Maciej Dużyński - zdjęcie

Maciej Dużyński

9,2 / 10

287 oddanych głosów

Aktor dubbingowy, znany z Wiedźmin, 13 Posterunek, Na Wspólnej.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Czerwony kapturek

Dla dzieci

Któż nie zna historii „Czerwonego Kapturka”.
Wydanej po raz pierwszy drukiem przez Charles’a Perraulta w 1697 roku,
Albo w klasycznej wersji braci Grim, czy w rymowanej Jana Brzechwy,
postać Czerwonego Kapturka pojawiła się w niezliczonej ilości powieści, filmów, opowiadań dla dzieci czy skeczy i jest powszechnie znana na całym chyba świecie.
Mające setki lat bajki zbliżone do Czerwonego Kapturka odkryto w Chinach i Włoszech.
Także my postanowiliśmy dołożyć kamyczek do tego ogródka.
Zagramy zmechanizowanymi lekko kukłami a zarazem w żywym, trochę przechodzonym, planie, w ciut archaicznych dekoracjach i z muzyką bliższą staremu kinu aby opowiedzieć Wam historię z naszej perspektywy i po nowemu. Są rzeczy na które w powszechnych wersjach tej historii zgodzić się nie możemy i o których opowiedzieć musimy.
Na śpiewy i tańce sprawa zbyt poważna ale będzie zabawnie.
Jak zwykle mamy coś do powiedzenia dzieciom, dorosłym i bardzo dorosłym.
Familijnie bo atmosfera u nas rodzinna a miejsce magiczne.

Spektakl dla widzów od 4 roku życia.

Szczegóły

Cmok.Smok

Dla dzieci

Spektakl ten, to autorska wersja popularnej bajki o wawelskim smoku, przystosowana do percepcji najmłodszego widza. Jest tu Król i Królewna i dzielny Szewczyk i kolorowy, radosny świat. Świeci słońce, ptaki ćwierkają, kumkają żaby i pasą się owce, kozy i krowy. Jest pięknie! Pojawia się jednak smok i niesie ze sobą smutek, brzydotę i złe emocje. Trzeba więc walczyć o piękny kolorowy świat, o proste, oczywiste wartości, bo lepiej jest gdy świeci słońce i mamy powody do radości!

Szczegóły

Pan Tom buduje dom

Dla dzieci

„Pan Tom buduje dom” to spektakl powstały na podstawie książki Franciszki i Stanisława Themersonów wydanej po raz pierwszy 1938 roku. Wspaniale napisany tekst i znakomite, wyraziste, czarno-białe ilustracje, w tamtym okresie wręcz awangardowe, dzisiaj niewiele straciły ze swej aktualności, choć prezentowane przez Architekta Kąta domy w różnych częściach świata bardzo się zmieniły.
Sympatyczny pan Tom Łebski chce zbudować sobie dom i tak rozpoczyna się wędrówka przez tajniki różnych dziedzin związanych z budowaniem.
Spektakl jest dynamiczny, bo i Pan Tom ciągle jest w ruchu. Podróżuje na plac budowy a jego podróże prezentujemy za pomocą projekcji, w których ożywione zostały dowcipne ilustracje Franciszki Themerson. Pojawiają się one również w pomysłowych dekoracjach spektaklu.
Jeśli chcecie zobaczyć w jaki sposób i jaki dom został zbudowany dla Pana Toma Łebskiego, koniecznie musicie obejrzeć nasz spektakl i na chwilę cofnąć się wraz z nami do czasów, w których nie było telefonów komórkowych.

Spektakl dla widzów od 4 roku życia.

Szczegóły

Paweł i Gaweł cd.

Dla dzieci

"Paweł i Gaweł w jednym stali domu,
Paweł na górze, a Gaweł na dole;
Paweł, spokojny, nie wadził nikomu,
Gaweł najdziksze wymyślał swawole.
... "

Tę historię o sąsiedzkich potyczkach, polowaniach w pokoju i łowieniu ryb w mieszkaniu większość z nas zna. A ciekawi Was co mogło wydarzyć się dalej?

W spektaklu „Paweł i Gaweł c.d.” przedstawimy Wam dalszy ciąg tej historii, a właściwie nasz pomysł na to, jak potoczyć się mogły losy skłóconych sąsiadów Pawła i Gawła. Czy po latach uda im się zakopać topór wojenny, czy może konflikt rozgorzeje na nowo z jeszcze większą siłą?

Przekonacie się czy w trudnych chwilach naszym bohaterom uda się pojednać i wspólnie przezwyciężyć czyhające na nich niebezpieczeństwa.

„Paweł i Gaweł c.d.” jest znakomitą propozycją dla całych rodzin. Dzieci zaciekawi wartka akcja, a sympatyczni bohaterowie z pewnością skradną ich serca. Dorośli natomiast odnajdą w spektaklu uroki starego, niemego kina, a perypetie skłóconych sąsiadów przywieźć mogą skojarzenia z takimi kultowymi postaciami jak Flip i Flap czy bracia Marx.

dla widza od 5 roku :-)

Szczegóły

Szewc Kopytko i kaczor Kwak

Dla dzieci

Przedstawienie na motywach opowiadania Kornela Makuszyńskiego.
Spektakl lalkowy nawiązujący do tradycji teatru wędrownego. Trójka aktorów ze swym wozem pełnym lalek, dociera do młodych widzów, aby bawić ich opowieścią o psotnym szewczyku, który zamiast robić buty, robił nowe wciąż psikusy. Szewc Kopytko w poszukiwaniu przygód wyruszył w świat. Poznał Kaczora Kwaka i odtąd psocili razem. Spotkali na swej drodze Staruszka, który nauczył ich, że żartować można mądrze i nieść tym samym radość i uśmiech. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak to się stało, że Szewc Kopytko ożenił się z Królewną i otrzymał pół królestwa, koniecznie musicie obejrzeć ten spektakl!

Szczegóły

U rodziny Wigilia

Dla dzieci

Spektakl „U rodziny Wigilia” przybliża młodemu widzowi tradycje , obrzędy i zwyczaje związane z Wigilią i Bożym Narodzeniem. Aktorzy w ciepły i prosty sposób snują opowieść o narodzinach Jezusa budując szopkę i przeplatając opowieść kolędami. W spektaklu podkreśla się wartość tradycji i więzi rodzinnych a także znaczenie życzliwości wobec siebie nawzajem nie tylko w czasie świat.

Szczegóły

Czarny łabędź

Dla dzieci

Spektakl inspirowany jest bajką o Brzydkim Kaczątku Hansa Christiana Andersena.
W spektaklu poruszany jest problem braku tolerancji dla odmienności, innego wyglądu, innego zachowania niż to ogólnie przyjęte i akceptowane w określonym środowisku.
Przedstawienie od samego początku przykuwa uwagę dzieci. Pojawiają się ubrani w zabawny sposób aktorzy, którzy próbują uruchomić stojącą na pustej scenie maszynę. Uruchomiona w końcu maszyneria pokazuje zaskoczonym widzom kolorowy świat wokół wiejskiego podwórka. Jest to świat działający harmonijnie w którym pory roku zmieniają się w naturalnym cyklu, drzewa owocują, pływają kaczki po jeziorze. Krowa daje mleko, owca daje wełnę, wszystko jest po cos i czemuś służy. I w tym świecie sielanki pojawia sie ten obcy-inny. Różniący się od reszty społeczności, dlatego jest wyśmiewany i gorzej traktowany. Mimo swojej odmienności znajduje wsparcie w rodzinie, która się nim opiekuje.
Mimo wzruszającego przesłania płynącego ze spektaklu, został on utrzymany w wesołym tonie. Niewątpliwie przyczyniają się do tego aktorzy, którzy w przedstawieniu oprócz własnej gry używają form plastycznych przypominających dziecięce drewniane zabawki na kółkach.
Lalki przyciągają uwagę dzieci i przywołują na ich twarze uśmiech. Wywołują też wiele emocji.
Ogromnym walorem przedstawienia jest warstwa dźwiękowa odzwierciedlająca emocje jakie towarzyszą bohaterom spektaklu.
Rodzice, którzy przychodzą na przedstawienie ze swoimi pociechami podkreślają ciekawą scenografię, zaskakujące rozwiązania inscenizacyjne, które rozwijają wyobraźnię dzieci. Podkreślają że dużym atutem jest minimalna ilość słów co czyni przedstawienie uniwersalnym dla każdej grupy wiekowej.
Czarny łabędź należy do spektakli, których nie sposób nie lubić. Nie mam wątpliwości, że spektakl spodoba się zarówno dzieciom, jak i rodzicom.

Szczegóły

Requiemaszyna

Muzyczny

Spektakl jest kontynuacją prowadzonej przez Martę Górnicką pracy nad stworzeniem nowoczesnego CHÓRU tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy.Tym razem głos CHÓRU wymierzony jest w rzeczywistość powszechnego urynkowienia. To ciało/głos społeczeństwa zakleszczonego między terrorem bezrobocia a wymogiem pracy ponad siły. Na scenie staje chór performerów, by wykonać ekstatyczne requiem dla systemu, w którym wolność zmieniła się w technologię władzy. Libretto wykorzystuje wiersze Władysława Broniewskiego, fragmenty przemówień, listów, dziecięcych wyliczanek, które CHÓR zderza z dyskursem filozoficznym i hasłami reklamowymi.

„Jestem całopalną ofiarą każdego systemu” – pisał o sobie Broniewski, ujawniając dramatyczne napięcie między miażdżącą presją ideologii, a wiarą w siłę poetyckiego słowa, które miało zarazem rewolucjonizować świat i ratować podmiotowość. Dziś te teksty, przepisane na chórową maszynerię zbiorowego ciała i głosu, uderzają z nieprawdopodobną siłą. Socrealistyczny hymn pracy brzmi jak korporacyjna pieśń performansu efektywności.

REQUIEMASZYNA to esej o relacji języka i władzy. Punktem wyjścia dla tej pracy stał się rytmiczno-robotyczny język wierszy Broniewskiego i jego wstrząsający poetycki życiorys, który zmiksował się w mojej głowie z kampanią reklamową Benettona Zostań bezrobotnym roku, Marszem Imperialnym z "Gwiezdnych Wojen", dźwiękiem przeżartej rakiem krtani poety. Zależało mi na tym, by obnażyć totalitaryzm współczesnych strategii nadzoru i dyscypliny; mechanizmy, które zmieniają mieszkańców neoliberalnego raju w armię robotników/robotów. (Marta Górnicka, reżyserka)

Producenci dziękują Marii Pijanowskiej-Broniewskiej i Ewie Zawistowskiej za wyrażenie zgody na wykorzystanie w spektaklu tekstów Władysława Broniewskiego.

Szczegóły