Karolina Kazoń - zdjęcie

Karolina Kazoń

8,5 / 10

120 oddanych głosów

Absolwenta PWST im. L. Solskiego w Krakowie, uczennica PSJ im. Henryka Majewskiego w klasie wokalistyki jazzowej. Za rolę Klary w Ślubach panieńskich i Fruzi w Damach i huzarach otrzymała Nagrodę ZASP-u dla najlepszej aktorki na XXIX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. W trakcie studiów zadebiutowała na scenie Teatru im. J. Słowackiego rolą Anki w spektaklu Ziemia obiecana W. Reymonta w reż. W. Kościelniaka z którym współpracowała też w Teatrze Dramatycznym m.st. Warszawy, gdzie zagrała Albertynkę w reżyserowanej przez niego Operetce wg Witolda Gombrowicza.

Od wielu lat użycza głosu i pracuje jako lektorka w rozmaitych projektach edukacyjnych i komercyjnych.

W zespole aktorskim Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie od sezonu 2013/14. Poza Ziemią obiecaną wystąpiła w spektaklach Tango Piazolla, Przyjaciele, Maskarada, Bracia Dalczi s-ka, Opętani.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Dziady

Dramat


Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.


Dziady anno domini 2021 będą przedstawieniem o Polsce. Po 120 latach romantyczny dramat wraca na deski Teatru Słowackiego. Mając w pamięci spektakle Wyspiańskiego, Dejmka, Swinarskiego, Grzegorzewskiego wiemy, że ten arcypolski dramat opowiada o naszej nieuświadomionej retrotopii, o nieumarłej przeszłości i jej nieumarłych upiorach. Społeczność krwawego obrzędu i konformistyczny salon to dwie twarze Polski, które Wyspiański spotkał wraz z upiorami na jednym weselu.

Dziś dwie Polski to nasza codzienność - dwa walczące przeciw sobie narody. Poeci stają pomiędzy walczącymi w bratobójczej walce stronami. Są samotni. Żadna ze stron nie potrzebuje Poetów. Jak w upiornym śnie, śnimy wciąż tę samą historię, przez co przegrywamy jako Ludzie.

Polska konserwatywna chce zawłaszczyć Poetów. Zamknąć im usta. Chce związać im ciała, zabić ich Miłość. Chce zawłaszczyć narodową historię, napisać ją na nowo. Chce napisać historię sielską, bohaterską i niewinną. Można się udusić od tej niewinności. Polska salonu, konformistyczna, bez idei na przyszłość, chce jedynie dostatku i spokoju.

Ten powtarzalny dramat zdaje się nie mieć końca. Dziś widać go wyraźnie. Jesteśmy nim oślepieni. Nie widząc rozwiązania.

Głos Poety zabrzmi w tym świecie dobitnie i tragicznie. Z Bogiem lub choćby mimo Boga.

Premiera w 120-lecie prapremiery "Dziadów" w inscenizacji Stanisława Wyspiańskiego.

Szczegóły

Powarkiwania drogi mlecznej

Dramat

Powarkiwania drogi mlecznej Bonn Parka to idealny dramat, by postawić wszystko na głowie. Na scenie. Poza nią przecież już od dawna wszystko na głowie stoi. Nie bardzo wiadomo, jak oceniać rzeczywistość, jakie wyciągać wnioski, w co wierzyć, a w co nie. My, twórcy czujemy się jak w wielkiej maszynie deprawacyjnej. Czyż moglibyśmy teraz dawać rady, pocieszać, budzić sumienia, zabawiać? Nie ma mowy! Teraz jest czas na kosmiczną podróż z mini mini alienem albo na nienasycony żołądek Heidi Klum, na kilka chwil szczerości z Otrzeźwiałym Donaldem Trumpem, albo na giętki język palącej nałogowo żyrafy. A z resztą... jak pewnie sami czujecie – teraz jest czas na wszystko poza myśleniem o najbliższych pięciu minutach. Dobranoc!

Szczegóły

Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979

Dramat


Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.


Projekt Wojtka Farugi i Magdy Fertacz inspirowany Baśniami Tysiąca i Jednej Nocy oraz życiem i twórczością Oriany Fallaci. Przez pryzmat starych perskich opowieści przyglądać się będziemy islamskiej rewolucji irańskiej z 1979 roku. Pretekstem do tego będzie wizyta reporterki Oriany Fallaci w Teheranie, w celu przeprowadzenia wywiadu z Ajatollahem Chomeinim. Fallaci spędziła w Teheranie parę nocy, ale jedna była szczególna: ta w czasie której jej bezpieczeństwo było zagrożone, po tym jak ośmieliła się odsłonić włosy w obecności charyzmatycznego duchownego. Fallaci – niczym współczesna Szeherezada – siłą opowieści walczyć będzie o swoje prawo do życia.

Szczegóły

Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale

Opera

"Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale" to opera komiczna we dwóch aktach oryginalnie przez Wojciecha Bogusławskiego napisana z muzyką Jana Stefaniego, a właściwie singspiel, czyli śpiewogra inspirowana Mozartem i jego Uprowadzeniem z Seraju i Czarodziejskim fletem.

Wystawiona po raz pierwszy w 1794 roku w Teatrze Narodowym w Warszawie, i od tego momentu pojawia się regularnie na polskich scenach i w repertuarze opery narodowej, a przez Leona Schillera okrzyknięta została pierwszą operą narodową. Narodowość tego dzieła opiera się na próbie uchwycenia wiejskiego krajobrazu, na wesołych i rubasznych scenach gdzie Krakowiacy, śpiewając uprawiają ziemie i śpiewając biją się za nią. Miłość, intrygi, konflikt klanów, śpiew i taniec. Brzmi to prawie jak scenariusz na musical country albo polskie West Side Story. Bliższy nam aniżeli wydaje się na pierwszy rzut oka.

W spektaklu wykorzystano fragment sceny z filmu Andy'ego Warhola "Samotni kowboje" oraz cytaty z książek: Michała Rauszera "Bękarty pańszczyzny" i Mony Chollet "Czarownice. Niezwyciężona siła kobiet".

Szczegóły

Ludwiczek

Muzyczny

„Ciernie życia raniły go głęboko; i jak rozbitek z roztrzaskanego statku, który dociera do zbawczego brzegu, tak on rzucił się w twoje objęcia, o cudowna siostro dobra i prawdy, pocieszycielko w strapieniu, Sztuko! Trwał przy tobie wiernie, i nawet gdy zawarły się wrota, przez które wstąpiłaś, przez ogłuchłe ucho przemawiałaś do tego, który więcej nie mógł cię już usłyszeć.”

Tragiczna legenda! Marmurowy pomnik muzyki europejskiej, o którym słyszał prawie każdy, choć nie każdy wie, że słuchał jego muzyki. To Jego życiem i twórczością jest inspirowana nasza baśń muzyczna. I to On musi się zmierzyć ze światem zanieczyszczonej audiosfery, w którym coraz mniej wrażliwości i miejsca na refleksję. Czy ten głuchy geniusz sprzed wieków jest w stanie poradzić sobie w tym świecie nastawionym na komercję i schlebianie gustom? Jeśli już wiecie, o kim mowa, to koniecznie przychodźcie! Jeśli nie – tym bardziej musicie przyjść! Sprawdźmy razem, czy w tej akustycznej przestrzeni, w której miksujemy wysokie z niskim, sacrum z profanum, Mozarta z Jacksonem, odnajdziemy iskrę Bogów, a przynajmniej kwiat z elizejskich pól?

Ludwiczek uderza w wysoki ton, ze szczyptą kiczu, by wyglądało to na show!

I. Jak się bawicie? Nie słyszę was! Ludwiczek!!!

Szczegóły

Balladyna

Dramat

Czy walka o słuszne idee jest warta morderstwa?

Balladyna Juliusza Słowackiego to opowieść o przejęciu władzy w obliczu końca świata. Świata w którym jest zbyt późno na zaprowadzenie nowego porządku. To także opowieść o bliskości świata natury, który współcześnie upomina się o swoje pierwotne prawa mocniej niż kiedykolwiek wcześniej. To wreszcie opowieść o świecie kobiet, który doszedł do głosu w epoce, w której na wszystko jest już zbyt późno.

Szczegóły

Born by Boney M

Muzyczny

Świat się kończy.
Świat się kończy, i co z tego?
Świat się kończy, ale orkiestra gra dalej. I będzie grać. Najlepiej, na żywo i tylko największe przeboje!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Z wtedy i z dzisiaj. Znowu na scenie. Znowu dla Was. Wspaniali, kolorowi, roztańczeni, z sercami ze złota.
Przybywajcie do naszego teatralnego disco-świata i rzućcie się wraz z nami w wir nieokiełznanej zabawy. Może i świat się kończy, ale my… my tańczymy! Hooray!

Szczegóły

Born by Boney M - pokaz przedpremierowy

Muzyczny

Przed nami wyjątkowa, magiczna noc sylwestrowa 2019/2020 w rytmie disco!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool… – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Niech wspomnienia Festiwalu w Sopocie 1979 odżyją 40 lat później podczas Sylwestra w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Wspaniali artyści, muzyka na żywo, bajecznie kolorowe kostiumy, zabawne choreografie… Chodźcie do nas (jeśli chcecie to w afro, cekinach lub dzwonach) na szampańskiego Sylwestra w rytmie disco!
Czekamy na Was z powitalnym drinkiem już od godziny 20.30. Właściwa zabawa zacznie się o godzinie 21.00. Wtedy – przez dwie godziny – serwować będziemy dla Was ciepły posiłek (w dwóch wersjach: mięsnej i wegańskiej). Również wtedy rozpocznie się szalona zabawa na aż dwóch parkietach do tańca! Nasi DJe przygotowali dla Was mnóstwo wspaniałej, tanecznej muzyki. Zmęczeni? Złapcie oddech przy bufecie, częstując się smakołykami – zimna płyta, desery, słodycze, świeże owoce oraz woda, kawa i herbata. Do tego oczywiście szeroka gama alkoholi dostępna odpłatnie na stoiskach barmańskich.
Dokładnie o godzinie 23:00 na Dużej Scenie rozpocznie się wspaniały sylwestrowy koncert piosenek ze spektaklu Born by Boney M – nowego, muzycznego disco-szaleństwa przygotowywanego przez Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie! Gdy wybije północ, poleje się szampan i gromko powitamy 2020 rok. Wspólną zabawę zakończymy kilka minut po północy.
Chcecie kontynuować zabawę? My też, dlatego zapraszamy na poziom -1 do Kawiarni Teatralnej na szalone afterparty (bilet wstępu: 50 zł). Tam, w rytmach najlepszej muzyki klubowej, będziemy bawić się do białego rana.
Chodźcie! Bawcie się z nami! Hooray! Hooray!

Szczegóły

W ogień!

Dramat

W inscenizacji twórcy zmagają się z podstawowymi pytaniami dzisiejszej Polski: Czy zawsze trzeba patrzeć w przeszłość? Kogo trzeba czcić i za co?

Punktem wyjścia do badań jest biografia Józefa Kurasia "Ognia": bohatera, mordercy, przestępcy, partyzanta i Janosika, a także mit Podhala oraz tekst Mateusza Pakuły.

W inscenizacji twórcy zmagają się z podstawowymi pytaniami dzisiejszej Polski: Czy zawsze trzeba patrzeć w przeszłość? Kogo trzeba czcić i za co? Czy jesteśmy w stanie pozbyć się ciężaru historii i zerwać z siebie tę koszulę Dejaniry, jaką jest polityka historyczna dzisiaj?

Pięcioro aktorów jako chór polskich duchów zawieszonych w czyśćcu. Jak u Kafki czekają na otwarcie wrót sprawiedliwości. I jak u Dantego spalają się swoją historią. Pięciu Kurasi. Pięć duchów. Albo też pięciu autochtonów dziwnego plemienia, które istnieje na tych ziemiach już od ponad 30000 lat. Kuraś biegnie w góry. Dalej i dalej – płonąć, pełen zemsty. Kim jest ten człowiek? Naprawdę warto czcić mordercę?

Szczegóły

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną - Festiwal Polska w Imce

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez ponad 16 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu Wojna polsko-ruska Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W adaptacji Mateusza Pakuły i Pawła Świątka tę historię, historię pewnej bzdurnej, lub zupełnie niebzdurnej, wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, opowiada pięć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

W powieści Masłowskiej narracja prowadzona jest przez Andrzeja Robakoskiego, pseudonim Silny. W spektaklu narratorkami są kobiety: Magda, Andżela, Natasza, Arleta, Ala i Matka (Robakoska Izabela), każda uwikłana w jakąś relację z Silnym. To ich oczami oglądamy świat, turbokonsumpcyjny i turbobiedny jednocześnie, ich uszami słuchamy tego koncertu, w którym pierwsze skrzypce gra ultranacjonalizm. To ich językami posługuje się ten plugawy język, który mówi przez nie. To język, jakim posługują się mężczyźni opisując relacje z kobietami, wyświechtane frazy, sztampa, język podboju i męskiej supremacji.

Przyszedł czas buntu, pytanie tylko czy dziewczyny będą umiały go wspólnie przeprowadzić?

Produkcja: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Szczegóły

Turnus mija, a ja niczyja. Operetka sanatoryjna reż. Cezary Tomaszewski - Festiwal Polska w Imce

Operetka

Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy. Czy znajdzie się dostawca, który będzie posiadał na wyłączność dostęp do źródeł? A może inwestowanie w starość to niebezpieczna oferta? Ordynatorem ośrodka jest prof. dr Józef Dietl, który jakiś czas temu stworzył tajemniczy napój o niezwykłych właściwościach. Dziś wieczorem goście będą mieli możliwość skosztowania go. Co kryje się za jego tajemniczymi właściwościami?

Produkcja: Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie

Szczegóły

Minia-Tour. Muzyczne biuro podróży

Muzyczny

"Piosenka jest dobra na wszystko" – mówił Jeremi Przybora, albo "...nie zapomnisz mnie, piosenka Ci nie da zapomnieć i tęsknić już będziesz ogromnie co noc, co dzień".

Chcemy Państwa przenieść w świat nierealny a równocześnie wzruszający, romantyczny, zabawny – a wszystko za sprawą piosenek i muzyki, która przecież otacza nas od narodzin, aż po grób. Zapraszamy na 80 minut relaksu i muzycznej podróży po świecie, bo jak mawiał Piotr Skrzynecki: "...jak się sami nie zabawimy, to nas nikt nie zabawi".

Szczegóły

Lalka

Dramat

Lalka – figurka przedstawiająca człowieka (często niemowlę), zwierzę lub fikcyjnego humanoida, współcześnie zwykle wykonana z plastiku i tkaniny. Lalki są najczęściej używane jako zabawki dla dzieci. Inne typy lalek są przeznaczone dla dorosłych do kolekcjonowania. Lalki bywają też elementem dekoracyjnym. W pewnych kulturach mają znaczenie symboliczne i są wykorzystywane w ceremoniach i rytuałach, jako idole przedstawiające bóstwa (albo obiekty seksualne).

Z badań archeologicznych wynika, że należą do najstarszych znanych ludzkości zabawek – znajdowano je w egipskich grobowcach datowanych na 2000 lat p.n.e.
Lalkę można: przytulić, ubrać, rozebrać, uczesać, pomalować, zbić, podpalić, zgubić, zapodziać, schować, głaskać, sprzedać, kupić, umyć, ukraść, rozpruć, pokochać, znaleźć, zwymyślać, potłuc, wyrzucić, oszpecić, okaleczyć, utopić, zakopać.

Lalki nie można: ożywić, zranić, odchudzić, wychować, okłamać, urodzić, zarazić, zaniedbać, zniechęcić, wydziedziczyć, zagłodzić, zabić, nauczyć, oswoić, wyswatać, rozbawić, wzruszyć, podniecić, rozczulić, zgwałcić, zirytować, zadręczyć.

Niektórzy sądzą, że lalki są bardziej ludzkie niż człowiek.

Szczegóły

Wojna polsko-ruska pod flagą biało-czerwoną

Dramat

Ta zionąca seksizmem i zwykłym chamstwem książka przez 17 lat od pierwszego wydania zdążyła się już zestarzeć i nieoczekiwanie stać aktualna na nowo. W dobie wychodzących spod ziemi demonów nacjonalizmu "Wojna polsko-ruska" Doroty Masłowskiej nabiera porażającego, jadowitego blasku.

W naszej adaptacji tę historię, historię pewnej bzdurnej – lub zupełnie niebzdurnej – wojny, wojny z ruskami, z wszelkim obcym, oraz historię głównego bohatera, Silnego, brawurowo opowiada sześć dziewczyn, które spotkał na swojej popapranej drodze pierwszy dresiarzo-husarz Rzeczypospolitej.

Spektakl z napisami w języku angielskim.

Szczegóły

Wyspiański. Koncert

Muzyczny

Ewa Kaim, reżyserka wspaniale przyjętego DO DNA, zaprasza nas tym razem na muzyczną konfrontację z wyobraźnią Stanisława Wyspiańskiego. Na odmienne, odświeżające spotkanie z fragmentami najważniejszych dramatów artysty: Wesela, Wyzwolenia, Akropolis, Powrotu Odysa i Studium o „Hamlecie”. Reżyserka zderza bowiem poetyckie, młodopolskie frazy z graną na żywo muzyką Dawida Suleja Rudnickiego, Stanisława Radwana, Zygmunta Koniecznego oraz Wojciecha Kilara tworząc bogaty, niejednoznaczny oraz wspaniale wykreowany i zaśpiewany przez aktorów Teatru świat.

W tę niezwykłą podróż po brzmieniach i obrazach dramatycznych Wyspiańskiego zabierze nas… mały Staś. To on dziecięcą wyobraźnią otworzy świat wyobraźni dojrzałego już autora. Wydobędzie tony mocne, społecznie zaangażowane, jak i te głęboko intymne. Poszuka w tekstowisku artysty brzmień płynących ze źródeł świata, który dzisiaj słyszymy i widzimy. Nienawiść, wyzwolenie, krzyk, ukojenie… i być albo nie być!

Szczegóły

Vernon Subutex

Dramat

Spektakl duetu Jolanta Janiczak/Wiktor Rubin, będący koprodukcją festiwalu Boska Komedia i Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, jest adaptacją powieści francuskiej autorki Virgine Despentes, pod tym samym tytułem. Łącząc elementy teatru, happeningu i filmowe chwyty narracyjne, twórcy wydobywają z książki wielopoziomowe sensy i znaczenia, prezentując przejmujący portret społeczeństwa dwudziestego pierwszego wieku. Tytułowy bohater zostaje eksmitowany z mieszkania, dorobek życia pakując do jednej walizki. W poszukiwaniu noclegu odwiedza zarówno starych przyjaciół i zupełnie nieznanych mu ludzi. Tymczasem zawartość bagażu budzi coraz większy niepokój otoczenia, a w pewnym momencie zaczynają poszukiwać jej przedstawiciele różnych warstw i środowisk.

Szczegóły

Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" uznawane jest za jeden z najważniejszych i jednocześnie najtrudniejszych do wystawienia polskich utworów dramatycznych. To wielki traktat o teatrze, patriotyzmie i poszukiwaniu własnego ja. Niezwykle ważna wydaje się dziś – w teraźniejszym kontekście polityczno-społecznym – próba nowego spojrzenia na ten arcydramat, który był pisany przecież specjalnie na Dużą Scenę Teatru im. Słowackiego w Krakowie. Zadania tego podjął się Radosław Rychcik – niezwykle odważny, przewrotny, ale i bardzo przenikliwie czytający klasykę reżyser młodego pokolenia. Jego przeniesione w świat amerykańskiej popkultury Dziady z Teatru Nowego w Poznaniu są jedną z najważniejszych (i często nagradzanych) reinterpretacji klasyki, jakie miały miejsce w ostatnich latach na polskich scenach. Wierzymy, że jego Wyzwolenie będzie świeże, bezczelne, i nowatorskie, ale jednocześnie mądre i głębokie – a więc współbrzmiące z zamierzeniami Wyspiańskiego, który w tym samym miejscu wystawiał prapremierę tego tekstu w 1903 roku.

Szczegóły

Opętani

Dramat

„Opętani” pomyślani byli jako niskiej klasy pastisz gatunków literatury popularnej – gotyckiego romansu, sensacji, kryminału, horroru.
Trudna miłość, wielki majątek, nawiedzony zamek, opętanie, zbrodnia… to tylko ułamek atrakcji skrywających się w tej fabule, która okazuje się doskonałym materiałem dla teatru.

Szczegóły

Ziemia obiecana

Muzyczny

Zderzenie marzeń i wysiłków młodych ludzi, pragnących zrobić szybką karierę z brutalnymi regułami gry gospodarki wczesnokapitalistcznej. Zaletą i wielką atrakcją adaptacji scenicznej powieści Reymonta przygotowanej przez Wojciecha Kościelniaka jest jednak to, że jest to wersja muzyczna - wzbogacona o świetną, energetyczną muzykę, znakomite piosenki i taniec. Reżyser spektaklu uznany został przez krytykę za arcymistrza muzycznych adaptacji klasyki polskiej i obcej, a w swoim dorobku ma tak wybitne realizacje musicalowe, jak Ferdydurke W. Gombrowicza, Lalkę B. Prusa czy Śluby panieńskie A. Fredry.

Szczegóły

Bracia Dalcz i S-ka

Muzyczny

Po sukcesie Ziemi obiecanej mistrz musicalowych adaptacji klasyki polskiej literatury Wojciech Kościelniak przenosi na scenę pasjonującą opowieść Tadeusza Dołęgi-Mostowicza (autora kultowej Kariery Nikodema Dyzmy i Znachora).

Spektakl wciąga widza w szalone czasy dwudziestolecia międzywojennego, w których dwóch braci rywalizuje o władzę w rodzinnej firmie. Jedna po drugiej następują tutaj oszustwa i intrygi - zaskakujące zarówno dla bohaterów jak i widza, a poruszający wątek miłosny i wielka tajemnica w tle niewątpliwie wciągnie wszystkich jeszcze głębiej. Świetnie skonstruowana i pełna zwrotów akcji fabuła w atrakcyjnej oprawie muzyczno-tanecznej!

Szczegóły