Krzysztof Brzazgoń
44 oddanych głosów
Wiek: 36 lat
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Filadelfijska opowieść
Prapremiera polska klasycznej amerykańskiej komedii romantycznej, spopularyzowanej przez film George’a Cukora z Katharine Hepburn, Carym Grantem i Jamesem Stewartem w rolach głównych, a także oparty na sztuce musical Cole’a Portera Wyższe sfery. Przedstawienie wzbogacą wykonywane przez aktorów piosenki.
Nieopodal Filadelfii trwają przygotowania do drugiego ślubu Tracy Lord, pochodzącej z zamożnej rodziny przemysłowców. Poprzednie małżeństwo Tracy skończyło się burzliwie po dziesięciu miesiącach. Nic dziwnego, że zbliżająca się ceremonia wzbudza zainteresowanie nie tylko wśród elit, ale też u reporterów lokalnego brukowca, którzy podstępem dostają się do posiadłości Lordów. Tymczasem zjeżdżają się kolejni goście, w tym Dexter – były mąż Tracy. Po upojnym wieczorze przyszłą pannę młodą zaczynają dręczyć wątpliwości, czy dobrze robi, wychodząc za przystojnego George’a… Czy nazajutrz ślub się jednak odbędzie?
więcej
SzczegółyListy... i wszystkie lądy i wszystkie morza świata
Przedstawienie poświęcone pamięci starszego brata Tadeusza Różewicza – Janusza (1918–1944), który był zamordowanym przez Niemców młodym poetą i oficerem AK. Przed laty Tadeusz Różewicz wydał książkę zatytułowaną Nasz starszy brat, zbierającą twórczość Janusza, korespondencję i wspomnienia o bracie. Na podstawie tej książki powstał scenariusz spektaklu. Chcemy przypomnieć Janusza, pierwszego krytyka i artystycznego powiernika młodszego Tadeusza. Poezja Janusza Różewicza powraca jako forma muzyczna, dramatyczna i taneczna, urzeka pięknem słów, jak również muzyką i kształtem wizualnym przedstawienia, które stopiły się ze sobą w sposób idealny. Oprócz aktorów i tancerzy Wrocławskiego Teatru Tańca w spektaklu na żywo występuje polsko-ukraińska grupa Dagadana, łącząca w swojej twórczości elementy muzyki folk z elektroniką i jazzem. Wykonywane przez Dagadanę songi powstały do wierszy Janusza Różewicza.
więcej
SzczegółyCzas na mnie
Poetycko-muzyczny spektakl na podstawie twórczości Tadeusza Różewicza, zamykający obchody Roku Różewiczowskiego w Teatrze Polskim we Wrocławiu. Scenariusz Jana Szurmieja opowiada historię człowieka (poety?), opisuje świat, w którym żyjemy, zarówno poprzez songi, jak i wrażliwość twórczą autora, który pełni funkcję narratora opowieści. Treścią przedstawienia jest życie poety od narodzin aż po kres ostateczny. Kiedy nadchodzi Czas…
Wykonywaną na żywo muzykę do spektaklu przygotowało czworo kompozytorów.
więcej
SzczegółyGdzie są święta?
Przedstawienie dla dzieci w wieku 3-8 lat.
Spektakl w ramach Małej Sceny na Bielanach.
„Gdzie są święta” to opowieść o tym, co jest najważniejsze w tym wyjątkowym grudniowym czasie. Zgiełk, ciągły pęd, kupowanie prezentów nie miałoby sensu, gdybyśmy nie byli otoczeni najbliższymi. „Gdzie są święta” to historia, w której wszyscy szykują się do Świąt: Pierwsza Gwiazdka nie może się doczekać, aby rozbłysnąć na niebie, a Choinka czeka, żeby ktoś ją ubrał. Jednak ciągle ktoś się gubi, zmienia nieoczekiwanie położenie, wszyscy się spieszą, szukając nie wiadomo czego. Spektakl przekazuje niezwykle istotną wiedzę, o której często nawet dorośli zapominają – sama atmosfera świąteczna, prezenty i pięknie przyozdobione domy nie wystarczą, aby przeżyć ten wyjątkowy czas w pełni. Potrzebni są do tego Rodzina i Przyjaciele, bez których Święta nie mogą się udać.
więcej
SzczegółyBajka o przyjaźni
Kolorowe, niezwykłe i pełne humoru widowisko o grupie przyjaciół, którzy uwielbiają spędzać ze sobą czas. Jednak pewnego dnia w ich ulubionym miejscu zabaw pojawia się ktoś nowy, obcy. Co zrobią bohaterowie? Spektakl o tolerancji, który w prosty i przystępny sposób wyjaśnia dzieciom, że odmienność nie oznacza, że ktoś jest gorszy. Pokazuje, że zawieranie nowych przyjaźni daje wiele radości, wiedzy i zabawy. Uczy, że ktoś inny, inaczej ubrany czy nowy, także może być świetnym kompanem do odkrywania świata.
Spektakl inspirowany jest potrzebą akceptacji dzieci innego koloru skóry, pochodzenia czy statusu społecznego.
Przedstawienie ze względu na interaktywną formę, czynnie i głęboko angażuje dzieci w przygody bohaterów.
Przedstawienie dla dzieci w wieku 3-7 lat.
więcej
SzczegółyLot nad kukułczym gniazdem
Spektakl dla widzów od 16. roku życia.
Adaptacja bestsellerowej powieści Kena Keseya, spopularyzowanej przez film Miloša Formana. Opowieść o buncie niepokornego lekkoducha, osadzonego tymczasowo w szpitalu psychiatrycznym, i jego konflikcie z perfidną, manipulującą ludźmi siostrą oddziałową urasta do rozmiarów metafory totalitaryzmu. Historia, oryginalnie dziejąca się w Stanach Zjednoczonych w czasach beatników, hipisów, wolnej miłości i eksperymentów z LSD, zostanie w naszym spektaklu przeniesiona we współczesność. Utwór Keseya to materiał na stworzenie wyrazistych, krwistych kreacji aktorskich. W przedstawieniu Cezarego Ibera zobaczymy dużą część zespołu artystycznego Teatru Polskiego we Wrocławiu, trzech tancerzy, a główną rolę Randle’a Patricka McMurphy’ego zagra gościnnie Piotr Łukaszczyk.
więcej
SzczegółyKaligula
Spektakl dla widzów dorosłych.
To nie jest klasyczna interpretacja wybitnego dramatu Alberta Camusa. Na scenie nie pojawia się antyczna cepelia. Przedstawienie Roberta Czechowskiego to pretekst, żeby spojrzeć na świat oczami młodego, współczesnego chłopaka, nadwrażliwca, granego równocześnie przez dwóch aktorów. Cesarz Kaligula znika po śmierci siostry, a zarazem kazirodczej ukochanej Drusilli. Wraca po trzech dniach odmieniony i rozpoczyna absurdalne, pozbawione logiki rządy oparte na terrorze i okrucieństwie, co nie spotyka się z aprobatą patrycjuszy, którzy zawiązują spisek przeciw nieobliczalnemu władcy. Cesarz jest postawiony wobec fundamentalnych pytań: dlaczego ludzie cierpią, czy istnieje Bóg, jaki jest sens życia? Wszystko jest subiektywną narracją młodego chłopaka. W widowiskowej inscenizacji ważna rola przypada tancerzom – niemym odpowiednikom myśli Kaliguli.
więcej
SzczegółyLeśni. Apokryf
Teksty sceniczne Różewicza były formami „kolażowymi”, impresjami z codzienności „leśnych”. Odrzucał on metafory i gloryfikację bohaterów, skupiał się na portretowaniu rzeczywistości. Spektakl daje nam niepowtarzalną możliwość wglądu w wojnę oczami jej świadka. Różewicz sam był partyzantem, w związku z czym możemy być pewni autentyczności przeżyć żołnierzy ukrywających się w lesie, walczących z chorobą i głodem częściej niż z wrogiem. Partyzanci marzą o końcu wojny jednocześnie bojąc się, że nawet jak już będzie po wszystkich to oni już nigdy nie będą tacy sami. Dzieląc się swoimi historiami wzbudzają w widzu sympatię i zrozumienie. Monologi aktorów dodane do opowiadań Różewicza przez Agnieszkę Wolny-Hamkało prowokują do dyskusji na ważne tematy społeczne.
Dzięki przedstawieniom takim jak „Leśni. Apokryf” możemy przypomnieć sobie, że nic nie jest jednoznaczne a przebieg granicy między dobrem a złem często zależy od tego, po której jesteśmy stronie.
Apokryf to tekst niekanoniczny. Nieuznany, nienatchniony i niezgodny z doktryną. Jego autentyczność jest dyskusyjna. Często jest to tekst „wydobyty z ukrycia”, ujawniony, ale skazany na funkcjonowanie na marginesie kanonu, a czasem stojący wobec niego w opozycji. Partyzanckie teksty Tadeusza Różewicza (dramat Do piachu, ale także opowiadania ze zbiorów Echa leśne, Opadły liście z drzew i Przerwany egzamin) mają taki status. Daleko im do literatury heroicznej czy patriotycznej. Ciekawe, że to właśnie ich prostota wydaje się niektórym okrutna.
Dlaczego uważamy, że warto wejść z dialog z partyzanckimi utworami poety? Kilka argumentów już padło: nie zgadzamy się na wybiórcze traktowanie jego tekstów. Nie zgadzamy się na pomijanie tych, które w danej sytuacji politycznej czy społecznej wydają się komuś niewygodne. Sytuację partyzantów odbieramy jako uniwersalną, nawet wtedy, kiedy dotyczy sporów w teatrze. Zadajemy kłam opinii, że „idiom Różewicza stał się nieproduktywny i wypadł z literackiego obiegu”. Ale jest coś jeszcze, coś bardziej osobistego: Różewicz opisał moralny i cywilizacyjny kataklizm, jakim była wojna.
więcej
SzczegółyPastorałka o dzwoneczku
Zbliżają się Święta, Mikołaj nie ma chwili do stracenia, a tymczasem, jego zaufany pomocnik – Złoty Dzwoneczek – wypada z jego sań i gubi się w lesie. Magiczny i świąteczny dźwięk Dzwoneczka sprawia, że w lesie zaczynają się dziać przedziwne rzeczy. Bajka opowiada o tym, co w Święta najważniejsze, o dobroci i miłości, ale też o walce dobra ze złem.
Dzieci biorą czynny udział w przedstawieniu, pomagając Dzwoneczkowi w tarapatach, przepędzając leśnego Zbója oraz tańczą i śpiewają wraz z bohaterami.
Przedstawienie dla dzieci w wieku 3-7 lat.
Spektakl w ramach Małej Sceny na Bielanach
więcej
SzczegółyKrólestwo Plastiku
Królestwem Plastiku rządzi król Plastik ze swoją żoną królową Folią. Marzą o władzy absolutnej, chcą zalać plastikiem cały świat. Tymczasem na obrzeżach królestwa Freak walczy z plastikowymi śmieciami - jest ich za dużo i ciągle pojawiają się nowe. Jedynym ratunkiem jest recycling, ale król Plastik nie chce o tym słyszeć. Czy Freakowi uda się ochronić królestwo przed nadmiarem plastiku? W jaki sposób można przerobić plastikowe śmieci? I jak my, widzowie, możemy zadbać o naszą planetę?
Spektakl w ramach Małej Sceny na Bielanach, dla dzieci w wieku 4-9 lat.
więcej
SzczegółyDzień spełnionych marzeń
Historia chłopca o imieniu Krzyś, który jest ze wszystkiego niezadowolony. Drażni go, że rodzice ciągle mówią mu, co powinien zrobić, jak się zachowywać, że to oni decydują o tym, ile może zjeść słodyczy i kiedy jest czas na zabawę. Do tego cały czas przypominają mu, że powinien być grzeczny. Krzyś ma tego dosyć.
Pewnego dnia wypowiada życzenie… i nagle wszystkie jego marzenia zaczynają się spełniać. Może robić, co chce, mówić, co chce i życzyć sobie wszystkiego, czego tylko zapragnie. Wydawałoby się, że to wymarzona sytuacja – jednak Krzyś tylko przez chwilę jest zadowolony, bo spełniające się życzenia wprowadzają ogromny chaos w jego życiu. Krzyś za wszelką cenę próbuje powrócić do poprzedniego stanu rzeczy – nie jest to jednak takie proste…
Przedstawienie dla dzieci w wieku 3-9 lat.
więcej
SzczegółyNoc żywych Żydów
Wyobraźcie sobie, że z piwnic waszego bloku wychodzą martwi Żydzi, żeby zemścić się na mieście, które o nich zapomniało.
Co byście powiedzieli, gdyby do waszych drzwi zapukali żydowscy zombies - kapitan polskiego wojska - ze swoją równie nieświeżą córką i zażądali włączenia współczesnej muzyki? Jak byście zareagowali, gdyby goście bez rąk i z przestrzelonymi twarzami ruszyli na shopping do Arkadii? A gdyby okazało się, ze trzeba ich bronić przed rodzimymi narodowcami? W takiej sytuacji postawiony zostaje bohater „Nocy żywych Żydów”.
Spektakl na podstawie powieści Igora Ostachowicza „Noc żywych Żydów”, nominowanej do Literackiej Nagrody Nike 2013.
W spektaklach 4 i 5 marca wystąpią: Dominik Rybiałek i Karolina Wasilewska.
więcej
SzczegółyKról Edyp
Najdoskonalszy kryminał wszech czasów, jedno z najstarszych arcydzieł literatury dramatycznej, wzór tragedii doskonałej, pierwszy evergreen w historii dramatu. Do dziś krytycy są zgodni – napisany ok. 427 r. p.n.e. przez Sofoklesa dramat nie ma sobie równych. Oto tytułowy bohater rodzi się pod znakiem okrutnej klątwy: zabije własnego ojca, poślubi matkę i spłodzi z nią potomstwo. Aby uniknąć wyroku, rodzice porzucają małego okaleczonego Edypa w górach. Chłopiec jednak nie umiera tylko trafia na dwór króla Koryntu.
„Król Edyp” wraca na afisz Teatru Dramatycznego. Wcześniej dramat reżyserowali tu Ludwik René i Gustaw Holoubek. „To sztuka o okrucieństwie przypadku, przed którym nie mogą zabezpieczyć ani najlepsze dary natury i umysłu, ani najostrożniejsze przewidywania” – pisał o greckiej tragedii krytyk Jan Kott.
więcej
SzczegółyAbsolwent
Ameryka. Burzliwe lata 60., w tle rewolucja seksualna, Beatlesi i zapach marihuany. Ben kończy prestiżową uczelnię i zupełnie nie wie, co zrobić ze swoim życiem. Bunt przeciwko rodzicom, zauroczenie dojrzałą kobietą i inicjacja seksualna – oto jego pomysły na dorosłego siebie. Podnosi się i upada, boi się i jest odważny, zakochuje się i załamuje jednocześnie. Czy uda mu się żyć na własny rachunek?
„Absolwent” to nie tylko opowieść o samotności młodego człowieka, ale też wnikliwy portret hipokryzji klasy średniej. Adaptacja Terry'ego Johnsona powstała na podstawie powieści Charlesa Webba oraz scenariusza filmowego Caldera Willinghama i Bucka Henry'ego na mocy specjalnego porozumienia ze StudioCanal. Została wyprodukowana po raz pierwszy w Londynie i na Broadwayu przez Johna Reida i Sachę Brooksa. Dla Teatru Dramatycznego przetłumaczył ją Jacek Poniedziałek.
więcej
SzczegółyRosyjski kontrakt
Oparta na faktach historia angielskiego inżyniera, któremu Car Piotr Wielki proponuje nadzór nad gigantyczną budową. Kontrakt daje szansę na zdobycie fortuny, ale ceną jest zerwanie z dotychczasowym życiem i kilkuletnia rozłąka z narzeczoną. Perry wyjeżdża do Rosji, nie zdaje sobie jednak sprawy, że pojmowanie rzeczywistości jest tam zupełnie inne niż w Anglii.
Spektakl według opowiadania „Epifańskie śluzy” Andrieja Płatonowa, najwybitniejszego obok Bułhakowa rosyjskiego pisarza XX wieku, to próba uchwycenia mentalności Wschodu, która od wieków przeraża i fascynuje Europę.
więcej
SzczegółySimy na stażu
„Simy na stażu” to opowieść o pokoleniu Y, pracującym na bezpłatnych stażach.
Główni bohaterowie dzielą się z widzami swoimi doświadczeniami z kolejno odbywanych staży. Inspiracją do napisania spektaklu były autentyczne wydarzenia studentów, jak i niezwykle popularna, symulacyjna gra The Sims. Sytuacja, w jakiej znajdują się stażyści, jest łudząco podobna do zasad w grze: postacie regularnie otrzymują kolejne polecenia – gra nie ma końca.
Spektakl „Simy na stażu” są spektaklem społecznie zaangażowanym. To sprzeciw wobec nieuczciwości pracodawców – manifest o szacunek dla kształcącego się człowieka. Organizatorzy bezpłatnych praktyk i staży, kusząc obietnicami pracy marzeń, świadomie wykorzystują zaangażowanie młodych ludzi. To właśnie oni, w znacznej mierze są odpowiedzialni za narastającą frustrację, poczucie niższości wobec innych i brak perspektyw pokolenia urodzonego po '89 roku.
więcej
Szczegóły