Karolina Piechota - zdjęcie

Karolina Piechota

6,8 / 10

12 oddanych głosów

Data urodzenia:
10-03-1984 (35 lat)

Ukończyła Akademię Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Występuje w teatrze Wybrzeże w Gdańsku.

W 2008 roku podczas 33. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni odebrała nagrodę za najlepszy debiut aktorski za rolę w filmie Drzazgi.

Zdobyła nagrodę dla najlepszej aktorki na na 33. Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Kairze.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Mać! - One Woman Show

Monodram

„Jeżeli ktoś mnie spyta, jaka jest moja najmocniejsza strona, bez zawahania odpowiem „sutki”.
Sutki, które wytrzymały karmienie, wytrzymają wszystko.
Sutki karmiącej są jak John McCain. Gdyby banda Wietnamczyków wzięły je na przesłuchanie te nie pisnęłyby ani słówkiem, zaśmiały się i splunęły im w twarz mlekiem.”

Czy pierwsze miesiące po porodzie to nie jest prawdziwa walka o przetrwanie? Czy ciało postciężarnej nie jest bolesną parodią figury sprzed ciąży? Jest, mać!

Może ci się to nie podobać, ale nie zgodzić się nie możesz.

Karolina Piechota - matka i aktorka, odważnie obnaża własną frustrację związaną z nową sytuacją życiową. Kpiną i autoironią detonuje bombę, jaką jest temat macierzyństwa. Bezczelnie nakłuwa balon politycznej poprawności. Zapraszamy wszystkie matki, kobiety, superbohaterki na granicy obłędu na One Woman Show „Mać!”.
Śmiejmy się, by nie zwariować!

Szczegóły

I LOVE YOU

Musical

"I LOVE YOU” to muzyczny spektakl dla singli i żonatych. Dla pozostających w nieformalnych związkach i rozwodników. Dla wszystkich, którzy byli, są lub będą w parze. Dla tych, którzy chcieliby być. I dla tych, którzy za nic, nigdy więcej , za żadne skarby nie chcą się już zakochać.

W szeregu zabawnych scenek i przebojowych piosenek spektakl opowiada o miłosnych wzlotach i bolesnych upadkach. O uniesieniach , porażkach i mozolnych poszukiwaniach idealnego partnera. Oraz o tym co się dzieje, kiedy się wreszcie uda znaleźć kogoś na stałe. Czy teraz wreszcie zaczyna się sielanka? Nic bardziej błędnego. Życie we dwoje to nieustanna próba sił i charakterów, odwieczne spory o rozrzucone skarpetki i niepotrzebne zakupy. Jak śmieszne wydają nam się te sytuacje kiedy spojrzymy na nie z dystansu.
Kto nie przeżył nieudanej randki, która z każda minutą przeradza się w koszmar i ciągnie jak zużyta balonówka? Dlaczego chłopak, który wydawał się całkiem interesujący przynudza od godziny o meandrach swojej totalnie beznadziejnej pracy?
Dlaczego bezproblemowa dziewczyna po ślubie czepia się każdego drobiazgu, a szarmancki facet leży w rozlazłych dresach na kanapie i tępo gapi się w telewizor? Kiedyś chwalił się znajomością literatury, a teraz pasjonuje się jedynie kanałem sportowym.
A teściowie? Nawet ci na pozór wyluzowani i tak potrafią wykończyć swoimi radami, o które nikt ich wcale nie prosił.
Dlaczego, chociaż spodziewamy się najgorszego, na oślep pakujemy się w małżeństwo? Co nas pcha do bycia w związku pomimo sygnałów ostrzegawczych? Jak wiele jesteśmy w stanie zrobić by usłyszeć te słowa! Jak trudno znaleźć kogoś, komu sami moglibyśmy je powiedzieć. Kocham Cię. I LOVE YOU.
"I LOVE YOU” to spektakl muzyczny grany z sukcesami Off Brodway od 15 lat. Wielokrotnie nagradzany i wystawiany z sukcesami na całym świecie od Nowego Yorku przez Londyn, Pekin aż po Tajpei.
Został przetłumaczony na 13 języków, w tym hebrajski, hiszpański, duński, węgierski, czeski, japoński, koreański, włoski, portugalski, niemiecki, fiński, chiński i norweski.
A dziś doczekaliśmy się polskiej adaptacji dokonanej przez jednego z najlepszych polskich tłumaczy Bartosza Wierzbiętę.

Szczegóły

Bydło

Dramat psychologiczny

Radykalizacja postaw, podążanie za „mocnymi ludźmi”, którzy zaprowadzą porządek, pogarda współczesnych społeczeństw dla politycznej poprawności czy zwykłej przyzwoitości, lęk przed obcymi, zohydzenie wszelkich autorytetów, rozhuśtanie nastrojów roszczeniowych i klaustrofobiczny egoizm. Źródło tych zjawisk tkwi w gniewie i frustracji społeczeństwa, a te biorą się z poczucia bezradności, gdy kartka wyborcza nie ma żadnego wpływu na naszą sytuację, gdy „zmiana” oznacza tylko przyklejenie nowej etykiety.

Szczepan Orłowski w dramacie Bydło nie dotyka wprost kwestii politycznych. Bohaterowie – być może tylko symbolicznie – mordują swoich rodziców, by przez ten gwałt odciąć pępowinę ciągłości, zmieść stary porządek, przejść radykalny proces indywiduacji, aby odzyskać podmiotowość. Podpowiada nam, że tylko na ruinach starego można zbudować nowe i tylko wówczas cały ten zamęt ma głębszy sens.

Szczegóły