Krystian Łysoń - zdjęcie

Krystian Łysoń

8,0 / 10

46 oddanych głosów

Współtwórca spektaklu „Miss Me” realizowanego w Izraelu w kooperacji ze studentami z Tel Avivu. Członek polsko – niemieckiej grupy teatralnej „LITTLE INTEREFERENCE”. Tancerz w spektaklu „PROFANUM”, który otrzymał Grad Prix na ROMA TEATRO FESTIVAL w Rzymie W 2014 r. Stypendysta Międzynarodowego programu letniego w Watermill Center w Nowym Jorku w 2014 r oraz 2015 r.
Spektakle z udziałem tego aktora:

We are not superheroes

Taneczny

„Nie jesteśmy superbohaterami” to sprzeciw wobec wzorca serwowanego nam przez media i popkulturę – zawsze pięknych ludzi sukcesu, sprawnych intelektualnie i fizycznie...

To sprzeciw również przeciwko wymaganiom jakie stawia nam rynek pracy, rodzina, partnerzy i jakie, uwikłani w przedstawiany nam wzorzec, serwujemy sobie sami. Nikt się nie pyta, o to, czego tak na prawdę chcemy, czego potrzebujemy żeby żyć szczęśliwie? Zakłada się, że kariera jest kluczem do szczęścia, a dobra materialne i status społeczny świadczą o wartości człowieka. Kwestionowanie tego punktu widzenia, może dać impuls, by po raz kolejny przemyśleć, czy miejsce w którym obecnie jesteśmy jest tym, w którym chcemy być.

Szczegóły

Na czworakach

Komedia

"Na czworakach" to sztuka przewrotna. Autobiograficzna, w której Różewicz patrzy z ironią na swoje życie i składane mu hołdy.

Jej prapremiera odbyła się w czasach PRL-u w roku 1972 w warszawskim Teatrze Dramatycznym w reżyserii Jerzego Jarockiego z udziałem Zbigniewa Zapasiewicza w roli Laurentego i Ryszardy Hanin jako Pelagii. Dziś po latach i w innej rzeczywistości brzmi ona nadal aktualnie. Piętnuje bufonadę, obłudę, wazeliniarstwo, rozdawnictwo orderów, wątpliwe zachowanie kleru i nieustanne pełzanie na czworakach.

Przedstawienie Jerzego Stuhra ogląda się z zainteresowaniem. Znakomite reżysersko i aktorsko. Prym wiodą w nim Jerzy Stuhr jako Laurenty, Wiesław Komasa jako kolega Sitko, zbierający gromkie brawa, zwłaszcza za wielki monolog w drugiej części i Dorota Stalińska jako kapitalna Pelagia. Obok nich spisują się doskonale Michał Breitenwald jako doktor Racapan i Andrzej Glazer w roli Ojca Kontestatora. Na pochwały zasługują także pozostali wykonawcy - młodziutka Anna Karczmarczyk w roli Dziewczyny, Maciej Kmiecik w roli Pudla, Wojciech Chorąży jako Urzędnik i Strażnik Pierwszy oraz Maciej Kosmala jako Urzędnik i Strażnik Drugi.

Szczegóły

Na czworakach

Tragikomedia

Polska klasyka. Tekst należący do naszego kanonu teatralnego, kiedyś grany wciąż i wszędzie, dziś zyskał nowe treści i aktualność. Różewicz najwspanialszy. Jerzy Stuhr ten utwór uczynił lata temu tematem swojej pracy magisterskiej. Dziś reżyseruje i interpretuje główną postać. Inteligent w swym poniżeniu i chwale. W obsadzie także między innymi Dorota Stalińska, Wiesław Komasa.
Jak mówi Jerzy Stuhr, reżyser: „Idea sztuki Różewicza zbiega się z moją sytuacją życiową, a zawsze taka zbieżność jest pociągająca twórczo, zwłaszcza jeśli stawia tę realną moją sytuację w świetle autoironii. Wielki Różewicz daje mi swą sztuką zakpić z siebie samego”.

Szczegóły

Profanum

Dramat

Ruchomy Kolektyw to grupa nieformalna, która powstała w 2013 roku na potrzeby stworzenia spektaklu „Profanum”, którego pomysłodawcą oraz reżyserem jest Kamil Wawrzuta.

Spektakl Profanum jest światem tego co ludzkie, tego co się wydarza w zwyczajnym życiu. W tej historii człowiek jawi się jako istota samotna – zagubiona w świecie, zagubiona w sobie samej. Owa samotność to coś, na co człowiek jest niejako skazany. Nikt przecież nie może przeniknąć do wnętrza ludzkiego umysłu, tej najbardziej intymnej części nas samych. Szansą przełamania owej samotności jest drugi człowiek. Stykamy się z sobą, wchodzimy w różne relacje – pojawiają się uczucia przyjaźni, miłości, kontakt fizyczny, ale również złość, nienawiść, przemoc. Beztroskie zabawy przeradzają się w równie beztroskie okrucieństwo, seks, poszukiwanie coraz nowych bodźców i wrażeń. Balansujemy na granicy pomiędzy miłością i potrzebą bliskości a okrucieństwem będącym nieodłączną częścią naszej natury. Będąc zagubionym w świecie łatwo wpaść w sidła własnego szaleństwa, które staje się tylko alternatywą dla szaleństwa innych.

Szczegóły

"NIEWAŻKOŚĆ / невесомость"

Dramat

Grupa radzieckich kosmonautów zdecydowała się na udział w eksperymencie, wierząc, że lot w kosmos i jego eksploracja stanowią o sensie ich życia. Przez rok żyli w zamknięciu w makiecie statku kosmicznego i poddawali się badaniom, które miały oszacować szanse przeżycia lotu na Marsa.
Wojciech Faruga w spektaklu “NIEWAŻKOŚĆ/невесомость” rozlicza się ze złotą erą radzieckiego programu kosmicznego, który był tak samo niezwykły i intensywny, jak i krótki. Trzeba jednak pamiętać, że ten czas to nie tylko spektakularne sukcesy Gagarina i powodzenie misji kosmicznej, ale również wielkie wyrzeczenia opłacone łzami i krwią. Jak podkreśla Judyta Pogonowicz z Dziennika Teatralnego: "Widzowie obserwują, jak postacie reagują na życie w zamkniętej przestrzeni. Uniformy, brak prywatności oraz izolacja od społeczeństwa zaczynają działać destrukcyjnie na psychikę bohaterów. Szaleńcza obsesja lotu nie pozwala im obiektywnie myśleć o metodach pracy i skutkach izolacji. Bezwolnie poddają się eksperymentom. Całe dotychczasowe życie poświęcili by móc wylecieć za orbitę i są gotowi oddać Związkowi Radzieckiemu jeszcze więcej."



Spektakl zrealizowany w ramach projektu “Krakowska Giełda Teatralna” z inicjatywy Andrzeja Kuliga – Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej, Kultury i Promocji Miasta.

Szczegóły