Katarzyna Herman - zdjęcie

Katarzyna Herman

8.0 / 10

129 oddanych głosów

Data urodzenia:
13-08-1971 (45 lat)

Studia w warszawskiej Państwowej Wyższej Szkole Teatralnej ukończyła w 1994 roku. Za dyplomową rolę Iriny w dramacie "Musztra - sztuka i życie", wyreżyserowanym przez Waldemara Śmigasiewicza, otrzymała wyróżnienie na XII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W tym samym roku otrzymała angaż do stołecznego Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera, w którym zadebiutowała rolą Agafii Tichonowny w "Ożenku" Mikołaja Gogola, w reż. Andrzeja Domalika. Rok później została uhonorowana nagrodą za debiut podczas XXXV Kaliskich Spotkań Teatralnych. W 1998 roku otrzymała wyróżnienie za rolę Rosi w dramacie "Zdobycie bieguna południowego" Manfreda Karge, w reż. Cezarego Morawskiego, podczas XXXVIII edycji kaliskiej imprezy.

W czasie IX Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej, odbywającego się w Sopocie w 2009 r., aktorka została uhonorowana wyróżnieniem za rolę w spektaklu "Koncert życzeń" w reżyserii Beaty Dzianowicz.

Obecnie można ją zobaczyć w spektaklach Teatru Dramatycznego w Warszawie, Teatr Mazowiecki i TR Warszawa.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Małe zbrodnie małżeńskie

Tragedia

Kiedy widzicie kobietę i mężczyznę w urzędzie stanu cywilnego, zastanówcie się, które z nich stanie się mordercą - ostrzega Eric-Emmanuel Schmitt, autor sztuki

Małe zbrodnie małżeńskie. To jeden dzień z życia Lisy i Gellesa, małżeństwa z piętnastoletnim stażem. On, dotknięty amnezją po wypadku, nic nie pamięta. Ona, stara się odtworzyć jego życie. Gelles jednak nie przyznaje się, że amnezja cofnęła się i, jak żona, stara się ugrać swoje na udawanej utracie pamięci. Oboje więc kłamią. Grają, by odrodzić własne małżeństwo po latach. Emocjonująca historia o miłości i jej granicach, ze zbrodnią w tle.

Szczegóły spektaklu

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

30.03Thu

31.03Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

04.03Sat

05.03Sun

06.03Mon

07.03Tue

08.03Wed

09.03Thu

10.03Fri

11.03Sat

12.03Sun

13.03Mon

14.03Tue

15.03Wed

16.03Thu

17.03Fri

18.03Sat

19.03Sun

20.03Mon

21.03Tue

22.03Wed

23.03Thu

24.03Fri

25.03Sat

26.03Sun

27.03Mon

28.03Tue

29.03Wed

Szkarłatny płatek i biały

Dramat

Bohaterem "Szkarłatnego płatka" Michela Fabera jest XIX wiek, przedsionek nowoczesności, w którym tematy takie jak prawa kobiet, religia i nauka, stosunek do seksualności czy modele kobiecości i męskości są definiowane na nowo — powoli wyłania się z nich nasz współczesny świat.

Dziewiętnastowieczny Londyn Fabera raz wydaje nam się bezpiecznym przez swój dystans historycznym światem, żeby po chwili okazać się gorzką karykaturą naszej współczesności. Pięć postaci, których losy śledzi nasz spektakl, reprezentuje dylematy czasów przełomu: przemysłowiec rozdarty pomiędzy młodzieńczymi ideałami a kapitalistycznym światem; niedoszły pastor zmagający się z potrzebami ciała; głęboko wierząca działaczka społeczna, którą brak poszanowania konwenansów skazuje na wykluczenie; eteryczna i niewinna dama skazana na bycie kochanką z krwi i kości, żoną i matką; wreszcie prostytutka, która pokonuje kolejne szczeble drabiny społecznej i przekonuje się, że wyższy status wcale nie oznacza większej wolności. To właśnie pragnienie wolności, szeroko rozumianej emancypacji, wydaje się być wspólnym mianownikiem dla dążeń bohaterów Szkarłatnego płatka, którzy wypatrują nadchodzącego XX wieku z nadzieją, ale i z lękiem. Czy rzeczywiście nowoczesność przyniosła nam wolność i spełnienie? I czy faktycznie już nadeszła?

Szczegóły spektaklu

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

Jakobi i Leidental

Tragikomedia

Dwaj przyjaciele od lat spędzają wspólnie czas pijąc herbatę i grając w domino. Wszystko zmienia się, gdy jeden z nich postanawia „zacząć żyć pełnią życia”. Jakie konsekwencje przyniesie ta decyzja? Czy rzeczywiście szczęście jest na wyciągnięcie ręki?
Autor tekstu - Hanoch Levin – to jeden z najważniejszych izraelskich dramatopisarzy; jego dramaty cieszą się niesłabnącą popularnością na polskich scenach.

Marcin Hycnar nominowany w rankingu miesięcznika „Teatr” – „Najlepszy, najlepsza, najlepsi w sezonie 2013/2014” za najciekawszy debiut reżyserski

II Nagroda na Festiwalu Forum Młodej Reżyserii 2014 w Krakowie - dla
Marcina Hycnara za reżyserię spektakl "Jakobi i Leidental"

Spektakl został trzykrotnie wystawiony i wyróżniony podczas Międzynarodowego Festiwalu Hanocha Levina w Teatrze Camerii w Tel Avivie w 2015.

Szczegóły spektaklu

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

BabyDoll

Dramat

Spektakl laureatki pierwszej edycji DEBIUTU W STUDIO Barbary Wiśniewskiej.

Dziewiętnastoletnia dziewica wtłoczona w małżeństwo z prawie dwukrotnie starszym od siebie mężczyzną niebezpiecznie zbliża się do dnia swoich urodzin - momentu, w którym, zgodnie z wolą nieżyjącego już ojca, przestanie być objęta okresem ochronnym. Od tej chwili stanie się podległa mężowi nie tylko ekonomicznie, ale również seksualnie. W jej życiu niespodziewanie pojawia się inny mężczyzna, który wykorzystuje rozwijającą się między nimi relację do dopełnienia zemsty na jej mężu. Dziewczyna staje się drapieżnym i mrocznym obiektem pożądania, zaczyna uświadamiać sobie siłę, jaką jest obdarzona, jednocześnie chcąc zachować integralność i wymknąć się nakładanym na nią kalkom. Im bardziej walczy, tym ciaśniej oplata ją sieć intryg, tym bardziej gubi się w grze, której nie jest świadoma i której nie umie prowadzić. Baby Doll to historia o dojrzewaniu, odkrywaniu swojej seksualności i siły w patriarchalnym porządku. W spektaklu spróbujemy zmierzyć się z fantazmatem lolitki, nienaruszonej istoty w fazie przedseksualnej, będącej obsesją mężczyzn, którym mentalnie nie udało się wyjść z fazy chłopca.

Szczegóły spektaklu

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon

28.02Tue

01.03Wed

02.03Thu

03.03Fri

25.02Sat

26.02Sun

27.02Mon