Katarzyna Żuk - zdjęcie

Katarzyna Żuk

7,2 / 10

10 oddanych głosów

r. 1972. Absolwentka PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi.

AKTUALNIE GRA W SPEKTAKLACH:

Fabryka muchołapek, reż. Andrzej Bart, prapremiera: 13 października 2017 r.

Czego nie widać, reż. Paweł Dangel, premiera: 5 stycznia 2017 r., rola: Dotty

Opowieść wigilijna, reż. Tomasz Dajewski, premiera: 18 grudnia 2015

ANITA / OLGA / JASNA / DADA / KAROLINA, Wszystko o kobietach, reż. Piotr Bikont, premiera: 14 czerwca 2013

MARGARITA, Kto nie ma, nie płaci, reż. Piotr Bikont, premiera: kwiecień 2011

SŁAWIKOWA MŁODSZA, Brygada szlifierza Karhana, reż. Remigiusz Brzyk, premiera: 14 listopada 2008

MARY SMITH, Mayday, reż. Ryszard Nyczka, premiera: 24 stycznia 2004

Spektakle z udziałem tego aktora:

Kto odkrył Amerykę?

Dramat

Kasia i Liza – kuzynki, przyjaciółki, a mimo wszystko rywalki. Sztuka współczesnej greckiej autorki Chrisy Spilioti w reżyserii Macieja Wojtyszki to słodko-gorzka opowieść o całym życiu obu kobiet, ich namiętnościach, lękach i tęsknotach. Spektakl ukazujący kobiecą przyjaźń w całej różnorodności barw i odcieni. Historia, chociaż o i wokół kobiet, jest lustrem postawionym przed każdym z nas i ukazującym trudy istnienia. Nie brakuje w niej dobrego humoru, trafnych puent i momentów wzruszeń.

Katarzyna Żuk i Jolanta Jackowska podejmują aktorskie wyzwanie wcielając się w trzy różne postaci. „Kto odkrył Amerykę?” to znakomity popis dwóch wybitnych aktorek naszego teatru.

Szczegóły

Kto nie ma, nie płaci

Komedia

Sztuka Daria Fo Kto nie ma, nie płaci przedstawia dzień z życia dwóch małżeństw: Antonii i Giovanniego oraz Margherity i Luigiego. Wysokie ceny żywności zmuszają kobiety do kradzieży z pobliskiego supermarketu jedzenia, które jak w starej sztuce commedia dell’arte, realizującej topos głodu, staje się elementem groteskowej akcji. Czy mężczyźni poprą „obywatelskie nieposłuszeństwo” swoich żon, a wydarzenia ze sklepu przerodzą się w rewolucję o krajowym zasięgu? Zderzenie serii zabawnych scenek z ostrą wymową społeczną tej historii daje efekt satyryczny. Jednocześnie skłania do zwrócenia uwagi na problemy pracy i kapitału.

Dario Fo jest dramaturgiem, aktorem i reżyserem, a także jednym z najbardziej kontrowersyjnych przedstawicieli świata teatru. Reprezentuje teatr komiczny od ludowego widowiska średniowiecznego i komedii dell’arte po nowe formy wodewilu, musicalu i burleski. W 1997 roku otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Napisał kilkadziesiąt sztuk. Do najbardziej znanych należą: Wielka pantomima z flagami i kukłami małymi i średnimi, Misterium buffo i Przypadkowa śmierć anarchisty.

Szczegóły

Wszyscy jesteśmy dziwni

Dramat

„Normalność nie istnieje! To po prostu nawijka, którą wam na co dzień sprzedają!
My opowiemy wam inną historię.
Wszyscy jesteśmy dziwni!
Dziesięć występów i tylko jeden bilet!
To co, zaczynamy zabawę?”

„Wszyscy jesteśmy dziwni”, Karolina Sulej

Drogie osoby, opowiemy wam o placu zabaw świata, Sodomie nad morzem; o raju dla biedaków! O Coney Island, wyspie-dzielnicy Nowego Jorku; o tętniącym życiem parku rozrywki i cyrkowej oazie dla „dziwaków”, odrzuconych przez normatywne społeczeństwo.

Twórcy i twórczynie spektaklu, przywołując historię Coney Island, zadają pytania o możliwość wyrażania własnej odmienności; o trud poszukiwania przestrzeni i akceptacji dla wszystkiego, co nie mieści się w normie. Opowieści performerów i performerek ze współczesnego Coney Island odsłaniają tematy boleśnie uderzające również w naszą rzeczywistość. Stopniowa utrata przestrzeni na wypowiedź i działanie; deweloperka pożerająca rdzenną tkankę miasta; realia późnego kapitalizmu, które nie sprzyjają indywidualności: odgradzanie się i zamiatanie z przestrzeni widoczności wszystkiego, co zbędne i nieprzynoszące korzyści; traktowanie coraz większych grup osób, miejsc i idei na równi z zepsutymi przedmiotami. To jest ciemna strona liberalnej demokracji. I o tym wam opowiemy!

A zatem, drogie Osoby, Panie, Panowie i wszyscy Inni, zapraszamy na seans wspólnego śnienia na jawie! Pomarzymy sobie o miejscu, które akceptuje każde „dziwactwo” i nie zadaje pytań; które nie wymaga i przygarnia wszystkich odrzuconych przez świat. Zatęsknijmy i przyśnijmy sobie razem takie miejsce! I zadajmy sobie pytanie, czy w opowieści o Coney Island więcej jest tęsknoty za światem, który odchodzi, czy spoglądania z nadzieją w przyszłość? Zapraszamy!

Szczegóły

Wszystko o kobietach (Stowarzyszenie Teatralne Badów)

Komedia

Jakim pyszałkiem trzeba być lub jak bardzo trzeba stracić złudzenia, by wierzyć, że umie się powiedzieć wszystko o kobietach w jednej sztuce?
„Wszystko o kobietach” Miro Gavrana to świetnie skrojona komedia, z napięciem godnym thrillera, ujęta w zaskakujące formy teatralne. Ta patchworkowa dramaturgia jest swoistym studium kobiecej natury, historią piętnastu kobiet, w które wcielają się trzy odtwórczynie dając popis sztuki aktorskiej.

Miro Gavran – najwybitniejszy współczesny pisarz chorwacki, laureat prestiżowej nagrody „Central European Time” dla najlepszego dramatopisarza Europy Środkowej.

Spektakl z wielkim powodzeniem jest grany na deskach Teatru Nowego w Łodzi i w Teatrze Badów im. Piotra Bikonta.

Szczegóły

Mayday

Komedia


Spektakl dla widzów od 14. lat


Ray Cooney jest autorem najbardziej kasowych fars, jakie powstały w Anglii w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły europejskie i nowojorskie sceny. Mayday to jedna z najlepszych współczesnych komedii. Jej bohaterem jest londyński taksówkarz, który prowadzi podwójne życie – w dodatku sam nie bardzo wie, jak to się stało, że został bigamistą. Ma dwie żony i dwa domy, a swoją nieobecność usprawiedliwia zawsze nadmiarem pracy. Być może długo udałoby mu się prowadzić podwójne życie, gdyby nie pech – na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw. Beztroskie dotąd życie komplikuje się, a bohater próbuje ukryć bigamię przed policją, małżonkami, a nawet mediami. Piętrzą się zaskakujące sytuacje, w które autor wplątuje swoich bohaterów. Znakomity komizm sytuacyjny i dowcipne dialogi sprawiają, że Mayday jest jednym z najpopularniejszych spektakli Teatru Nowego.

Szczegóły

Wszystko o kobietach

Komedia


Spektakl dla widzów od 12. lat


Wszystko o kobietach pisał Miro Gavran, myśląc o scenie. Jego komedia należy do nurtu tych dobrze skrojonych, z napięciem godnym thrillera, dowcipnym dialogiem i postaciami bliskimi współczesności. Historia o piętnastu kobietach w różnym wieku to swoiste studium kobiecej natury, opisane męskim okiem i ręką. Najistotniejszym elementem sztuki chorwackiego dramatopisarza są emocje przekazywane w prosty, ale interesujący sposób.

Jak mówi Piotr Bikont, spektakl powstał przede wszystkim „ku uciesze i lekkiemu wzruszeniu widza”. W realizacji komedii reżyser stawia na formę, która jego zdaniem „mimo swej zawiłości łatwa do rozszyfrowania nie jest, daje widzowi pewną dodatkową satysfakcję działania intelektualnego, które wykracza poza rozumienie tych prostych i banalnych historii”.

Szczegóły

Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata

Na dzieje każdego miasta i każdej społeczności składają się nie tylko podniosłe chwile i chwalebne czyny, ujęte w kronikach magistratu i historycznych syntezach; lokalną tożsamość budują zaś nie tylko honorowi obywatele i zasłużeni działacze. Zdarza się, że ta rola przypada postaciom działającym na granicy prawa, ludziom kontrowersyjnym, dalekim od stereotypu szacownego mieszczanina. Dla Łodzi jedną z takich postaci jest Ślepy Maks, legendarny przywódca żydowskiego półświatka, król podziemnego życia w przedwojennej metropolii, którą zamieszkiwali Polacy, Żydzi, Niemcy i Rosjanie. Ślepy Maks był dotąd bohaterem filmów, książek, a nawet gry miejskiej, ale nie trafił jeszcze na deski teatru. Tymczasem trudno o bohatera, który lepiej by się do tego nadawał, barwniejszego, bardziej skomplikowanego, mniej jednoznacznego.

Szczegóły

Opowieść wigilijna

Wzruszająca opowieść świąteczna ukazująca przemianę duchową głównego bohatera w obliczu wizji samotnej śmierci po latach życia w rozgoryczeniu i stronienia od ludzi. Wszystkim znane opowiadanie Charles’a Dickensa w adaptacji Zdzisława Jaskuły zostanie przeniesione na scenę w spolszczonej i uwspółcześnionej wersji. Ponadczasowa historia pozwala pokazać ludzi żyjących wśród nas i doświadczających podobnych problemów, bliskich nam doznań i emocji. Dickensowski Scrooge nosi tutaj równie znaczące imię Skurcz – człowieka zwichniętego moralnie i duchowo.



Wśród dźwięków aranżowanych przez znaną pianistkę Lenę Ledoff usłyszymy melodie niczym z innego świata – scherzo h-moll Fryderyka Chopina z kolędową kołysanką Lulajże Jezuniu. Opowieść wigilijna w reż. Tomasza Dajewskiego staje się pretekstem do ukazania bogactwa rodzimej tradycji bożonarodzeniowej i zachętą do wspólnego kolędowania. To spektakl w pełni familijny – każdy znajdzie przyjemność z oglądania.

Szczegóły

Mayday

Mayday to jedna z najlepszych współczesnych komedii. Jej bohaterem jest londyński taksówkarz, który prowadzi podwójne życie – w dodatku sam nie bardzo wie, jak to się stało, że został bigamistą. Ma dwie żony i dwa domy, a swoją nieobecność usprawiedliwia zawsze nadmiarem pracy. Być może długo udałoby mu się prowadzić podwójne życie, gdyby nie pech – na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw. Beztroskie dotąd życie komplikuje się, a bohater próbuje ukryć bigamię przed policją, małżonkami, a nawet mediami. Piętrzą się zaskakujące sytuacje, w które autor wplątuje swoich bohaterów. Znakomity komizm sytuacyjny i dowcipne dialogi sprawia, że Mayday jest jednym z najpopularniejszych spektakli Teatru Nowego.

Szczegóły