Karolina Kamińska - zdjęcie

Karolina Kamińska

8,7 / 10

133 oddanych głosów

Wiek: 32 lat

Urodziła się w 1990 roku. W 2013 roku ukończyła PWSFTviT w Łodzi. Występowała w Teatrze Studyjnym (zagrała tam w Złych snach Agaty Dudy-Gracz, 2013) oraz Teatrze Nowym im. K. Dejmka w Łodzi (w spektaklach Pippi Långstrump w reż. Zdzisława Jaskuły, 2011 i Kokolobolo, czyli opowieść o przypadkach Ślepego Maksa i Szai Magnata w reż. Jacka Głomba, 2012).

W Teatrze Słowackiego pracuje od 2013 roku. Grała m.in. w: Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o Wojnie Trojańskiej według tekstu inspirowanego Troilusem i Kresydą Williama Szekspira i w reż. Agaty Dudy-Gracz (2013), W mrocznym mrocznym domu Neila LaBute’a w reż. Marcina Hycnara (2013), Narodzinach Fryderyka Demuth Macieja Wojtyszki (2014), Goodmanie Etgara Kereta w reż. Agaty Dyczko (2014), Romeo i Julii Williama Szekspira w reż. Marcina Hycnara (2015), Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego w reż. Radosława Rychcika (2017).

W jej dorobku znajdują się także role filmowe, m.in.: W imieniu diabła w reż. Barbary Sass (2011), Bez wstydu w reż. Filipa Marczewskiego (2012) oraz Chce się żyć w reż. Macieja Pieprzycy (2013). Grywa także w etiudach studenckich.

Laureatka licznych nagród, m.in.: Nagrody ZASP im. Andrzeja Nardellego za najlepszy debiut aktorski w sezonie 2013/2014 w teatrach oraz III Festiwalu Debiutantów „Pierwszy Kontakt” w Toruniu w 2015 roku (nagroda za najlepszy debiut za rolę Jennifer w spektaklu W mrocznym mrocznym domu), a także 21. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej - Nagroda im. Jana Świderskiego przyznawana przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych ZASP.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Tysiąc nocy i jedna. Szeherezada 1979

Dramat


Spektakl dla widzów powyżej 15 roku życia.


Projekt Wojtka Farugi i Magdy Fertacz inspirowany Baśniami Tysiąca i Jednej Nocy oraz życiem i twórczością Oriany Fallaci. Przez pryzmat starych perskich opowieści przyglądać się będziemy islamskiej rewolucji irańskiej z 1979 roku. Pretekstem do tego będzie wizyta reporterki Oriany Fallaci w Teheranie, w celu przeprowadzenia wywiadu z Ajatollahem Chomeinim. Fallaci spędziła w Teheranie parę nocy, ale jedna była szczególna: ta w czasie której jej bezpieczeństwo było zagrożone, po tym jak ośmieliła się odsłonić włosy w obecności charyzmatycznego duchownego. Fallaci – niczym współczesna Szeherezada – siłą opowieści walczyć będzie o swoje prawo do życia.

Szczegóły

Ludwiczek

Muzyczny

„Ciernie życia raniły go głęboko; i jak rozbitek z roztrzaskanego statku, który dociera do zbawczego brzegu, tak on rzucił się w twoje objęcia, o cudowna siostro dobra i prawdy, pocieszycielko w strapieniu, Sztuko! Trwał przy tobie wiernie, i nawet gdy zawarły się wrota, przez które wstąpiłaś, przez ogłuchłe ucho przemawiałaś do tego, który więcej nie mógł cię już usłyszeć.”

Tragiczna legenda! Marmurowy pomnik muzyki europejskiej, o którym słyszał prawie każdy, choć nie każdy wie, że słuchał jego muzyki. To Jego życiem i twórczością jest inspirowana nasza baśń muzyczna. I to On musi się zmierzyć ze światem zanieczyszczonej audiosfery, w którym coraz mniej wrażliwości i miejsca na refleksję. Czy ten głuchy geniusz sprzed wieków jest w stanie poradzić sobie w tym świecie nastawionym na komercję i schlebianie gustom? Jeśli już wiecie, o kim mowa, to koniecznie przychodźcie! Jeśli nie – tym bardziej musicie przyjść! Sprawdźmy razem, czy w tej akustycznej przestrzeni, w której miksujemy wysokie z niskim, sacrum z profanum, Mozarta z Jacksonem, odnajdziemy iskrę Bogów, a przynajmniej kwiat z elizejskich pól?

Ludwiczek uderza w wysoki ton, ze szczyptą kiczu, by wyglądało to na show!

I. Jak się bawicie? Nie słyszę was! Ludwiczek!!!

Szczegóły

Born by Boney M

Muzyczny

Świat się kończy.
Świat się kończy, i co z tego?
Świat się kończy, ale orkiestra gra dalej. I będzie grać. Najlepiej, na żywo i tylko największe przeboje!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Z wtedy i z dzisiaj. Znowu na scenie. Znowu dla Was. Wspaniali, kolorowi, roztańczeni, z sercami ze złota.
Przybywajcie do naszego teatralnego disco-świata i rzućcie się wraz z nami w wir nieokiełznanej zabawy. Może i świat się kończy, ale my… my tańczymy! Hooray!

Szczegóły

Born by Boney M - pokaz przedpremierowy

Muzyczny

Przed nami wyjątkowa, magiczna noc sylwestrowa 2019/2020 w rytmie disco!
Rasputin, Rivers of Babylon, Ma Baker, DaddyCool… – każdy z nas zna te hity, każdy nieraz przy nich tańczył, każdy – choć nie każdy się przyzna – je sobie śpiewał. Boney M. Niech wspomnienia Festiwalu w Sopocie 1979 odżyją 40 lat później podczas Sylwestra w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Wspaniali artyści, muzyka na żywo, bajecznie kolorowe kostiumy, zabawne choreografie… Chodźcie do nas (jeśli chcecie to w afro, cekinach lub dzwonach) na szampańskiego Sylwestra w rytmie disco!
Czekamy na Was z powitalnym drinkiem już od godziny 20.30. Właściwa zabawa zacznie się o godzinie 21.00. Wtedy – przez dwie godziny – serwować będziemy dla Was ciepły posiłek (w dwóch wersjach: mięsnej i wegańskiej). Również wtedy rozpocznie się szalona zabawa na aż dwóch parkietach do tańca! Nasi DJe przygotowali dla Was mnóstwo wspaniałej, tanecznej muzyki. Zmęczeni? Złapcie oddech przy bufecie, częstując się smakołykami – zimna płyta, desery, słodycze, świeże owoce oraz woda, kawa i herbata. Do tego oczywiście szeroka gama alkoholi dostępna odpłatnie na stoiskach barmańskich.
Dokładnie o godzinie 23:00 na Dużej Scenie rozpocznie się wspaniały sylwestrowy koncert piosenek ze spektaklu Born by Boney M – nowego, muzycznego disco-szaleństwa przygotowywanego przez Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie! Gdy wybije północ, poleje się szampan i gromko powitamy 2020 rok. Wspólną zabawę zakończymy kilka minut po północy.
Chcecie kontynuować zabawę? My też, dlatego zapraszamy na poziom -1 do Kawiarni Teatralnej na szalone afterparty (bilet wstępu: 50 zł). Tam, w rytmach najlepszej muzyki klubowej, będziemy bawić się do białego rana.
Chodźcie! Bawcie się z nami! Hooray! Hooray!

Szczegóły

Lalka

Dramat

Lalka – figurka przedstawiająca człowieka (często niemowlę), zwierzę lub fikcyjnego humanoida, współcześnie zwykle wykonana z plastiku i tkaniny. Lalki są najczęściej używane jako zabawki dla dzieci. Inne typy lalek są przeznaczone dla dorosłych do kolekcjonowania. Lalki bywają też elementem dekoracyjnym. W pewnych kulturach mają znaczenie symboliczne i są wykorzystywane w ceremoniach i rytuałach, jako idole przedstawiające bóstwa (albo obiekty seksualne).

Z badań archeologicznych wynika, że należą do najstarszych znanych ludzkości zabawek – znajdowano je w egipskich grobowcach datowanych na 2000 lat p.n.e.
Lalkę można: przytulić, ubrać, rozebrać, uczesać, pomalować, zbić, podpalić, zgubić, zapodziać, schować, głaskać, sprzedać, kupić, umyć, ukraść, rozpruć, pokochać, znaleźć, zwymyślać, potłuc, wyrzucić, oszpecić, okaleczyć, utopić, zakopać.

Lalki nie można: ożywić, zranić, odchudzić, wychować, okłamać, urodzić, zarazić, zaniedbać, zniechęcić, wydziedziczyć, zagłodzić, zabić, nauczyć, oswoić, wyswatać, rozbawić, wzruszyć, podniecić, rozczulić, zgwałcić, zirytować, zadręczyć.

Niektórzy sądzą, że lalki są bardziej ludzkie niż człowiek.

Szczegóły

Bajki robotów

Dramat

Agnieszka Olsten, znana do tej pory z intrygujących spektakli dla widzów dorosłych, tym razem sięga po trzy opowiadania z cyklu "Bajki robotów" Stanisława Lema.

Proponuje nam wspólną podróż poza planetę ziemię. Kim są bladawce, poruszające się na wapiennych stelażach? Po co im wiecznie ruszający się robak w ustach? Dlaczego na nocnym niebie świecą już tylko gwiazdy, a zniknęły pćmy i murkwie? I kto w kosmosie może sprawić, żeby zniknęły ze świata nienasycenie i nienawiść?

W spektaklu jest używana farba o silnym zapachu oraz migające światła.

Szczegóły

Kwiat paproci

Dla dzieci

Maria Wojtyszko i Jakub Krofta – specjaliści od nowoczesnych w formie i mądrych w wyrazie bajek teatralnych – opowiadają tym razem historię Stanisława, który nieśmiertelności szuka w sztuce, w malarstwie, w teatrze. Konkretnie w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Oraz baśniową historię Stasia, chłopca który przedwcześnie stracił mamę i który – w pogoni za nieśmiertelnością – próbuje odnaleźć mityczny kwiat paproci.

W tym pięknym wizualnie iskrzącym się od absurdalnego humoru przedstawieniu spotykają się postaci historyczne z baśniowymi, tradycyjne techniki lalkowe z najnowocześniejszymi projekcjami, a kurtyna Siemiradzkiego… z kurtyną Wyspiańskiego.

Spektakl dla dzieci od 8 lat.

Szczegóły

Zemsta

Komedia

Anna Augustynowicz, jedna z najważniejszych polskich reżyserek, wystawia Zemstę – jeden z najważniejszych polskich dramatów! Komedia Fredry dzieje się w momencie budowaniu muru.

Anna Augustynowicz, jedna z najważniejszych polskich reżyserek, wystawia Zemstę – jeden z najważniejszych polskich dramatów! Komedia Aleksandra Fredry dzieje się w momencie budowaniu muru. Dzisiaj Zemsta mogłaby być jednak o przeżynaniu stołu. Stołu, przy którym wszyscy siedzimy. I który już za chwilę…

Augustynowicz czyta Zemstę w świecie, w którym za oknami nasz romantyczny świat Gustawów-Konradów i Kordianów, jest coraz mocniej upupiany przez Cześników i Rejentów. Wydobywa piękno i rytm wiersza w czasach, gdy tak trudno o poezję. Nie idzie grzecznie za Fredrą, zmienia optykę. Patrzy na nas oczami odrzuconych, niechcianych. Szuka śmiechu, ale nie tego prostego, jarmarcznego, ale śmiechu błazna.

"Zgoda, zgoda! A Bóg wtedy rękę poda?"

Szczegóły

Wyzwolenie

Dramat

"Wyzwolenie" uznawane jest za jeden z najważniejszych i jednocześnie najtrudniejszych do wystawienia polskich utworów dramatycznych. To wielki traktat o teatrze, patriotyzmie i poszukiwaniu własnego ja. Niezwykle ważna wydaje się dziś – w teraźniejszym kontekście polityczno-społecznym – próba nowego spojrzenia na ten arcydramat, który był pisany przecież specjalnie na Dużą Scenę Teatru im. Słowackiego w Krakowie. Zadania tego podjął się Radosław Rychcik – niezwykle odważny, przewrotny, ale i bardzo przenikliwie czytający klasykę reżyser młodego pokolenia. Jego przeniesione w świat amerykańskiej popkultury Dziady z Teatru Nowego w Poznaniu są jedną z najważniejszych (i często nagradzanych) reinterpretacji klasyki, jakie miały miejsce w ostatnich latach na polskich scenach. Wierzymy, że jego Wyzwolenie będzie świeże, bezczelne, i nowatorskie, ale jednocześnie mądre i głębokie – a więc współbrzmiące z zamierzeniami Wyspiańskiego, który w tym samym miejscu wystawiał prapremierę tego tekstu w 1903 roku.

Szczegóły

Opętani

Dramat

„Opętani” pomyślani byli jako niskiej klasy pastisz gatunków literatury popularnej – gotyckiego romansu, sensacji, kryminału, horroru.
Trudna miłość, wielki majątek, nawiedzony zamek, opętanie, zbrodnia… to tylko ułamek atrakcji skrywających się w tej fabule, która okazuje się doskonałym materiałem dla teatru.

Szczegóły

Romeo i Julia

Tragedia

Historia zwaśnionych rodów i zakochanej do szaleństwa pary młodych ludzi jest znana chyba wszystkim. Doczekała się ona niezliczonych wersji teatralnych, telewizyjnych i filmowych.

Wyzwania, jakie niesie ze sobą realizacja tekstu mistrza ze Stratfordu, podjął się Marcin Hycnar – niezwykle utalentowany aktor i reżyser młodego pokolenia, a współpracować z nim będą równie młodzi i obiecujący artyści. Wierna tekstowi źródłowemu, a jednocześnie współczesna interpretacja nie tylko ukaże znaną nam historię w nowej odsłonie, ale także ujawni ponadczasowość tego kultowego dzieła.

Szczegóły

Bracia Dalcz i S-ka

Muzyczny

Po sukcesie Ziemi obiecanej mistrz musicalowych adaptacji klasyki polskiej literatury Wojciech Kościelniak przenosi na scenę pasjonującą opowieść Tadeusza Dołęgi-Mostowicza (autora kultowej Kariery Nikodema Dyzmy i Znachora).

Spektakl wciąga widza w szalone czasy dwudziestolecia międzywojennego, w których dwóch braci rywalizuje o władzę w rodzinnej firmie. Jedna po drugiej następują tutaj oszustwa i intrygi - zaskakujące zarówno dla bohaterów jak i widza, a poruszający wątek miłosny i wielka tajemnica w tle niewątpliwie wciągnie wszystkich jeszcze głębiej. Świetnie skonstruowana i pełna zwrotów akcji fabuła w atrakcyjnej oprawie muzyczno-tanecznej!

Szczegóły

Narodziny Fryderyka Demuth

Tragedia

Mieszkanie emigranta i przyszłego prawodawcy komunizmu Karola Marksa w Londynie gdzieś koło roku 1850 to tylko dwa pokoje bez kuchni i łazienki, w których gnieżdżą się żona trzydziestoletniego wówczas Karola, Jenny, była arystokratka z pięknym rodowym „von” w nazwisku, służąca Helena i czwórka dzieci.

W takich warunkach powstawał "Kapitał". A raczej nie powstawał. W spektaklu i sztuce Macieja Wojtyszki nie widzimy Marksa piszącego, jesteśmy wyłącznie świadkami tego, co go od pisania odciągało. Jenny von Westphalen jest w wiecznej ciąży, dzieci hałasują, chorują i umierają, młodej służącej nikt nie płaci. Stale odwiedza ich i wspomaga bogaty przyjaciel i wielbiciel filozofa – Fryderyk Engels. Wojtyszko wydaje się z pozoru zastanawiać nad tym, czy rzeczywiście warunki życia Marksa odpowiadają za radykalizm jego społecznej diagnozy?

Szczegóły

Chór sierot

Dramat

Chór Sierot to hipnotyzująca opowieść o samotności.

"Mają jednakowe stroje, ciężkie buty, sztywne tornistry i skromne fryzury, działają synchronicznie i z ogromnym wyczuciem. Jednak chór, który nie śpiewa, nie mówi i nawet się nie uśmiecha, robi przedziwne wrażenie. Spektakl „Chór sierot" w reżyserii Jerzego Zonia pozbawiony jest tekstu. Mówi jedynie ruch, gest, spojrzenie oraz III Symfonia Pieśni Żałosnych Henryka Mikołaja Góreckiego. I to wystarcza."
- Agnieszka Bednarz, Dziennik Teatralny

Spektakl trwa dokładnie tyle, ile III Symfonia (zwana też Symfonią Pieśni Żałosnych) Henryka Mikołaja Góreckiego, która towarzyszy aktorom od początku do końca przedstawienia, wyznaczając rytm całej opowieści. Każda sztuka trwa równo 52 minuty i 6 sekund.

Przedstawienie było prezentowane na Białorusi, w Chorwacji, Iranie, Macedonii, Rumunii, na Ukrainie i w wielu miastach Polski.

Szczegóły