Krzysztof Ogłoza - zdjęcie

Krzysztof Ogłoza

8,4 / 10

96 oddanych głosów

Data urodzenia:
29-08-1979 (40 lat)

Absolwent Akademii Teatralnej w Warszawie (2003).

Współpracował ze Studiem Teatralnym KOŁO – zagrał w spektaklach w reż. Igora Gorzkowskiego Wynajmę pokój (2001) i Absolutnie off show (2003) oraz z Teatrem 2xU – w spektaklu Marcina Libera Śmierć Człowieka-Wiewiórki zagrał tytułową rolę (2006). W Teatrze Telewizji współpracował m.in. z Izabellą Cywińską (Dotknięcia, 2002; Bar Świat, 2003), Olgą Lipińską (Krakowiacy i górale, 2006), Krzysztofem Zaleskim (Słowo honoru, 2007), Marcinem Wroną (Pasożyt, 2003).

Zagrał w filmach m.in. Macieja Pieprzycy (Drzazgi, 2008), Ryszarda Brylskiego (Żurek, 2003) Roberta Glińskiego (Wróżby Kumaka, 2005), Szymona Jakubowskiego (Jak żyć, 2008), Marleen Morris (Wichry Kołymy, 2008), Anny Kazejak (epizod Śląsk w filmie Oda do radości, 2005), Marcina Wrony (Człowiek magnes, 2001). Został odznaczony przez Rektora Akademii Teatralnej Nagrodą im. Prokuratorskich „za twórcze osiągnięcia i podtrzymywanie etosu artysty”.

W zespole Teatru Dramatycznego od 2003 roku.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Wiśniowy sad

Dramat

Rosyjska arystokratka Raniewska, wraca z Paryża do prowincjonalnej posiadłości, której istotną część stanowi tytułowy wiśniowy sad. Majątek staje się areną dla wewnętrznego konfliktu bohaterki, która waha się między sprzedażą a utrzymaniem ziem rodzinnych, jednocześnie próbując dokonać rozrachunku z bolesną przeszłością.

Sztuka jest obrazem podupadłej arystokracji, która staje w obliczu rozpadu relacji międzyludzkich i dewaluacji panującego systemu. To opowieść o ucieczce przed życiem w świecie, gdzie nikt nie potrafi wziąć odpowiedzialności za swój los, utrwalając fikcję i karmiąc się iluzją.

„Wiśniowy sad” oczami reżysera: „dla mnie to opowieść o marnowaniu wspólnego dobra, którym tu symbolicznie jest rodzinny majątek ze starym domem i sadem. Przyglądając się bohaterom Czechowa, zastanawiam się, dlaczego nie potrafimy porozumieć się w ważnych sprawach i podjąć wspólnego działania. Czy nie umiemy dostroić się do „nowych czasów”, zrozumieć, że zmieniający się świat wymaga innych zasad, idei? Czy poszukiwanie osobistego szczęścia i tzw. life style uniemożliwia zaangażowanie się w sprawy dotyczące także innych? Przecież wszyscy chcemy dobra…”

Szczegóły

Mężczyzna

Dramat

Trzy kobiety, a pomiędzy nimi on. Dla Julki – bezbarwny. Dla Elki – idealny. Dla Niny – zagubiony. Miłosny tułacz, skazany na fatalną wędrówkę w poszukiwaniu ideału. Narcyz, któremu kobiety służą za zwierciadła. A może on jest tylko pretekstem, by to właśnie je opisać? Feministyczną i przenikliwą Julkę, naiwną, ale świadomą siły swej kobiecości Elkę oraz zawiedzioną małżeństwem Ninę. Wszyscy uwikłani we wzajemne zależności i uczucia.

„Mężczyzna” to opowieść o namiętnościach i egoizmie, miłości i lojalności. Subtelne i głębokie studium relacji międzyludzkich, w które bezbłędnie wnika Zapolska.

Szczegóły

Noc żywych Żydów

Dramat

Wyobraźcie sobie, że z piwnic waszego bloku wychodzą martwi Żydzi, żeby zemścić się na mieście, które o nich zapomniało.

Co byście powiedzieli, gdyby do waszych drzwi zapukali żydowscy zombies - kapitan polskiego wojska - ze swoją równie nieświeżą córką i zażądali włączenia współczesnej muzyki? Jak byście zareagowali, gdyby goście bez rąk i z przestrzelonymi twarzami ruszyli na shopping do Arkadii? A gdyby okazało się, ze trzeba ich bronić przed rodzimymi narodowcami? W takiej sytuacji postawiony zostaje bohater „Nocy żywych Żydów”.

Spektakl na podstawie powieści Igora Ostachowicza „Noc żywych Żydów”, nominowanej do Literackiej Nagrody Nike 2013.

W spektaklach 4 i 5 marca wystąpią: Dominik Rybiałek i Karolina Wasilewska.

Szczegóły

Rosyjski kontrakt

Dramat

Oparta na faktach historia angielskiego inżyniera, któremu Car Piotr Wielki proponuje nadzór nad gigantyczną budową. Kontrakt daje szansę na zdobycie fortuny, ale ceną jest zerwanie z dotychczasowym życiem i kilkuletnia rozłąka z narzeczoną. Perry wyjeżdża do Rosji, nie zdaje sobie jednak sprawy, że pojmowanie rzeczywistości jest tam zupełnie inne niż w Anglii.

Spektakl według opowiadania „Epifańskie śluzy” Andrieja Płatonowa, najwybitniejszego obok Bułhakowa rosyjskiego pisarza XX wieku, to próba uchwycenia mentalności Wschodu, która od wieków przeraża i fascynuje Europę.

Szczegóły

Seksbomba

Komedia

Pełna sarkazmu i dowcipu słownego komedia Carole Greep. Małżeństwo w trudnym okresie, sfrustrowany przyjaciel domu, wakacje w ciepłych krajach i młoda ponętna babysitter, która wkurza depresyjną, ale inteligentną żonę.

Szczegóły

Generał

Dramat

Ten spektakl oraz kreacja Marka Kality zachwyciły Sławomira Mrożka. Pokazuje najbardziej kontrowersyjną postać polskiej historii ostatnich lat – nie z perspektywy wielkich politycznych debat oraz wielkiej historii, lecz prywatnie.
Generał zamknięty w osłoniętym czerwonymi kotarami pokoju swojej willi czeka
na wyrok, jaki w procesie mają wydać przedstawiciele narodu. Lecz największe oskarżenie formułuje jego córka – ofiara najgroźniejszej dyktatury: domowej, rodzinnej. Bardziej niż postać tragiczną generał przypomina marionetkę rozgrywającą swój spektakl w teatrze historii. Marionetkę grającą dla siebie – własne wyobrażenie historii. Niczym lalka w gabinecie luster, którą tworzy chora wyobraźnia. Generał został sportretowany w relacjach z córką i żoną,
ale też z towarzyszami władzy. Są jak dobry i zły policjant, czyli sprawna maszyna represji. On – pozujący na inteligenta z zasadami, oni – bezwzględni, cyniczni.
Tak jak miniony system. Tak jak każda władza.

Szczegóły

Młody Stalin

Dramat

Gangsterska opowieść w rytmie lezginki. Młody rewolucjonista, poeta i niedoszły ksiądz w walce o sprawiedliwość sięga po brutalne metody. Wybuchy bomb, brawurowe ucieczki, podróże z fałszywym paszportem znaczą jego drogę. Kiedy idealista zmienia się w politycznego gracza?

Nowa sztuka Tadeusza Słobodzianka, inspirowana wydarzeniami z życia młodego Stalina, rozgrywa się w ciągu roku w Gruzji, Wiedniu, Krakowie i Londynie, kiedy stara Europa się już skończyła, a nowa jeszcze nie zaczęła. Autor pokazuje zaplecze rewolucji i bohatera, który podporządkowuje sobie rzeczywistość

Szczegóły

Niebezpieczna metoda

Dramat

Konflikt dwóch wielkich uczonych wokół kobiety, która była im równa. Sabina Spielrein po nieskutecznym leczeniu elektrowstrząsami trafia do szwajcarskiej kliniki. Opieką otacza ją Carl Gustaw Jung i w terapii decyduje się na eksperymentalną metodę Zygmunta Freuda. Dramat miłości rozpoczęty psychologiczną kuracją, przeradza się w naukową rywalizację. Sabina zostaje pierwszą kobietą leczącą dzięki terapii rozmową.

„Niebezpieczna metoda” opowiada o początkach psychoanalizy, która ukształtowała dzisiejsze myślenie o człowieku.

Szczegóły

Lady Oscar

Komedia

Zwariowana francuska komedia sytuacyjna o kreatorce mody i jej rodzinie, pełna zaskakujących i nieprzewidywalnych zwrotów akcji.

Szczegóły