Katarzyna Herman - zdjęcie

Katarzyna Herman

8.0 / 10

166 oddanych głosów

Data urodzenia:
13-08-1971 (46 lat)

Studia w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej ukończyła w 1994 roku. Za dyplomową rolę Iriny w dramacie "Musztra - sztuka i życie", wyreżyserowanym przez Waldemara Śmigasiewicza, otrzymała wyróżnienie na XII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W tym samym roku otrzymała angaż do stołecznego Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera, w którym zadebiutowała rolą Agafii Tichonowny w "Ożenku" Mikołaja Gogola, w reż. Andrzeja Domalika. Rok później została uhonorowana nagrodą za debiut podczas XXXV Kaliskich Spotkań Teatralnych. W 1998 roku otrzymała wyróżnienie za rolę Rosi w dramacie "Zdobycie bieguna południowego" Manfreda Karge, w reż. Cezarego Morawskiego, podczas XXXVIII edycji kaliskiej imprezy.

W czasie IX Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej, odbywającego się w Sopocie w 2009 r., aktorka została uhonorowana wyróżnieniem za rolę w spektaklu "Koncert życzeń" w reżyserii Beaty Dzianowicz.

Obecnie można ją zobaczyć w spektaklach Teatru Dramatycznego w Warszawie, Teatr Mazowiecki i TR Warszawa.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie

Komedia

Komedia. Spotkanie trojga bliskich sobie ludzi. Rozmowa zaczyna się grą towarzyską i prowadzi do walki, w której stopniowo bohaterowie zrzucają maski. Ścierają się poglądy na życie, wracają wspomnienia z dzieciństwa, pojawiają się tematy samotności, przemijania i relacji damsko-męskich.

"Letnie osy kąsają nas nawet w listopadzie" to sztuka przewrotna. Wyrypajew bawi się konwencjami komedii salonowej, nawiązuje do wielkiej literatury rosyjskiej i teatru absurdu.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

4.48 Psychosis

Dramat psychologiczny

Jedno z najważniejszych przedstawień w polskim teatrze ostatnich dwóch dekad. Spektakl Grzegorza Jarzyny według sztuki brytyjskiej dramatopisarki Sary Kane to podróż w psychikę młodej kobiety, która pod wpływem depresji decyduje się popełnić samobójstwo. Lekarskie diagnozy sąsiadują tu z wyznaniami miłości, porady psychologa zderzone są z parafrazami Biblii i wizjami Boga.

Nie jest to zapis umierania, ale heroicznej walki o życie, którą bohaterka prowadzi w obliczu obojętnego świata. Sztuka Sary Kane interpretowana jest jako literacki testament autorki, która popełniła samobójstwo w 1999 roku w wieku 28 lat. "4.48 Psychosis" to jej ostatni krzyk, wołanie o pomoc do tych, którzy mogą pomóc.

Wydarzeniem spektaklu jest aktorstwo Magdy Cieleckiej, która przekracza granice teatralnej konwencji pokazując dramat bohaterki w przejmujący i osobisty sposób.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

Uroczystość

Dramat

Co się stanie, kiedy na jaw wyjdzie mroczna, rodzinna tajemnica? Co, jeśli stanie się to podczas uroczystości 60. urodzin ojca - głowy rodziny? I jeśli to właśnie ojciec znajdzie się w centrum podejrzeń? „Uroczystość” Grzegorza Jarzyny w bezkompromisowy sposób odsłania ciemne kulisy rodzinnych związków, balansując pomiędzy tragedią i farsą. To trzymająca w napięciu historia walki o prawdę, którą każdy musi stoczyć sam.

Przełomowy spektakl Jarzyny oparty jest na głośnym filmie „Festen” Thomasa Vintenberga i Mogensa Rukova, pierwszym i najlepszym obrazie duńskiej Dogmy. W przedstawieniu, prezentowanym z powodzeniem na najważniejszych międzynarodowych festiwalach, występuje czołówka polskich aktorów filmowych i teatralnych: obok Andrzeja Chyry i Jana Peszka m.in. Magdalena Cielecka, Aleksandra Popławska, Marek Kalita, Ewa Dałkowska, Katarzyna Herman, Zygmunt Malanowicz, Adam Woronowicz.

Jarzyna trafia swoim przedstawieniem w czułe punkty
„New York Times”
Cudowna machina teatralna, czysty klejnot
„Le Figaro”

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

14.11Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

25.10Wed

26.10Thu

27.10Fri

28.10Sat

29.10Sun

30.10Mon

31.10Tue

01.11Wed

02.11Thu

03.11Fri

04.11Sat

05.11Sun

06.11Mon

07.11Tue

08.11Wed

09.11Thu

10.11Fri

11.11Sat

12.11Sun

13.11Mon

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

BabyDoll

Dramat

Spektakl laureatki pierwszej edycji DEBIUTU W STUDIO Barbary Wiśniewskiej.

Dziewiętnastoletnia dziewica wtłoczona w małżeństwo z prawie dwukrotnie starszym od siebie mężczyzną niebezpiecznie zbliża się do dnia swoich urodzin - momentu, w którym, zgodnie z wolą nieżyjącego już ojca, przestanie być objęta okresem ochronnym. Od tej chwili stanie się podległa mężowi nie tylko ekonomicznie, ale również seksualnie. W jej życiu niespodziewanie pojawia się inny mężczyzna, który wykorzystuje rozwijającą się między nimi relację do dopełnienia zemsty na jej mężu. Dziewczyna staje się drapieżnym i mrocznym obiektem pożądania, zaczyna uświadamiać sobie siłę, jaką jest obdarzona, jednocześnie chcąc zachować integralność i wymknąć się nakładanym na nią kalkom. Im bardziej walczy, tym ciaśniej oplata ją sieć intryg, tym bardziej gubi się w grze, której nie jest świadoma i której nie umie prowadzić. Baby Doll to historia o dojrzewaniu, odkrywaniu swojej seksualności i siły w patriarchalnym porządku. W spektaklu spróbujemy zmierzyć się z fantazmatem lolitki, nienaruszonej istoty w fazie przedseksualnej, będącej obsesją mężczyzn, którym mentalnie nie udało się wyjść z fazy chłopca.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

Jakobi i Leidental

Tragikomedia

Dwaj przyjaciele od lat spędzają wspólnie czas pijąc herbatę i grając w domino. Wszystko zmienia się, gdy jeden z nich postanawia „zacząć żyć pełnią życia”. Jakie konsekwencje przyniesie ta decyzja? Czy rzeczywiście szczęście jest na wyciągnięcie ręki?
Autor tekstu - Hanoch Levin – to jeden z najważniejszych izraelskich dramatopisarzy; jego dramaty cieszą się niesłabnącą popularnością na polskich scenach.

Marcin Hycnar nominowany w rankingu miesięcznika „Teatr” – „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014” za najciekawszy debiut reżyserski

II Nagroda na Festiwalu Forum Młodej Reżyserii 2014 w Krakowie - dla
Marcina Hycnara za reżyserię spektakl "Jakobi i Leidental"

Spektakl został trzykrotnie wystawiony i wyróżniony podczas Międzynarodowego Festiwalu Hanocha Levina w Teatrze Camerii w Tel Avivie w 2015.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

Noc żywych Żydów

Dramat

Wyobraźcie sobie, że z piwnic waszego bloku wychodzą martwi Żydzi, żeby zemścić się na mieście, które o nich zapomniało.

Co byście powiedzieli, gdyby do waszych drzwi zapukali żydowscy zombies - kapitan polskiego wojska - ze swoją równie nieświeżą córką i zażądali włączenia współczesnej muzyki? Jak byście zareagowali, gdyby goście bez rąk i z przestrzelonymi twarzami ruszyli na shopping do Arkadii? A gdyby okazało się, ze trzeba ich bronić przed rodzimymi narodowcami? W takiej sytuacji postawiony zostaje bohater „Nocy żywych Żydów”.

Spektakl na podstawie powieści Igora Ostachowicza „Noc żywych Żydów”, nominowanej do Literackiej Nagrody Nike 2013.

W spektaklach 4 i 5 marca wystąpią: Dominik Rybiałek i Karolina Wasilewska.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

Małe zbrodnie małżeńskie

Tragedia

Kiedy widzicie kobietę i mężczyznę w urzędzie stanu cywilnego, zastanówcie się, które z nich stanie się mordercą - ostrzega Eric-Emmanuel Schmitt, autor sztuki

Małe zbrodnie małżeńskie. To jeden dzień z życia Lisy i Gellesa, małżeństwa z piętnastoletnim stażem. On, dotknięty amnezją po wypadku, nic nie pamięta. Ona, stara się odtworzyć jego życie. Gelles jednak nie przyznaje się, że amnezja cofnęła się i, jak żona, stara się ugrać swoje na udawanej utracie pamięci. Oboje więc kłamią. Grają, by odrodzić własne małżeństwo po latach. Emocjonująca historia o miłości i jej granicach, ze zbrodnią w tle.

Szczegóły spektaklu

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri

21.10Sat

22.10Sun

23.10Mon

24.10Tue

18.10Wed

19.10Thu

20.10Fri