Maciej Makowski - zdjęcie

Maciej Makowski

8,5 / 10

58 oddanych głosów

Data urodzenia:
15-03-1979 (42 lat)

Aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, a także muzyk. W 2003 roku ukończył studia na

Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie na wydziale aktorskim.

Zagrał jedną z głównych ról w filmie „80 milionów” w reżyserii Waldemara Krzystka, film

w 2012 r. został nominowany jako kandydat do Oscara w kategorii Najlepszy Film

Nieanglojęzyczny. Jest współtwórcą literackiego Kabaretu ,,Na Koniec Świata”. Można

zobaczyć go w wielu polskich produkcjach serialowych, tj. ,,Złotopolscy”, ,,Na dobre i na

złe” czy ,,Ojciec Mateusz", a także w teatrach, np. w Teatrze Kamienica w Warszawie.

Tworzy muzykę, skomponował melodie do dwóch spektakli Teatru Scena Współczesna.

Obecnie w obsadzie spektakli:

- I Ty zostaniesz Chińczykiem

Spektakle z udziałem tego aktora:

Tytus, Romek i A’tomek, czyli jak zostać artystą

Dla dzieci

Przygodę czas zacząć! W pracowni wielkiego wynalazcy – profesora T’alenta – pojawia się niespodziewany gość – szympans Tytus. Genialny naukowiec wpada na pomysł aby uczłowieczyć Tytusa. Jednak co zrobić, jeśli nieznośny szympans wcale nie chce być uczłowieczony, a wszystkie próby profesora okazują się zawodne? Pora sięgnąć po nietypowe środki i wezwać na pomoc harcerzy. Romek i A’Tomek natychmiast przybywają na wezwanie, dla nich żadne zadanie nie jest straszne. Harcerze początkowo również nie radzą sobie ze swoim nowym przyjacielem, jednak nie poddają się. Tytusa razem z nimi wyrusza w podróż wannolotem do Paryża i Londynu, a tam A’Tom wpada na genialny pomysł! Jaki? Dowiecie się podczas przedstawienia!

Spektakl „Tytus Romek i A’Tomek czyli Jak zostać Artystą”, powstał w oparciu o komiksy Henryka Jerzego Chmielewskiego, aby przybliżyć najmłodszym widzom postać legendarnego szympansa.

Szczegóły

Obserwuję Cię (dawniej: I Ty zostaniesz Chińczykiem)

Komedia

“I Ty zostaniesz Chińczykiem” w reżyserii Włodzimierza Kaczkowskiego to długo wyczekiwany nowy spektakl Teatru Scena Współczesna. Działający od ponad 20 lat warszawski teatr tworzy tytuły, które stają się ponadczasowym hitem, niektóre mają tysiące wystawień (“Dzieła wszystkie Szekspira” - ponad 2000, “Historia świata w skróconej wersji” - ponad 1100). W premierowym spektaklu scenę opanowuje mistrzowskie aktorskie trio: Jarosław Domin, Łukasz Matecki i Maciej Makowski (zobaczymy go pierwszy raz na deskach tego teatru) i w swoistej dla Teatru Scena Współczesna formie przygotowuje nas do stania się Chińczykami. Nie brakuje świetnie przygotowanych piosenek, sprytnego humoru oraz odrobiny refleksji. Jedno jest pewne - jak przygotowywać się do opanowania świata przez Chiny, to tylko z Teatrem Scena Współczesna.

"Czy wiedzą państwo, że co piąty człowiek żyjący na Ziemi jest Chińczykiem?
Niby nic nowego, ale po raz pierwszy to proste stwierdzenie faktu brzmi groźnie dla nas, mieszkańców Europy. Bo tam gdzieś daleko za chińskim murem powstaje nowa potęga: ekonomiczna, militarna i technologiczna, która zdaje się zaprzeczać tezie, że nic lepszego niż demokracja nie da się wymyślić. Kontrola społeczna prowadzona za pomocą środków cyfrowych i sterowany przez partię kapitalizm wyprzedza zdecydowanie inne państwa tempem rozwoju.
Chiny wracają do swoich wieloletnich tradycji i zaczynają narzucać światu swój sposób myśleniai projektowania przyszłości. Bo w świecie rządzonym przez pieniądz nie przewidziano, że nagle cywilizacja o zupełnie innej tradycji i innej kulturze może uzyskać tak znaczną przewagę. I rośnie ona z roku na rok, a pandemia tylko nasiliła zachodzące tendencje. I już niedługo Stanom Zjednoczonym i Europie pozostanie albo poddać się chińskiej dominacji albo zaprzeczyć wyznawanym do tej pory zasadom liberalizmu w stosunkach międzynarodowych. To dzieje się na naszych oczach.
Kosztem i warunkiem chińskiego rozwoju jest kreowanie nowego człowieka, pracowitego, posłusznego władzy, wyzbytego wątpliwości i wierzącego w przyszłość. O to, żeby taki był taki troszczy się rząd wykorzystując w tym celu nowoczesne technologie, ale również stare chińskie tradycje. Czy rywalizacja z Chinami nie przeniesie tych metod sterowania społeczeństwem również do nas? Pierwsze oznaki tego myślenia naszych władz już widać gołym okiem. Czy w wiecznym wyborze, pomiędzy wolnością i bezpieczeństwem, nie wybierzemy jednak tej drugiej wartości, dochodząc do wniosku, że wolność obfitująca w zagrożenia, kryzysy i niepewność jutra jest stanowczo przereklamowana.
I w związku z tym może dla nas lepiej już teraz, nie czekając na odgórne decyzje, stać się, przynajmniej w myśleniu, Chińczykiem, niezależnie od rasy, wiary i poglądów. Jesteśmy tutaj, żeby w tym państwu dopomóc.
A wybór należy do państwa. Na razie."

Włodzimierz Kaczkowski

Szczegóły

Piotruś Pan

Dla dzieci

Piotruś Pan rządzi Nibylandią - fikcyjną wyspą ze świata powieści „Piotruś Pan” Jamesa Matthew Barrie'ego. znajdującą się w poranku (pierwsza gwiazda na prawo, i prosto, aż do poranka), do której udają się dzieci, i z której przybywają. Nibylandia jest krainą Wiecznego Dzieciństwa, Marzeń i Wyobraźni. Trafiają doń dzieci, które posiadają wiarę, tak zwani Wybrańcy Piotrusia.

Ilu dorosłych marzyło, by choć przez chwile znów poczuć się dzieckiem? Ile dzieci chciało, choć przez minutę stać się dorosłymi? Kto choć raz w życiu nie zapragnął latać? Czy jest choć jedna osoba, która nie marzyła, by na statku pirackim przemierzać morza i oceany? Gdzie jest Nibylandia? Czy w prawo i aż do rana to właściwy adres? Czy być Piotrusiem Panem to znaczy nie umieć kochać? Czy kochać za mocno? Czy wróżki istnieją? Czy tylko wtedy , gdy się w nie wierzy? Czy tykanie budzika może obudzić krokodyla? Gdzie leży granica naszej wyobraźni? Czy...? Ale...? Dlaczego...? Znasz więcej pytań? Potrzebujesz lepszych odpowiedzi? Zatem musimy się spotkać na naszym „kolorowo-muzyczno-fantastycznym” spektaklu „PIOTRUŚ PAN” w adaptacji Arkadiusza Klucznika, z piosenkami Dariusza Czajkowskiego (teksty) i Michała Kowalczyka (muzyka).

Tylko u nas! Nibylandia jest stanem radości, latanie – stanem ducha, a Piotruś Pan – każdym z nas! (J.J. Połoński)

Wiek: od 6 lat.

Szczegóły

Błękitek mówiący wieloryb

Dla dzieci

Chcesz zaskoczyć swoje dziecko niezwykłymi doznaniami? Sprawić, by było częścią nowoczesnego, multimedialnego a zarazem bajkowego świata? Przyjdź koniecznie na spektakl „Błękitek mówiący wieloryb”. Jest to wyjątkowe połączenie teatru, kina i multimedialnego show, gdzie publiczność może rozmawiać z disneyowskim bohaterem i tym samym stać się aktywnym uczestnikiem przedstawienia.

Wieloryb Błękitek to animowana na żywo postać z bajki, która zwraca się do widza po imieniu, odpowiada na jego pytania, prowadzi z nim ożywioną rozmowę i dodatkowo uczy. Dzieci podczas tego spektaklu utożsamiają się z wielorybem Błękitkiem i zostają jego przyjaciółmi a tym samym stają się obrońcami pięknego, czystego, niezaśmieconego świata.

Spektakl skierowany jest do widza w przedziale wiekowym 3-12 lat. Zawiera elementy edukacyjne. Mówi o ekologii, o tym jak dbać o środowisko naturalne i walczyć z zanieczyszczeniami. Przedstawienie jest pełne wartkiej akcji i humoru.

Żywiołowa interakcja, niesamowita przygoda i niespotykane rozwiązania technologiczne –

Serdecznie zapraszamy :)

Szczegóły

Kabaret na koniec świata

Kabaret

Koniec świata się zbliża. Nieważne jak zacząłeś. Ważne jak skończysz!

Czarny humor, purnonsens, absurdalne skecze, liryczne piosenki, aktorskie improwizacje i błazenada – tego wszystkiego i kilku innych rzeczy spodziewajcie się w Kabarecie na Koniec Świata. Przełamujemy tabu, przekraczamy granice politycznej poprawności, odkrywamy nowe tematy do szyderstwa. Każda odsłona Kabaretu to nowy program i nowi bohaterowie!

"Kabaret na Koniec Świata" to kabaret literacki, w którym występują zawodowi aktorzy. Co miesiąc kabaret pokazuje nowy program skupiony wokół różnych tematów, jak na przykład celebryci, karnawał, depresja, dzieciństwo, uzależnienia, podróże, Dzień matki.

Występują: Zuzanna Grabowska, Olga Sarzyńska, Agata Wątróbska, Izabela Dąbrowska, Anna Markowicz, Waldemar Barwiński, Robert T. Majewski, Wojciech Solarz, Mateusz Rusin, Paweł Koślik, Sebastian Stankiewicz, Maciej Makowski, Michalina Sosna, Magdalena Smalara.

Kabaret występuje co miesiąc na Scenie Przodownik Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy.

Szczegóły

Wzrusz moje serce

Dramat

Ona – kłamliwa i bezwstydna. On – naiwny i namolny. I jeszcze bezradny przyjaciel. W rolach epizodycznych: francuski pedikiurzysta, hiszpański akompaniator, jugosłowiański marynarz i wielu innych interesujących mężczyzn. Oto romans, który potrafi wypełnić życie.

Dobrze zakorzeniony w Polsce Hanoch Levin – poeta, kabareciarz, reżyser, skandalista – pozostawił 63 sztuki sceniczne, z których „Wzrusz moje serce” to jedna z ostatnich. Zawiera się w tej sztuce cała wiedza izraelskiego mistrza o sprawach damsko-męskich, cała czułość, cała zgryźliwość. I melancholia.

Szczegóły

Błękitek Mówiący Wieloryb

Dla dzieci

Na początku spektaklu widzowie stają się młodymi naukowcami. Nawiązują połączenie multimedialne z Oceanem. Widzą co dzieje się w głębinach. Nagle pojawia się prawdziwy wieloryb! I ku zdumieniu wszystkich – zaczyna rozmawiać z naszą publicznością! Spektakl „Błękitek Mówiący Wieloryb” jest absolutną nowością technologiczną. Łączy teatr, kino i udział publiczności w rozwoju akcji przedstawienia. Show oparte jest na technologii interaktywnej animacji komputerowej pozwalającej widzowi „na żywo” rozmawiać z postacią na ekranie. Robi to niesamowite wrażenie na uczestnikach widowiska.

Spektakl skierowany jest do młodego widza w przedziale wiekowym 4-12 lat, ale animuje całą publiczność łącznie z dorosłymi. Przedstawienie jest pełne humoru i nagłych zwrotów akcji, zawiera elementy edukacyjne, traktuje o ekologii, ale najważniejsza jest możliwość porozmawiania na żywo z wielorybem. Czegoś takiego jeszcze nie było!

Szczegóły

Król Edyp

Tragedia

Najdoskonalszy kryminał wszech czasów, jedno z najstarszych arcydzieł literatury dramatycznej, wzór tragedii doskonałej, pierwszy evergreen w historii dramatu. Do dziś krytycy są zgodni – napisany ok. 427 r. p.n.e. przez Sofoklesa dramat nie ma sobie równych. Oto tytułowy bohater rodzi się pod znakiem okrutnej klątwy: zabije własnego ojca, poślubi matkę i spłodzi z nią potomstwo. Aby uniknąć wyroku, rodzice porzucają małego okaleczonego Edypa w górach. Chłopiec jednak nie umiera tylko trafia na dwór króla Koryntu.

„Król Edyp” wraca na afisz Teatru Dramatycznego. Wcześniej dramat reżyserowali tu Ludwik René i Gustaw Holoubek. „To sztuka o okrucieństwie przypadku, przed którym nie mogą zabezpieczyć ani najlepsze dary natury i umysłu, ani najostrożniejsze przewidywania” – pisał o greckiej tragedii krytyk Jan Kott.

Szczegóły