Lech Walicki - zdjęcie

Lech Walicki

9,0 / 10

225 oddanych głosów

Wiek: 39 lat

Spektakle z udziałem tego aktora:

Sinto jak ja

Dramat

Sinto jak ja
Sztuka teatralna wg książki Otto Rosenberga „Palące szkło” (tytuł oryginalny: Das Brennglas)
czas trwania ok 70 min (jeden akt)
Obsada- dwie postacie męskie:
Otto Rosenberg- Tomasz Sobczak
Johann Rukoli Trollman - Lech Walicki
Śpiew: Florica Ghiocel
O sztuce:
Biografii Otto Rosenberga - młodego Sinto z Berlina. Dramatyczna opowieść z okresu bezpośrednio poprzedzającego wybuch II wojny światowej oraz okresu nazistowskich obozów zagłady. To walka o przetrwanie wobec walącego się świata wartości okresu II wojny światowej. Ludzka solidarności i miłości zostają poddane ostatecznej próbie. Tradycyjne rodzinne wartości ulegają zniszczeniu. „Sinto jak ja” to skromna scenograficznie sztuka, pełna autentyzmu i nowego spojrzenia na największą tragedię XX wieku. Główny bohater Otto Rosenberg jest młodym chłopcem, którego okrutna rzeczywistość pozbawiła, oczywistej dla 13-letniego dziecka, możliwości poznawania tradycji i obyczajów romskiej rodziny. Spektakl o charakterze monodramu został wzbogacony o interakcję z drugą postacią sztuki – Johannem Trollmanem – słynnym w owym czasie bokserem. Trollman to z jednej strony postać historyczna, a z drugiej alter ego głównego bohatera. przejmujące zestawienie kontrastujących ze sobą: wrażliwości nastoletniego bohatera i okrucieństwa rzeczywistości obozu koncentracyjnego. Spektakl posługuje się zarówno niemal dokumentalną rekonstrukcją, jak i metaforą oraz skrótem dramaturgicznym. „Sinto jak ja” odsłania nową perspektywę na doświadczenie Anus Mundi ponownie stawiając podstawowe pytania o ludzką naturę.
Tło historyczne
Mało znana historia zagłady Romów i Shinto w ramach niemieckiego planu czystości rasy: jak przeżyć w świecie gdzie każdy chce cię zabić. Smutna, a jednak fascynująca opowieść o losach cygańskiej społeczności oparta na autentycznych przeżyciach o nastolatka poddanego nazistowskiej opresji.
Reżyser:
Dlaczego ten świat po tylekroć opowiedziany ustami Polaków, Żydów czy innych prześladowanych nacji warto jeszcze raz przedstawić ... Bo jest inny, korzeniem tkwiący w samym jądrze naszego bycia. Nie daje zrozumienia istoty eksterminacji, lecz jej odczucie. Czy taka opowieść znajdzie dziś widza, który bez przymusu zanurzy się w tej otchłani pesymizmu... Świat widziany oczami kilkunastoletniego Cygana, dziś powiemy Roma lub Sinto, pozwala odczuć to, czego zrozumieć się nie da. Przestaje być mantrą o tamtych czasach - jest żywy jak dziecięca wyobraźnia.
Widz:
Czy bardziej ulega odczłowieczeniu oprawca czy ofiara? Brzmi to jak banał w szczególności, gdy poprawność naszego języka, wyrażeń, opinii odbiera krew i obdziera z ciała tamte wydarzenia. Świat widziany oczami kilkunastoletniego Cygana, dziś powiemy Roma lub Sinto, pozwala odczuć to czego zrozumieć się nie da. Przestaje być mantrą o tamtych czasach - jest żywy jak dziecięca wyobraźnia.
Bohater:
Otto Rosenberg, niemiecki Sinto, który gdyby czasy były inne zostałby pastorem, a tak został skazany na roboty przymusowe. Rozpoczęła się tułaczka po obozach koncentracyjnych, która dla większości członków jego rodziny zakończyła się w Auschwitz. Opowieści Otto Rosenberga i dramaturgii jego wspomnień nie da się oddzielić od jego języka, sposobu wyrażania się, intensywności obrazu. Otto Rosenberg opisuje zagładę swego ludu, której doświadczył na własnej skórze, tak skromnie, tak jasno i tak przejmująco, nadaje grozie imię i historię(…)
To historia człowieka. Jak to się mówi: człowieka jak ty czy ja: Otto Rosenberg nie dokonuje szerokiego przeglądu machiny zagłady człowieka. Nie zajmuje się też statystyką. On opowiada o sobie i swoich najbliższych, o egzystencji ich wszystkich. Relacja ta jest prosta i oszczędna w słowach. Jednak w pewien szczególny sposób oddaje grozę tamtych lat, nędzę, strach(…)
Na temat Auschwitz napisano już wiele. Z różnego punktu widzenia, z rozmaitych pobudek. (...)Tu jednak relację zdaje Sinto. Z jego perspektywy nie zobaczymy holokaustu nowego czy mniej przerażającego. Zobaczymy go w innym świetle.
/Ze wstępu do książki „Palące szkło”/
Otto Rosenberg (1927–2001), ocalały z Holokaustu, autor książki Cygan w Auschwitz (1999), aktywistą i założycielem Sinti Union of Berlin i Organizacji na rzecz niemieckich Sinti i Romów. W 1939 r. został zatrzymany w Berlinie-Marzhanie. Urodził się w Prusach Wschodnich i wychował w Berlinie.
Pisarstwo
W 1995 r. Rosenburg nagrał swoje wspomnienia na taśmie, a wraz z pisarzem Ulrichem Enzenbergerem opublikował Das Brenglas w 1998 r.
Została wydany jako Cygan w Auschwitz w 1999 roku, przetłumaczona na angielski i wiele innych języków. Książka zawiera wstęp byłego burmistrza Berlina Klausa Schütza.
Według autorki „Reprezentowanie holokaustu w literaturze dziecięcej”, Lydii Kokkoli, jest to „jedna z niewielu książek o cygańskim holocauście dla młodych czytelników”. Książka jest zalecana przez Doris Bergen jako “dalsze czytanie” w jej książce Wojna i ludobójstwo: zwięzła historia holokaustu.
/na podstawie Wikipedii/
Johann Wilhelm „Rukeli”Trollman (27 grudnia 1907 r. - kwiecień 1944 r.) Był niemieckim bokserem Sinto.
Trollmann zasłynął pod koniec lat dwudziestych. 9 czerwca 1933 r. walczył o niemiecki tytuł mistrza wagi półciężkiej i chociaż wyraźnie prowadził punktami nad przeciwnikiem Adolfem Wittem, walka została uznana za „nierozstrzygniętą”. Publiczność zbuntowała się, a nazistowscy urzędnicy zostali zmuszeni uznać Trollmanna za zwycięzcę. Jednak sześć dni później został ponownie pozbawiony tytułu. Nowa walka została zaplanowana na 21 lipca, a Gustav Eder jako przeciwnik Trollmanna. Trollmann, pochodzący z Sinti, przybył w dniu meczu z farbowanymi na blond włosami i bieloną mąką twarzą, karykaturą Aryjczyka. Dotrwał do piątej rundy, zanim padł na deski.
Trollman został uwięziony w czerwcu 1942 roku, zmuszany do wyczerpującej pracy, został zabity przez jednego z obozowych kapo, z którym dzień wcześniej stoczył swoją ostatnią zwycięską walkę bokserską. Miał wtedy 35 lat.

Szczegóły

Zagraj to jeszcze raz... – sam

Monodram

Na motywach „Play It Again – Sam!” Woody’ego Allena.

Spektakl w sposób komediowy opowiada o rozterkach niespełna 30-letniego mężczyzny stojącego w obliczu porzucenia przez ukochaną kobietę. Snując fantazje oraz monologi wewnętrzne stara się on znaleźć najlepszą receptę na dalsze nieoczekiwane życie. Próba odnalezienia kolejnej partnerki życiowej okazuje się poszukiwaniem samego siebie, a dylematy z tym związane stają się walką o dominację pomiędzy sprzecznymi skłonnościami ludzkiej natury.

Gra aktorska wzbogacona została różnorodnymi technikami lalkowymi: maski, manekiny, „pyskówki”.

Dla miłośników pełnego ironii, inteligentnego humoru Woody’ego Allena.

Spektakl dla widzów powyżej 14 lat.

Szczegóły

Przez mgłę, czyli mimowolne studium wolnosci

Dramat

Spektakl inspirowany dramatem "Strip-Tease" Sławomira Mrożka.
Jest to wnikliwa analiza problemu szeroko pojmowanej wolności.
Dwóch mężczyzn. Jedna przestrzeń. A w niej... wanna. Wszystko spowite bezduszną mgłą... niezbadane zjawiska, niejasne przyczyny... kim są, skąd przyszli, gdzie się znaleźli, dokąd dążyli, co będzie dalej... niczego nie można stwierdzić z należytą ostrością... wszystko rozmyte, niewyraźne – bo nieistotne. Ważna jest idea, a właściwie ich mnogość...

„Przez Mgłę" to starcie pomiędzy antagonistycznymi koncepcjami wolności. Która z nich jest słuszna, która skuteczna, jakie niosą ze sobą konsekwencje... i czy tytułowa mgła jest rzeczywiście bezduszna... Próba odpowiedzi na te pytania, przebiega w niemal laboratoryjnych warunkach, a jej sposób jest iście eksperymentalny.
Wyrafinowana i niezwykle inteligentna rozgrywka dwójki bohaterów spowitych metaforyczną i rzeczywistą mgłą. Czy brak jakiegokolwiek działania przekuje się w szeroki wachlarz możliwości? Czy podejmowanie jakichkolwiek czynności, dla samego ich wykonywania sprawi, że drzwi się uchylą i owa mgła spowijająca zmysły i ciało nieco się rozrzedzi?

Szczegóły

Kot w butach

Dla dzieci

Zawarta w bajce anegdota pokazuje jak sprytem i kombinatorstwem można osiągnąć fortunę i rękę pięknej księżniczki zarazem. Tylko czy właśnie o tym chciał powiedzieć nam autor? Bądźcie nieuczciwi, bo to się zawsze opłaca? ...chyba nie.

Więc przyjrzyjmy się sprawie uważniej. Młody młynarz dostaje w spadku Kota. Szybko orientuje się, że ów Kot gada, mało tego, całkiem z sensem gada. Kot jest wyjątkowy, chcę dla swojego pana jak najlepiej, widzi w nim nawet materiał na księcia. Oczywiście ma już pewien plan, w ramach którego będzie musiał trochę nakłamać, a nawet kogoś zjeść. Lecz czegóż to się nie zrobi by osiągnąć tak szczytny cel, przecież zawsze lepiej jest być kotem księcia niż młynarza...choć znajdą się też tacy, którym bardziej smakują tłuste i promienne myszy z młyna, niż chude i zziębnięte z zamku. Prawda?

W tej oryginalnej adaptacji bajkowe postaci zaskakująco pasują do realiów współczesnego świata. W zabawny sposób wprowadzeni zostajemy w senne życie młynarzy, atmosferę dworu i wreszcie intrygę Kota w butach, któremu marzy się książęca korona dla swojego pana. Gdzie kończy się spryt, a gdzie zaczyna oszustwo? Odważnie spojrzenie na dwuznaczną rzeczywistość bajkowego świata. Doskonały ruch sceniczny (Kota w butach gra w tym spektaklu kobieta) dowcipne piosenki i humor, z którego śmiać się będą i dzieci, i dorośli. Pozbawione dosłowności kolorowe, kubistyczne dekoracje i kostiumy pozwolą uruchomić wyobraźnię widzów.

Szczegóły

Balonem przez Afrykę

Dla dzieci

"Balonem przez Afrykę" to głębokie sięganie do zakamarków ludzkiej kondycji, ale nie do jej sfery mroku, a do najjaśniejszej ze sfer, czyli sfery marzeń - marzeń drzemiących w każdym dziecku więc i każdym, kto choć jakiś czas miał okazję nim być. Marzeń o świecie, o jego poznawaniu, zdobywaniu, o pokonywaniu niemożliwości, przygodzie i nieśmiertelnej przyjaźni.
Adaptacja "5 tygodni w balonie" Juliusza Verne w wykonaniu Teatru Bez Rzędów to spektakl o tym, że przeszkodą dla realizacji tych marzeń jest wyłącznie brak wyobraźni. To również recepta na to: jak przeżyć niezapomnianą przygodę nie ruszając się z miejsca. Teatr Bez Rzędów bez cienia skrępowania zaprasza Państwa do wspólnego przeżywania tej przygody - na pierwszy w swoim repertuarze spektakl familijny. "Balonem przez Afrykę" - to coś więcej niż rozrywka w 3D.
Spektakl przeznaczony jest dla widzów w wieku od 6 do 100 lat.

Szczegóły

Manekin w Krakowie

Dramat

Opierając się na rewelacyjnej, pełnej inteligentnego i ironicznego dowcipu, obfitującej w krwiste postaci komedii Petra Zelenki „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” Teatr Bez Rzędów dotyka typowych auto-tragedii współczesnego świata.

„Manekin w Krakowie” to spektakl o człowieku, który się nie udał, o rodzinie, która się nie udała. O obsesyjnym, wyniszczającym poszukiwaniu bezwarunkowej miłości i akceptacji. Historia zawiązuje się w - wydaje się - prozaicznej, irytującej i szarej rzeczywistości, która jednocześnie sprawia wrażenie nieco obłąkanej. Szybko jednak okazuje się, że to nie w otoczeniu, ale we wnętrzu bohatera panuje prawdziwe szaleństwo i wyobcowanie... Dzięki lekkiej konwencji tragedia i wewnętrzny konflikt głównego bohatera stają się bardziej przystępne, naturalne i w końcu … zupełnie normalne. Właśnie wtedy uświadamiamy sobie, że patrząc na scenę, patrzymy w lustro.

Szczegóły

Kontynenty

Dramat

Inscenizacja dramatu Jana Tulika dotyka fundamentalnych dla ludzkiego bytu dylematów: bezpieczne zniewolenie czy szansa na ryzykowną wolność. Czy z szansy tej skorzystają metaforycznie przedstawieni pensjonariusze nieokreślonego do końca szpitala? Obozu dla chorych? Czy brak - w tym przypadku określonych zmysłów - można nazwać kalectwem czy błogosławieństwem? I czym jest zanik wzroku, smaku, węchu, słuchu czy dotyku wobec zaniku poczucia otaczającej nas rzeczywistości oraz braku odwagi do stawienia czoła prawdzie. "Kontynenty" to próba dialogu z ideologią równości, oraz szukanie efektywnego sposobu zaspokajania indywidualnych ludzkich potrzeb. To wreszcie doskonała metafora, dokonujących się na naszych oczach politycznych metamorfoz. Oszczędna, selektywna scenografia, oraz kameralność scenicznych zdarzeń, pozwala publiczności znaleźć się wewnątrz akcji, co w połączeniu z komediowym charakterem dialogu i postaci, gwarantuje także świetną zabawę.

Szczegóły

Dzienniki gwiazdowe

Dramat psychologiczny

Twórczość Stanisława Lema, znanego na całym świecie polskiego pisarza science fiction, filozofa, futurologa, jest i będzie ponadczasowa.

W „Dziennikach gwiazdowych” Lem wnikliwie analizuje ludzką naturę, konsekwencje rozwoju techniki i nauki, a także materialny i duchowy dorobek ludzkości. Wnioski wynikające z jego bezkompromisowych rozważań nie napawają optymizmem. Diagnozę łagodzi sposób, w jaki Autor rozprawia się z niedoskonałościami kosmosu i człowieka. Wszechobecna ironia i dystans sprawiają, że śledząc przygody Ijona Tichego, uśmiechamy się raczej, niż popadamy w czarnowidztwo. Dzieje się tak, bo bohater Lemowskiej Odysei jawi się jako jeden z nas – marzy, aby uczynić otaczający go świat lepszym i wydaje mu się, że można to zrobić w niezwykle prosty sposób. Jednak podobnie jak my, bohater Lema jest bezradny zarówno podczas prób zbawienia ziemskiego świata, jak i w obliczu pytań ostatecznych.

Inscenizacja „Dzienników Gwiazdowych” Małgorzaty Zwolińskiej w sposób niezwykle jasny i zrozumiały wyjaśnia najbardziej nawet złożone sensy zawarte w podróżach Tichego. Zachowuje także to, co w tych opowiadaniach niezwykle ważne, czyli humor, i ciepły, serdeczny stosunek do zmagań bohatera z napotykanymi przeciwnościami. Dzieje się tak dzięki potraktowaniu przygód Tichego jako jego podróży w głąb siebie. Zamysł inscenizacyjny Zwolińskiej jest swoistego rodzaju „Kosmiczną Kartoteką”, w której postaci i zdarzenia „mieszkające” w głowie bohatera, materializują się i stają się jego – i nas widzów – realnością. Zabieg ten pozwala zwiedzać Tichemu najodleglejsze galaktyki bez ruszania się z domu. Wielość rozwiązań inscenizacyjnych, często niezwykle zabawnych i zaskakujących, sprawia, że cała historia dzięki kontekstowi plastycznemu staje się bardziej zrozumiała i wyrazista.

Spektakl dotyka współcześnie aktualnych i palących kwestii, np. istnienia i wykorzystania sztucznej inteligencji oraz niebezpieczeństw z tym związanych.

Zarówno Lem, jak i autorzy przedstawienia – Adolf Weltschek (reżyser) i Małgorzata Zwolińska (autorka adaptacji i scenografii), podchodzą do przedstawionych tematów z dystansem, posługując się groteską, ironią i sarkazmem. W niektórych momentach pojawia się w spektaklu również poważniejszy ton. Dzięki umiejętnemu balansowaniu pomiędzy tymi dwoma sposobami opowiadania, spektakl zyskuje szczególną siłę wyrazu i przykuwania uwagi. Właśnie dlatego przedstawienie ogląda się z dużą przyjemnością i zaciekawieniem. Do tego wartkie, zabawne dialogi, liryczne piosenki, wyrafinowany dowcip i inteligentnie zastosowana plastyka. Ten oparty na wyjątkowej prozie spektakl, adresowany do dorosłych i młodzieży, pokaże widzom cząstkę ich samych.

Dokąd podąża Ijon Tichy, a wraz z nim ludzkość?

Spektakl dla widzów powyżej 14 oku życia.

Link do animacji: https://www.youtube.com/watch?v=XRBB8rGfp9s

Szczegóły

Skąpiec

Komedia

Wiecznie aktualna sztuka Moliera to komedia charakterów, intryg i wynikających z nich zabawnych sytuacji. Główny bohater Harpagon zaślepiony jest chorobliwą miłością do swojej wypełnionej pieniędzmi szkatułki i tak naprawdę nie ma dla niego w życiu innych wartości. Wszędzie wietrzy podstęp, że ktoś chce go okraść. Otaczają go sami pochlebcy i fałszywi doradcy, którzy kpią z niego w żywe oczy. Skąpstwo Harpagona, a także nieproporcjonalne do wieku amory stają na drodze jego dzieci Elizy i Kleanta, którzy pragną szczęśliwych, dyktowanych sercem, a nie pieniędzmi związków małżeńskich. Nic więc dziwnego, że starają się oni pokrzyżować jego plany.

Charaktery w sztuce Moliera są zabawnie przerysowane i takie są też w przedstawieniu Włodzimierza Nurkowskiego. Ze sceny wartko płyną dowcipne dialogi, a cała akcja toczy się w zawrotnym tempie. Sposób gry aktorskiej, niesłychanie rytmicznej i często przejaskrawionej, a także pojawiające się w przedstawieniu maski nawiązują do stylistyki commedii dell’arte, co stanowi dużą atrakcję dla widzów. Do tego piękne kostiumy, dekoracje i muzyka nawiązujące do epoki. Ludzkie wady, pragnienia i targające człowiekiem emocje przedstawione są tu w sposób celny, a jednak z przymrużeniem oka. Złożone perypetie miłosne, rodzinne i finansowe prowadzą jak zwykle do szczęśliwego zakończenia.

Spektakl dla widzów powyżej 12 lat.

Szczegóły

Towarzystwo Pana Brzechwy

Dla dzieci

Bohaterem przedstawienia jest dzielny i utalentowany chłopiec Tomek Drops. Wysłany przez starszych braci w świat, decyduje się spełnić swoje marzenia i zakłada wędrowny teatr. Po drodze spotka: Bociana, Myszkę, Wiewiórkę, Ślimaka i Stonogę – zwierzątka, które wstępują do jego grupy aktorskiej. Reżyser Tomek i jego aktorzy odnoszą olbrzymie sukcesy. Przedstawienie mądre, dowcipne, oparte na znakomitej literaturze Jana Brzechwy, pełne doskonałych wierszy i piosenek. Całość utrzymana w konwencji teatru maskowego skrzy dowcipem i zachwyca zespołową grą aktorską.

Prawdziwie dobry teatr w prawdziwym teatrze!

Spektakl dla dzieci od 5 lat.

Szczegóły

Porwanie Baltazara Gąbki czyli SMOK&ROLL

Dla dzieci

Spektakl sensacyjno-muzyczny. Opowieść o przyjaźni, poświęceniu, lojalności i odwadze, które zmierzą się ze zdradą, zakłamaniem i żądzą władzy. W tym nowym, oryginalnym spojrzeniu na dzieło Stanisława Pagaczewskiego uczłowieczony Smok Wawelski staje się bohaterem na miarę naszych czasów, a jego pojazd-amfibia… – właśnie, niech to pozostanie zagadką. Awanturnicza historia detektywistyczna pełna jest grozy i humoru. Tajemnicze zniknięcie wielkiego naukowca i bliżej niezidentyfikowane porwanie poprowadzą widzów ku wielkiej wyprawie w nieznane.
Widowisko barwne, dynamiczne i bogate w sceniczne formy wyrazu. Ciekawa plastyka kostiumów, masek i animacji filmowych oraz wykonywana na żywo muzyka nadaje całości fantastyczny wymiar. Ścieżkę muzyczną stanowią utwory zespołu: Globalne Ocieplenie oraz covery i przeróbki przebojów gwiazd takich jak: The Jackson 5, The Doors, Rolling Stones, Pink Floyd, The Beatles czy wreszcie Elvis Presley.
Przedstawienie stanowić będzie wyśmienitą rozrywkę dla młodych widzów, którzy dadzą się porwać niezwykłemu rytmowi widowiska. Poruszone w spektaklu, wciąż aktualne, zagadnienia dostarczą wielu powodów do refleksji i widzom dorosłym.

Szczegóły

Aksamitny Królik

Dla dzieci

Polska prapremiera adaptacji książki wybitnej amerykańskiej pisarki. Jak stać się „prawdziwym”? Na to niezwykłe pytanie odpowiedzą zabawki w przedstawieniu Aksamitny Królik – scenicznej interpretacji jednej z najważniejszych książek światowej literatury dziecięcej. Historia przyjaźni Aksamitnego Królika i Chłopca od lat włada sercami i wyobraźnią dzieci i dorosłych. Czy być „prawdziwym” to mieć piękne, lśniące futerko? A może „prawdziwe” są tylko zabawki mechaniczne? Czy stawanie się „prawdziwym” boli? Odpowiedź na pewno będzie dla Was zaskoczeniem. Piękną opowieść o tym, co w życiu najważniejsze, ujrzymy na tle wiktoriańskich Stanów Zjednoczonych Ameryki. Stylowa scenografia, pomysłowe kostiumy, piękne lalki i maski oraz projekcje multimedialne przeniosą widzów w świat magii dziecięcych marzeń. Przedstawienie dla dzieci w wieku od 6 lat opowiada o wielkiej przemianie, której doświadczyć może każdy z nas.

Spektakl dla dzieci od 6 lat.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Dramat

„Mistrz i Małgorzata” jest swoistym fenomenem literackim. Pierwsze wydanie polskie opublikowano w 1969 r., prawie równolegle z radzieckim. Natomiast pełną, nieocenzurowaną wersję wydano po raz pierwszy w Polsce dopiero w 1981 r. czyli stosunkowo niedawno. A przecież wszystkim nam się wydaje, że znamy tą książkę od wieków.

Opowieść o szatanie, „który wiecznie zła pragnąc, wiecznie czyni dobro” weszła do kanonów arcydzieł światowej literatury. Długo by mówić o wszystkich strunach, które w nas ta historia porusza, bo każdy czyta ją trochę inaczej. Jednych interesuje groteskowy obraz socrealistycznej Moskwy, innych zachwyca historia miłości Małgorzaty i Mistrza, jeszcze innych zaciekawia potraktowany niestereotypowo wątek Piłata i Jeszuy.

Jaka jest wersja Groteski? Na pewno diabelska, bo głównymi animatorami spektaklu są członkowie świty Wolanda. Na pewno wybiórcza, bo nie opowiadamy wszystkich wątków książki. I na pewno bardzo indywidualna, dlatego że głównym narratorem spektaklu jest jedna postać – wpędzony w szaleństwo, uwikłany w tragikomiczny splot wydarzeń poeta Iwan Bezdomny. To poruszająca historia nieszczęśliwej miłości Małgorzaty, to opowieść o ludziach, którzy są w stanie kochać wbrew wszystkim i wszystkiemu.

Premiera odbyła się podczas majowej pełni księżyca, 20 dnia miesiąca, we wtorek. Równie nietypowo, jak wszystko, co wiąże się z tą powieścią.

Spektakl dla widzów powyżej 14 lat.

Szczegóły

Królestwo - anatomia zdrady

Dramat

Drodzy Widzowie, wielka rzecz: premiera!
Mamy ogromną przyjemność zaprosić Was na premierowe pokazy naszego najnowszego spektaklu pt. "Królestwo - anatomia zdrady". Mamy nadzieję, że przyjdziecie aby razem z nami uczestniczyć w tym nad czym pracowaliśmy przez ostatnie miesiące.

Mamy nadzieję, że po piątkowym spektaklu zostaniecie z nami chwilę dłużej aby uczcić premierowy pokaz spektaklu lampką wina.


OPIS SPEKTAKLU
tym razem w tej części oddajemy głos jednemu z autorów dzieł na podstawie których powstał spektakl.

Królestwo - anatomia zdrady
na podstawie 2 dramatów Williama S. i dwóch dramatów Juliusza S.

"Przyjdzie Wam słyszeć opowieść o czynach
Lubieżnych, krwawych i sprzecznych z naturą,
O ślepej zemście losu i przypadku,
śmierci zadanej zdradą lub przemocą,
Wreszcie o planach obróconych wniwecz,
które runęły na głowy swych twórców"
William Shakespeare


Do zobaczenia!
Teatr Bez Rzędów

Szczegóły

Piękna i Bestia

Dla dzieci

„Piękna i Bestia” to kolejne przedstawienie w repertuarze Teatru Gro­teska oparte na klasycznej baśni i wpisujące się w nurt spektakli fa­milijnych. Spektakl będzie teatralnym przełożeniem XVIII-wiecznej powieści Jeanne-Marie Leprince de Beaumont. Opisane przez autorkę problemy i rozważania dotyczące piękna i jego znaczenia w naszym codziennym życiu, nic nie straciły na swojej aktualności. W czasach wszechobecnego wyścigu o NAJlepsze, NAJwiększe i NAJpiękniejsze wewnętrzne piękno, które eksponuje pisarka, może być idealnym drogowskazem dla młodego widza. „Najważniejsze jest niewidoczne dla oczu” – możemy śmiało powtórzyć za autorem „Małego Księcia” Antoine de Saint-Exupéry.
Spektakl będzie miał formę musicalową – utwory stylizowane na XVIII­-wieczną muzykę klasyczną skomponuje Łukasz Damrych (doskonale znany widzom Teatru Groteska ze ścieżki dźwiękowej do „Przygód Tomka Sawyera”). Zobaczymy też piękne lalki – urzekającą scenografię do spektaklu stworzy Mariusz Napierała – uznany scenograf teatrów operowych i muzycznych. Choreografię ułoży niezawodny Jarosław Staniek („Doktor Dolittle”, „Przygody Tomka Sawyera”), a całość wyreżyseruje od wielu lat związany z Groteską – Jerzy Jan Połoński.

Szczegóły

Umarł król, niech żyje knur!

"Umarł Król, niech żyje knur!" - czyli pacynkowa orgia liryczna. Spektakl w reżyserii L. Walickiego inspirowany farsą J. M. Rymkiewicza "Król Mięsopust", w sposób dowcipno-perwersyjny traktujący o żądzy władzy, posiadania i żądzy w ogóle. Rzecz o deprawacji, degeneracji i demoralizacji - czyli dobrze znanych nam współcześnie chorobach.

Szczegóły

Kandyd czyli optymizm

Tragikomedia

Wygnany z Westfalii, za afekt miłosny do córki barona de Thunder Ten Tronckh, Kandyd przemierza różne zakątki świata. Przeświadczenie młodzieńca o tym, że wszystko w świecie dzieje się doskonale, zostaje wystawione na poważną próbę.

„Kandyd czyli Optymizm” to jedna z najsłynniejszych powiastek filozoficznych, która odzwierciedla ówczesny światopogląd. Wieloznaczność treści umożliwia odniesienie dzieła do czasów współczesnych. Fabułą jest podróż głównego bohatera, podczas której demaskuje on naturę człowieka, normy społeczne, obyczaje, prawa moralne i systemy władzy. Opowieść o awanturniczych przygodach Kandyda ubarwia wątek miłosny – ciągłe rozstania i nieoczekiwane spotkania z ukochaną Kunegundą.

Przedstawienie nawiązuje do tradycji ulicznego teatru jarmarcznego. Efektowne teatralne koncepty, barwne elementy scenograficzne i kostiumy, efekty parodystyczne, żart słowny i sytuacyjny oraz dynamiczna gra aktorów są źródłem żywiołowości i zabawnego charakteru przedstawienia. Spektakl wzbogacają satyryczne piosenki oraz grana na żywo i ciekawie zaaranżowana scenicznie muzyka.

Spektakl dla widzów powyżej 13 lat.

Szczegóły

Kto pocieszy pechowego Nosorożca?

Dla dzieci

Pechowy Nosorożec… lecz czy aby na pewno to tylko Nosorożec i czy faktycznie jest on pechowy? Żyjemy w czasach, w których takich pechowych nosorożców można spotkać na każdym kroku i niemal w każdym lustrze: za mały, za duży, za chudy, za gruby, za nerwowy, flegmatyczny; słowem – nie pozbawiony wad. Świat pragnie nas wartościować i poddawać ocenie. My niestety temu ulegamy i zamiast szukać doskonałości wewnątrz siebie, szukamy jej u innych. Na siłę próbujemy sprostać karkołomnym wyzwaniom i – często nieswoim – ambicjom. Jeszcze częściej zapominamy o radości z życia – zarówno tej, którą można czerpać, jak i tej, którą możemy dawać innym.
Zatem kto pocieszy Pechowego Nosorożca? Mamy nadzieję, że po obejrzeniu tej bajki będzie mógł to zrobić każdy. Czasem wystarczy naprawdę bardzo niewiele.

Przedstawienie o odkrywaniu własnej tożsamości dopełnia atrakcyjna plastyka, której głównym elementem jest postać nosorożca prawdziwych rozmiarów. Wyobraźnię widzów pobudzą też interesujące wizualizacje. To spektakl po części lalkowy, a po części aktorski. Dużymi jego atutami są wyrazista forma, mądry przekaz i dynamika opowieści. Rytmiczne piosenki i pomysłowa choreografia stanowią dodatkowo o atrakcyjności przedstawienia.


Bajkę Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca? napisał w latach 60. dla swojej kilkuletniej córki Agnieszki. Cenzura nie dopuściła wówczas tekstu do druku; opowiadanie przeleżało w szufladzie 20 lat, w roku 1986 roku ukazało się w drugim obiegu, a dopiero w 2006 roku – dokładnie po 50 latach od napisania – oficjalnie zostało wydane.



spektakl dla widzów od najmłodszych lat
lektura: 1-3 kl. SP

Szczegóły

Retro Porno Bajka

Komedia

Komediowy monodram, przygotowany w oparciu o najbardziej bezwstydną twórczość wybitnych polskich autorów, będący jednocześnie sceniczną prapremierą "Baśni o trzech braciach i Królewnie" popełnionej przez samego hrabiego Aleksandra Fredro.

W sztuce od zawsze było miejsce zarówno dla najbardziej wzniosłych i dostojnych utworów literackich, jak również dla prostej, rubasznej, a czasem nawet prymitywnej rozrywki. Co więcej, swoją uwagę poświęcali jej nawet najwięksi artyści jak np. Rej, Kochanowski, Fredro. Sztuką jednak było poruszanie tematów, które z natury i przeznaczenia zahaczają o pierwotne instynkty z zachowaniem smaku, wyrafinowania, i przede wszystkim szacunku dla dzieła, jak i jego odbiorcy.

SPEKTAKL TYLKO DLA WIDZÓW DOROSŁYCH!

Recenzja:
"Teatr Bez Rzędów to miejsce niebanalne. Zlokalizowane w starej, klimatycznej kamienicy przy (rozkopanej obecnie solidnie) ulicy Krakowskiej wita przybyłych na spektakl widzów (w osobach dwóch uroczych pań) kieliszkiem wiśniówki i obiecuje niezwyczajny wieczór w muzyczno-rubasznej aurze tekstów klasyków polskiej literatury. Czy obietnica zostaje dotrzymana?
Publiczność pruderyjna oburzy się. Widzowie zdystansowani wobec tematów bezwstydnych będą zachwyceni. Ponieważ należę do grupy drugiej, mogę uczciwie powiedzieć, że spektakl Retro Porno Bajka w reżyserii i w wykonaniu Lecha Walickiego jest po prostu świetny. To godzina dobrej zabawy w towarzystwie arcyśmiesznie pikantnego tekstu wielkiego mistrza słowa i dowcipu, klasyka literatury polskiej, Aleksandra Fredry.

Inscenizacja Baśni o Trzech Braciach i Królewnie w formie komediowego monodramu stanowiła nie lada wyzwanie. Lech Walicki poradził sobie z nim jednak śpiewająco. Energia, sprawność i kreatywność, przy tym duże poczucie humoru i subtelne przekazanie treści powszechnie uważanych za rubaszne, a także tematów dotyczących pierwotnych instynktów z zachowaniem szacunku dla dzieła to umiejętności dzisiaj nieczęste. Lech Walicki udowadnia, że w teatrze może być śmiesznie, erotycznie i frywolnie, a zarazem z klasą, wyczuciem i taktem. Dodatkowym atutem spektaklu jest sposób wykorzystania rekwizytów – niektóre z nich są wymyślne, inne na pozór banalne, ale wszystkie stanowią ciekawą ilustrację toczącej się w szybkim, energetycznym tempie akcji. Lech Walicki, wcielając się we wszystkich bohaterów utworu, jako aktor króluje na scenie umiejętnie i niezwykle sprawnie przechodząc z jednej postaci w drugą, jako reżyser panuje nad całością tak, aby widz opuszczał teatr z lekkim poczuciem niedosytu, że to już koniec Retro Porno Bajki… A ja tam byłam i świetnie się bawiłam.

Brawa za pomysł, kreatywność i wykonanie! Polecam absolutnie! - Anna Małachowska" Źródło recenzji: http://nascenie.info/kreacje-aktora-kreatywnego-czyli-retro-porno-bajka-teatrze-bez-rzedow/

Szczegóły

Przygody Tomka Sawyera

Dla dzieci

Tomek Sawyer i Huckelberry Finn to dwóch nastoletnich przyjaciół. Jeden jest zwariowanym, niepokornym rozrabiaką, drugi – zmuszonym do samodzielności „dorosłym” dzieckiem. Obydwaj napędzani niebanalną wyobraźnią, co chwilę wpadają w coraz to większe tarapaty. Ale czy każdy z nas nie marzył kiedyś o tym, by stać się piratem, marynarzem czy też odkrywcą? A realizacja marzeń bardzo często wymaga poświęceń. Nawet, jeśli w grę wchodzi mroczna tajemnica… Choć akcja przedstawienia dzieje się w XIX-wiecznej Ameryce Północnej, jest ono w swojej wymowie jak najbardziej współczesne, a w bohaterach „Przygód Tomka Sawyera” bez trudu odnajdziemy siebie. Rytmiczne, pełne humoru przedstawienie zostało zrealizowane w żywym planie, a także z wykorzystaniem lalek. Jego dużym atutem jest ciekawa plastyka, piękne piosenki i doskonały ruch sceniczny. Podążając za losami Tomka uświadamiamy sobie, że wartości takie jak rodzina, przyjaźń, lojalność i miłość były, są i zawsze pozostaną najważniejsze. W tym przedstawieniu czas się cudownie zatrzymał, dzieciństwo nigdy nie mija i każdy zostać może Kapitanem Parowca…

Szczegóły

Tańcowały dwa Michały

Dla dzieci

Dynamiczny, roztańczony i rozśpiewany spektakl oparty na znakomitej twórczości dla dzieci Juliana Tuwima. Wraz z dwoma głównymi bohaterami Dużym i Małym Michałem wyruszymy na spotkanie z szeregiem postaci występujących w znanych każdemu dziecku i dorosłemu wierszach m.in.: „Dwa Michały”, „Abecadło”, „Rzepka”, „Ptasie radio”, „Zosia Samosia” czy „Słoń Trąbalski”. Kolorowe kostiumy, piękne i świetnie animowane lalki i maski – powstał spektakl komiczny w ruchu i działaniu. Zapraszamy do wspólnej zabawy w pełnym humoru, a przy tym życiowej mądrości świecie wierszy Juliana Tuwima.

Spektakl dla dzieci od najmłodszych lat.
Lektura 1 kl. SP (Julian Tuwim „Wiersze dla dzieci”)

Szczegóły

Ronja, córka zbójnika

Dla dzieci

Nie ma chyba dziecka w kulturze europejskiej, które nie zna twórczości szwedzkiej pisarki Astrid Lindgren. Jest ona bez wątpienia jedną z najpoczytniejszych autorek książek dla dzieci. Dzieci w Polsce wyróżniły twórczynię postaci Pippi i świata dzieci z Bullerbyn wyjątkową nagrodą – Orderem Uśmiechu.

Ronja – tytułowa bohaterka przedstawienia Teatru Groteska – jest córką zbójnika Mattisa i niezwykłym „dzieckiem lasu”. Dziewczynka jest wielokrotnie ostrzegana przed rozbójnikami Borki, który jest hersztem innej rodziny zbójeckiej. Jednak, po poznaniu syna Borki – Birka, Ronja zmienia zdanie na temat „wrogów”. Młodzi kilkukrotnie ratują sobie życie i wyciągają się wzajemnie z tarapatów. Wkrótce rozkwita między nimi przyjaźń i miłość, stają się nierozłączną parą – siostrą i bratem. Tego nie potrafią zaakceptować ich ojcowie. Dowiedziawszy się o tym zakazanym uczuciu, rozwścieczony Mattis wyrzeka się córki. Gniew i duma rodziców nie są jednak w stanie rozdzielić młodych. Nie bacząc na ich zdanie, Ronja i Birk uciekają z domu i postanawiają zamieszkać razem w Niedźwiedziej Grocie. Czy teatralnym bywalcom czegoś to nie przypomina? Czyżby „Romea i Julię” Williama Szekspira w wersji dla dzieci i młodzieży?

Czy historia zakazanej miłości musi zawsze kończyć się tragicznie? Czy młodzieńczy bunt nie jest czasem wskazany? Czy nie należy zawsze podążać za głosem serca, mimo narzucanych nam przez innych uprzedzeń?

O tym, czy Ronji i Birkowi uda się udobruchać rodziców i połączyć dwie zbójeckie rodziny w jedną, przekonają się Państwo oglądając, zrealizowane jak zwykle z dużą pasją, przedstawienie o „zbójeckiej miłości” w Teatrze Groteska.

Szczegóły

Pchła Szachrajka

Dla dzieci

"Niesłychana rzecz po prostu, by ktoś tak marnego wzrostu i nędznego pchlego rodu mógł wyczyniać bez powodu takie psoty i gałgaństwa, jak pchła owa, proszę państwa!"

A jednak Pchła Szachrajka wyczynia, co jej się żywnie podoba i długo jej te "gałgaństwa" uchodzą na sucho. Bo jest urocza, zalotna i świetnie ubrana, ma tupet i rozkręca się coraz bardziej w swojej bezczelności. Jej filuterność robi wrażenie na rodzaju męskim, a u kobiet wywołuje zazdrość. Wiele można jej wybaczyć - wyjadanie kremu z rurek, kradzież kwiatów z materiału u krawca, podejmowanie się roli korepetytorki angielskiego bez znajomości języka czy udawanie włoskiej śpiewaczki w arii Toski. Ale do czasu... W końcu i ona zmuszona jest do zmiany i refleksji nad dotychczasowym stylem życia.

"Pchła Szachrajka", spektakl muzyczny w reżyserii Anny Seniuk, to feeria kolorowych kostiumów, świetne pomysły na rekwizyty (fascynujące rurki z wyjedzonym z nich kremem czy słoniowe ciężkie nogi w postaci klockowatych koturnów, a także stolik na kółkach, który dzięki prostym zabiegom przejmuje różne funkcje) i po mistrzowsku wyśpiewane krótkie, rytmiczne wersy wiersza Jana Brzechwy. Wszystko kipi humorem, śpiewem i lekkością choreografii.

Jeśli dodać do tego, że mistrzowska rola Pchły Szachrajki w wykonaniu Reżyserki stała się legendą, to na pewno jej inscenizacja tego utworu Brzechwy będzie bawić widzów nowymi pomysłami. Dzieci i dorośli mają przez ponad godzinę zapewnioną wyśmienitą rozrywkę!

Szczegóły

Zabawa na pełnym Mrożku

Dramat

Nie trudno domyślić się czyją twórczością inspirowany jest spektakl pt. "Zabawa na pełnym Mrożku". Nie będzie to jednak prosta i zwyczajna adaptacja wybranego dramatu, a raczej kolaż w którym znaleźć będzie można fragmenty różnych tekstów Sławomira Mrożka, ale i nie tylko! Spektakl Lecha Walickiego to zabawa stylem, duchem i językiem Mistrza, mieszanie miejsc, postaci i zdarzeń. Istne - mrożkowe - szaleństwo!
Trzech aktorów, dwóch samobójców, a może jeden człowiek? A może morze, tratwa lub alkoholowa fantasmagoria? Jak to u Mrożka - pytań więcej niż odpowiedzi. Pewne jest jedno: zabawa będzie, na pełnym Mrożku!

Scenariusz i reżyseria:
Lech Walicki

Obsada:
Jakub Popławski
Jakub Sochacki
Lech Walicki

Czas trwania spektaklu:
ok. 70 minut (bez przerwy)

bilety: 20/30zł
rezerwacje (prosimy w formie SMS) pod numerem:
604 078 076

Teatr Bez Rzędów
Ul. Krakowska 13, Kraków

Szczegóły

Dwanaście prac Heraklesa

Dla dzieci

Opowiedziane za pomocą atrakcyjnego języka teatru formy dzieje greckiego bohatera Heraklesa. Herakles jest symbolem człowieka pracowitego, ale porywczego, cierpiącego przez własne występki, za które musi odpokutować, wykonując dwanaście nadludzkich prac. Autorzy przedstawienia oparli się na wersji mitu Jana Parandowskiego, wzbogaconej o obecność – niczym w średniowiecznym moralitecie – dwóch figur Cnoty (rozumianej jak dążenie do równowagi i moralności) i Rozkoszy (rozumianej jako folgowanie własnym zachciankom i instynktom), pomiędzy którymi rozdarty jest bohater.
Spektakl rozgrywać się będzie w czterech planach: aktorów w żywym planie, aktorów w maskach, lalkowym i teatru cieni. Oprawa plastyczna spektaklu nawiązywać będzie do sztuki greckiej, w tym malarstwa wazowego. Muzyka inspirowana będzie tradycją starogrecką.
Autorzy spektaklu interpretują mit o Heraklesie jako opowieść o młodzieńczym buncie, którego konsekwencją są nieprzemyślane czyny. Herakles w trakcie opowieści dojrzewa, uczy się odpowiedzialności za siebie i za innych, a także pokory w znoszeniu trudów życia. Historia herosa pokazuje, że nawet najcięższe winy można odpokutować, jeżeli ma się dość cierpliwości i odwagi, aby krytycznie spojrzeć na samego siebie. Spektakl adresowany jest do młodzieży powyżej 12 roku życia.

Szczegóły

Doktor Dolittle

Dla dzieci

„Doktor Dolittle” to dynamiczny musical dla widzów w każdym wieku w reżyserii Jerzego Jana Połońskiego. Opowiada o poczciwym i szlachetnym Doktorze Janie Dolittle, który nauczywszy się mowy zwierząt zostaje znanym na całym świecie weterynarzem. Pewnego dnia dostaje prośbę o pomoc z Afryki, gdzie panuje epidemia wśród małp. Pożycza pieniądze, kupuje statek i wraz ze swoimi zwierzętami – psem, kaczką, sową, świnką, papugą, małpką i krokodylem – wyrusza do Afryki. Przeżywa tam wiele wspaniałych przygód. Dużymi atutami spektaklu obok wyśmienitej gry aktorskiej są pomysłowe kostiumy i scenografia oraz muzyka czerpiąca inspiracje zarówno z zimnego angielskiego klimatu jak i afrykańskiej gorącej sawanny. Historia przyjaźni Doktora ze zwierzętami uczy, że tak naprawdę niewiele nas od zwierząt różni – podobnie czujemy i tak samo zasługujemy na szacunek i uwagę. Zapraszamy do udziału w niezwykłej podróży teatralnej.

Spektakl dla dzieci od 7 lat.
Lektura 2 kl. SP.

Szczegóły

Brzydkie kaczątko

Dla dzieci

pektakl oparty na motywach baśni H. Ch. Andersena powstaje na oczach widzów, a zarazem w wyobraźni autora. W domu Andersena wszyscy domownicy chodzą na palcach, żeby nie przeszkadzać w pisaniu kolejnej baśni. A nie da się jej zwyczajnie napisać. Baśń musi urodzić się sama, albo… wykluć. A jak wykluć – to z jajka. Skoro z jajka, to głównym bohaterem baśni będzie Brzydkie Kaczątko. Nasz bohater nieakceptowany tylko za to, że wygląda inaczej przeżyje wiele bolesnych doświadczeń zanim z szarego pisklęcia przemieni się w pięknego łabędzia. Ta naturalna w przyrodzie kolej rzeczy stanie się w teatrze źródłem poetyckiej metafory. Nieżyczliwi ludzie, ukryci pod kostiumami zwierzęcych postaci, dostrzegą tylko powierzchowność głównego bohatera. Dopiero mądre i dobre łabędzie odkryją w nim wewnętrzne piękno.

„Każdy może być bogaty, gdy tylko sięgnie ręką po obłok, każdy może być piękny, wystarczy, że zakwitnie w nim dobro” – taki jest morał płynący z przedstawienia, będącego wzruszającą przypowieścią o tym, że piękno tkwi w każdym z nas.

Plastyczne lalki tworzone są na oczach widzów z wiklinowych koszyków, poduch i kolorowych materiałów. Spektakl bez wątpienia zachwyci widzów nie tylko mądrą treścią, ale i plastyką. Operuje bogatymi środkami wyrazu: różnorodne lalki, maski, teatr cieni, kostiumy.

Spektakl dla dzieci od najmłodszych lat.
Lektura 3 kl. SP („Baśnie” H.Ch. Andersen).

Szczegóły

Czerwony Kapturek

Dla dzieci

Opowieść o dziewczynce, która przemierza las, by odwiedzić chorą Babcię, a po drodze spotyka złego Wilka… Tak, „Czerwonego Kapturka” znają wszyscy. A my, z myślą o widzach najmłodszych, przygotowaliśmy bajkę wg scenariusza Jana Brzechwy.
Proponowana przez nas wersja popularnej historii to niezwykle kolorowy, wesoły, żywiołowy, roztańczony i rozśpiewany musical dla dzieci, który – mamy nadzieję – będzie świetną okazją do zabawy także dla rodziców.
Śmiejemy się z satyrycznie ukazanych postaci: raz są to lalki z kończynami z gumy, które można rozciągać w nieskończoność, a raz aktorzy przebrani w zabawne kostiumy. Piosenki przeplatane są dialogami oraz interakcją z publicznością. Dynamiczny, rytmiczny i niezwykle wesoły spektakl sprawi, że przez ponad godzinę teatralnej zabawy zapomnimy o rzeczywistości.

Szczegóły

Dzikie łabędzie

Dla dzieci

„Dzikie Łabędzie" jest jednym z najbardziej znanych utworów Hansa Christiana Andersena. Ta poetycka, nasycona elementami grozy baśń, to historia braci królewiczów i ich siostry Elizy, skrzywdzonych przez złą macochę.
Dziewczyna zostaje oszpecona, a jedenastu braci zamienionych w dzikie łabędzie. Dzięki poświęceniu siostry bracia odzyskają ludzką postać. Ale by ich uratować, bohaterka musi przejść wiele trudnych prób, wyrzec się wszystkiego co ma, narazić na śmieszność, znosić ludzkie szyderstwa i zawiść, a nawet otrzeć się o śmierć.
„Dzikie Łabędzie" to baśń o wytrwałości, o nieustępliwym dążeniu do szlachetnego celu i o ostatecznym zwycięstwie nad złem. W historii Elizy gotowej zrobić wszystko dla uratowania braci, można się doszukać analogii do dziejów Kaja i Gerdy, ale ta opowieść Andersena jest chwilami bardziej mroczna od „Królowej Śniegu”.
W przedstawieniu „Dzikie Łabędzie" prastare elementy i motywy baśniowe zostają pokazane we współczesnej scenicznej formie zawierającej ciekawe rozwiązania inscenizacyjne, oparte na animacji.
Atutami przedstawienia są muzyka i piosenki, pełne ekspresji układy choreograficzne oraz malarska scenografia i zaprojektowane w groteskowych formach kostiumy.

Szczegóły