Maciej Namysło - zdjęcie

Maciej Namysło

8,7 / 10

72 oddanych głosów

Absolwent wrocławskiego Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im, L, Solskiego w Krakowie.
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Akt równoległy

Komedia

I kto by pomyślał, że wszystko zaczęło się od zamieszczonej w gazetce parafialnej reklamy miłego, uroczego i zacisznego hoteliku. Pewnego wieczoru zjawiają się tam dwie pary kochanków i jak zapewne domyślacie się Państwo, każdy z nich pełnoprawnego małżonka zostawił w mieście. I w tym momencie ten opis właściwie powinien się skończyć, aby nie popsuć Wam zabawy, co i tak jest zupełnie niemożliwe! Jeden z najbardziej zabawnych tekstów, jaki kiedykolwiek został napisany dla teatru. Opowieść o trudach tego „pierwszego” skoku w boku i małżeńska komedia omyłek, ale czy tylko? Tak naprawdę jest jeszcze jeden ważny, tajemniczy bohater - zupełnie niegroźny, nieco fajtłapowaty, nieco powolny i trochę ...Ale zobaczcie sami, bycie zaskakiwanym jest nieprawdopodobnie śmieszne i urocze.

Szczegóły

Rewizor. Będzie wojna! | #WspieramKulture

Tragedia

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na Facebooku Teatru Ludowego: KLIKNIJ TUTAJ

Mikołaj Gogol w „Rewizorze” demaskuje układy funkcjonujące w każdym społeczeństwie i systemie. Artur Pałyga przystawia naszej rzeczywistości gogolowskie lustro. Na ile jesteśmy w stanie się w nim przejrzeć i rozpoznać? Tym bardziej, że lustro wydaje się być rodzajem krzywego zwierciadła. A może to świat już tak bardzo wypadł nam z formy. To już nie pierwszy ani drugi, tylko kolejny rewizor, który przyjeżdża do miasta. Wszyscy mieszkańcy są zmęczeni wciąż powracającą historią i nikt nie chce zajmować się Rewizorem. Ale On wie jak do siebie przekonać. Popisy taneczne, wokalne i kulinarne, w ramach wszechobecnych talent show to już przeżytek. Najbardziej trendy jest teraz wojna "Z czego się śmiejecie? Z samych siebie się śmiejecie". Tylko, że ten śmiech znaczy już coś kompletnie innego.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat

Jaki diabeł skusił Adaptatora powieści Michaiła Bułhakowa, że podjął próbę zmierzenia się z kultowym tekstem i zrozumienia jego autora i świata, z którego wyrosła ta opowieść? Świata, który wydawało się, że ma być już wolny od „opium dla ludu”, a jednak…

Czy Diabeł w Moskwie Bułhakowa nie był bardziej prawdziwy niż w dzisiejszym Krakowie? Czy niewiara Bułhakowa nie była bardziej metafizyczna niż wiara dzisiejszych „wierzących”?

Diabelski korowód świty Wolanda przybył do miasta. Chce je poznać, dowiedzieć się jak żyją ludzie, w co wierzą, co jest dla nich ważne, co lepsze: cuda czy apokalipsa? Tytułowy Mistrz to pisarz, Małgorzata zaś wierzy w jego pisanie i jest gotowa na wszystko, żeby je ocalić. Ale o czym jest jego powieść? Główni jej bohaterowie to Jeszua i Piłat. A diabeł obserwuje, miesza i sprawdza.
W co wierzycie dzisiaj? W co wydaje wam się, że wierzycie? A w diabła też nie? A ci co nie wierzą w nic, po co żyją? Myślicie, że jak umrą stare religie, nadejdzie ateizm? Bułhakow mówił o sobie, że jest mistykiem. Nie magia go zajmowała, ale mistycyzm. Jak być mistykiem w świecie, który nie wierzy? Ano tak.

Adaptator przeszedł z Mistrzem Bułhakowem całą drogę tworzenia, ale czy i jak wierzy dziś w Twórcę?

Szczegóły

Salto w tył

Dramat

A przecież powszechnie wiadomo, że nawet ci najbardziej głusi na pieśni stadionów, nierzadko dają się zauroczyć relacjom zdawanym przez komentatorów sportowych – „królów" odkrywczej metafory, zaskakującej dygresji i niebanalnej puenty. Niejeden poeta może tylko pomarzyć o takiej nieśmiertelności swoich sentencji, jaką zagwarantowały sobie wyrzucane pod wpływem niezrównanych emocji zdania mające się nijak do ogólnie panujących zasad gramatycznych i niecechujące się przesadną elegancją stylu. Sport jest w stanie zachwycać, a tych których nie zachwyca, wybitny komentator sportowy swoją soczystą narracją jest w stanie przekonać, że jednak zachwyca.

Opisy zmagań sportowych, historie o zwycięstwach i biciu rekordów to coś więcej niż tylko czysto techniczne rozważania o możliwościach sprawnie funkcjonującej maszynerii ludzkiego ciała. Pogrążający się w ciemnościach choroby psychicznej pisarz stworzył szereg opowieści o czeskich sportowcach, którzy potrafili zanegować nieznośną rzeczywistość komunistycznej Czechosłowacji i stworzyć sobie alternatywny świat, określony ich pragnieniami i pasją. Czy można reportaże sportowe Oty Pavla czytać jak opowieść o arcyludzkiej potrzebie dania z siebie wszystkiego w walce o własną wolność? Jako opowieść, która nigdy nie przestaje być aktualna? Opowieść, dzięki której nie przestajemy wierzyć w możliwość wolności w każdych warunkach, w jakich przychodzi żyć człowiekowi? Opowieść o wolności, która nie jest patetycznym frazesem, ale samym życiem, które „można przeżyć jak święto”?

Szczegóły

Kolacja dla głupca

Komedia

Zapraszamy na kolację! Atrakcją wieczoru będzie tytułowy Głupiec, niezbyt lotny księgowy z ministerstwa finansów, fantastyczny obiekt towarzyskich manipulacji i żartów. Wygodnie i dostatnio żyjące towarzystwo z wyższych sfer Paryża zabawia się regularnie organizując co wtorek kolacje, na które przyprowadzają życiowych nieudaczników. To rodzaj gry-konkursu, wygrywa ten, kto przyprowadzi największego niedojdę. Bogaty wydawca, Pierre Brochant, wydaje się mieć wygraną w kieszeni. Zaprosił niezbyt rozgarniętego księgowego, którego pasją jest budowanie makiet z zapałek. Niestety, tuż przed wyjściem na kolację Pierre ulega kontuzji, która nie pozwala mu wyjść z domu. I tak obaj panowie – mądrala i jego głupiec – zostają uwięzieni w mieszkaniu Pierre’a, przez które przetoczy się upiorny wir nieprzewidywalnych wydarzeń. Ich niezamierzonym kreatorem stanie się szczery, serdeczny i uczynny księgowy… To jedna z najlepszych komedii na świecie!

W trosce o Wasze zdrowie przygotowaliśmy ZASADY BEZPIECZNEGO POBYTU w obiektach Teatru Ludowego, obejmujące szczegółowe procedury funkcjonowania, takie jak:
• powszechna dostępność środków dezynfekcyjnych w obiekcie Teatru – przy wejściu do obiektu, kasach, szatni, kawiarni oraz w toaletach. Do utrzymania czystości i higieny w obiekcie używamy wyłącznie profesjonalnych urządzeń i środków chemicznych, które zapewniają odpowiednią dezynfekcję;
• zachowanie najwyższego poziomu czystości w obiekcie, w tym regularna i częsta dezynfekcja wszystkich części wspólnych, wszystkich powierzchni używanych przez widzów, w tym przestrzeni w obrębie kawiarni teatralnej i foyer, szatni i toalet;
• wyposażenie pracowników Teatru oraz bileterów w odpowiednie środki ochrony osobistej (maseczki, przyłbice, środki do dezynfekcji rąk);
• obniżenie maksymalnej ilości widzów, którą przyjmujemy w obiekcie i udostępnienie widzom nie więcej niż połowy liczby miejsc,
• kontrola zajmowania miejsc na widowni w celu zachowania bezpiecznych odległości (rzędy powinny być zajmowane naprzemiennie, z zachowaniem jednego wolnego miejsca między widzami);
• wietrzenie i wentylowanie obiektów zamkniętych przed, w trakcie i po każdym wydarzeniu artystycznym;
• wyznaczenie określonych tras poruszania się po obiekcie i specjalnych ciągów komunikacyjnych;
• kontrolowanie przepływu publiczności przez obsługę widowni, w szczególności ustawianie kolejek z zachowaniem dystansu 2 metrów;
• wyznaczenie dodatkowych stref wyjścia z obiektu;
• bezpieczne warunki sprzedaży i rezerwacji biletów m.in. wyposażenie pracowników kas w maseczki, rękawiczki i płyn dezynfekujący.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i minimalizowania ryzyka zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wprowadzone zostały następujące zasady obowiązujące osoby przebywające w obiektach Teatru Ludowego, w związku z udziałem w przedstawieniach teatralnych.
Osoby chcące skorzystać z wydarzeń artystycznych organizowanych przez Teatr zobowiązane są do :
Złożenia rekomendowanego prze MKiDN oświadczenia o stanie zdrowia. Oświadczenie jest dostępne ew kasach biletowych teatru. Złożenie oświadczenia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie danych osobowych do GIS w uzasadnionej sytuacji epidemiologicznej.
Osoby przebywające w Teatrze Ludowym zobowiązane są do:
• dokonania dezynfekcji rąk po wejściu do budynku;
• przestrzegania zasad bezpiecznego dystansu przestrzennego tj. do zachowania bezpiecznej odległości min. 2 metrów pomiędzy sobą;
• posiadania i właściwego używania środków ochrony pozwalających na zakrycie ust i nosa;
• przebywania we wszystkich przestrzeniach Teatru w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych;
• poddania się rygorowi sanitarnemu, polegającemu na tym, że w toaletach jednocześnie może przebywać nie więcej niż 3 osoby;
• zajmowania miejsc siedzących naprzemiennie - co drugie siedzenie. Obowiązek zachowania jednego wolnego miejsca między widzami nie dotyczy widza, który:
- uczestniczy w wydarzeniu z dzieckiem do ukończenia 13. roku życia,
- jest osobą z orzeczeniem o niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osobą z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osobą, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie.
W celu realizacji powyższych obowiązków umożliwia się dokonanie zakupu maseczek ochronnych i rękawiczek ochronnych w obiekcie – w kasie Teatru.
Pracownicy obsługi widowni i bileterzy zobowiązani są do egzekwowania od osób wchodzących do obiektu Teatru obowiązku dezynfekowania rąk i przebywania w środkach ochrony indywidualnej, w postaci maseczek lub środków równoważnych, oraz ich właściwego używania. W przypadku zaistnienia powodów skutkujących zwolnieniem z obowiązku zakrycia ust i nosa na podstawie § 18 ust. 3 pkt 3 Rozporządzenia rady ministrów z dnia 29 maja 2020r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii – osoba korzystająca ze zwolnienia proszona będzie o złożenie pisemnego oświadczenia w tym zakresie (wzór oświadczenia zawierający klauzule dot. ochrony danych osobowych, stanowi załącznik do regulaminu sprzedaży [kliknij w celu pobrania]), oświadczenie dostępne jest online oraz w kasie Teatru.
Zastrzeżona została możliwość zobowiązania do niezwłocznego opuszczenia obiektu Teatru osoby wykazujące objawy chorobowe (m.in. uporczywy kaszel, trudności w oddychaniu, wysoka temperatura) oraz osoby, które nie przestrzegają zasad bezpiecznego pobytu w Teatrze.

Drodzy Widzowie, otwarcie Teatru nie zwalnia nas z odpowiedzialności – dbajmy o siebie i innych.
Uczestnictwo w wydarzeniu artystycznym jest równoznaczne z akceptacją ww. zasad stanowiących regulamin „Bezpieczny pobyt w obiektach Teatru”, którego zapisów uczestnik wydarzenia jest zobowiązany przestrzegać.

Szczegóły

Tylko koniec świata

Dramat

Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu. Kiedy idylliczny obraz ożywa dają się słyszeć jedynie kłótnie, wzajemne oskarżenia i słowne przepychanki. W „To tylko koniec świata” młody pisarz wraca do domu po 12 latach nieobecności. Chce powiedzieć matce, starszemu bratu, bratowej, której nigdy nie widział i młodszej siostrze, dziś prawie dorosłej, którą pamięta jako małą dziewczynkę, że umiera. Chce się pożegnać, ale odbija się od ściany wzniesionej z ambicji i kompleksów, niespełnień i wzajemnych pretensji. W relacjach teoretycznie najbliższych sobie ludzi miłość graniczy z nienawiścią, a bliskość z obojętnością. Starszy brat wciąż chowa urazę, że musiał sam zająć się siostrą i matką. Siostra żyje mitem nieznanego brata stworzonym na podstawie artykułów prasowych zbieranych przez ekscentryczną matkę i tylko żona brata, wycofana i żyjąca w cieniu apodyktycznego męża, chce poznać swojego szwagra. Pożegnanie śmiertelnie chorego człowieka z najbliższymi to próba pokonania własnego mitu, pokazania się takim, jakim jest naprawdę. Ale czy warto walczyć z mitem?

Szczegóły