Maciej Hanczewski - zdjęcie

Maciej Hanczewski

8,1 / 10

39 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Judasz. Laboratorium Epifanii

Dramat

Reżyserka zaprosiła do współpracy grupę aktorów, z którymi przyglądała się tekstom ewangelicznym, apokryfom, skostniałemu językowi religijnemu, próbując odnaleźć w tych źródłach prawdziwych ludzi, ich relacje i emocje.
Ta laboratoryjna praca stała się podstawą opowieści o tym, co mogło wydarzyć się w wieczerniku przed śmiercią Jezusa. Apostołowie spotykają się tam po pojmaniu ich Mistrza i próbują odtworzyć Jego słowa, zinterpretować gesty, zrozumieć, co się stało, kto zdradził, dlaczego to zrobił. Chcą ustalić wspólną wersję i zastanowić się, co będzie z nimi dalej. Nie ma w ich gronie tylko dwóch uczniów: Judasza i Jana – ta nieobecność mocno im ciąży.

Szczegóły

Kabaret Baran z komodą

Kabaret

Dlaczego „Baran z komodą”? A dlaczego by nie! Zapraszamy na kabaret absurdu, w którym chodzi przede wszystkim o dobrą zabawę. Nadchodzi nowy nieformalny kolektyw twórczy! Mogą wszystko (są jeszcze młodzi), nie mają żadnych ograniczeń (poza budżetem), z łatwością przesuwają wszelkie granice (ich wyobraźnia odjeżdża naprawdę daleko). Twierdzą, że dobry żart jest wart każdej ceny, nawet jeśli rozbawi nie trzysta, a trzy osoby. Sprawdź czy będziesz jedną z nich

Szczegóły

Judasz. Laboratorium Epifanii

Dramat

Katarzyna Minkowska, studentka III roku reżyserii Akademii Teatralnej, pokaże w TR Warszawa spektakl będący owocem seminarium dla studentów organizowanego przez Festiwal Nowe Epifanie.

Katarzyna Minkowska zaprosiła do współpracy grupę aktorów, z którymi przyglądała się tekstom ewangelicznym, apokryfom, skostniałemu językowi religijnemu – w tym wszystkim próbowali odnaleźć prawdziwych ludzi, ich emocje, relacje.

Ta laboratoryjna praca stała się podstawą, na której budują opowieść pokazującą, co mogło wydarzyć się w wieczerniku przed śmiercią Jezusa. Apostołowie spotykają się tam po pojmaniu ich Mistrza i próbują odtworzyć Jego słowa, zinterpretować gesty, zrozumieć, co się stało, kto zdradził, dlaczego to zrobił. Chcą ustalić wspólną wersję i zastanowić się, co będzie z nimi dalej. Nie ma w ich gronie tylko dwóch uczniów: Judasza i Jana – ta nieobecność mocno im ciąży.

Spektakl powstał we współpracy z Akademią Teatralną jako efekt seminarium dla studentów reżyserii, organizowanego przez Festiwal Nowe Epifanie. Partnerem pokazów przedstawienia w ramach Festiwalu jest TR Warszawa.

Zespół badawczy: Mikołaj Chroboczek, Maciej Hanczewski, Aneta Jankowska, Mateusz Korsak, Adrian Koszewski, Jan Kwapisiewicz, Katarzyna Minkowska, Maciej Miszczak, Mateusz Nędza, Nikodem Rozbicki, Modest Ruciński, Kamil Toliński, Paweł Tomaszewski, Agata Tragarz

Szczegóły

Idiota

Dramat

Inscenizacja jednego z arcydzieł XIX-wiecznej powieści.

Rosja i świat na krawędzi chaosu. Wracający z Zachodu książę Myszkin szuka ratunku przed Apokalipsą w wierze praojców. Jest święty czy śmieszny? Naśladuje Chrystusa czy tylko go udaje?

Szczegóły

Poza Rzeczywistością

Tragedia

Skoro to życie nie zadawala nas i nie przynosi spełnienia marzeń, dlatego by nie uświadamiać sobie wciąż tych przykrych myśli człowiek wrażliwy powinien mieć odwagę robienia czegoś poza rzeczywistością, by sztuką ratować smutek tego zagmatwania co nas otacza.

Przeciwwagą zmieniającej się nieustannie Formy i gustu w teatrze musi być ciągłe przypominanie Prawdy o Człowieku.
Scenariusz tego spektaklu powstawał w czasie prób do egzaminów V i VI semestru z przedmiotu „Praca nad rolą”, których założeniem było łączenie psychologii z formą sceniczną postaci.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Komedia

Jak daleko rzeczywistość NEPu różni się od współczesności? Czy można tu mówić o wolności jednostki, o demokracji? Jak w takiej rzeczywistości mają się odnaleźć artyści? Jaką rolę odgrywa w niej religia i Bóg? Czy punkowy performans na tle ikonostasu jest wyrazem bezsilności, wołaniem o pomoc, czy zaczątkiem nowej rewolucji?

Wielką powieść Michaiła Bułhakowa traktujemy jako studium zmagania się jednostki z systemem – nie tylko totalitarnym. Wszak „wszelka władza jest gwałtem zadawanym ludziom”. Jest to również próba wprzęgnięcia metafizyki w proces odnowy społeczeństwa, nawet za cenę mitycznego paktu z diabłem. Kto jest Wolandem XXI wieku?

Szczegóły

Film

Tragedia

„Film” to teatralna gra w kino kipiąca znakomitymi pomysłami, zaczerpniętymi z rozmaitych filmowych konwencji (np. chińskich cieni i kina niemego). Zmiany obrazu scenicznego, komponowanego jak kadr filmowy, ujęcia panoramiczne, z lotu ptaka, stop-klatki dokonują się błyskawicznie. Historia zaś, jaką się w tym teatralnym „Filmie” opowiada, czyli życiowe perypetie bohaterki – niejakiej Zuzy, która nie mogła zdobyć szczęścia, jest parodią filmowych melodramatów.

„Film jest przygodowo-kryminalno-miłosną historią życia bohaterki o imieniu Zuzia i jej nieudanych związków z mężczyznami. Lecz nie treść sztuki, ale sposób jej opowiedzenia stanowi główną atrakcję spektaklu. Ten Film jest teatrem. Jest zabawą ze zjawiskiem obrazkowego sposobu komunikacji treści i emocji. Kultura obrazkowa od wieków była istotnym instrumentem w boju o ludzką duszę. Dziś stała się znaczącą kontrofertą dla kultury literackiej. Kino, telewizja czy komiks podjęły skomasowaną i niekiedy bardzo skuteczną walkę z wynalazkiem Gutenberga. Film jest próbą zabawy z czasem, który – mamy nadzieję – nie będzie dla Państwa stracony. Miłej zabawy”.
Andrzej Strzelecki

Spektakl nagrodzony Grand Prix i Nagrodą Publiczności festiwalu „Istropolitana Project” w Bratysławie, 2014.

„Film” został pokazany na Ceremonii Zamknięcia festiwalu Camerimage 2014 w Bydgoszczy.

Szczegóły