Kinga Ilgner
114 oddanych głosów
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Królowa Śniegu
Mistrzowski tandem Cieplak i Witkowski – twórcy pełnej rozmachu, niezapomnianej inscenizacji Opowiadań dla dzieci Singera w Narodowym, po raz kolejny rozbudzają nieograniczoną wyobraźnię. Przed oczami widza odsłaniają się baśniowe krainy, a zarazem poezja teatru.
Przypowieść o dziewczynce, która przemierza cały świat dla ocalenia kochanego towarzysza dziecięcych zabaw. Wędrówka przez różne poziomy i odcienie baśniowej rzeczywistości jest dla niej przejmującym doświadczeniem, miłością w działaniu, praktyką życia – drogą z utraconego raju dzieciństwa w dorosłość.
Interesujące rozwiązania inscenizacyjne, częste zmiany scenografii i kostiumów – to zaproszenie do zachwycającej zabawy w teatr dla wielopokoleniowej publiczności.
Spektakl polecany dla widzów od 7. roku życia.
więcej
SzczegółyPchła Szachrajka
Pyszna zabawa nie tylko dla najmłodszych. Niczym nieskrępowany śmiech. Pchle brewerie przygotowane przez Annę Seniuk do muzyki Macieja Małeckiego.
Ale się wyprawia! Ciągłe metamorfozy, zabawy, taneczne układy. Rymy Jana Brzechwy śpiewane solo, w duetach i chóralnie w brawurowym wykonaniu aktorów Teatru Narodowego. Na czele Ewa Konstancja Bułhak w tytułowej roli małej, krnąbrnej i butnej pchlej psotnicy. Nikt tu się nie nudzi i nikt nie chce iść do domu. Pobudzenie wyobraźni, pełne zanurzenie w radosnym świecie – gwarantowane.
Spektakl polecany dla widzów od czwartego roku życia.
więcej
SzczegółyDziady
Arcydramat Mickiewicza interpretowany przez litewskiego Mistrza, wizjonera teatru znanego ze swego unikalnego języka teatralnego. Duchowość, siła rytuału, poczucie wspólnoty i tragizm jednostki w wymiarze egzystencjalnym i narodowym. Tekst przekuty na sceniczne metafory i szlachetna prostota. W romantycznym arcydramacie wybitny litewski twórca przygląda się granicznym polskim doświadczeniom. Widzi duchowość śmiertelników, owładniętych potrzebą metafizyki, śledzi drogę poety, wnikliwie przypatruje się również człowiekowi wrośniętemu w społeczność.
Obsada z podziałem na sceny:
UWERTURA
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DZIEWCZYNA – Anna Grycewicz
GUSŁA
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
WIDMO / ZŁY PAN – Paweł Paprocki
SOWA – Magdalena Warzecha
ZOSIA – Joanna Gryga
GUSTAW – Grzegorz Małecki
DUSZE – Bartłomiej Bobrowski, Katarzyna Dorosińska, Karol Dziuba, Anna Grycewicz, Paulina Korthals, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Katarzyna Pośpiech, Paulina Szostak, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ IV
KSIĄDZ – Piotr Grabowski
DZIECI – Paulina Korthals, Paulina Szostak
GUSTAW – Grzegorz Małecki
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
DUSZE – Anna Grycewicz, Joanna Gryga, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Kacper Matula, Szymon Nowak, Piotr Piksa, Adrian Zaremba
CZĘŚĆ III
PROLOG
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
WIĘZIENIE
FREJEND – Bartłomiej Bobrowski
ŻEGOTA – Karol Dziuba
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
JAN SOBOLEWSKI – Kamil Mrożek
TOMASZ ZAN – Piotr Piksa
WIĘŹNIOWIE – Kacper Matula, Adrian Zaremba, Szymon Nowak
GUSTAW-KONRAD – Grzegorz Małecki
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
IMPROWIZACJA
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY / WYDAWCY– Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
MARYLA – Wiktoria Gorodeckaja
EGZORCYZMY
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
DIABŁY – Robert Jarociński, Paweł Paprocki, Marcin Przybylski, Szymon Nowak
KAPRAL – Grzegorz Kwiecień
WIDZENIE KSIĘDZA PIOTRA
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
ANIOŁY – Paulina Korthals, Paulina Szostak
SALON WARSZAWSKI
NIEMOJEWSKI – Robert Jarociński
ADOLF – Kacper Matula
DAMY – Anna Grycewicz, Joanna Gryga
MŁODZIEŻ – Karol Dziuba, Kacper Matula, Kamil Mrożek, Piotr Piksa, Adrian Zaremba, Katarzyna Pośpiech, Katarzyna Dorosińska, Szymon Nowak
U SENATORA
SENATOR – Arkadiusz Janiczek
DOKTOR – Paweł Paprocki
PELIKAN – Bartłomiej Bobrowski
LOKAJ – Adrian Zaremba
DAMA – Anna Grycewicz
PANI ROLLISONOWA – Kinga Ilgner
KMITOWA – Magdalena Warzecha
KSIĄDZ PIOTR – Mateusz Rusin
KONRAD – Grzegorz Małecki
BALETNICA – Katarzyna Pośpiech
ŻOŁNIERZE – Karol Dziuba, Piotr Piksa
FINAŁ
GUŚLARZ – Marcin Przybylski
DZIEWCZYNA – Wiktoria Gorodeckaja
więcej
SzczegółyMiędzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania
To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.
Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.
Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.
więcej
SzczegółyBiałe małżeństwo
Indywidualne potrzeby kontra ustalone normy. Spektakl Tyszkiewicza demaskuje bezsilność społecznych nakazów.
Pożegnanie z dziewczęcą niewinnością to walka o seksualną tożsamość. To bunt wobec narzuconych tradycji. Rozwój kulturowy nie wymazuje nas z atlasu zwierząt. Żądze i anarchia, prawda i groteska. Historia zaskakująco współczesna dla każdego pokolenia.
Spektakl dla widzów dorosłych.
więcej
SzczegółyMatka Courage i jej dzieci
Warszawa płonie.
We wrześniu 1939 roku Bertolt Brecht pisze sztukę o wojnie trzydziestoletniej w XVII wieku.
W roku 2016 Michał Zadara wystawia tę sztukę, myśląc o wojnie w roku 2025.
więcej
SzczegółyOpowieść zimowa
Szekspirowskie studium zazdrości i tyranii.
Baśń o tym, jak było i jak mogło być. Sen ze wspomnień, marzeń i lęków. Jak daleko może posunąć się owładnięty szaleństwem człowiek? Czyny są nieodwracalne. Czas nie leczy ran. Miłość nie wszystko wybacza.
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl. Uprzedzamy, że w kilku scenach spektaklu wykorzystywane jest mocne, pulsujące światło.
więcej
SzczegółyŚmierć Dantona
Ironia losu i historii: rewolta pożera swoich twórców.
Powołane przez Dantona instytucje stają się narzędziem terroru w rękach jego następców. W bezwzględnej walce politycznej wygrywają ci, którzy szybciej podpisują wyroki. Państwo tonie we krwi.
Czym jest to, co w nas kłamie, kradnie i morduje? Czy lepiej dać się zgilotynować niż patrzeć na upadek własnego dzieła?
Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o punktualne przybycie na spektakl.
więcej
SzczegółyNutki Pana Kleksa
Wesoły, muzyczny spektakl z brawurowo wykonanymi, znanymi i lubianymi bajkami Jana Brzechwy. Kaczka dziwaczka, Leń, Psie smutki, Na wyspach Bergamutach, to tylko niektóre z utworów, które można usłyszeć w spektaklu. Aktorzy wprowadzą najmłodszych widzów w świat Brzechwy, wędrując po przeróżnych stylach muzycznych: klasyka, pop, reggae, blues, jazz i disco. To spektakl z muzyką na żywo, interakcjami z widzami, także miły dorosłym, którzy dzięki znanym utworom z kultowej Akademii Pana Kleksa będą mieli przyjemność powrócić do czasów dzieciństwa. Świetne aranżacje, zaskakująca scenografia, dużo śmiechu i zabawy. To spektakl dla dzieci w każdym wieku, a także dla… ich rodziców.
więcej
SzczegółyWoyzeck
Kronika kryminalna czy apokalipsa.
W garnizonie dochodzi do morderstwa. Prosty żołnierz zabija narzeczoną. Z czego wynika zbrodnia Woyzecka? Przeraża czy budzi współczucie? Kto jest zbrodniarzem, kto ofiarą? I gdzie kończy się ciało, a zaczyna dusza? Arcydzieło europejskiego romantyzmu reżyseruje Piotr Cieplak. Sięgając do Woyzecka, stawia pytania nurtujące współczesnego człowieka.
Uprzedzamy, że w przedstawieniu używane są wulgaryzmy i pojawiają się głośne efekty dźwiękowe.
Spektakl dla widzów dorosłych.
więcej
Szczegóły