Karolina Piwosz - zdjęcie

Karolina Piwosz

9,3 / 10

400 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Piękna Lucynda

Komedia

Czy można sobie wyobrazić polską komedię muzyczną iskrzącą się zabawną erotyką, wpadającymi do ucha piosenkami, inteligentną, pikantną i dowcipną zarazem? Zadanie nie łatwe. Ale właśnie taką sztuką jest „Piękna Lucynda”, najlepszą komedią wybitnego twórcy teatralnego i kabaretowego XX wieku Mariana Hemara, który jest także autorem piosenek i muzyki do niej. Prapremiera światowa sztuki odbyła się w 1967 r. na Scenie Polskiej w Londynie.

Piękna Lucynda jest błyskotliwym pastiszem „Natrętów” Zygmunta Bielawskiego, pierwszej polskiej komedii napisanej w języku ojczystym w 1765 roku. Hemar bawi się różnymi gatunkami komedii – od salonowej, poprzez wodewil po żarty rodem z rasowego kabaretu. Całość tworzy doskonałą zabawę z formą, gatunkiem i tradycją, za którą skrywa się kunsztowne piękno i wzruszająca poezja minionych epok teatru literackiego.

Spektakl uwodzi, przepięknymi arietkami, zabawnymi układami tanecznymi, pomysłową scenografią opartą na technikach teatru osiemnastowiecznego, a przede wszystkim soczystymi postaciami granymi przez znakomitych aktorów, od nestorów polskiego teatru po dobrze już znanych publiczności aktorów młodszego pokolenia.

Po raz pierwszy sztuka została wystawiona w Polsce przez Eugeniusza Korina w Teatrze Nowym w Poznaniu. Był grana przez 13 sezonów, oklaskiwany na stojąco w kraju i zagranicą, między innymi w Niemczech, Rosji, Holandii i Anglii, stanowiąc kolejny rekord frekwencyjny.

Profesor Aleksander Bardini określił tę realizację jako „arcydzieło gatunku”.

Szczegóły

A planety szaleją... (Młodzi w hołdzie Korze)

Muzyczny

Na spektakl składają się piosenki z repertuaru zespołu MAANAM, w wykonaniu studentów Akademii Teatralnej. Dobrze znane utwory w nowych aranżacjach, wykonywane
z młodzieńczym entuzjazmem, przy akompaniamencie instrumentów w rzadko spotykanym składzie: harfa, kontrabas i pianino, nabierają nowych znaczeń.

Hołd młodych artystów dla charyzmatycznej piosenkarki Kory, to pokaz umiejętności wokalnych, wrażliwości i energii.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z nowym ROZPORZĄDZENIEM RADY MINISTRÓW w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii, zostały zniesione ograniczenia obowiązujące w instytucjach kultury, natomiast w związku z wciąż licznymi przypadkami zakażeń, zalecamy noszenie maseczek na terenie teatru.

Szczegóły

Prawiek i inne czasy

Muzyczny

Spektakl muzyczny na podstawie książki Olgi Tokarczuk
reż. Anna Sroka-Hryń

Czym jest dla nas Prawiek?
To Dom, w którym wszystko się kończy i zaczyna.
To miejsce dane przez Boga, w którym ludzie uczą się żyć.
To przemijanie. Czasem zupełnie spokojne, czasem wielki chaos.
Jest dla mnie o zrozumieniu życia na Ziemi.
Prawiek to zaglądanie do wnętrza. To zapach chleba i zapach igliwia, trzaskanie gałęzi pod stopami i stukot oficerek, delikatność mchu i szorstkość haftowanych poduszek.
Jest bezpieczeństwem.
To prawda. Uwidacznia zakamarki ludzkiej duszy, których na co dzień nie widzimy lub sami próbujemy je ukryć.
To ocean uczuć. Mówi nagą prawdę o człowieku… a może bardziej o tym oceanie, sam nie wiem.
To koniec, a tak naprawdę początek.

– Studenci IV roku ATM

„Kiedy piszę, muszę wszystko czuć wewnątrz siebie samej. Muszę przepuścić przez siebie wszystkie istoty i przedmioty obecne w książce, wszystko, co ludzkie i pozaludzkie, żyjące i nieobdarzone życiem. Każdej rzeczy i osobie muszę przyjrzeć się z bliska, z największą powagą i uosobić je w sobie, spersonalizować. (…) W Doktorze Faustusie Tomasz Mann pisał o kompozytorze, który wymyślił nowy rodzaj totalnej muzyki będącej w stanie zmienić ludzkie myślenie. Ale Mann nie opisał tego, na czym miałaby polegać ta muzyka, stworzył tylko wyobrażenie, jak mogłaby ona brzmieć. Może właśnie na tym polega rola artystów – dać przedsmak tego, co mogłoby istnieć, i w ten sposób sprawić, że mogłoby ono stać się wyobrażonym. A to, co wyobrażone, jest pierwszym stadium istnienia.”

Fragment eseju Olgi Tokarczuk „Czuły Narrator”

Spektakl dyplomowy studentów IV roku kierunku aktorstwo teatru muzycznego

Szczegóły

Piękna Lucynda

Muzyczny

„Piękna Lucynda” Mariana Hemara, to komedia muzyczna, która powstała jako pastisz „Natrętów” Józefa Bielawskiego.
Zakochany w młodej wdowie hrabia Adam, musi zmierzyć się z zawiłościami losu, by przekonać do siebie ukochaną Lucyndę. Wybranka serca nie jest pewna swoich uczuć, a kiedy wszystko jest już na dobrej drodze, do Warszawy niespodziewanie przyjeżdża wuj Adama…
Historia, której akcja toczy się w XIX–wiecznej Warszawie, zyskuje nowe życie dzięki zapałowi, młodości i pasji studentów Kierunku Aktorstwo.
Zapraszamy Państwa na tę wielobarwną karuzelę błyskotliwego humoru, namiętności i wpadających w ucho piosenek, których wachlarz rozpościera się między walcem a gospel.
W spektaklu usłyszymy utwory:
1. MUZA TALIA: Natalia Stachyra
2. MUZA MELPOMENE: Ada Dec
3. MUZA TEPSYCHORA: Maja Polka
4. LUCYNDA WAHADŁOWSKA: Ada Dec, Karolina Piwosz
5. ADAM FAWORSKI: Maciej Kozakoszczak, Maciej Dybowski, Tomasz Osica
6. CIOTKA: Natalia Stachyra, Olga Lisiecka
7. WAWRZONEK: Maja Polka
8. POUFALSKI: Wojciech Melzer
9. WIETRZNIKOWSKI: Tomasz Osica
SKARBNIK: Jagoda Jasnowska
PAN FAWORSKI: Juliusz Godzina

Przedstawienie powstało jako egzamin II roku Kierunku Aktorstwo Teatru Muzycznego (semestr zimowy 2018/2019), w ramach przedmiotu „Sceny dialogowe muzyczne” pod opieką dr Ewy Konstancji Bułhak.

Szczegóły