Lena Frankiewicz - zdjęcie

Lena Frankiewicz

6,9 / 10

15 oddanych głosów

Data urodzenia:
30-09-1979 (40 lat)

Reżyserka i aktorka. Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej 2 stopnia w Toruniu (1998), Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie (2002), Aktorka Wrocławskiego Teatru Współczesnego (2003-2008), gościnnie grająca w warszawskich Teatrach Powszechnym i Dramatycznym (2009, 2010). Absolwentka warsztatu mistrzowskiego Andrzeja Seweryna (2001) oraz warszatu wokalnego Grażyny Łobaszewskiej (2005). Od września 2009 roku aktorka Teatru Studio.

Jej autorski spektakl „60/09” napisany na podstawie scenariuszy filmowych polskich filmów z lat sześćdziesiątych, zrealizowany w 2009 roku w Teatrze Wytwórnia, został uznany za najlepszy debiut reżyserski w ankiecie „Najlepsza, Najlepsi” miesięcznika TEATR. W 2008 zrealizowała pod kierunkiem Krystiana Lupy warsztat monologi: „Nocne z boku na bok”, który wszedł do repertuaru Teatru Dramatycznego w sezonie 2008/2009. W sezonie 2010/2011 prowadziła cykl czytań performatywnych „Studio Czyta”, promujących najnowszą dramaturgię polską i zagraniczną. W czerwcu 2011 roku otrzymała drugą nagrodę za reżyserię spektaklu „Kto znajduje, źle szukał” w ramach festiwalu M - teatr w Koszalinie. Jej ostatnia realizacja to „Plastusiowy pamiętnik” w Teatrze Polskim w Bydgoszczy (premiera 14 lutego 2014).

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Come Together

Dramat

Sztuka ta tworzy rzecz w teatrze najważniejszą – poczucie bliskości widzów z przedstawionym światem. Wywołuje też nienachalną refleksję nad tym, w jaki sposób postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość. Pozornie to tylko sceniczny drobiazg, żart z oczekiwań widowni i konwencji teatralnych, jednak pozostaje w pamięci na dłużej dzięki bezpretensjonalnej zabawie, jaką proponują twórcy.

Szczegóły

"Come Together" | Studio online| #WspieramKulture

Wycieczka

Link do bezpłatnej transmisji znajdziesz na facebooku Teatru Studio: KLIKNIJ TUTAJ
Sztuka ta tworzy rzecz w teatrze najważniejszą – poczucie bliskości widzów z przedstawionym światem. Wywołuje też nienachalną refleksję nad tym, w jaki sposób postrzegamy otaczającą nas rzeczywistość. Pozornie to tylko sceniczny drobiazg, żart z oczekiwań widowni i konwencji teatralnych, jednak pozostaje w pamięci na dłużej dzięki bezpretensjonalnej zabawie, jaką proponują twórcy.

„Ponoć każdy widz marzy o tym, żeby znaleźć się na scenie, a każdy aktor boi się wtargnięcia publiczności w miejsce gry. Czy na pewno? Niezwykły projekt (anty)partycypacyjny Wojtka Ziemilskiego kwestionuje takie pojęcia, jak: aktorzy, publiczność, interakcja, partycypacja, zaangażowanie, wspólnota, fikcja, rzeczywistość, wolność wyboru, konwencja teatralna – i robi to z anarchistycznym poczuciem humoru rozbrajającą bezczelnością dziecka, której jeszcze nie wie, co w teatrze wolno, a czego nie.” Anna Róża Burzyńska

Szczegóły

Anna Karenina

Tragedia

Anna Karenina Lwa Tołstoja jest jednym z najsłynniejszych kobiecych portretów XIX-wiecznej literatury rosyjskiej. W imię miłości do młodego oficera, Anna postanawia opuścić rodzinę, rezygnując tym samym z beznamiętnego choć bezpiecznego życia, za co przychodzi zapłacić jej cenę znacznie wyższą niż tylko skandal towarzyski…

Teatr Studio przedstawia klasyczną powieść w nowej adaptacji autorstwa brytyjskiej pisarki Helen Edmundson. Tekst, korzystając z osiągnięć XX-wiecznej dramaturgii, nadaje tołstojowskiej historii niezwykle współczesną formę.

Szczegóły