Katarzyna Zielińska - zdjęcie

Katarzyna Zielińska

8,7 / 10

589 oddanych głosów

Data urodzenia:
29-08-1979 (40 lat)

W 2002 ukończyła PWST w Krakowie. Podczas studiów występowała na deskach krakowskich teatrów. Występuje w warszawskich teatrach, m.in. w Teatrze Kwadrat, Teatrze Syrena i Teatrze Rampa. Marta Kozłowska i Leopold Kozłowski zaprosili ją do udziału w spektaklu pieśni żydowskich oraz do nagrania solowych piosenek na płytę Leopold Kozłowski i Przyjaciele. Gościnnie gra w Teatrze Ludowym, występuje m.in. w spektaklach muzycznych i musicalach: Siostry Parry, Minnesota blues z piosenkami Oddziału Zamkniętego, w Berlińskiej rewii kabaretowej i Błysku rekina. Wzięła udział w programie TVP2 Szansa na sukces. Śpiewu uczyła się pod okiem Elżbiety Zapendowskiej.

Zwyciężyła w IV Ogólnopolskim Festiwalu Sztuki Estradowej w Warszawie.

W 2004 zakwalifikowała się do finałowej dziesiątki XXV Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, gdzie zdobyła Nagrodę Publiczności.

W 2007 wzięła udział w drugiej edycji programu Jak oni śpiewają, zajmując 8. miejsce. W 2008 w parze z Filipem Bernadowskim wystąpiła w trzeciej edycji programu Gwiazdy tańczą na lodzie, w której zajęli 3. miejsce.

Wystąpiła w "Urodzinowym strzale w dychę" kabaretu Ani Mru Mru z okazji jego 10–lecia, śpiewając piosenki z Katarzyną Jamróz.

Zielińska w latach 2009–2012 była kapitanem jednej z drużyn w programie TVP2 Kocham Cię, Polsko!.

W 2010 wystąpiła w konkursie na Serialowy Hit Lata podczas 47. KFPP w Opolu, gdzie wspólnie z innymi aktorami serialu Dom nad rozlewiskiem – Sylwią Juszczak, Antonim Królikowskim i Bartłomiejem Kasprzykowskim, a także z muzykiem Robertem Gawlińskim wykonała utwór „Nie stało się nic”.

W 2011 uczestniczyła w trzynastej edycji programu Taniec z gwiazdami. Jej partnerem tanecznym był Rafał Maserak. Zajęli 4. miejsce.

W 2011 zdobyła nagrodę Telekamery 2011 w kategorii Aktorka, a także uzyskała nominację do nagrody Wiktory w kategorii Odkrycie roku. W 2013 po raz kolejny nagrodzona została podczas gali Telekamery w kategorii Aktorka.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Komedia o napadzie na bank

Komedia

Minneapolis. Małe senne miasteczko na prowincji Stanów Zjednoczonych. Słodkie lata ’50. Bezcenny diament zostaje powierzony na przechowanie do miejscowego banku. Jednak w mieście, w którym każdy jest oszustem i nawet mewom nie można ufać, czy cokolwiek może się udać?

Ta historia o najbardziej spartaczonym skoku na bank, to szereg zabójczo śmiesznych i karkołomnych scen następujących po sobie z szybkością teatralnego tsunami i zawirowaniami akcji przekraczającymi granice zdrowego rozsądku. Cała masa teatralnych gagów i galeria nieudacznych postaci piętrzą fabularne absurdy i stawiają sceniczną rzeczywistość na głowie – czasami dosłownie!!!

Połączcie Ocean’s Eleven z Braćmi Marks i zmieszajcie to z Monthy Pythonem, a otrzymacie wybuchowo śmieszną miksturę o sile komediowego dynamitu. To na pewno najbardziej „zakręcona” komedia jaką kiedykolwiek widzieliście. Komedia o napadzie na bank, to jeden z największych sukcesów ostatnich lat na West Endzie. W niespełna rok po londyńskiej premierze już na deskach Teatru Komedia.

Gwiazdorsko zwariowana obsada i szalona inscenizacja. Komediowy rollercoaster! Śmieszna katastrofa w cenie biletu.

Spektakl dla widzów od 15 roku życia.

Szczegóły

Komedia o napadzie na bank + Najlepsze z najlepszych

Komedia

"Komedia o napadzie na bank"

Minneapolis. Małe senne miasteczko na prowincji Stanów Zjednoczonych. Słodkie lata ’50.
Bezcenny diament zostaje powierzony na przechowanie do miejscowego banku.
Jednak w mieście, w którym każdy jest oszustem i nawet mewom nie można ufać, czy cokolwiek może się udać?

Ta historia o najbardziej spartaczonym skoku na bank, to szereg zabójczo śmiesznych i karkołomnych scen następujących po sobie z szybkością teatralnego tsunami i zawirowaniami akcji przekraczającymi granice zdrowego rozsądku. Cała masa teatralnych gagów i galeria nieudacznych postaci piętrzą fabularne absurdy i stawiają sceniczną rzeczywistość na głowie – czasami dosłownie!!!

Połączcie Ocean’s Eleven z Braćmi Marks i zmieszajcie to z Monthy Pythonem, a otrzymacie wybuchowo śmieszną miksturę o sile komediowego dynamitu. To na pewno najbardziej „zakręcona” komedia jaką kiedykolwiek widzieliście. Komedia o napadzie na bank, to jeden z największych sukcesów ostatnich lat na West Endzie. W niespełna rok po londyńskiej premierze już na deskach Teatru Komedia.

Gwiazdorsko zwariowana obsada i szalona inscenizacja. Komediowy rollercoaster! Śmieszna katastrofa w cenie biletu.

"Najlepsze z najlepszych"

Widzowie będą uczestniczyli w podróży w czasie poprzez wiek XX – aż do czasów nam współczesnych.

Ta sentymentalna, ale niezwykle żywiołowa i efektowna podróż po stylach muzycznych, tanecznych i modowych poszczególnych dziesięcioleci ubiegłego wieku, utrzymana będzie w konwencji interaktywnej zabawy, pozwalającej publiczności nie tylko oglądać występy artystów na scenie, ale i samemu w nie się włączyć.

Cały wieczór podzielony zostanie na – lata ’50,’60,’70,’80 i ’90 składające się ze specjalnie przygotowanych fragmentów najbardziej znanych i lubianych przebojów z kolejnych dziesięcioleci.

Grupę wokalistów i tancerzy stanowią m.in.gwiazdy Teatrów Roma i Buffo, gwarantując najwyższy poziom estradowy. W trakcie imprezy nad całością czuwać będzie konferansjer, który wprowadzać będzie widzów w kolejne dziesięciolecia serią anegdot dotyczących zwyczajów, mody, gustów i ploteczek o sławnych ludziach, żyjących w określonych czasach.

Szczegóły

Zaręczony pogrąŻony

Komedia

Czy zaręczyny mogą stać się dla mężczyzny początkiem końca? Czy koniec może stać się dla mężczyzny nowym początkiem? Czy mężczyzna w ogóle potrafi odróżnić początek od końca? I co tak naprawdę jest najczęstszym powodem męskich problemów?

Nadmiar, oto prawdziwa przyczyna męskich kłopotów.
Jedna kobieta w życiu mężczyzny, to już powód do poważnej refleksji, do głębokich przemyśleń i do stanowczych konstatacji… Dwie kobiety w życiu mężczyzny, to absolutna nieroztropność ocierająca się o brak rozwagi. Trzy kobiety w życiu mężczyzny, to karygodna lekkomyślność. Zaś cztery kobiety w życiu mężczyzny, to już po prostu katastrofa. Szczególnie cztery kobiety jednocześnie….
Zemsta kobiety, to najgorsze, co spotkać może mężczyznę z nadmiarem kobiet. Zemsta jednej kobiety, to problem nie lada. Zemsta dwóch kobiet, to czyściec z widokami na piekło. Zemsta trzech kobiet, to piekło bez widoków na czyściec. Zaś zemsta czterech kobiet, to po prostu koniec. Mężczyzny. Szczególnie zemsta czterech kobiet jednocześnie…
Bohater zwariowanej farsy „Zaręczony pogrąŻony” musi poradzić sobie i z nadmiarem kobiet i z ich zemstą. Cztery urocze panie w brawurowym stylu urządzają mu wycieczkę z męskiego raju poprzez koedukacyjny czyściec, aż na dno męskiego piekła.
I może lepiej dla niego, żeby to wszystko tam przeczekał…

Piekielnie zabawna włoska komedia, w piekielnie ostrym tempie i w piekielnie śmiesznej obsadzie.

Szczegóły

Dajcie mi tenora!

Komedia

Gdy do Cleveland ma przyjechać światowej sławy tenor, emocje melomanów sięgają zenitu. Wszyscy z drżeniem serca wyczekują wybitnego artysty. Jednak na chwilę przed uroczystą premierą „Otella”, wszystko zaczyna się komplikować.
Powodem tego są… humory i złe samopoczucie głównej gwiazdy wieczoru – Tito Merelli, a co gorsza problemy małżeńskie, które prowadzą do tragedii!
Premiera jednak musi odbyć się za wszelką cenę!
Zdesperowany Dyrektor Opery – Sanders – nie cofnie się nawet przed najbardziej skandaliczną mistyfikacją. I kiedy pomysł wydaje się idealny i dopracowany, całą tę misternie uknutą intrygę komplikują… kobiety: Diana – Primadonna nimfomanka, Maggie – dziewiczo piękna córka Dyrektora, Julia – egzaltowana Prezes Towarzystwa Miłośników Opery oraz Maria Merelli – temperamentna włoska żona Maestra. Pikanterii dodaje na domiar boy hotelowy – cudzoziemiec łamiący wszelkie konwenanse.

Czy Dyrektor Opery będzie zmuszony odwołać przedstawienie? A może Max – asystent Dyrektora – młody i niespełniony tenor, bohatersko uratuje sytuację i wcieli się w rolę Otella i ku zdziwieniu wszystkich zachwyci publiczność niebiańskim głosem…
DAJCIE MI TENORA! to komediowy majstersztyk, wybuchowa mieszanka miłości, zazdrości, biznesu i marzeń o wielkiej karierze. To także opowieść o narodzinach nowej gwiazdy…
W spektaklu nie zabraknie zabawnych pomyłek, nagłych zwrotów akcji i uwielbianych przez widzów przebieranek! Tego nie da się opisać, to trzeba zobaczyć!

Uwaga! Publiczności wolno będzie śmiać się basem lub sopranem – oby głośno i serdecznie!

Bestsellerową komedię „Lend Me a Tenor!” napisał uznany autor broadway’owskich hitów – Ken Ludwig. Nowojorska realizacja spektaklu nie schodziła z afisza przez 14 miesięcy, a komedię o kłopotliwym tenorze z sukcesem przeniosło na scenę już ponad 200 teatrów na całym świecie. Sztukę przetłumaczono na szesnaście języków i wystawiono w dwudziestu pięciu krajach
Premierę Teatru Capitol reżyseruje mistrz komedii Marcin Sławiński, który do odegrania przezabawnych postaci zaprosił prawdziwy panteon gwiazd. Na scenie pojawią się m.in. Kasia Zielińska, Katarzyna Skrzynecka, Olaf Lubaszenko, Artur Chamski, Marek, Kaliszuk, Elżbieta Romanowska, Marta Wierzbicka, Grzegorz Halama.

Szczegóły

Nowy Jork. Prohibicja

Musical

„Nowy Jork. Prohibicja” to muzyczna opowieść o narodzinach nowoczesnego świata,
historia wielkiej amerykańskiej metropolii z lat 20. ubiegłego stulecia, którą rządziły jazz, mafia i prohibicja.
To właśnie prohibicja dramatycznie podzieliła tamtejsze społeczeństwo i sprawiła,
że amerykański sen – American Dream – zamienił się w nocny koszmar.
„Nowy Jork. Prohibicja” przygotował ten sam zespół realizatorów (produkcja Katarzyna
Zielińska, scenariusz i reżyseria Łukasz Czuj, kierownictwo muzyczne Marcin Partyka,
teksty songów Michał Chludziński, choreografia Paulina Andrzejewska), który przygotował bardzo
dobrze przyjęte przez krytykę i publiczność spektakle muzyczne „Berlin, czwarta rano” oraz „Sofia de Magico”.
W scenariuszu wykorzystane są zarówno autentyczne przeboje tamtych lat, jak i napisane specjalnie piosenki, nawiązujące do stylu epoki.
Nie jest to jednak wyłącznie podróż retro, lecz współczesne spojrzenie na tamte czasy i zabawa konwencją. \
W 20 songach poznajemy najważniejsze momenty historii Nowego Jorku w czasach prohibicji, odkrywamy świat nielegalnego biznesu,
który napędzany przez mafię i gangsterów, rozwinął się w błyskawicznym tempie i zanurzamy się do wnętrza miasta grzechu.
Ta opowieść staje się przewrotnym, popkulturowym moralitetem, w którym pytamy o szanse ocalenia przed zagładą.
Czy miasto i jego mieszkańcy uwikłani w gęstą sieć ciemnych interesów, uwięzieni w pogoni za mrocznymi przedmiotami pożądania,
jakimi stają się alkohol, pieniądz i władza, mają szansę na ocalenie? Czy miasto zginie, czy też odrodzi się i zmieni?
Czy grzech okaże się ozdrowieńczą chorobą? Za tymi pytaniami kryją się lęki i wątpliwości dotyczące nas współcześnie.


* Spektakl dla widzów od lat 16.
** Czas trwania spektaklu – 1 godz. 30 min. (bez przerwy)

Szczegóły

Zdobyć, Utrzymać, Porzucić 2. Rozstania i powroty

Komedia

„Miłość jest jak szyba… Stłuczonej nie skleisz, ale zawsze możesz wstawić nową!”

”Rozstania i powroty” to kontynuacja przedstawienia ”Zdobyć, utrzymać, porzucić.” Takie nasze damsko-męskie „SZCZĘKI II”. Też będzie o NIEJ i o NIM. Z tą jednak różnicą, że w pierwszej części spektaklu ”Zdobyć, utrzymać, porzucić” nasz On był w domyśle lub przemawiał nagranym głosem Artura Andrusa, natomiast w najnowszym, wystąpi prawdziwy mężczyzna!

Jeżeli ktoś z Państwa nie widział jeszcze części pierwszej lub widział i jest ciekaw, co będzie dalej, to na zachętę parę słów o spektaklu. “Zdobyć, utrzymać, porzucić” to przede wszystkim muzyczno – kabaretowa opowieść o relacjach damsko – męskich. Część druga to temat niby poważny: „Rozstania i powroty”, ale proszę się nie niepokoić. Nie stawiamy żadnych trudnych pytań. Co najwyżej dajemy odpowiedzi, które mogą dotyczyć każdego udanego a zwłaszcza nieudanego związku. Tu ważna uwaga – żeby wrócić najpierw trzeba się rozstać. To działa niestety tylko w takiej kolejności i nie ma co protestować.
I jeszcze jedno… Będzie o punktach zapalnych takich jak… jednak dalej tematu nie rozwijamy, żeby nie zniechęcać. Jeśli nawet sprawa “roztrząsana” w przedstawieniu będzie bulwersująca, to proszę się nie martwić, przedstawimy ją jak piosenkę: lekko, łatwo, przyjemnie.

I na koniec… nie pozostaje nic więcej, jak zaprosić Was serdecznie i życzyć udanego wieczoru! Wpadajcie. Jak nie dziś, to choćby w następnym tygodniu lub miesiącu.

Szczegóły

Zdobyć, Utrzymać, Porzucić

Komedia

Spektakl muzyczny, w którym każda z aktorek przewodzi kolejnej części tryptyku: Katarzyna Zielińska – hasłu ZDOBYĆ, Katarzyna Żak – pragnieniu UTRZYMAĆ i Olga Bończyk – zjawisku PORZUCIĆ.

Głównym elementem spektaklu są piosenki ilustrujące tytułowe czasownik. Usłyszymy zarówno brzmienia dramatyczne, jak też lekkie i żartobliwe. Krzysztof Jaślar – autor scenariusza i reżyser przedstawienia – sięgnął do skarbnicy polskiej piosenki, ale również do utworów zagranicznych w znakomitych tłumaczeniach. W spektaklu poruszane są tematy parytetu, szowinizmu obojga płci, feminizmu, diety, kosmetyków, salonów piękności, chirurgii plastycznej, prezentów, biżuterii, asertywności w kontaktach z płcią niejednokrotnie przeciwną, oraz szeroko rozumianego poradnictwa odpowiadającego na fundamentalne pytanie: JAK?… Pokazujemy różne typy kobiet: słodką idiotkę, kurę domową, herod-babę, kobietę kumpla, Dziunię Piernik, kobietę bluszcz itp. Kobietę w pracy, na zakupach, na urlopie, podczas wyjazdu integracyjnego, na randce, w USC i w sądzie.

Szczegóły

Rozstania i Powroty

Komedia

„Miłość jest jak szyba… Stłuczonej nie skleisz, ale zawsze możesz wstawić nową!”
Rozstania i powroty - to temat niby poważny, ale proszę się nie niepokoić. Nie stawiamy żadnych trudnych pytań. Co najwyżej dajemy odpowiedzi, które mogą dotyczyć każdego udanego a zwłaszcza nieudanego związku. Tu ważna uwaga – żeby wrócić najpierw trzeba się rozstać. To działa niestety tylko w takiej kolejności i nie ma co protestować. I jeszcze jedno… Będzie o punktach zapalnych takich jak… jednak dalej tematu nie rozwijamy, żeby nie zniechęcać. Jeśli nawet sprawa „roztrząsana” w przedstawieniu będzie bulwersująca, to proszę się nie martwić, przedstawimy ją jak piosenkę: lekko, łatwo i przyjemnie.
I na koniec… nie pozostaje nic więcej, jak zaprosić Was serdecznie i życzyć udanego wieczoru!

Szczegóły