Krzysztof Zawadzki - zdjęcie

Krzysztof Zawadzki

7,0 / 10

2 oddane głosy

Data urodzenia:
12-08-1970 (49 lat)

Polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy. Studiował na Wydziale Aktorskim w krakowskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej im. Ludwika Solskiego, którą ukończył w 1997 roku. Tuż przed ukończeniem studiów zadebiutował w sztuce Tadeusza Słobodzianka "Obywatel Pekoś" w reżyserii Mikołaja Grabowskiego na scenie Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, z którym związał się na stałe. Zagrał szekspirowską tytułową postać w spektaklu "Hamlet" (2000–2001) w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego w Krakowskim Teatrze Sceny STU.

Za kreację Księcia Lwa Nikołajewicza Myszkina w przedstawieniu według Fiodora Dostojewskiego "Idiota" (2002–2003) w reżyserii Barbary Sass otrzymał nagrodę Ludwika przyznawaną przez krakowskie środowisko artystyczne oraz uhonorowany został nagrodą Złotej Maski przyznaną najpopularniejszemu w 2002 roku aktorowi scen krakowskich w w plebiscycie publiczności.

Szeroka publiczność zapamiętała go jako prawnika mecenasa Macieja Depczyka, syna docenta Dariusza Depczyka (Marek Barbasiewicz), męża Agaty Kwiecińskiej (Dorota Segda) w serialu TVP2 "Na dobre i na złe" (2002–2005). Pierwsze kroki na dużym ekranie stawiał melodramatem Izabelli Cywińskiej "Kochankowie z Marony" (2005) w roli pacjenta sanatorium zakochanego w wiejskiej nauczycielce (Karolina Gruszka)..

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" w Teatrze STU jest wydarzeniem. Stanisław Wyspiański – najbardziej polski, najbardziej krakowski artysta, napisał jakże aktualną dzisiaj sztukę. Niezwykle efektowną, wymagająca aktorstwa najwyższej próby. Taki zespół zebrał Krzysztof Jasiński z myślą o jubileuszu Teatru STU. Spektaklowi towarzyszy bardzo efektowna oprawa plastyczna, wyjątkowe kostiumy, muzyka na żywo, śpiew, efekty specjalne. Zapraszamy do wspólnej wędrówki po świecie przemiany duszy polskiej. Kto wie, dokąd dotrzemy...

Teatr STU z Krakowa - "Wyzwolenie" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego. Spektakl jest II częścią Tryptyku "Wędrowanie".

Szczegóły

GOŚCIE W POLSKIM: Wyzwolenie i Akropolis

Dramat

W historii teatru polskiego nie wystawiono nigdy dotąd Wesela, Wyzwolenia, Akropolis jako całościowego przedsięwzięcia. Żaden teatr nie wystawił po kolei tych trzech tytułów. Ze względu na kontaminację dramatów w jeden spektakl, zostały z nich wydobyte ich esencjalne wątki, podporządkowane tematowi nadrzędnemu: wtajemniczeniu w los polski.Czy możliwe jest przełamanie koła owego losu poprzez jednostkowe wyzwolenie i samoświadomość prowadzące ku ogólnonarodowemu przebudzeniu? Czy – jak wyobrażali to sobie Romantycy – zadaniu temu może sprostać tylko wybrana jednostka, czy może to nasz wspólny obowiązek?

Wyspiański w autorskim zestawieniu trzech tekstów wyprowadza widza z izby bronowickiej chaty, wiedzie go przez piekła i nieba prób, jakim poddają go Maski z Wyzwolenia i prowadzi na wzgórze wawelskie - centralne miejsce polskiej świadomości historycznej, które zostaje niejako nawiedzone przez wielkie mity judeochrześcijańskie. Ostatecznym tematem sztuki jest imperatyw duchowego zmartwychwstania rozumianego jako wyzwolenie z duchowej nędzy, odnowienie duszy polskiej, a zarazem zadanie stojące przed każdym z nas.

Teatr STU z Krakowa - spektakle "Wyzwolenie" i "Akropolis" według Stanisława Wyspiańskiego w adaptacji Krzysztofa Jasińskiego (II i III część Tryptyku "Wędrowanie")

Szczegóły