Katarzyna Ustowska - zdjęcie

Katarzyna Ustowska

8,0 / 10

6 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Dadaida: Intro + Nagrobki

Dramat

„INTRO” to przewrotny, pełen błyskotliwego humoru spektakl o drzemiących w głowach Polaków stereotypach na temat „obcych”. Jego bohaterami są uchodźcy, szukający w Polsce schronienia: pochodząca z Chorwacji Zorana (Katarzyna Chmielewska), Czeczen Kerina (Piotr Stanek), Nazira z Iranu (Katarzyna Ustowska) i Żyd Mordechaj (Leszek Bzdyl). Aby otrzymać azyl, muszą nauczyć się polskich zwyczajów i zdać specyficzny egzamin z polskości. W serii wirtuozerskich solówek i energetycznych układów tanecznych Teatr Dada von Bzdülöw obnaża absurd narodowych lęków i paranoi. Wspiera go w tym grająca na żywo punkowa kapela „Nagrobki”, uprawiająca autorski gatunek nerkopolo. Ich muzyka to wypadkowa zimnej fali i noisu, a przekaz tekstowy to miks black metalu i kreskówek ze Scoobie Doo w roli głównej.

Od twórców przedstawienia: Spektakl Narodowego Teatru Dada von Bzdülöw czerpie inspiracje, rozpoznanie oraz nerwową melancholię z niegasnącego ducha ruchu Dada, który, jak mówili jego apostołowie: Był, Jest i Będzie. Teatr Dada von Bzdülöw, natchniony Duchem Dada, postanawia zedrzeć zasłony i ukazać zabójcze oblicze Anioła Śmierci. Zaśmiać się w twarz Aniołowi Śmierci. W spektaklu "INTRO" Teatr Dada von Bzdülöw zarówno szyderczo, jak i rozpaczliwie wykrzykuje: Dada is Polska!!! W krzyku i tańczeniu Teatrowi Dada von Bzdülöw towarzyszy zespół muzyczny Nagrobki.

Spektakl gościnny Teatru Dada von Bzdülöw z muzyką na żywo w wykonaniu zespołu Nagrobki. W ramach przeglądu DADAIDA i Avant Art Festival.

Szczegóły

California

Dramat

Teatr Trans-Atlantyk we współpracy z Festiwalem Sopot Non-Fiction przedstawia „Kalifornię” – spektakl oparty na wspomnieniach i przemyśleniach reżysera – Paula Bargetto oraz biografiach osób, które wstrząsnęły światem w późnych latach 60-tych – Ronalda Reagana, Ayn Rand, Teda Kaczynskiego czy Steve’a Wozniaka.

Jest to okazja do przespacerowania się po słonecznych plażach Kalifornii, zrobienia sobie wycieczki do krwawych lasów Redwood, spróbowania wspinaczki, żeby zobaczyć położony na wzgórzu, z widokiem na musującą zatokę San Francisco Bay, dom Czesława Miłosza w Berkeley. Prezentujemy Kalifornię, która widziana jest oczami chłopca, który nie może zasnąć.

Szczegóły

Intro

Spektakl czerpie inspiracje, rozpoznanie oraz nerwową melancholię z niegasnącego ducha ruchu Dada, który, jak mówili jego apostołowie, „Był, Jest i Będzie”.

100 lat po emanacji Dada w Zürichu (AD 1916), której towarzyszyły: zapach krwi z okopów pod Verdun, narodowe uniesienia oraz objawienia fatimskie, Azazel (czy jak go tam zwą talmudyści i islamiści) zagościł też w Polsce. Pod jego skrzydłami Polska stała się tezą, syntezą i antytezą jednocześnie. Pod jego władzą w Polaku wzrasta przekonanie, że JEDEN znaczy więcej niż WIELE.

Teatr Dada postanawia zedrzeć zasłony i ukazać zabójcze oblicze Anioła Śmierci. Zaśmiać mu się w twarz! Czy odważą się Państwo wziąć udział w tym eksperymencie?

Szczegóły