Katarzyna Żuk
10 oddanych głosów
r. 1972. Absolwentka PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi.
AKTUALNIE GRA W SPEKTAKLACH:
Fabryka muchołapek, reż. Andrzej Bart, prapremiera: 13 października 2017 r.
Czego nie widać, reż. Paweł Dangel, premiera: 5 stycznia 2017 r., rola: Dotty
Opowieść wigilijna, reż. Tomasz Dajewski, premiera: 18 grudnia 2015
ANITA / OLGA / JASNA / DADA / KAROLINA, Wszystko o kobietach, reż. Piotr Bikont, premiera: 14 czerwca 2013
MARGARITA, Kto nie ma, nie płaci, reż. Piotr Bikont, premiera: kwiecień 2011
SŁAWIKOWA MŁODSZA, Brygada szlifierza Karhana, reż. Remigiusz Brzyk, premiera: 14 listopada 2008
MARY SMITH, Mayday, reż. Ryszard Nyczka, premiera: 24 stycznia 2004
więcej
więcej
Spektakle z udziałem tego aktora:
Kto odkrył Amerykę?
Kasia i Liza – kuzynki, przyjaciółki, a mimo wszystko rywalki. Sztuka współczesnej greckiej autorki Chrisy Spilioti w reżyserii Macieja Wojtyszki to słodko-gorzka opowieść o całym życiu obu kobiet, ich namiętnościach, lękach i tęsknotach. Spektakl ukazujący kobiecą przyjaźń w całej różnorodności barw i odcieni. Historia, chociaż o i wokół kobiet, jest lustrem postawionym przed każdym z nas i ukazującym trudy istnienia. Nie brakuje w niej dobrego humoru, trafnych puent i momentów wzruszeń.
Katarzyna Żuk i Jolanta Jackowska podejmują aktorskie wyzwanie wcielając się w trzy różne postaci. „Kto odkrył Amerykę?” to znakomity popis dwóch wybitnych aktorek naszego teatru.
więcej
SzczegółyKto nie ma, nie płaci
Sztuka Daria Fo Kto nie ma, nie płaci przedstawia dzień z życia dwóch małżeństw: Antonii i Giovanniego oraz Margherity i Luigiego. Wysokie ceny żywności zmuszają kobiety do kradzieży z pobliskiego supermarketu jedzenia, które jak w starej sztuce commedia dell’arte, realizującej topos głodu, staje się elementem groteskowej akcji. Czy mężczyźni poprą „obywatelskie nieposłuszeństwo” swoich żon, a wydarzenia ze sklepu przerodzą się w rewolucję o krajowym zasięgu? Zderzenie serii zabawnych scenek z ostrą wymową społeczną tej historii daje efekt satyryczny. Jednocześnie skłania do zwrócenia uwagi na problemy pracy i kapitału.
Dario Fo jest dramaturgiem, aktorem i reżyserem, a także jednym z najbardziej kontrowersyjnych przedstawicieli świata teatru. Reprezentuje teatr komiczny od ludowego widowiska średniowiecznego i komedii dell’arte po nowe formy wodewilu, musicalu i burleski. W 1997 roku otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Napisał kilkadziesiąt sztuk. Do najbardziej znanych należą: Wielka pantomima z flagami i kukłami małymi i średnimi, Misterium buffo i Przypadkowa śmierć anarchisty.
więcej
SzczegółyWszyscy jesteśmy dziwni
„Normalność nie istnieje! To po prostu nawijka, którą wam na co dzień sprzedają!
My opowiemy wam inną historię.
Wszyscy jesteśmy dziwni!
Dziesięć występów i tylko jeden bilet!
To co, zaczynamy zabawę?”
„Wszyscy jesteśmy dziwni”, Karolina Sulej
Drogie osoby, opowiemy wam o placu zabaw świata, Sodomie nad morzem; o raju dla biedaków! O Coney Island, wyspie-dzielnicy Nowego Jorku; o tętniącym życiem parku rozrywki i cyrkowej oazie dla „dziwaków”, odrzuconych przez normatywne społeczeństwo.
Twórcy i twórczynie spektaklu, przywołując historię Coney Island, zadają pytania o możliwość wyrażania własnej odmienności; o trud poszukiwania przestrzeni i akceptacji dla wszystkiego, co nie mieści się w normie. Opowieści performerów i performerek ze współczesnego Coney Island odsłaniają tematy boleśnie uderzające również w naszą rzeczywistość. Stopniowa utrata przestrzeni na wypowiedź i działanie; deweloperka pożerająca rdzenną tkankę miasta; realia późnego kapitalizmu, które nie sprzyjają indywidualności: odgradzanie się i zamiatanie z przestrzeni widoczności wszystkiego, co zbędne i nieprzynoszące korzyści; traktowanie coraz większych grup osób, miejsc i idei na równi z zepsutymi przedmiotami. To jest ciemna strona liberalnej demokracji. I o tym wam opowiemy!
A zatem, drogie Osoby, Panie, Panowie i wszyscy Inni, zapraszamy na seans wspólnego śnienia na jawie! Pomarzymy sobie o miejscu, które akceptuje każde „dziwactwo” i nie zadaje pytań; które nie wymaga i przygarnia wszystkich odrzuconych przez świat. Zatęsknijmy i przyśnijmy sobie razem takie miejsce! I zadajmy sobie pytanie, czy w opowieści o Coney Island więcej jest tęsknoty za światem, który odchodzi, czy spoglądania z nadzieją w przyszłość? Zapraszamy!
więcej
SzczegółyWszystko o kobietach (Stowarzyszenie Teatralne Badów)
Jakim pyszałkiem trzeba być lub jak bardzo trzeba stracić złudzenia, by wierzyć, że umie się powiedzieć wszystko o kobietach w jednej sztuce?
„Wszystko o kobietach” Miro Gavrana to świetnie skrojona komedia, z napięciem godnym thrillera, ujęta w zaskakujące formy teatralne. Ta patchworkowa dramaturgia jest swoistym studium kobiecej natury, historią piętnastu kobiet, w które wcielają się trzy odtwórczynie dając popis sztuki aktorskiej.
Miro Gavran – najwybitniejszy współczesny pisarz chorwacki, laureat prestiżowej nagrody „Central European Time” dla najlepszego dramatopisarza Europy Środkowej.
Spektakl z wielkim powodzeniem jest grany na deskach Teatru Nowego w Łodzi i w Teatrze Badów im. Piotra Bikonta.
więcej
SzczegółyMayday
Spektakl dla widzów od 14. lat
Ray Cooney jest autorem najbardziej kasowych fars, jakie powstały w Anglii w ciągu ostatnich lat i szturmem zdobyły europejskie i nowojorskie sceny. Mayday to jedna z najlepszych współczesnych komedii. Jej bohaterem jest londyński taksówkarz, który prowadzi podwójne życie – w dodatku sam nie bardzo wie, jak to się stało, że został bigamistą. Ma dwie żony i dwa domy, a swoją nieobecność usprawiedliwia zawsze nadmiarem pracy. Być może długo udałoby mu się prowadzić podwójne życie, gdyby nie pech – na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw. Beztroskie dotąd życie komplikuje się, a bohater próbuje ukryć bigamię przed policją, małżonkami, a nawet mediami. Piętrzą się zaskakujące sytuacje, w które autor wplątuje swoich bohaterów. Znakomity komizm sytuacyjny i dowcipne dialogi sprawiają, że Mayday jest jednym z najpopularniejszych spektakli Teatru Nowego.
więcej
SzczegółyWszystko o kobietach
Spektakl dla widzów od 12. lat
Wszystko o kobietach pisał Miro Gavran, myśląc o scenie. Jego komedia należy do nurtu tych dobrze skrojonych, z napięciem godnym thrillera, dowcipnym dialogiem i postaciami bliskimi współczesności. Historia o piętnastu kobietach w różnym wieku to swoiste studium kobiecej natury, opisane męskim okiem i ręką. Najistotniejszym elementem sztuki chorwackiego dramatopisarza są emocje przekazywane w prosty, ale interesujący sposób.
Jak mówi Piotr Bikont, spektakl powstał przede wszystkim „ku uciesze i lekkiemu wzruszeniu widza”. W realizacji komedii reżyser stawia na formę, która jego zdaniem „mimo swej zawiłości łatwa do rozszyfrowania nie jest, daje widzowi pewną dodatkową satysfakcję działania intelektualnego, które wykracza poza rozumienie tych prostych i banalnych historii”.
więcej
SzczegółyKokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata
Na dzieje każdego miasta i każdej społeczności składają się nie tylko podniosłe chwile i chwalebne czyny, ujęte w kronikach magistratu i historycznych syntezach; lokalną tożsamość budują zaś nie tylko honorowi obywatele i zasłużeni działacze. Zdarza się, że ta rola przypada postaciom działającym na granicy prawa, ludziom kontrowersyjnym, dalekim od stereotypu szacownego mieszczanina. Dla Łodzi jedną z takich postaci jest Ślepy Maks, legendarny przywódca żydowskiego półświatka, król podziemnego życia w przedwojennej metropolii, którą zamieszkiwali Polacy, Żydzi, Niemcy i Rosjanie. Ślepy Maks był dotąd bohaterem filmów, książek, a nawet gry miejskiej, ale nie trafił jeszcze na deski teatru. Tymczasem trudno o bohatera, który lepiej by się do tego nadawał, barwniejszego, bardziej skomplikowanego, mniej jednoznacznego.
więcej
SzczegółyOpowieść wigilijna
Wzruszająca opowieść świąteczna ukazująca przemianę duchową głównego bohatera w obliczu wizji samotnej śmierci po latach życia w rozgoryczeniu i stronienia od ludzi. Wszystkim znane opowiadanie Charles’a Dickensa w adaptacji Zdzisława Jaskuły zostanie przeniesione na scenę w spolszczonej i uwspółcześnionej wersji. Ponadczasowa historia pozwala pokazać ludzi żyjących wśród nas i doświadczających podobnych problemów, bliskich nam doznań i emocji. Dickensowski Scrooge nosi tutaj równie znaczące imię Skurcz – człowieka zwichniętego moralnie i duchowo.
Wśród dźwięków aranżowanych przez znaną pianistkę Lenę Ledoff usłyszymy melodie niczym z innego świata – scherzo h-moll Fryderyka Chopina z kolędową kołysanką Lulajże Jezuniu. Opowieść wigilijna w reż. Tomasza Dajewskiego staje się pretekstem do ukazania bogactwa rodzimej tradycji bożonarodzeniowej i zachętą do wspólnego kolędowania. To spektakl w pełni familijny – każdy znajdzie przyjemność z oglądania.
więcej
SzczegółyMayday
Mayday to jedna z najlepszych współczesnych komedii. Jej bohaterem jest londyński taksówkarz, który prowadzi podwójne życie – w dodatku sam nie bardzo wie, jak to się stało, że został bigamistą. Ma dwie żony i dwa domy, a swoją nieobecność usprawiedliwia zawsze nadmiarem pracy. Być może długo udałoby mu się prowadzić podwójne życie, gdyby nie pech – na skutek wypadku ulicznego jego tajemnica wychodzi na jaw. Beztroskie dotąd życie komplikuje się, a bohater próbuje ukryć bigamię przed policją, małżonkami, a nawet mediami. Piętrzą się zaskakujące sytuacje, w które autor wplątuje swoich bohaterów. Znakomity komizm sytuacyjny i dowcipne dialogi sprawia, że Mayday jest jednym z najpopularniejszych spektakli Teatru Nowego.
więcej
Szczegóły