Karolina Głąb - zdjęcie

Karolina Głąb

8,3 / 10

125 oddanych głosów

Wiek: 34 lat

Aktorka Teatru Nowego w Poznaniu od 2015 roku. Ukończyła Państwową Wyższą Szkołę Teatralną im. Ludwika Solskiego w Krakowie.

Aktualne role:

Salomea

SEN SREBRNY SALOMEI Juliusza Słowackiego

reż. Tomasz Cymerman

Joanne

KOCHANIE, ZABIŁAM NASZE KOTY Doroty Masłowskiej

reż. Cezi Studniak

Nagrody:

2013 – wyróżnienie za rolę w spektaklu MĘŻCZYZNA, KTÓRY POMYLIŁ SWOJĄ ŻONĘ Z KAPELUSZEM na 31. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Czerwone nosy

Komedia


Spektakl dla widzów od 18. lat.


Kiedy w 1993 roku Stanisław Barańczak tłumaczył na zamówienie Teatru Nowego tekst Petera Barnesa, wszystko w Teatrze Nowym podpowiadało, że powstanie spektakl kultowy. Przewidywania okazały się prawdziwe: CZERWONE NOSY w reżyserii Eugeniusza Korina szybko stały się „Mercedesem wśród komedii”, popisem gry zespołowej i prawdziwym zbiorem świetnych kreacji indywidualnych. Spektakl zagościł w repertuarze Teatru Nowego na wiele lat, a na widowni w każdy wieczór zasiadały tłumy. Legenda Nowego rosła w siłę.

Czy ktoś wtedy spodziewał się, że rzeczywistość teatralna z połowy lat 90. XX wieku wyprzedzi to, co będzie się działo w świecie A.D. 2020?

CZERWONE NOSY pilnie wracają na afisz. Spektakl w reżyserii Jana Klaty, osadzony w nowych okolicznościach, będzie krzykiem artystów w czasach pandemii. Krzykiem podszytym nie tylko bezsilnością, ale i bezkompromisową potrzebą teatru, gry i sztuki. Spektakl Jana Klaty, laureata „Paszportu Polityki” z 2006 roku, Nagrody im. K. Swinarskiego za sezon 2007/2008, Lauru Konrada w 2009 roku, Europejskiej Nagrody Teatralnej w 2018 roku i wielu innych wyróżnień, to propozycja dla wszystkich stęsknionych za Teatrem Widzów.

Idealna sztuka na nieidealne czasy.

Szczegóły

Wróg ludu

Dramat

Co stanie się, gdy powszechnie znaną historię doktora Thomasa Stockmanna, lekarza uzdrowiskowego, który odkrywa, że w zatrudniającym go zakładzie leczniczym pacjenci korzystają z zatrutej wody, odrzemy z XIX-wiecznego kostiumu? Wybitna reżyser – Anna Augustynowicz – zaprasza Państwa do swojego scenicznego laboratorium, w którym wspólnie odkryjemy to, co w dramacie Ibsena uniwersalne, ponadczasowe i – mimo upływu lat – wstrząsające. Bo ludzka natura, choć zmieniają się dekoracje, pozostaje w zasadzie niezmienna…

Szczegóły

Baba-Dziwo

Tragikomedia

Brawurowa, groteskowa, naszpikowana ironicznymi aluzjami i niezwykle aktualna satyra polityczna Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, napisana na zamówienie jednego z teatrów na kilkanaście miesięcy przed wybuchem II wojny światowej i grana w Warszawie jeszcze 31 sierpnia oraz 1 września 1939 roku. "Baba-Dziwo" to odpowiedź autorki na szerzącą się wokół hitlerowską gorączkę – wizja totalitarnego świata i ludzi walczących w nim o przetrwanie: konformistów, moralnych dziwolągów, odszczepieńców… Wystawiona po raz pierwszy, wywołała na widowni salwy horrorycznego śmiechu. Czy po blisko 80 latach efekty będą podobne?

Szczegóły

Beniowski. Ballada bez bohatera

Dramat

Maurycy Beniowski istniał. Jeszcze w latach 50. ambasador brytyjski na Madagaskarze donosił, że widział grób samozwańczego króla „jedynej polskiej kolonii”. Szlak podróży polskiego Don Kichota od Kamczatki aż po Baltimore wyznaczają też kolejne porzucane przezeń żony, dzieci, kochanki… Nic dziwnego, że słowiańska fantazja, namiętność i wiara, że nie rozumem, a sercem żyć trzeba, zainteresowały Słowackiego, stając się dla wieszcza wyzwaniem literackim na dwie dekady, bo tyle właśnie zajęło spisanie poematu o duchach, wiedźmach, kurhanach przodków, konfederacji barskiej i khanie Giraju… W 2018 roku ta pieśń o magii, dawnych wierzeniach, świętych dębach i sile słowiańskiej duszy zabrzmi po raz pierwszy w Teatrze Nowym. Zapraszamy!

Szczegóły

Kanapka z człowiekiem

Muzyczny

Nie ma już świata, w którym teksty Jacka Kaczmarskiego były kojarzone z konkretnymi wydarzeniami historycznymi. Świata, który zawłaszczałby je wyłącznie w charakterze publicystycznego komentarza do rzeczywistości, ich autora skazując na wieczne opatrzenie etykietką z hasłem: ″poeta niewyczytany″. Nie ma już tego świata. Ale zostały piosenki, które dziś można zinterpretować i wyśpiewać na nowo.

W najnowszym spektaklu Jerzego Satanowskiego zajmą się tym – nader przewrotnie – kobiety, wdowy pamięci po Jacku Kaczmarskim. Ich głosy staną się medium dla kontroceny rzeczywistości. Ich głosy raz jeszcze wskrzeszą pytania o sens wyborów moralnych, wolności, sztuki, wiary i artystycznej wrażliwości. I to one uwolnią ponadczasową poezję Kaczmarskiego z okowów konwencji.

Szczegóły

Życie to nie teatr

Muzyczny

Muzyczna esencja czterech dekad Teatru Nowego. Nasi śpiewający aktorzy w towarzystwie świetnych instrumentalistów przypominają najlepsze i najbardziej znane utwory z bogatego dorobku Jerzego Satanowskiego oraz innych znakomitych kompozytorów. Usłyszymy wybór piosenek napisanych do tekstów m.in. Agnieszki Osieckiej, Bolesława Leśmiana, Bertolda Brechta, Edwarda Stachury i Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej.

Szczegóły

Będzie Pani zadowolona, czyli rzecz o ostatnim weselu we wsi Kamyk

Dramat

Jest taka wieś, w której powietrze zastygło. Jest taka wieś, w której cisza trwa nieprzerwanie: nie słychać w niej ani brzęczenia much, ani wiatru poruszającego kłosami zbóż na polach, ani nadjeżdżającego wozu… Jest taka wieś, w której nie ma dzieci, od lat nie ocieliła się żadna krowa, a kury nie znoszą jajek. Mechanizm rodzenia i umierania został wstrzymany. Nie tworzą się nowe rodziny. Połowa domów stoi pusta, bo pozostali tutaj wyłącznie najsilniejsi. I żaden z mieszkańców nie jest normalny.
Czy przygotowywane z wielką pompą wesele Ziuni i Siutka przerwie panowanie ciszy, ożywi lokalną społeczność i zakończy martwy sezon tradycyjnym „…i żyli długo i szczęśliwie”? A może postępującej apokalipsy nie da się już powstrzymać? Jedno jest pewne: nadciąga nieproszony gość weselny: zło.

Szczegóły

Ambona Ludu

Dramat

We współczesnej dramaturgii wciąż mało jest tekstów, które mówiłyby o przekraczaniu granic: uprzedzeń, poglądów, heurystyk… AMBONA LUDU, napisana dla Teatru Nowego przez Wojciecha Kuczoka – laureata „Paszportu Polityki” oraz Nagrody Literackiej „Nike”, stanowi próbę wypełnienia tej luki. Wnikliwe studium lokalnych społeczności, posługujących się systemem utrwalonych stereotypów, to jednak pretekst. W istocie idzie tu o nakreślenie obrazu współczesnych Polaków oraz zagrożeń, jakie niesie narastająca frustracja, znajdująca swe ujście w radykalizującym się języku. A także – o podkreślenie potrzeby społecznej wspólnoty, opartej nie tyle na równości, co na równoważności przekonań.

Szczegóły

Fedra Fitness

W ramach obchodów Roku Solidarności Polsko-Węgierskiej Teatr Nowy w Poznaniu oraz Węgierski Instytut Kultury w Warszawie zapraszają na Tydzień Węgierski, który odbędzie się na scenach Teatru Nowego już pod koniec września. Spragnieni bliższych spotkań z kulturą węgierską widzowie będą mieli w czym wybierać.

29 września na Scenie Nowej o godz. 18.30 odbędzie się czytanie FEDRY FITNESS Istvána Tasnádiego w reżyserii Małgorzaty Warsickiej – autorskie spojrzenie na ponadczasowy mit przez pryzmat węgierskiej współczesności.

Szczegóły

Zucco

Dla młodzieży

W czerwcu, już tradycyjnie, oddajemy teatralne sceny w ręce debiutantów. Choć to dopiero III edycja SCENY DEBIUTÓW, dominująca okazuje się w tym wypadku liczba „4”. Cztery zespoły. Czworo debiutujących reżyserów. Cztery tygodnie prób. Cztery pełne pasji historie. No, a do tego scenariusze czwartej generacji – czyli e-booki zainstalowane na czytnikach Kindle, które na próbach zastępują aktorom tradycyjne – i mało ekologiczne – wydruki…

Przed Państwem finał SCENY DEBIUTÓW – unikatowego projektu, który początkującym reżyserom z warszawskiej Akademii Teatralnej i scenografom z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu pozwala zmierzyć się z prawdziwymi wyzwaniami scenicznymi, a następnie – poddać efekty pracy pod głosowanie publiczności i jury. Zwycięski spektakl włączymy do stałego repertuaru – jak DZIECI ZONY w reżyserii Grzegorza Reszki oraz VERSUS Rodriga Garcii, który – brawurowo wyreżyserowany przez debiutanta, Jędrzeja Piaskowskiego – zdobył nie tylko uznanie poznańskiej widowni, lecz również zatriumfował podczas 5. Forum Młodej Reżyserii
w Krakowie.

Kto dołączy do tego prestiżowego grona? Przekonamy się w połowie czerwca. Zanim to jednak nastąpi, zafundujemy Państwu frapującą podróż po krainie namiętności: zakazanej miłości, mrocznych fascynacji i gorszących zbrodni… Intrygującej wiwisekcji poddane zostaną najintymniejsze zakamarki Państwa dusz. Ci, którzy przetrwają, będą mogli wziąć udział w głosowaniu.

Możliwość wybrania spektaklu, który zagości na stałe w repertuarze Teatru Nowego, to nie jedyna atrakcja przygotowana dla naszych Widzów. Spośród wszystkich, którzy kupią karnety na pokazy SCENY DEBIUTÓW, wezmą udział w wyborach i uzasadnią swój głos, wyłonimy najlepszych i nagrodzimy voucherami na nasze spektakle oraz teatralnymi gadżetami.

Szczegóły

Elvis

Tragikomedia


Spektakl dla widzów od 16. lat.


Cudowny chłopak z amerykańskiego Południa, z bezczelnym uśmiechem i gitarą, podbija świat. Ma wszystko: talent, wygląd i menadżera, który już wkrótce uczyni go Królem.

Pierwszą międzynarodową Gwiazdą Totalną, z wizerunkiem obmyślonym w najdrobniejszym szczególe. I chociaż nie wspomina o problemach lat 60. oraz 70. – równouprawnieniu, feminizmie, wojnie w Wietnamie, segregacji rasowej – jego piosenki stają się hitami. Elvis prywatny i Elvis sceniczny zlewają się w jedną bezideową masę, z której każdy może wyrzeźbić takiego Króla, o jakim marzy… Presley to już nie piosenkarz. To religia. Przyjmą ją Państwo?

Szczegóły

Kebab

Tragedia

Po raz drugi w historii Teatru Nowego w Poznaniu widzowie zdecydują, który spektakl znajdzie się w naszym repertuarze!

Jak wyglądałby świat widziany oczami współczesnego mężczyzny? Bez upiększeń i taryfy ulgowej, zbudowany na jego prawdziwych fantazjach i lękach?
Bogdan, student sztuk wizualnych, ma jedno marzenie: wyjechać daleko, gdzieś, gdzie będzie mógł zmienić się w idealne wyobrażenie samego siebie. Osobistą krainą snów staje się dla niego jeden z krajów Europy Zachodniej. Historię Bogdana zaczynamy poznawać przez pryzmat budulców jego tożsamości – motywów kina klasy B, komiksów i kreskówek przyswajanych w dzieciństwie oraz… pornografii.
Spektakl jest nie tylko opowieścią o potrzebie kreowania własnego życia na kształt atrakcyjnego filmu. To także próba spojrzenia z przymrużeniem oka na konwencje i schematy fabularne, narzucające współczesne wzorce męskości i kobiecości.

Szczegóły

Sen srebrny Salomei

Tragedia

Wyobraźmy sobie, że budzimy się gdzieś na kresach Europy, gdzie toczy się krwawy polsko-ukraiński dramat. SEN SREBRNY SALOMEI. Przerażający koszmar sprzed wieków, który śni się nam do dziś i w którym jest coś tak odpychającego, że nigdy nie wspominamy o nim po przebudzeniu.

Słowacki w swoim najbardziej tajemniczym i kontrowersyjnym tekście wywraca na opak to, co wiemy – albo myślimy, że wiemy – o nas i naszej historii. Jest przy tym bezwzględny, okrutny i niezwykle współczesny. Czas spojrzeć w twarz trupowi, którego chowamy w szafie. O ile się odważymy…

Szczegóły

Kochanie, zabiłam nasze koty

Tragikomedia

I tak będziesz miał tak samo, sympatetyczny więźniu własnej przewidywalności. W kolii zawiesistej ciszy pragniesz spalić tę samotność, ten cały tłuszcz życia. I choć kościoły są takie romantyczne, choć wszystko kręci Cię i Nas na maksa, to i tak NIC z tego.

Turborynienka i błonnik granulowany to właśnie te porównania, których używasz, by absolutnie NIC nie rozumieć.
Mac'n'cheesy i skrzydełka z BBQeen Grill, zjadane przeważnie po 18.00, najczęściej w towarzystwie sojowej latte, są główną przyczyną otyłości i uszkadzają chyba mózg. Normalnie zastrzeleni ludzie nie są tak Lynchowscy jak te nieustępliwe rajstopy ze szwem. Aura erotycznego łakomstwa i dozgonność empatio-symetrii są totalnie rakotwórcze. I to totalne, wszechogarniające człowieka uczucie niemożliwości niczego, NICZEGO!

Szczegóły