Łukasz Łęcki - zdjęcie

Łukasz Łęcki

9,1 / 10

496 oddanych głosów

Aktor Teatru Lalek Rabcio oraz Trupy KOMEDIANTY. Inspiruje się teatrem formy, pantomimą i sztuką nowocyrkową. Amator słowa i ruchu, czego wyraz daje w pracy aktorskiej, autorskiej i kuglarskiej. Wierzy w uzdrawiającą i profilaktyczną moc śmiechu i wyobraźni. Panoptyk.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Oberża pod złamanym groszem

Komedia

Krótki opis spektaklu - piórem jego Twórców:

W stojącej na uboczu oberży krzyżują się drogi różnych postaci. Przybywa tam bogaty starzec Pantalone mający nadzieję poślubić młodziutką Rosalię,córkę gospodyni. To także miejsce spotkania innej przyszłej pary małżeńskiej: Madame Lukrecji oraz Florina, syna Dottore, stojącego u progu bankructwa, który w intratnym ożenku syna widzi jedyny ratunek. Los chce jednak, aby młode serca zapłonęły wzajemną miłością, wbrew woli rodziców. Trupa KOMEDIANTY po raz kolejny przedstawia w teatralnym zwierciadle galerię komediowych typów. Nie zabraknie znamiennych dla włoskiej komedii przebieranek, nagłych zwrotów akcji oraz klasycznych sytuacji qui pro quo.

KRAJOWA SCENA KOMEDII DELL’ARTE W TEATRZE PRASKA 52:
Powstała z inicjatywy Teatru Praska 52 i Studio Dono w maju roku 2016. To jedyna taka scena w Polsce, oferująca stałe spotkania ze sztuką rodem z szesnastego wieku. W jej ramach działa Trupa KOMEDIANTY tworząc spektakle według wszelkich prawideł włoskiej komedii, począwszy od prawdziwych skórzanych masek po zapętloną, pełną nieoczekiwanych zwrotów intrygę. To połączenie formy liczącej kilka wieków ze współczesnymi skojarzeniami, odniesieniami i spostrzeżeniami czyni tę sztukę nie tylko aktualną, ale przede wszystkim niezwykle atrakcyjną.
----------------------------------------------------------------------------------------

INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 15 GRUDNIA 2021 r.:

W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych, widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 30%, a publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos.
Osoby wchodzące na teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar, kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy, biegunka.

Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52 udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz, którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52 właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.

Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach). Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.

Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki, poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Upside-Down

Tragedia

Upside-Down to debiut sceniczny pisarza Mirosława Majewskiego, autora m.in. powieści Performance. Bohaterami sztuki jest małżeństwo artystów przeżywające poważny kryzys. Wszystko się zmienia, gdy ona zaczyna mieć niepokojące sny-przepowiednie, które nagle stają się koszmarną rzeczywistością i wymuszają desperackie próby odnalezienia życia i nadziei na krawędzi śmierci.

Rzeczywistość przeplata się ze snem, obok tragedii czai się groteska. A wszystko to w klimatycznej atmosferze kameralnego teatru w jednej z kamienic krakowskiego Starego Podgórza.

Szczegóły

Sąsiadka, komedia dell'arte

Komedia

Spektakl Sąsiadka to ciepły, włoski klimat na polskiej scenie, czyli komedia dell'Arte w czystym wydaniu.
Tradycyjna scenografia, bogaty kostium i skórzane maski. Wirtuozeria improwizacji oraz komiczne sytuacje, czyli lazzi - oto siła komedii dell'Arte.

Choć rodem z XVI wieku, nie postarzała się ani trochę. To teatr jak najbardziej współczesny i aktualny.
Sąsiadka oderwie cię od szarej rzeczywistości, oczaruje i rozśmieszy.

Komedia dell’Arte pojawiła się w XVI w. we Włoszech. Znana również jako: commedia all’improvviso, commedia di zanni, comédie italienne, comédie des Masques, była pierwszym zawodowym teatrem nowożytnej Europy. Odcisnął on tak silne piętno na sztuce, że do dzisiaj widzimy jego wpływy nie tylko na scenie i w dramacie, ale także w serialach typu sitcom, komediach, czy kreskówkach. Nieustannie żywa komedia dell’arte jest do dziś grana w Europie i na świecie w niezmienionej formie, opartej na słowno – ruchowej improwizacji i na grze zespołowej.

Dni Komedii dell’Arte odbyły się w Krakowie już sześć razy. W pierwszych dwóch latach były to jednodniowe wydarzenia. Natomiast trzecia edycja trwała już trzy dni. Zwieńczeniem czwartej była prapremiera spektaklu „Sąsiadka, komedia dell’arte”, pierwszego przedstawienia Komediantów, trupy dell’arte działającej w ramach atelier teatralnego Studio Dono.

Szczegóły

Pan i sługa, czyli kto pragnie wszystkiego, wszystko stracić musi

Komedia

Komedia dell’Arte to sztuka niedzisiejsza. A zarazem bardzo „na czasie”. Niedzisiejsza – bo powstała pięć wieków temu, a „na czasie” – bo wciąż jest aktualna. Grana nieprzerwanie według tych samych reguł od XVI stulecia do dziś zachowuje świeżość. Maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naszej naturze niż niejeden realistyczny spektakl. To wszystko znajdą Państwo w nowym spektaklu dell’Arte na Scenie Na Lwowskiej.

Do miasteczka przybywa gość, a raczej dwóch gości – tytułowi pan i sługa, czyli Capitano i Brighella. Pierwszy, pyszałkowaty żołnierz, stawia sobie za cel niewieście serca. Drugi, chciwy złodziejaszek – sakiewki. Ich przybycie staje się detonatorem awantur, które „podskórnie” zbierają się w małej społeczności od dawna.

Jakie żniwo zbierze Capitano? Co komu skradnie Brighella? Czym jest tajemnicza maszyna do karania i kto padnie jej ofiarą? Warto się przekonać, oglądając najnowszy spektakl dell’Arte, którego premiera zwieńczyła V edycję Dni Komedii.

Szczegóły

Pan i sługa, czyli kto pragnie wszystkiego, wszystko stracić musi.

Komedia

Choć komedia dell’arte to sztuka niedzisiejsza, to jednak bardzo „na czasie”. Maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naszej naturze niż niejeden realistyczny spektakl.

Do miasteczka przybywa gość, a raczej dwóch gości – tytułowi pan i sługa, czyli Capitano i Brighella. Pierwszy, pyszałkowaty żołnierz, stawia sobie za cel niewieście serca. Drugi, chciwy złodziejaszek – sakiewki. Ich przybycie staje się detonatorem awantur, które „podskórnie” zbierają się w małej społeczności od dawna. Wrodzone sknerstwo rodziców, ognisty temperament żony zgrzybiałego Dottore i niewzruszone uczucie pomiędzy Violą i Leandrem dodają prędkości komediowej spirali.

---------------------------------------------------
WAŻNE INFORMACJE DLA WIDZÓW

INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 26 CZERWCA 2021 r.:

W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych, widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 75%, a publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar, kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy, biegunka.

Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52 udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz, którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52 właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.

Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach). Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.

Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki, poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły

Evviva la Commedia

Komedia

Pierwszy wspólny spektakl dwóch zespołów specjalizujących się w komedii dell’arte. Opowieść o ludzkich pragnieniach i namiętnościach ożyje na scenie wintrydze pełnej gagów oraz lazzi. W komediowej spirali scen pojawią się najbardziej znane maski, a wszystkiemu towarzyszyć będzie tradycyjna włoska muzyka wykonywana na żywo.

LA PARANZA DEL GECO - stowarzyszenie kulturalne oraz kompania artystyczna działająca w Turynie od 1999 roku. Specjalizuje się w muzyce i kulturze południa Włoch, teatrze ulicznym oraz komedii dell’arte. Kompania ma na swoim koncie liczne spektakle i koncerty w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. SIMONE CAMPA – założyciel oraz dyrektor artystyczny La Paranza del Geco, muzyk, badacz, aktor, producent licznych projektów, w których włoskie tradycje są punktem wyjścia do spotkania i twórczego dialogu artystycznego.

Komedia dell’arte, która pojawiła się w XVI w. we Włoszech i przez prawie dwa wieki podbijała serca publiczności na dworach królewskich oraz na placach miast, dziś ponownie wraca do łask. Umowność, konwencja i wyrazista forma tego teatru pomaga odetchnąć od codzienności, co więcej - może stać się antidotum na dzisiejszą rzeczywistość. W dniach 25 lutego – 04 marca 2017 r., w Krakowie odbędą się w Teatrze Praska 52 - VIII Dni Komedii dell’Arte, będące polskimi obchodami międzynarodowego święta włoskiej komedii. Gośćmi tegorocznej edycji będzie włoska kompania artystyczna La Paranza Del Geco.

Trupa KOMEDIANTY powstała w 2012 r. pod egidą atelier teatralnego Studio Dono. Trupa tworzy spektakle według tradycyjnych reguł komedii dell’arte. To jednocześnie rzemieślnicy i artyści, sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób, podczas improwizacji, wypełniają działaniem i tekstem. Wierzą, że maski, charakterystyczny krok i kunszt aktorów są w stanie opowiedzieć więcej o naturze człowieka niż niejeden realistyczny spektakl.

Szczegóły

To nie ta bajka

Tragikomedia

Za siedmioma górami, za siedmioma lasami, żyła sobie pewna księżniczka. Wokół niej śpiewały skowronki i tańczyły roześmiane misie. Całe swoje krótkie życie czekała na księcia, który przyjedzie na białym rumaku i…
Wszyscy to znacie, prawda? Przecież zawsze na początku jest jak w bajce…
A znacie to?
Książę i księżniczka są już dawno po ślubie.
On jest rekinem biznesu: sława, pieniądze i seks. Ma jedną zasadę – nigdy nie przegrywa. Tylko dla żony jest frajerem.
Ona jest wybitną psycholożką, tak samo świetną, co zagubioną.

Dwie różne historii, które mieszają się na scenie jak w kalejdoskopie.
W pierwszej miłość dopiero się rodzi, zresztą jak się nazywa ta wspaniała kraina, gdzie wszystkie marzenia się spełniają? Disneyland! I akurat tam Książę dostał robotę. Trafił na zrozpaczoną Księżniczkę, która na dokładkę straciła zasięg wi-fi i… czy to nie wspaniały początek bajki?….
A w drugiej historii miłość już od dawna się skończyła.
Zresztą jak ma się coś walić to wszystko na raz. Jego firma splajtowała, żona spakowała walizki i wyjechała i nawet dziecko im zniknęło.
Bajka bajką i po bajcie… Happy endy są przereklamowane.

Szczegóły

Brzydkie Kaczątko

Klaun nim został klaunem był brzydkim, grubym chłopcem, z którym nikt nie chciał sie bawić. I jak każdy z nas miał czasem złe chwile.
Pewnego dnia, gdy miał już wszystkiego dość niespodziewanie zjawił się bajkopisarz Andersen. Chcąc pomóc załamanemu Klaunowi pan Andersen postanowił opowiedzieć mu bajkę...o Brzydkim Kaczątku, którego nikt nie lubił: ani rodzeństwo ani nawet rodzice. Wyruszyło więc Brzydkie Kaczątko w poszukiwaniu kogoś bliskiego.
Ale bliskim nie okazał się ani Indor, ani kogut, ani pies.
Aż w końcu Brzydkie Kaczątko odkryło, że prawdziwe piękno jest w nim samym. Bo bajki to takie pigułki dobra, które rodzice opowiadają swoim dzieciom na dobranoc. Ale czasem mogą wraz z dziećmi przyjść do teatru i razem łyknąć taką pigułkę.

Szczegóły

Sąsiadka. Komedia dell’arte.

Komedia

Sąsiadka, komedia dell’arte to spektakl stworzony według wszelkich prawideł włoskiej komedii, począwszy od prawdziwych skórzanych masek po zapętloną, pełną nieoczekiwanych zwrotów intrygę, stworzoną na ramowym scenariuszu, niby rusztowaniu dla improwizacji.

Osią całej akcji jest postać Signory, młodej, pięknej i niezbyt bogatej wdówki, która wprowadza się do małego miasteczka.
To tytułowa Sąsiadka polująca na nowego męża, najlepiej bogatego starca, który spłaci jej długi, po czym zabierze się z tego świata, zostawiwszy jej ogromny spadek. Krążący wciąż wokół niej Pedrolino, zniewieściały sługa, dopowiada niejako tę postać, nadając jej pikanterii. Czymże by bowiem była ta wesoła wdówka bez zaufanego sługi, powiernika i chłopca do bicia? Jej intrygi nie miałyby szans na powodzenie gdyby nie jego dyskrecja i … głupota. Czy w finale każda z postaci osiągnie swój cel? Zachęcamy, by to sprawdzić!

KRAJOWA SCENA KOMEDII DELL’ARTE W TEATRZE PRASKA 52:
Powstała z inicjatywy Teatru Praska 52 i Studio Dono w maju roku 2016.
To jedyna taka scena w Polsce, oferująca stałe spotkania ze sztuką rodem z szesnastego wieku.
W jej ramach działa Trupa KOMEDIANTY tworząc spektakle według wszelkich prawideł włoskiej komedii, począwszy od prawdziwych skórzanych masek po zapętloną, pełną nieoczekiwanych zwrotów intrygę.
Aktorzy są jednocześnie artystami i rzemieślnikami; sami piszą ramowe scenariusze – canevas, które w trakcie prób, podczas improwizacji, wypełniają działaniem i tekstem. W swojej grze działają pod wpływem impulsów – pochodzących z nich samych, gry pozostałych członków trupy oraz publiczności.
To połączenie formy liczącej kilka wieków ze współczesnymi skojarzeniami, odniesieniami i spostrzeżeniami czyni tę sztukę nie tylko aktualną, ale przede wszystkim niezwykle atrakcyjną.

Szczegóły

Zimowa przygoda

Gdy za oknem pada śnieg, a Babcia zrobiła już ciepłe rękawiczki i szaliki dla całej rodziny, największym marzeniem dzieci jest zabawa na śniegu. A najlepszą zabawą jest ulepienie bałwanka - z czarnymi oczkami, guzikami i marchwiowym nosem. Ale nasi bohaterowie dali coś jeszcze - dali Bałwankowi SERCE. Lecz bywa, że niektóre zabawy źle się kończą - szczególnie gdy podczas ślizgania wpada się pod motor - i to motor Dziadka. Na szczęście - gdy jest się Bałwankiem - można się poskładać, a brakującego nosa poszukać u Przekupki... byle by nie był to burak, pietruszka lub cebula. Jednak po każdym wypadku wizyta u lekarza jest konieczna. A lekarz zmierzy temperaturę, prześwietli i zbada wzrok. A na koniec zaleci... naukę w szkole muzycznej. Tylko jak tu zagrać na tak dziwnym instrumencie? Z której strony dmuchać? Ale najważniejsze dopiero ma się wydarzyć. Nasz Bałwanek oddaje swoje serce Pawłowi, podwórkowemu łobuziakowi...

Szczegóły

Pchła Szachrajka

Chcecie bajki? Oto bajka:
Była sobie Pchła Szachrajka.
Pchła oszukiwała wszędzie:
u lekarza i w urzędzie.
I w cukierni... i w kasynie... na przyjęciu...
oraz w sklepie - przy tkaninie.
Oszukała pasażerów... i Sułtana i wezyrów, aż trafiła do więzienia!

Poszedł sędzia do aresztu
I dozorcy pyta: "Gdzież tu Pchła Szachrajka?"
"Otóż ona."
Pchła wychodzi wystraszona.

Ale tekstu Brzechwy Jana
nam tu skończyć nie wypada
Więc Rodzice! Ze swoimi pociechami
do Teatru zapraszamy.
Trzech aktorów wyśmienicie
Wam przedstawi tej Pchły życie.

Szczegóły

Jak Matołusz poszedł szukać olbrzyma

Król z królewną Helenką, wujem Edwardem, dwoma ciotkami i lokajem żyją... oczywiście w pałacu. Pewnego dnia Helenka spotyka Matołusza, kucharczyka rozwożącego pierniki. No i coś między nimi zaiskrzyło.

Tymczasem w okolicy zaczęły dziać się dziwne rzeczy - ziemia się trzęsła, a z dala dochodziły dziwne odgłosy.
Przyczynę wyjaśnił Prastary Czlowiek - to Olbrzym, który budzi się co 150 lat. Powiedział też jak zaradzić zagrożeniom - potrzebne będą: miara metrowa, sito i skarpeta. Oczywiście nagrodą dla wybawcy będzie ręka królewny i zamek.
I tu pojawia się Jędrek, który podejmuje się niebezpiecznego zadania.

Szczegóły

Pinokio

"Pinokio" to opowieść o życiu, o dojrzewaniu, o dorastaniu w nie zawsze przyjaznym świecie i o miłości nadającej sens ludzkiemu życiu.
Bo przecież pajac czy osioł to wcale nie brzmi dumnie. Ale nawet będąc nimi - można dorosnąć, zrozumieć, zmienić się. Ile jest z Pinokia w każdym z nas? Czy Pinokio to wyłącznie urwis, czy również szukający własnej tożsamości zagubiony i zapatrzony we własne potrzeby chłopiec?

Szczegóły

Tomcio Paluszek

Piękna, klasyczna bajka: biedna rodzina - tak biedna, że trzeba sprzedać ulubioną kozę. Dzieci - 5 chłopców - idą do lasu po chrust. Niestety chłopcy gubią się i w strasznym lesie zastaje ich noc. Ostatnia nadzieja w dalekim światełku, które okazuje się oknem domu wilkołaka.... ale, jak to w bajkach bywa, wszystko kończy się dobrze, oczywiście za sprawą Tomcia Paluszka...

Szczegóły

Mieszczanin szlachcicem

Komedia

Pan Jourdain, tytułowy mieszczanin, marzy o dostaniu się w krąg szlachetnie urodzonych. Wszystko dookoła ma mu w tym pomóc – liczne lekcje, modne stroje, przyjaźń z hrabią i wreszcie odpowiedni mariaż córki. Na przekór tym dążeniom stoją zamiary jego żony, której pragnieniem jest szczęście jedynaczki, a co za tym idzie, jej ślub z wybrankiem serca – Kleontem. Upór głównego bohatera sprawia, że domownicy uciekają się do podstępu. Jourdain naiwnie daje wciągnąć się w maskaradę.

Tak wygląda kanwa komediobaletu napisanego przez Moliera, do którego Lully skomponował muzykę. Widowisko łączące w sobie sztukę teatru, muzykę oraz taniec powstało na życzenie króla Ludwika XIV.

Trupa KOMEDIANTY prezentuje nową wersję tego dzieła. Tekst Moliera został przeniesiony na grunt komedii dell’arte, a postacie włożone w dell’artowskie typy i maski. Adaptację wzbogacono tańcem oraz oryginalną muzyką Lully’ego.

Szczegóły

Schadzki weneckie

Komedia

Sprytna pokojówka Kolombina pragnie poślubić swego pana. Sama zaś jest obiektem westchnień kupca Pantalone oraz służących: Arlekina i Brighelli. Ten drugi, zupełnie wbrew własnej woli, jest kochany przez poczciwą służkę Tognę, która marzy o jego wzajemności. Beatrice, młoda żona Pantalone, znudzona skąpstwem męża, liczy na znalezienie bogatego kochanka.
Każdy ma nadzieję na spełnienie swych pragnień, ale gdy na balu wszyscy zakryją swą tożsamość pod maskami, sprawy przybiorą nieoczekiwany obrót.

Kogo fortuna wyniesie wysoko, a komu da los żebraczy, przekona się ten, kto uważnie patrzy!

Trupa KOMEDIANTY zaprasza na kolejną zabawę konwencją i formą, która wprawdzie korzeniami swymi sięga szesnastego wieku, ale jednak do dziś nie straciła na ostrzu humoru.

Szczegóły

Białogłowy w pludrach

Komedia

Zadłużona po uszy Signora Prudencja wraz ze służącym ucieka przed windykatorem. Syn zmarłego kupca Gonzagi wyrusza, aby wypełnić ostatnią wolę ojca. Klaudia, córka Pantalone, uchodzi potajemnie z domu przed zaplanowanym przez ojca ślubem. Drogi podróżnych przetną się w zapomnianej przez ludzi starej karczmie, która stała się kryjówką zbójeckiej szajki… Do jej progów zbliżają się też nieustępliwy windykator i zrozpaczony ojciec. Kto wyjdzie cało z tej kabały?

Trupa KOMEDIANTY przedstawia awanturniczą komedię w stylu dell’arte! Bójki, pojedynki, piosenki, gagi i lazzi wypełnią zawikłaną intrygę, która znajdzie nieoczekiwane rozwiązanie!

--------------------------------------------------------------------------

INFORMACJA DLA WIDZÓW DOTYCZĄCA ZASAD POSTĘPOWANIA W CZASIE SPEKTAKLI W TEATRZE PRASKA 52 OD DNIA 15 GRUDNIA 2021 r.:

W przypadku spektakli odbywających się w pomieszczeniach zamkniętych, widownia będzie mogła zostać zapełniona jedynie w 30%, a publiczność będzie musiała zasłaniać usta i nos. Osoby wchodzące na teren budynku Teatru Praska 52 muszą zastosować się do kilku bardzo ważnych zasad w zakresie bezpieczeństwa i higieny. Obowiązkowa jest m.in. dezynfekcja rąk – stojaki z płynem dezynfekującym oraz instrukcją są umieszczone przy wejściu do obiektu, w foyer oraz w toaletach. Wymagane jest zakrywanie zgiętym łokciem lub chusteczką ust i nosa podczas kichania i kaszlu. W spektaklach mogą brać udział wyłącznie osoby zdrowe, bez objawów chorobowych takich jak katar, kaszel, wysypka, gorączka, duszności, ból mięśni, brzucha, głowy, biegunka.

Wejście na spektakl, możliwe jest po złożeniu przez każdego widza pisemnego oświadczenia o tym, że ten według swojej najlepszej wiedzy, nie jest osobą zakażoną oraz nie przebywa na kwarantannie lub pod nadzorem epidemiologicznym. Pracownicy Teatru Praska 52 udostępnią każdej osobie uczestniczącej w spektaklu stosowny formularz, którego wypełnienie jest obligatoryjne i służy jedynie uzyskaniu możliwości skontaktowania się z osobą, która podała swoje dane, w przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu. W przypadku stwierdzenia zagrożenia zakażeniem wirusem SARS-CoV-2 w związku z udziałem w spektaklu dane zawarte w formularzu będą mogły zostać przekazane przez Teatr Praska 52 właściwym służbom sanitarnym. Formularz będzie przechowywany przez Teatr Praska 52 przez 2 tygodnie od dnia spektaklu.

Przy wejściu do obiektu odbywa się bezdotykowa kontrola biletów oraz obowiązkowa dezynfekcja dłoni. Po wejściu należy udać się w miejsce wskazane przez osobę z obsługi, która wskazuje drogę do odpowiednich wejść. Procedura wpuszczania uczestników spektaklu na teren Teatru Praska 52 rozpocznie się na godzinę przed planowanym rozpoczęciem spektaklu. W Teatrze Praska 52 należy pojawić się najpóźniej na 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia. Na terenie obiektu trzeba zachować dystans społeczny od innych osób wynoszący nie mniej niż 2 m (nie można gromadzić się w grupach). Podczas spektaklu należy bezwzględnie przestrzegać obowiązku zakrywania ust i nosa za pomocą maseczki lub przyłbicy.

Po każdym wydarzeniu obiekt jest dezynfekowany (toalety, klamki, poręcze). Wszystkie toalety są dostępne, znajdują się tam środki do dezynfekcji dłoni i papierowe ręczniki. W toaletach znajdują się również instrukcje prawidłowego mycia rąk, nakładania i zdejmowania maseczek ochronnych oraz rękawiczek.

Szczegóły