Karolina Michalik - zdjęcie

Karolina Michalik

9,0 / 10

150 oddanych głosów

Absolwentka krakowskiej PWST (spec. wokalno-aktorska). Ukończyła także szkołę Muzyczną I i II stopnia (skrzypce i śpiew solowy) w Nowym Sączu. Debiutowała rolą Róży w „Małym Księciu A.de Saint-Exupéry'ego w Teatrze Muzycznym Roma w Warszawie.

Była związana z Teatrem Powszechnym im. J. Kochanowskiego w Radomiu, gdzie zagrała. Iwonę w „Iwonie, księżniczce Burgunda” W. Gombrowicza, Klarę w „Zemście” A. Fredry i Marylin w sztuce M. McDonagha „Jednoręki ze Spokane”. Podczas XXVIII Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi otrzymała wyróżnienie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za rolę Warii w spektaklu „Próby” na podstawie „Letników” M. Gorkiego i scenariuszy filmowych A. Tarkowskiego. Jest laureatką IX Międzynarodowego Festiwalu Gombrowiczowskiego w Radomiu, gdzie została wyróżniona za rolę Iwony w "Iwonie, księżniczce Burgunda”. Brała też udział w licznych konkursach piosenki i poezji śpiewanej - jest m. in. laureatką konkursu „Pamiętajmy o Osieckiej” oraz Spotkań Zamkowych „Śpiewajmy Poezję” w Olsztynie.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Dzieci z Bullerbyn

Dla dzieci

Opowieść o małych, wszędobylskich mieszkańcach sympatycznej osady Bullerbyn zna niemal każdy, bo powieść Astrid Lindgren to szkolna lektura a zarazem jedna z ukochanych książek dzieciństwa wielu pokoleń. Teraz dziadkowie, rodzice i dzieci mogą obejrzeć jej sceniczną wersję na deskach naszego teatru.

Współautorem adaptacji i reżyserem przedstawienia jest Krzysztof Jaślar, którego muzyczne spektakle („Zamach na MoCarta” czy „Śpiewnik Pana Wasowskiego”) stały się przebojami Teatru Syrena. Jak zwykle w przypadku naszych przedstawień dla dzieci, tak i tym razem spektakl pełen jest melodyjnych piosenek i tańca.

Na przedstawienie zapraszamy dzieci od lat 5.

Szczegóły

Dzień dziecka z "Dziećmi z Bullerbyn"

Dla dzieci

Familijny spektakl i animacje dla najmłodszych to wymarzony sposób na spędzenie Dnia Dziecka. Będą balony, słodycze, spotkania z aktorami, będzie można też zrobić sobie niezwykłe, bajkowe zdjęcie.

Wszystkie te niespodzianki czekają na dzieci po spektaklu "Dzieci z Bullerbyn". Opowieść o małych, wszędobylskich mieszkańcach sympatycznej osady Bullerbyn zna niemal każdy, bo powieść Astrid Lindgren to szkolna lektura a zarazem jedna z ukochanych książek dzieciństwa wielu pokoleń. Teraz dziadkowie, rodzice i dzieci mogą obejrzeć jej sceniczną wersję na deskach naszego teatru.

Współautorem adaptacji i reżyserem przedstawienia jest Krzysztof Jaślar, którego muzyczne spektakle („Zamach na MoCarta” czy „Śpiewnik Pana Wasowskiego”) stały się przebojami Teatru Syrena. Jak zwykle w przypadku naszych przedstawień dla dzieci, tak i tym razem spektakl pełen jest melodyjnych piosenek i tańca.

Na przedstawienie zapraszamy dzieci od lat 5.

Szczegóły

Dziady II, Upiór

Tragedia

Spektakl Teatru Grot to próba oryginalnej interpretacji trudnego dramatu Adama Mickiewicza, który pokazuje, że stare tradycje ludowe mogą fascynować i być dla artysty źródłem inspiracji. Reżyser proponuje powrót do korzeni, co w dobie napływającej do nas kultury celtyckiej czy amerykańskiej jest nie lada wyczynem.

Akcja dramatu rozgrywa się w ciemnej kaplicy, gdzie wokół trumny zgromadzili się ludzie, czekający na pojawienie się duchów zmarłych. Wśród nich wyróżnia się Starzec: grany przez Jarosława Grudę, który wyraźnie uwielbia brać udział w dziadach. Wszystkimi przewodzi Guślarz, którego rolę w rewelacyjny sposób zagrał sam reżyser spektaklu Arkadiusz Głogowski. Unoszący się po całej widowni zapach palonej przez niego garści kądzieli pozwala widzowi poczuć się uczestnikiem obrzędu. Każdy wywołany przez Guślarza duch pojawia się z tyłu widowni, przechodzi przez nią , ocierając się o widzów, i dochodzi do sceny, by odegrać swoją rolę.
Wszyscy aktorzy, którzy wcielili się w role zjaw i duchów, zasługują na wielkie brawa. […] Moment napięcia, strachu, litości i niepewności podkreśla muzyka, znakomicie skomponowana i wykonana na potrzeby spektaklu przez Izabelę Taraszkiewicz. Atmosferę grozy i strachu pozwalają rozluźnić role śpiewane, zwłaszcza Diva (Pasterka), grana przez Kingę Głogowską, zachwyca delikatnością, strojem, a przede wszystkim ekspresyjnym, pięknym śpiewem.

Szczegóły

Kariera Nikodema Dyzmy

Musical

Powieść Tadeusza Dołęgi-Mostowicza „Kariera Nikodema Dyzmy” już w chwili wydania (1932 r.) była owiana aurą skandalu. Odważna i celna satyra na skorumpowane i cyniczne elity polityczne dwudziestolecia międzywojennego miała być odwetem autora na władzach sanacyjnych. Tadeusz Dołęga-Mostowicz, wówczas dziennikarz, krytykował poczynania rządu i marszałka Piłsudskiego. Ponieważ nie reagował na ostrzeżenia, został porwany, pobity i porzucony za miastem.

Wydawało sę, że książka o bezrobotnym urzędniku pocztowym z prowincji będzie jedynie osobistą zemstą za samosąd. Nikt wówczas nie przypuszczał, że opowieść o karierze politycznej prostaka i ignoranta będzie cieszyć się tak wielkim powodzeniem i pozostanie aktualna przez kolejne dekady.

Szczegóły

Frankenstein

Dramat psychologiczny

Jedna z najbardziej widowiskowych produkcji ostatnich lat. Uwagę widza przykuwać mają efekty specjalne, pokazy pirotechniczne, popisy kaskaderskie i projekcje video. Charakteryzacja Tomasza Matraszka wprowadza nastrój niepokoju, który potęguje scenografia Jagny Janickiej i epicka muzyka Michała Lorenca.

Sztuka Nicka Deara osnuta na powieści Mary Shelley to historia o wykluczeniu, samotności i potrzebie akceptacji. To także mit o człowieku, przypisującym sobie boską moc. „Frankenstein” po raz pierwszy wystawiony został w londyńskim National Theatre, w 2011 roku. Spektakl wyreżyserował wówczas Danny Boyle – zdobywca Oskara, twórca takich filmów jak „Slumdog. Milioner z ulicy” czy „Trainspotting”. W Teatrze Syrena to wymagające rozmachu jak i refleksji widowisko również reżyseruje twórca o wrażliwości filmowca – Bogusław Linda.

- Rozpoczynając pracę nad „Frankensteinem” wiedziałem, że bardzo istotna będzie strona wizualna tego spektaklu. Zdecydowałem się więc sięgnąć po środki wyrazu, które trafiają do współczesnego widza – mówi reżyser spektaklu, Bogusław Linda.
Dzięki nim społeczne stereotypy stają się bardziej czytelne, przekonujące i wymowne dla publiczności.

Szczegóły