Krzysztof Bochenek - zdjęcie

Krzysztof Bochenek

7,9 / 10

64 oddanych głosów

Data urodzenia:
13-11-1960 (59 lat)

Ukończył PWST w Krakowie w 1983 (dyplom 1984). Od studenckiego debiutu w 1982 występuje w Teatrze Bagatela, okazjonalnie pełniąc również funkcję asystenta reżysera. Jest aktorem wszechstronnym; grał w dramatach de Moliny, Arystofanesa, Shakespeare’a, Witkacego, Wyspiańskiego, Gombrowicza i Słowackiego, występował w przedstawieniach muzycznych i komediach. Od 1994 gra główną rolę w farsie „Mayday”, a od 2005 w jej kontynuacji „Mayday 2”, występuje również w „Skrzypku na dachu”, „Testosteronie”, „Wieczorze kawalerskim” i „My w finale”. W latach 1991-4 współpracował z Piwnicą pod Baranami. Jest współtwórcą kabaretu piosenki francuskiej „Dopóki będzie clown” oraz autorem kabaretów dziecięcych „Bergamuty” wg Brzechwy i „Śpiewowice” wg Tuwima. Po epizodzie telewizyjnym z czasów licealnych na dobre zagościł na małym ekranie w połowie lat 80. i stale pojawia się w popularnych serialach. Spośród ról filmowych najważniejsze zagrał u Joanny i Krzysztofa Krauze w „Grach ulicznych”, „Nikiforze”, „Placu Zbawiciela” oraz „Papuszy”. Jest laureatem XII Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1991) i Konkursu Piosenki Francuskiej w Brwinowie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Statek dla lalek

Musical

„Statek dla lalek” jest dramatem psychologicznym, który na długo pozostaje w pamięci, a duża rola muzyki i dialogów śpiewanych sprawiają, że swobodnie można go ulokować na pograniczu tegoż dramatu z mini-musicalem.

W symbolice statek/okręt posiada wiele znaczeń. Podróż, człowieczy los, kobieta, pragnienie uwolnienia się od krępujących norm… Wszystko to znajdziemy w spektaklu na podstawie sztuki Mileny Marković. „Statek dla lalek” to wędrówka dziewczynki-dziewczyny-kobiety po kolejnych etapach życia. Dziewczynka jest molestowana, dziewczyna ucieka z domu, kobieta pragnie miłości i ściera się z rzeczywistością, kolejny i kolejny raz. Spektakl ten to również studium życia kobiety-artystki, jej ucieczki w świat fantazji, alkoholu i autodestrukcji.

Szczegóły

Królowa wanny

Tragikomedia

„Księżniczka sedesu, dolnej klapy sedesowej i strefy spuszczania wody, strażniczka królewskiego odbytu — jej wysokość Kądziela Fon-Piździela!”

Na spektakl „Królowa wanny” składają się fragmenty kabaretów, skecze oraz piosenki izraelskiego dramaturga Hanocha Levina, który z powodzeniem wkracza w kolejne produkcje krakowskiego Teatru Barakah. Bohaterów tych levinowskich tekstów spotykają historie niespotykane, bo oto przez wyjście do toalety tracą życiową szansę na miłość albo mylą im się oficjalne uroczystości położenia kamienia węgielnego, albo po prostu, jak Apsik i Czopek, ruszają w miasto, by zaliczyć kolejny nieudany podryw. Czy więc takie całkiem niespotykane?

Hanoch Levin sprytnie krążył wokół tematów damsko-męskich, dokładając politykę, historię, socjologię, antropologię, wszystko, co w levinowskiej, kochającej łamać wszelakie konwencje i stereotypy, głowie się przydarzało. 2* (refleksja + rozrywka) + (refleksja + rozrywka) * gra słowem = „Królowa wanny”.

Szczegóły

Czarny Pistolet

Monodram

„I potem kupiliśmy te pistolety. Małe pistolety. Zastrzeliliśmy psa, a potem mój przyjaciel strzelił z bardzo daleka, celując w moją siostrę, myśląc, że się nic nie stanie. Trafił ją tuż pod oko. Prawie w sam środek. Pocisk rozciął policzek. Mój tata rozwalił te pistolety ze swoim bratem. Krzyczeli równocześnie <> i deptali. Wyglądali całkiem zabawnie”.

„Czarny Pistolet” to monodram w wykonaniu Krzysztofa Bochenka wyprodukowany w krakowskim Teatrze BARAKAH. Jest historią człowieka, który pod wpływem emocji związanych z pogrzebem najbliższego przyjaciela, przy pomocy gitary i piosenek Włodzimierza Wysockiego, stara się powrócić myślami do przeszłości. To nie tylko rozrachunek z życiem, ale również próba ponownego odnalezienia jego sensu.

„Czy pamiętasz jeszcze tamten dom?
Los cię gdzieś przemieścił dawno stąd.
Nie wie sam, co stracił, szczerze wyznam to,
Kto w tym domu nie był i nie widział go”.

Krzysztof Bochenek wykonuje piosenki Włodzimierza Wysockiego w kilku językach. Scenariusz nie jest biografią Wysockiego, jego teksty i piosenki to tylko pretekst dla głównego bohatera do odnalezienia i pokonania swoich własnych demonów. Kilka wspomnień i historii przewijających się na scenie powstało na podstawie rozmów syna – jednocześnie debiutującego scenarzysty i reżysera przedstawienia, Filipa Bochenka – z ojcem.

Szczegóły

Noce Waniliowych Myszy – „Dżojstik zagłady” (odc. 7)

Kabaret

Noce Waniliowych Myszy w kolejnym, siódmym odcinku nadal za nic mają sobie wszelkie tabu i poprawności, a wszystko po to, by skomentować otaczającą nas rzeczywistość i natrzeć uszu tym, którzy chcą odebrać nam Krainę Szczęścia. Przygotujcie się na bitwę naszych czasów! – Odcinek siódmy nosi tytuł „Dżojstik Zagłady!”.

Będzie to połączenie szpiegowskiej farsy i tajemniczej podróży w osobliwe realia psychiki szaleńca opętanego władzą i swoimi własnymi słabościami. Poza widowiskowością, zwariowanym tempem, muzyką i salwami śmiechu, czeka Was również okazja do refleksji nad współczesną relacją pomiędzy obywatelem i rządzącymi. W onirycznej, komediowej materii ujrzycie zniekształcone odbicie współczesności, w której zręczne oko bez problemu odnajdzie pierwowzory… Jak uratować Polskę? Czy światem rządzą siły, o których nie wiemy? Czy kobiety lecą tylko na wysoko postawionych? Czy, żeby się wspiąć, trzeba coś zdjąć? A przede wszystkim: co zrobić, żeby nie musieć żyć w ciekawych czasach? – Na te i więcej pytań odpowiada najnowsza produkcja Teatru Barakah.

Czeka Was feeria barw, iskrzące humorem dialogi oraz napisane specjalnie na tę okazję piosenki, które usłyszycie w niezapomnianym wykonaniu krakowskich aktorów. Muzykę do spektaklu skomponowała Renata Przemyk – znana polska wokalistka i kompozytorka.

Szczegóły

Noce Waniliowych Myszy – „Tajemnica Łasicy” (odc. 8)

Kabaret

Noce Waniliowych Myszy to spektakle z elementami kabaretu. Artyści Teatru Barakah komentują wydarzenia z rzeczywistości zarówno lokalnej, jak i tej dalszej – krajowej a nawet międzynarodowej. Słowem, gestem i dźwiękiem drwią ze świata kultury, polityki, religii oraz relacji damsko-męskich. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc.

Kto powiedział, że na sztuce nie da się zarobić? Na pewno nie ci, którzy trzęsą światem szołbiznesu i trzymają forsę budżetówki! Noce Waniliowych Myszy zapraszają na spektakl opowiadający o wielkiej intrydze, w którąwmieszani są uciśnieni ludzie teatru, książęta znanych polskich rodów, cały staw grubych ryb, a także inne miłościwie nam panujące władze – choćby te najmiłościwsze, czyli państwowe! A wszystko to za sprawą tajemniczej sprawy kradzieży pewnego niezwykle wartościowego obrazu z gryzoniem na pierwszym planie. „Tajemnica Łasicy” to opowieść łącząca w sobie elementy kina nowej przygody, tajemniczą aurę znaną nam z filmów z Indianą Jonesem w roli głównej, a także kryminału political fiction w najlepszym gatunku. Widzowie kolejnego, ósmego już odcinka dowiedzą się jak znikają pieniądze na kulturę, kto lansuje wizerunek artysty jako biednej poczciwiny i czy w kodzie Leonarda Da Vinci maczał palce jakiś inny KOD.
Kto nigdy na Nocach Waniliowych Myszy nie był, niech nastawi się na humor w wymiarze gigant, ostrą krytykę otaczającej nas rzeczywistości oraz, napisane specjalnie na tę okazję, piosenki, które usłyszy w wykonaniu niezwykle utalentowanych krakowskich aktorów. To wszystko przy akompaniamencie muzyki skomponowanej przez Renatę Przemyk, znaną polską wokalistkę i kompozytorkę. Spotkanie z „Myszami” znów będzie ekstatycznym spektaklem spontanicznych wybuchów śmiechu i innych wilgotnych uniesień.

Szczegóły

Karnet na MYSZYFEST | 10-12 października

Kabaret

To już trzecia edycja MYSZYFEST.
Karnet upoważnia do wejścia na wszystkie trzy odcinki.

Tym razem pokażemy:

10 października 2019 o 21:00 - QUO VADIS Magiczny Prodiżu?

11 października 2019 o 21:00 - ELEMENTARZ POLSKIEGO PATRIOTY

12 października 2019 o 21:00 - BLACK SZCZYT

Noce Waniliowych Myszy to wybitni aktorzy z najlepszych krakowskich i polskich teatrów, to muzyka na żywo pisana przez Renatę Przemyk, to scenariusze młodych krakowskich scenarzystów, to w końcu niesamowite widowisko, na które niełatwo zdobyć bilety, ale gdy się je już zdobędzie, widza czeka wiele śmiechu, a przede wszystkim refleksji, bo na tym polega dobry kabaret, a takim jest projekt Teatru BARAKAH, który – wg Krzysztofa Orzechowskiego piszącego w „Dzienniku Teatralnym” – „nawiązuje do największych tradycji polskiego kabaretu z Zielonym Balonikiem i Piwnicą pod Baranami na czele”.

Polityka i sztuka, kultura i ekonomia, magia i religia, tu wszystko się ze sobą łączy i interferuje, tworząc wybuchową mieszankę, która w ocenzurowanym świecie pozwala na pokrzepiający oddech. Po ostatnim odcinku Andrzej Czapliński napisał: „Barakah i jego Noce... to dzisiaj jedyny tak mocny kabaret polityczny (…) w Polsce”.

Szczegóły

Noce Waniliowych Myszy - "Tęcza Śmierci" (odc. 9)

Kabaret

Noce Waniliowych Myszy to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”. Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.
Dziewiąty odcinek nosi tytuł „Tęcza Śmierci” i jest połączeniem szpiegowskiej farsy z political fiction oraz parodią tego, co oglądamy w masowych środkach przekazu, od „Stawki większej niż życie”, poprzez Tomasza Lisia i Kubę Wojowódzkiego aż do „Gwiezdnych wojen”. Bohaterowie staną przed trudną misją wydarcia rodzimych mediów z rąk wrogiego Imperium i zrobią wszystko, byśmy uniknęli masowej katastrofy. Ich serc nikt nie zdoła wymazać!

Szczegóły

Noce Waniliowych Myszy - "Black Szczyt" (odc. 11)

Kabaret

Co się stanie, gdy do jednego nawiedzonego zamczyska wpuścimy trzech przywódców narodowych mocarstw? Stanie się jedenasty odcinek Nocy Waniliowych Myszy, który przybiera formę komicznego horror show i w którym bardziej niż widzowie bać się będą bohaterowie. A w rolach głównych wystąpi sama śmietanka: Trump, Putin, Kim Dzong Un i inni nieświadomi zagrożenia, jakie na nich czyha, goście czarnego szczytu, który odbyć ma się na… Wawelu! Czy polskiemu rządowi uda się pogodzić zwaśnione mocarstwa? Czy unikniemy nuklearnej apokalipsy? Wszystko w rękach pewnego byłego Ministra Obrony Narodowej… „Black Szczyt”, jak przystało na horror klasy C, zbiera żniwo tak srogie, że aż strach się bać! To także historia o polityce najwyższego formatu, o głowach mocarstw i ich bolączkach, a także o zakulisowych rozgrywkach, w których uczestniczą tylko wtajemniczeni. A może i… duchy?

Szczegóły

Noce Waniliowych Myszy - "QUO VADIS Magiczny Prodiżu?" (odc. 12)

Kabaret

Noce Waniliowych Myszy* to projekt cyklicznych spektakli z elementami kabaretu i musicalu, który od ponad dwóch lat komentuje codzienną, zastaną rzeczywistość, dzięki czemu stał się jednym z najpopularniejszych i najważniejszych wydarzeń teatralnych Krakowa, bo — jak napisał Łukasz Gazur w „Dzienniku Polskim” — „Wreszcie doczekaliśmy się własnego Pożaru w Burdelu i nie wahajmy się go używać!”.

Kiedy coraz to nowe troski wkraczają na skronie przywódcy narodu, w jego umyśle zaczynają pojawiać się kolejne pytania – Którą drogą prowadzić swój lud? Co zrobić, by obywatele odzyskali wiarę? Jak rozegrać zbliżającą się wielką polityczną batalię? I oczywiście: Quo vadis, Magiczny Prodiżu? W nowym odcinku Nocy Waniliowych Myszy pojawia się Dżin spełniający życzenia współczesnych mężów stan i przenoszący nas i ich do PRL-owskiej przeszłości, gdzie bryluje Maryla Narodowicz, grozi Czerwony Generał i wraca zamknięty od lat w Magicznym Prodiżu estradowy duch szalonych lat osiemdziesiątych łudząco podobny do… Andrzeja Zauchy. Czy bohaterowie z Wiejskiej poradzą sobie z tym pomieszaniem epok? Czy naczelny polityk zaspokoi swoje ambicje i okaże się wodzem, którego – choć na niego nie zasługujemy – to potrzebujemy? To wszystko w 12 odcinku!

*Tytuł „Noce Waniliowych Myszy” został zaczerpnięty z jednego z wierszy amerykańskiego pisarza i poety Charlesa Bukowskiego, zamieszczonego w tomie o tym samym tytule wydanym w 2014 roku nakładem Noir Sur Blanc. „…przywróciłem miłość tym wyblakłym oczom kiedy waniliowe myszy spały pod naszym łóżkiem” — pisał Bukowski.

Szczegóły

MAYDAY w reżyserii Wojciecha Pokory, 25 lat na scenie!

Komedia

Ponad 1600 przedstawień! 25 lat na scenie! 100 procent frekwencji!
Grubo ponad trzysta tysięcy widzów! Trzy tysiące godzin czystego, wyzwalającego śmiechu! Takie jubileusze w polskim teatrze się nie zdarzają!
Fajerwerki humoru, a zarazem pean na cześć męskiej zaradności, pomysłowości i intelektu.
Niejaki John Smith, taksówkarz, usiłuje wybrnąć z pomocą przyjaciela z tarapatów i nieoczekiwanych zbiegów okoliczności, demaskujących jego podwójne życie: w dwóch oddzielnych domach, z dwiema różnymi, równie mocno kochającymi go małżonkami.
Smith stacza śmiertelny pojedynek z obiema kobietami, jednym homoseksualistą i komplikującymi jeszcze bardziej sytuację
gapowatymi inspektorami policji.
Nie ma żadnej różnicy pomiędzy mężczyzną odkrywającym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w farsie, a mężczyzną znajdującym swą żonę w łóżku ze swoim najlepszym przyjacielem w tragedii. Reakcja męża w każdej ze sztuk powinna być taka sama. Różnica polega na reakcji publiczności, a nie męża. Tak twierdzi Ray Cooney, autor najbardziej kasowych i z pewnością najśmieszniejszych fars, jakie powstały
na Wyspach Brytyjskich w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły teatry Europy Zachodniej i Broadwayu.
„Mayday” jest jego siedemnastym z kolei utworem, podobno jak dotąd najlepszym... Po raz pierwszy w Polsce wystawiono go
w warszawskim Teatrze Kwadrat z Wojciechem Pokorą jako Johnem Smithem. Aktor tak polubił rolę i sztukę, że sam podjął się jej reżyserii we Wrocławiu i Katowicach. Tam właśnie zobaczyła to przedstawienie (i brawurową reakcję publiczności) ówczesna dyrektor Bagateli
Nina Repetowska i zaprosiła Pokorę do pracy w Krakowie.

Szczegóły

Seks dla opornych

Komedia

Komedia romantyczna z morałem małżeńskim w tle. Czy Twój związek po latach jest dalej szczęśliwy, czy wymaga specyficznej kuracji?
W diagnozie i terapii pomoże Seks dla opornych. Czy weekend w hotelu pełen wyrafinowanych przyjemności zmysłowych będzie lekarstwem
na rozbudzenie Twojej namiętności? Nie czuję się moralizatorem aninauczycielem – mówi reżyser – i nie uzurpuję sobie praw do tego,
by wyreżyserowany przeze mnie spektakl miał kogokolwiek czegoś nauczyć. Ale z całą pewnością zaprosiłbym te osoby, które nie widzą potrzeby,
by być dalej razem. Chciałbym, żeby zobaczyli, że dobra rozmowa i wsłuchanie się w drugiego człowieka mogą pomóc wzajemnym relacjom.

Szczegóły