Katarzyna Tapek - zdjęcie

Katarzyna Tapek

8,2 / 10

6 oddanych głosów

Aktorka i wokalistka scen muzycznych.

Swoją edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 12 lat w Państwowej Szkole Muzycznej w Olsztynie w klasie wiolonczeli, a od 2007 roku kontynuowała naukę w klasie śpiewu solowego Ewy Alchimowicz- Wójcik. W tym okresie czasu związana była z Olsztyńska Grupa Metro. Dzięki uprzejmości Studio Buffo zagrała główne role Julii oraz Anki, w młodzieżowym wykonaniu musicali Romeo i Julia oraz Metro. W maju 2012 roku zagrała tytułową rolę w muzycznym spektaklu Balladyna J. Słowackiego w reżyserii Tomasz Podsiadłego z muzyką Rafała Kłoczko w Centrum Kultury w Gdyni. Stale współpracuje jako solistka z koszalińskim chórem Cantate Deo. Od sierpnia 2013 związana z zespołem wokalnym Teatru Muzycznego w Poznaniu, gdzie wykonała takie solistyczne role jak: Antonia w musicalu Człowiek z la Manchy, Venus w operetce Orfeusz w Piekle oraz Ermengarda w musicalu Hello, Dolly!.

W czerwcu 2014 r. ukończyła Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na wydziale wokalno-aktorskim, specalność: musical, w klasie Ryszarda Minkiewicza oraz Krzysztofa Bobrzeckiego. W dyplomowym musicalu Godspell wykonała rolę Joanny.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Orfeusz w piekle

Operetka

Nazwisko Jacques’a Offenbacha kojarzy nam się nieodłącznie z najsłynniejszym bodaj w dziejach kankanem z operetki Orfeusz w piekle.

Jako że inwencja melodyczna kompozytora szła w parze z błyskotliwym dowcipem, utwór ten jest nie tylko pysznym żartem osnutym wokół historii mitycznego Orfeusza, ratującego ukochaną z piekieł, ale przede wszystkim pikantną satyrą obyczajową. Jak na jej kanwie rozbawić współczesnego widza – wie najlepiej reżyser Artur Hofman, któremu powierzono najnowszą realizację operetki Offenbacha. Troska o warstwę muzyczną spektaklu spoczywa w rękach maestro Marka Mosia – pracującego po raz pierwszy w Poznaniu. Najnowsza realizacja Teatru Muzycznego nie wymaga chyba lepszej rekomendacji.

Szczegóły

Hello, Dolly!

Musical

Hello, Dolly! to klasyka musicalu a zarazem znakomity przykład na to, że dobry przebój nigdy się nie starzeje. Dolly Levi, obrotna swatka, postanawia wydać za mąż samą siebie; celem jej zabiegów jest milioner Horacy Vandergelder a historia - pełna romantycznych i zabawnych perypetii - kończy się happy endem.

W postać tytułowej bohaterki wcielały się najsłynniejsze amerykańskie gwiazdy: Carol Channing, Angele Lansbury, Ginger Rogers czy Barbra Steisand, a dzięki filmowej wersji musicalu z udziałem Louisa Armstronga, piosenki zyskały ponadczasową popularność.
Do dziś Hello, Dolly! jest magnesem, przyciągającym publiczność do teatrów na całym świecie.

Szczegóły

Człowiek z La Manchy

Musical

Cervantes: pisarz, żołnierz i poborca podatkowy czeka w sewilskim lochu na wyrok Świętej Inkwizycji. Naraził się Trybunałowi ściągając podwójną daninę z pewnego hiszpańskiego klasztoru. Początek tej historii jest oparty na faktach. Reszta jest dziełem wyobraźni autora libretta Dale′a Wassermana. Osadzony w zbiorowej celi pisarz, pada ofiarą samosądu urządzonego przez współwięźniów, którzy zamierzają zniszczyć dzieło jego życia: rękopis powieści o Don Kichote. Cervantes broni się, rozpoczyna barwną opowieść o przygodach błędnego rycerza wcielając się w jego postać, a przypadkowych oprawców obsadza w pozostałych rolach: pięknej Dulcynei, dobrego oberżysty, potężnego czarownika…

W inscenizacji Pawła Szkotaka akcja przenosi się do dziewiętnastowiecznego szpitala psychiatrycznego, w którym miejsce gorliwych urzędników Świętego Oficjum zajmują równie bezwzględni medycy, frenolodzy - specjaliści od macania czaszek. Człowiekowi z La Manchy zamiast wyroku śmierci grozi równie niebezpieczna terapia uczonych szarlatanów.

Słynny brodwayowski musical Mitcha Leigha to jedna z najbardziej wzruszających opowieści o potędze wyobraźni i o prawie każdego, nawet najmarniejszego z ludzi do wolności i marzeń. Jej niepowtarzalny urok współtworzy muzyka w rytmach andaluzyjskiego flamenco i melodyjne pieśni Joe Dariona.

Szczegóły