Maciej Sobstyl

9,3 / 10

317 oddanych głosów

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Senat szaleńców

Dramat

Śpiące królewny mają to do siebie, że gdy kłują się wrzecionem, zapadają w sen. Sen, z którego zgodnie z tradycją wybudzić je może jedynie pocałunek księcia – najszlachetniejszego spośród szlachetnych rycerzy. Nie jest jednak tajemnicą, że w dzisiejszych czasach odnalezienie kogoś takiego graniczy z cudem. Dlatego też król i królowa po wielu próbach tracą wiarę, po czym umierają ze zgryzoty. A wówczas następuje stan wyjątkowy…

Gdy stan ze zwykłego staje się wyjątkowym, lud powołuje senat. Senat, w którym każda grupa społeczna ma swojego reprezentanta, tak by było równo i sprawiedliwie. By nawet alkoholicy i mordercy wiedzieli, że ich racje są jak najlepiej reprezentowane. Co jednak zrobić, gdy tak powołana władza nie jest w stanie sprawować władzy? Jak wybudzić królewnę, gdy w dzisiejszym świecie nie ma już rycerzy? Kto może sprawić, by stan wyjątkowy znów stał się stanem zwykłym?

Zapraszamy do szalonego świata, w którym dyskusje o publicznych wychodkach mieszają się z walką o wielkie idee, gdzie śmiech łączy się ze strachem, a bajka staje się rzeczywistością.

Szczegóły

Albo

Komedia

W owym czasie Izrael uciskany był niemiłosiernie przez Kanaanejczyków, których wodzem był Sisera, który mieszkał w Charoszet - Haggoim i posiadał dziewięć tysięcy żelaznych rydwanów. Izraelici prosili Deborę, by stanęła na ich czele i podjęła walkę z najeźdźcą. Ale Debora nie dawała się przekonać. Na Ziemię musiał więc udać się Anioł Pana, który uczynił to niechętnie, bo Ziemi nie lubił.

"Albo" to biblijna historia na podstawie fragmentu Księgi Sędziów opowiedziana z przymrużeniem oka i dużą dawką pięknej muzyki. To opowieść o zasadach i o tym, co się dzieje, gdy ktoś nagle owe zasady wyłącza.

W przedstawieniu wykorzystano utwory grupy Abba w wersji przygotowanej i nagranej przez Royal Philharmonic Orchestra.

Powrót na scenę Teatru Wolandejskiego nie byłby możliwy gdyby nie wsparcie wszystkich osób, które pomogły przetrwać nam czas pandemii dorzucając się do zorganizowanej przez nas zrzutki.
Teatr Wolandejski jest beneficjentem Funduszu Wsparcia Kultury - Wsparcie ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19

Szczegóły

Masakra paryska

Dramat

Bezwzględne okrucieństwo wydarzeń Nocy Świętego Bartłomieja stało się interesującym tematem dla Christophera Marlowe’a i Aleksandra Dumasa. Ich leksykon nienawiści został wzbogacony przez twórców Teatru Wolandejskiego o nowe pojęcia, pozwalające z morza intryg i chorych ambicji wyłowić obraz zachowań panujących we współczesnym świecie.

W "Masakrze paryskiej" gra toczy się o najwyższą stawkę. Wizja objęcia władzy unieważnia wszystkie wyrzuty sumienia.

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Niepojęty przypadek Simona Mola

Dramat

„Już? Słuchacie? Świetnie. Oczywiście chcę Wam dzisiaj powiedzieć o Simonie” – tymi słowami rozpoczyna swoje rozważania Jurand, dawniej Jurek, który nie wie, skąd pomysł kolegów na ksywkę dla niego. Jurand nie czytał „Krzyżaków”, ale Jurand wie, czym jest społeczeństwo informacyjne. To właśnie ono w styczniu 2007 roku żyło historią kameruńskiego pisarza(?), poety(?), dziennikarza(?), który siedem lat wcześniej uzyskał w Polsce status uchodźcy.
Dlaczego przypadek Simona Mola jest niepojęty?

Trudno zrozumieć, dlaczego oszukuje wszystkich dookoła, a oni – jego kobiety, media, urzędnicy – dają się na to nabrać; albo jak mógł oszukiwać samego siebie, że wszystko jest w porządku, kiedy nic nie było w porządku. Nie interesuje nas lincz na Simonie ani dokładne odtworzenie jego historii. Ciekawi nas co innego: w jaki sposób wpływał na ludzi, jak ich fascynował? Dlaczego ludzie tak łatwo dali mu się omamić? Czy sam był rzeczywiście szczęśliwy?


Nagrody:
XV Festiwal Teatrów Amatorskich ,,Garderoba Białołęki":
• II miejsce w kategorii najlepszy spektakl (od Loży Teatrów Białołęckich)
• Nagroda dla najlepszego aktora - Błażej Dawidson (od Jury Festiwalu i od Loży Teatrów Białołęckich)

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Gender

Dramat

Nagonka trwa!
Żonglują wartościami jak im wygodnie. Chcą zepchnąć nas na margines. Nie damy się!

Mechanizm wielkich spraw składa się z drobnych, niedoskonałych trybików: ludzi. Każdy trybik może zawieść, zaburzając sprawność całego układu. Każdy szermierz szczytnej idei ma własne zdanie i osobiste uprzedzenia.
Bo czy dobra wola jest w stanie uświęcić wszystko, czego dotknie? Czy po jednej stronie jest tylko prawda, a po drugiej – ślepota?

Dramat Stanisława Kubiaka o wewnętrznych sprawach Kościoła i o tym, jak łatwo jest oskarżać. O małych, osobistych sprawkach, które dolewają oliwy do ognia. Kto jest winny, niech pierwszy rzuci kamieniem.

Szczegóły

X (ARCHIWALNY) Zwyciężaj!

Dramat

POŻEGNANIE Z TYTUŁEM- ostatnie dwa przedstawienia zagramy dla Państwa 27 i 28 stycznia 2017 r. ZAPRASZAMY !

Wśród wielkich ludzi historii są tacy, o których nie robi się wysokobudżetowych filmów, bo ich historie są zbyt przygnębiające albo po prostu zbyt prawdziwe.

"Zwyciężaj!" to dramat o odpowiedzialności i przytłaczających przymusach życia, przymusach narzuconych przez władzę, społeczeństwo, własne zobowiązania i zupełnie prywatne emocje. Historia bizantyjskiego generała Belizariusza i jego żony Antoniny jest pod każdym względem doskonałym materiałem dla tragedii, bo nie ma w niej racji ważnych i nieważnych. Zobowiązania obojga bohaterów względem państwa, siebie nawzajem i swojego wizerunku są tak sprzeczne, że próba ich pogodzenia musi skutkować katastrofą. Nie trzeba żyć w Konstantynopolu VI wieku, żeby zrozumieć napięcie i sprzeczności między rolami, które na co dzień staramy się grać.

Sztuka na motywach powieści Roberta Gravesa pt. "Belizariusz" .

Szczegóły

Krew karamazowska

Dramat

Fiodor Karamazow zawsze był marnym ojcem, ale żeby tak go nienawidzić, by łeb mu rozbić? Jak pierwszemu lepszemu zbirowi? Nie no, to już przesada!

Kto jest winien tej krwi karamazowskiej? Czyżby Dymitr? Wszak z ojcem miał zatarg i obaj uganiali się za Gruszą. Wszyscy słyszeli, jak mówił, że go zabije. A co z Iwanem? Ten obiecujący student filozofii nie skrywał swej nienawiści, ale przecież za pragnienia nie można nikogo sądzić. A może Alosza? Nie, jakżeby ten aniołeczek miał... on jeden ojcem nie gardził. On jeden nie czuł do niego nienawiści. Jest jeszcze Smierdiakow! Ale przecież ten pies miał atak i spadł ze schodów.

Polała się krew karamazowska i ktoś musi za to odpowiedzieć. Zbrodnia domaga się kary, grzech pokuty, a nienawiść przebaczenia. Tylko czy braci Karamazow stać na to, by wyrwać się z piekła i uwolnić od towarzystwa... tak szacownego trupka?

Szczegóły