniec #samotność #kobietamężczyzna #stereotyp #miłość #harmonia #like4like #uzależnienie #pustka #strach #przetrwanie #głód #pożądanie #zniewolenie #niepokój #dobrebopolskie #górecki #kulturadostępna #pragnienie #highlife #kulturapolska #mannequin #hibriddoll #love #life #live #sex #human #humantuman #positive #negative #seedolls #choreografia #akademiateatralna #warszawa #poznan #scena #teatr #teatrtańca #tanztheater #followme #physicaltheater #goodevening #droga #humaizm #agonia #nienasycenie #hashtag #anatomia #czułość #projektzero #beautiful #spektakl #hierarchia #przesyt #zdycham #dajciewode #wpadajcie #nofilter

Spektakl warsztatowy zrealizowany w ramach „Projektu zero”.

Szczegóły

Chopin’s love life

Muzyczny

Teatr Scena invites you to the English-language performance of "Chopin’s Love Life" (Miłości Chopina), an ideal play for those who enjoy both theatre and classical music. Based on Frederic Chopin’s correspondence with friends, and the women he loved. "Chopin’s Love Life" tells the story of Chopin’s passions and the emotional circumstances he faced at various stages in his life.

"Chopin’s Love Life" shows us that Chopin was much more than just a piano genius, he also wielded his pen to masterfully craft prose about his life and times. His letters are a goldmine of knowledge about his artistic sensibilities and his most enduring and meaningful relationships. Chopin’s writings reveal a refined sense of humor, a light-hearted profoundness, and cutting self-depreciation.

The play’s theme and content are inspired by Chopin’s correspondence with his mother Justyna Krzyżanowska, Konstancja Gładkowska (Chopin’s first love), Maria and Teresa Wodzinska (Chopin’s first fiancé and her mother), Tytus Wojciechowski (one of Chopin’s oldest friends), Wojciech Grzymała (a close friend) and, of course, George Sand (Chopin’s greatest love).

The script was written by Andrzej Ferenc, the play’s stage director and also director of Teatr Scena. A few years ago he himself played Chopin performing in many theaters in Poland and abroad (in Polish embassies in Europe)

According to Andrzej Ferenc the play is like "a map of Chopin's heart with regions set by the works of the great composer”.

Szczegóły

Farsa na trzy sypialnie

Komedia

Cztery małżeństwa, trzy sypialnie, jedna noc i następujący po niej poranek.

Najstarsza para - Delia i Ernest szykują się do wyjścia na uroczystą kolację, aby uczcić rocznicę swojego ślubu. Najmłodsza z kolei - Malcolm i Kate organizują u siebie małą imprezę, na którą zapraszają Jane i Nicka, a także Zuzannę i Trevora (jedynyni, których sypialni nie widać). W ostatniej chwili Nick doznaje kontuzji i nie może iść. Między Zuzanną a Trevorem dochodzi do kłótni. Intryga zaczyna się zawiązywać po tym jak Zuzanna przyłapuje Trevora całującego się ze swoją byłą dziewczyną, którą była niegdyś Jane...

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.
Skąd pomysł, by w nobliwej szkole sięgnąć po farsę jako materiał do pracy dyplomowej? To świetna okazja do zaprezentowania umiejętności, które młodzi aktorzy zdobyli w trakcie czterech lat nauki. To daje im szansę stworzenia ról charakterystycznych, będących sprawdzianem ich możliwości rzemieślniczych, poczucia humoru i sprawności fizycznej. Przy całej swojej lekkości, komedia to gatunek bardzo wymagający.
Spektakl ten jest też lekcją, że farsę można zagrać z wdziękiem, nie schodząc poniżej poziomu dobrego smaku. Myślę, że w ich życiu zawodowym na pewno pojawi się ten typ repertuaru i będą musieli temu sprostać.

Szczegóły

Barbarzyńcy

Tragedia

Przedstawienie ,,Barbarzyńcy” będzie próbą przeniesienia rzeczywistości XIX-wiecznej rosyjskiej prowincji na współczesny grunt polskiej wsi. Za pośrednictwem tekstu Maksyma Gorkiego spróbujemy skomentować specyfikę i kondycję małej społeczności wiejskiej, z jednej strony ulokowanej z dala od gwaru wielkich miast i cywilizacyjnej karuzeli, z drugiej zaś, funkcjonującej nieopodal nowo powstałej autostrady.

Przy akompaniamencie pędzących samochodów, odgrodzeni dźwiękoszczelnymi ekranami, zmarginalizowani i odseparowani, gdzieś poza nawiasem czasu i przestrzeni, zawieszeni w próżni zdarzeń, żyją ludzie marzący o mieście i pracy. Uwikłani w banał plotek, pomówień, donosów, zawiłości, zdrad, miłosnych przepychanek i toczących ich zazdrości, pełni goryczy, wewnętrznie wypaleni i skrajnie znudzeni, żyją z dnia na dzień, w oczekiwaniu na budujących odcinek autostrady, mającego przebiegać nieopodal ich wsi. Wraz z przybyciem inżynierów, nadzorujących budowę, ich monotonna codzienność ulega zaskakującej transformacji. Stacjonujący w posiadłości miejscowej arystokratki inżynierowie stają się swoistym ,,oczkiem w głowie” mieszkańców wsi. Miejscowi autochtoni za wszelką cenę próbują pozyskać względy przyjezdnych, wyrwać dla siebie kawałek ich uwagi, czy to w nadziei uzyskania korzyści materialnych, czy też zwyczajnych celów zaimponowania sąsiadowi zza miedzy. Panowie inżynierowie na przemian próbują, to oświecać, to edukować miejscowych, to kpią z nich, zabawiając się ich kosztem.

Która z grup jawi się jako tytułowi „barbarzyńcy” pozostawiamy do rozstrzygnięcia naszym widzom.
- Adam Sajnuk

Szczegóły

Miłości Chopina

Muzyczny

„Miłości Chopina” to spektakl skomponowany z listów Fryderyka do ukochanych i bliskich mu osób, a także z listów, które od nich otrzymywał.

Chopin był nie tylko wybitnym pianistą – miał również talent literacki. Listy, w których opisuje zdarzenia, myśli, uczucia i tęsknoty, są cennym źródłem wiedzy o jego życiu, niezwykłej wrażliwości i o relacjach z osobami, z którymi korespondował. Nie wszyscy wiedzą, że Fryderyk miał ogromne poczucie humoru i dystans do samego siebie. I właśnie takiego Chopina owe listy nam odkrywają.

Spektakl składa się z fragmentów korespondencji do matki – Justyny Krzyżanowskiej, a także do Marii i Teresy Wodzińskich, Tytusa Woyciechowskiego i George Sand. Jest udramatyzowaną opowieścią o najważniejszych kobietach w życiu Chopina i o jego do nich uczuciach.
Scenariusz przedstawienia stworzył Andrzej Ferenc, reżyser i dyrektor Teatru Scena. Kilkanaście lat temu sam wcielił się w postać głównego bohatera tego spektaklu, odnosząc sukces na scenach wielu polskich miast i w większości polskich placówek dyplomatycznych w Europie.

W „Miłościach Chopina” – obok zawodowych aktorów: Emilii Korsak, Aleksandry Radwan, Iwony Rulewicz, Anny Szczerbińskiej, Przemysława Wyszyńskiego i Macieja Zuchowicza – występują także młodzi pianiści, absolwenci warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Przedstawienie jest więc nie tylko koncertem gry aktorskiej, ale również koncertem chopinowskim.

Szczegóły

Opowieści o zwyczajnym szaleństwie

Tragikomedia

„Nie wierzę w silne charaktery zmieniające świat” – mówi Petr Zelenka, i pewnie dlatego jego bohaterowie są tak ujmująco nieporadni, uwikłani w absurdalne sytuacje, dziwactwa, natręctwa i fobie. Autor przygląda się im bez patosu, pozostając wiernym tradycji mądrego czeskiego humoru spod znaku Hrabala i Havla. „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” pełne są zabawnych epizodów i niebanalnych postaci, które, z pozoru groteskowe, w rzeczywistości są samotnymi, desperacko pragnącymi miłości ludźmi. Zaangażowani w dziwne związki emocjonalne, nieustannie zmagają się z brakiem zrozumienia, za wszelką cenę próbują przetrwać w rzeczywistości niezrealizowanych pragnień i kalekich relacji. Nie potrafią ocenić czy szaleństwo tkwi w nich czy w otaczającym ich świecie. A może jedyne rozwiązanie, które pozwoliłoby wyrwać się z beznadziei codzienności, to zwyczajnie „wysłać siebie, gdzieś daleko zapakowanego w paczce, jako przesyłkę pocztową”?
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego

Szczegóły

Pogorzelisko

Tragedia

Przedstawienie warsztatowe III roku Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Al. Zelwerowicza w Warszawie i Wydziału Scenografii ASP.

Wajdi Mouawad – urodzony w 1968 r. w Bejrucie, w wieku 11 lat wyjechał wraz z matką i rodzeństwem z Libanu do Francji; studia odbył w Kanadzie w Narodowej Szkole Teatralnej w Montrealu; reżyserowane przez niego spektakle na bazie własnych tekstów (Littoral, Niebiosa) prezentowane były na Festiwalu w Awinionie (1998, 2009), zaś sztuka Pogorzelisko doczekała się realizacji filmowej, która zdobyła Grand Prix na Warszawskim Festiwalu Filmowym (2010).

„Wajdi Mouawad pisze swoje teksty tak, jakby był nie wnukiem nawet lecz dzieckiem Greków. Może libańskie pochodzenie i doświadczenie losu wojennego i zdestabilizowanego, doświadczenie uchodźstwa zdeterminowało jego postrzeganie świata? Są sprawy, o których nie mamy pojęcia i do tego potrzebni są nam pisarze, ale nie literaci. Mouawad jest pisarzem. Ma rzadki dar poetyckiego widzenia świata.”
Piotr Gruszczyński

Szczegóły

Szaleństwo nocy letniej

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena.

Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy, najkrótszej nocy w roku. Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w najkrótszą noc w roku..

Spektakl warsztatowy studentów III roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

Midsummer. Play with songs

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena. Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy – Nocy Świętojańskiej.

Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w Noc Świętojańską.

Spektakl warsztatowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

Midsummer. Play with songs

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena. Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy – Nocy Świętojańskiej.

Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w Noc Świętojańską.

Spektakl warsztatowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

RUBINOWE GODY

Komedia

Czy po czterdziestu latach wspólnego życia wiemy wszystko o naszym partnerze? Nie chodzi tu nawet o jakieś skrywane tajemnice, ale o jego nigdy niewypowiedziane pragnienia, aspiracje czy preferencje. Grażyna i Marian po raz pierwszy w życiu wyjeżdżają razem do luksusowego hotelu, by czterdziestą rocznicę ślubu uczcić inaczej, niż wszystkie poprzednie. Nie znają jednak praktycznego znaczenia słowa "luksus", co powoduje choćby problem z dostaniem się do pokoju, czy awersję do egzotycznego - jak na ich gusta - menu w tutejszej restauracji. Wydawałoby się - standardowa sytuacja małżeństwa z prowincji. I z pewnością wspólny weekend dałoby się jakoś przecierpieć, gdyby nie gość spod łóżka (świeżo upieczony minister, który znalazł się w bardzo niezręcznej dla siebie sytuacji) oraz portier, który zależność pomiędzy państwem z- i spod łóżka definiuje jako erotyczny trójkąt, będący odskocznią od szarej, małżeńskiej codzienności. Premier wzywa ministra-elekta do siebie, ten nie może się ujawnić w obawie przed skandalem (w opinii publicznej słynie bowiem jako człowiek moralnie nieskazitelny), starsi państwo zaczynają przebudowywać swoje życie (również jego sferę erotyczną) na nowo, a portier Danny (Daniel, tylko tak go koledzy zdrabniają) najchętniej zamieniłby trójkąt w czworokąt. Kto wyjdzie obronną ręką z sytuacji, która dla każdej ze stron jest - delikatnie mówiąc - niekomfortowa?

Działalność Teatru Druga Strefa współfinansuje Urząd m. st. Warszawy

Szczegóły