Krzysztof Boczkowski - zdjęcie

Krzysztof Boczkowski

7,9 / 10

38 oddanych głosów

Wiek: 43 lat

absolwent PWST w Krakowie Filia we Wrocławiu [2003]

od 1 września 2003 we Wrocławskim Teatrze Współczesnym

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kobieta i życie

Dramat

,,Kobieta i życie" to spektakl o każdej polce, twojej siostrze, matce, córce czy nawet nieznajomej na ulicy. Sztuka idealnie odzwierciedla realia życia codziennego w Polsce. Przetestuj swoją wiedzę w teleturnieju o tym jaka powinna być „dobra kobieta” i poczuj w sobie złość po usłyszeniu historii opowiadanych przez aktorki i aktorów. Spektakl urozmaicony jest specjalnie stworzoną na potrzebę sztuki ścieżką dźwiękową, która wykonywana jest przez samych aktorów.

Szczegóły

Pogłosy

Dramat psychologiczny

Bohaterem Pogłosów jest człowiek przeżywający śmierć bliskiej osoby. W efekcie traumatycznego doświadczenia świat jawi mu się jako miejsce ciągle ponawiającego się doznania utraty, braku, odchodzenia, zanikania… Umiera żona, sąsiedzi zostają wygnani, krucha więź z ojcem zamiera, pragnienie posiadania dzieci nie spełnia się. Bohater stara się uporać z faktem śmierci ukochanej, ukoić cierpienie, przezwyciężyć poczucie utraty ale także chce poznać prawdę o sobie w tym doświadczeniu. Tego ostatniego pragnienia równie mocno pożąda jak i boi się.Jednak autor Pogłosów nie poprzestaje na próbie stworzenia realistycznego wizerunku cierpiącego człowieka. Buduje opowieść o mechanizmach zachodzących w ludzkiej świadomości postawionej w sytuacji granicznej. Tworzy, tylko z pozoru paradoksalny, wielogłosowy monolog różnych jej aspektów – sprzecznych ze sobą bądź wręcz wykluczających się nawzajem. Bowiem w wielowarstwowej strukturze psychiki człowieka wszystkie treści są równie ważne, wszystkie na równi tworzą sens i formę przeżywanego stanu: myśli, uczucia, pragnienia, fantazje, wspomnienia… I dlatego ocalająca prawda może przyjąć zupełnie nieoczekiwany kształt.
„Dlaczego czepiam się polifonii, rozbicia całości, wielojęzyczności? Skąd wiara w wielogłos, czy mam na to dobre argumenty, odporne na krytykę? Mam przeświadczenie o słuszności tej drogi – choć nie znam jej celu i uzasadnienia wyboru. Czuję, że życie, człowiek i wszystko co ważne, ujawnia się raczej w wielogłosie niż monologu." [Wit Szostak, Poniewczasie, Powergraph, Warszawa 2019 str. 55]

Szczegóły

Wyskubki

Performance

Twórczość Różewicza zwykle bywa interpretowana z punktu widzenia Awangardy. Ale jego pisarstwo zakorzenione było również w tradycji ludowej. Tropy poetyckie, strategie liryczne typowe dla literatury ludowej można odnaleźć w wielu jego utworach. Wyskubki będą próbą wyczytania w twórczości Różewicza tych śladów. Śladów splątania czyli żmutu. Sceniczny żmut, w którym zatrze się podział na widzów i aktorów, będzie spotkaniem poezji, gawędy, powiastki i tradycyjnej pieśni. Na partyturę preformansu złożą się przede wszystkim wiersze i opowiadania z tomów: Echa leśne i Matka odchodzi.

Szczegóły

Tirza

Dramat

Trzymający w napięciu thriller psychologiczny o zawiedzionych nadziejach i miłościach, które stają się obsesją. Główny bohater, odgrywany przez Jerzego Senatora, błądzi między swoimi wyobrażeniami, a realnością. Zapraszamy do wspólnego wejścia w urojony świat Jörgena Hofmeestera.

Szczegóły

Rzeźnia numer pięć

Dramat

„Rzeźnia numer pięć, czyli Krucjata dziecięca, czyli Obowiązkowy taniec ze śmiercią” w słowach autora – Vonneguta. Spektakl o historii połączony z fikcją dosłownie z innej planety. Dołącz do głównego bohatera, w jego życiu w kosmicznej niewoli i wspomnieniach z Ziemi. Wejdź do latającego talerza i daj się porwać.

Szczegóły

Miejski ptasiarz

Dramat

Spektakl na podstawie książki Davida Lindo oparty jest na przewrotnym pomyśle opowiadania o naturze w teatrze. Nasze szybkie życie często nas ogranicza i nie pozwala docenić piękna natury. Miejski Ptasiarz pozwala wejść w świat życia codziennego ptaków. Musisz zwolnić by zobaczyć dynamiczny świat wokół nas i przeżyć nowe przygody.
Weronika Szczawińska

Szczegóły

Garnitur Prezydenta

Komedia

Drobny wypadek: przelatujący ptak zapaskudził garnitur.

Niestety garnitur przyoblekał prezydenta, a stąd do szeregu spiskowych teorii tylko jeden krok…
Garnitur Prezydenta, po czyszczeniu i prasowaniu zaczyna rosnąć i pęcznieć, przejmując władzę. Garnitur, który porzucił Prezydenta zaczyna własne rządy, potęgując chaos i wywołując konflikty. Uwolniony od krępującej obecności właściciela judzi, manipuluje i podsyca antagonizmy. Garnitur pragnie wojny!
W dramacie Maliny Prześlugi ludzie, zwierzęta, upersonifikowane przedmioty i idee tworzą uniwersalny mikrokosmos, celnie odzwierciedlając mechanizmy rządzące światem. Metafory wydają się wręcz biegać (i to dosłownie!) po scenie.

Kto wygra rozgrywkę polityczną prezydent czy jego garnitur? Czy niefortunny zbieg okoliczności może zmienić scenę polityczną kraju? Jeżeli chcesz wiedzieć jakie skutki przyniesie ta komedia pomyłek to zapraszamy do Wrocławskiego Teatru Współczesnego.

Szczegóły

Garbus

Komedia

Po raz dziesiąty na polskiej scenie zagadkowy dramat Sławomira Mrożka o rozpadzie więzi między ludźmi i świata wokół nich.

Kryzys w małżeństwie Baronowej i Barona oraz Onka i Onki widać gołym okiem… czy dasz się zwieść pozorom? Baron – mistrz manipulacji jawnie kpi z Onka, który jest oburzony faktem, że gospodarz pensjonatu jest garbaty. Jedynie student wydaje się spokojny i bezproblemowy… może jednak to też tylko gra?

Bacznie obserwuj rozwój akcji i snuj swoje wnioski w tej zagadce.

Szczegóły

Nauka chodzenia

Dramat

Nauka chodzenia w reżyserii Pawła Miśkiewicza to spektakl-wędrówka przez dramaty, prozę i poezję Tadeusza Różewicza. Reżyser zbudował spektakl z często urwanych, niedokończonych, pozornie wyrwanych z kontekstu scen. Aktorzy krążą w przestrzeni metafor, a ich przewodnikiem jest sam Różewicz. Z niezwykle barwnego widowiska wyłania się obraz Poety, który po latach twórczej aktywności zamilkł i zmienił się w „śmiesznego staruszka” bezlitośnie kpiącego z uwikłania w życiu. Spektakl zrealizowany jest w formie przypominającej pracę nad telewizyjnym reportażem.

Szczegóły

Jutro przypłynie królowa

Dramat

Wyspa Pitcairn na środku Pacyfiku. Niewielka kolonia brytyjska oddalona o 2 tysiące mil od najbliższego brzegu. Raj na Ziemi, gdzie żyją potomkowie osiemnastowiecznych buntowników ze statku „Bounty”. W 2004 roku sześciu mieszkańców Pitcairn zostało oskarżonych o przestępstwa seksualne wobec nieletnich. Jutro przypłynie królowa to opowieść o mikroświecie stworzonym przez mężczyzn, którzy wprowadzili na wyspie prawo do kazirodztwa, gwałtu i pedofilii. Okazało się, że raj był piekłem, w którym akty bezwzględnego zła usprawiedliwiano tradycją i rodzimym obyczajem. Przez całe lata wspólnota milcząco tolerowała nieludzkie praktyki swoich przywódców, a w czasie procesu wielu mieszkańców wysypy wręcz broniło gwałcicieli. Za cenę bezpieczeństwa, jakie daje przynależność do wspólnoty, gotowi byli poświęcić własne człowieczeństwo.
Mottem przedstawienia są słowa Philipa Zimbardo z Efektu Lucyfera: „Jedną z najistotniejszych, a najmniej uznawanych przyczyn zła, poza głównymi sprawcami, protagonistami krzywdy, jest milczący chór, który patrzy, lecz nie widzi, który słucha, lecz nie słyszy.”

Szczegóły

Panna Nikt

Dramat

W szkole odbywa się zebranie. Nauczyciele, uczniowie i rodzice rozmawiają o samobójstwie jednej z uczennic. Piętnastoletnia Marysia Kawczak wyskoczyła z okna, zabierając ze sobą w ostatnią drogę niewidomego braciszka. Wzajemnym oskarżeniom nie ma końca. Dlaczego to zrobiła?
Cofamy się do chwili, gdy rodzina Kawczaków przeprowadza się z maleńkiej osady do Wałbrzycha. Marysia tuż przed końcem roku idzie do nowej szkoły, w której spotyka ekscentryczną artystkę Kasię i używającą życia Ewę.
Spektakl jest adaptacją kultowej powieści Tomka Tryzny pod tym samym tytułem. Podobnie jak literacki pierwowzór prowadzi odbiorcę poprzez plątaninę zdarzeń rzeczywistych i wyobrażeń bohaterki. Niezwykle dynamiczna, odrobinę ekscentryczna scenografia-instalacja znakomicie wpisuje się w bogactwo przeżyć nastolatki, dookreślając je i komentując.
W scenariuszu wykorzystano wiersz Aleksandry Karpiuk Ja tam stoję oraz tekst Małgorzaty Lempart, licealistki z Wałbrzycha.

Szczegóły

Pidżamowcy

Komedia

Banda Ampuły terroryzuje pacjentów! Mafiozo w pidżamie pokątnie rozprowadza leki przeciwbólowe w szpitalu – za odpowiednią cenę, oczywiście.
Życie pidżamowców koncentruje się wokół dwóch równie niedostępnych źródeł upragnionych leków: „świętej” szafki w gabinecie lekarskim i nielegalnych zasobów dilera. Dni upływają na wypatrywaniu pielęgniarki z kolejną dawką leków. „Jeśli istnieje Bóg, musi być anestezjologiem.” – mówi jeden z pacjentów. Niestety, szanse na ingerencję sił wyższych są znikome. Pacjenci muszą wziąć sprawy w swoje ręce. Zapowiada się szpitalna rewolucja!
Do tej śmieszno-smutnej historii szpitalnej rebelii twórcy spektaklu włączyli fragmenty opowieści autentycznych, przywołując głosy pacjentów i lekarzy. Pomiędzy prawdą a fikcją znalazło się miejsce dla rozważań nad istotą bólu. Nie tylko fizycznego.
Realizacja jest nagrodą dla Mariusza Sieniewicza w II Konkursie Dramaturgicznym STREFY KONTAKTU organizowanym przez Wrocławski Teatr Współczesny i Miasto Wrocław
W spektaklu wykorzystano teksty Magdaleny Rigamonti Niedługo sami się będziecie leczyć! i Jakuba Sieczki To ja Wam teraz opowiem, jak to jest być młodym lekarzem w Polsce zamieszczonych na ich kontach na Facebooku.

Szczegóły