Karol Kubasiewicz - zdjęcie

Karol Kubasiewicz

7,4 / 10

55 oddanych głosów

Wiek: 28 lat

Urodzony w 1991 roku. Absolwent PWST w Krakowie. Jego spektakle dyplomowe to: Samobójca w reż. Jerzego Treli, a także Murzyni w reż. Pawła Świątka. Od początku związany z krakowskimi scenami teatralnymi m.in. z Teatrem Groteska i Teatrem Nowym.

W Teatrze Słowackiego zagrał w: Maskaradzie Michaiła Lermontowa w reż. Nikołaja Kolady (2013), w Dziejach upadków Honore de Balzaca w reż. Małgorzaty Warsickiej (2016), w In Dreams Begin Responsibilities [zobowiązania rozpoczynają się w snach] Delmore’a Schwartza w reż. Magdy Szpecht oraz w Landszafcie. Lekcji Anatomii Katarzyny Kalwat.

Spektakle z udziałem tego aktora:

Turnus mija, a ja niczyja

Operetka

Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy. Czy znajdzie się dostawca, który będzie posiadał na wyłączność dostęp do źródeł? A może inwestowanie w starość to niebezpieczna oferta? Ordynatorem ośrodka jest prof. dr Józef Dietl, który jakiś czas temu stworzył tajemniczy napój o niezwykłych właściwościach. Dziś wieczorem goście będą mieli możliwość skosztowania go. Co kryje się za jego tajemniczymi właściwościami?

I jak wpłynie na decyzje inwestorów? W sanatorium kultywowane są tradycje muzyczne uzdrowiska, szczególnie wszelkiego rodzaju sanatoryjne operetki. Rekonwalescencja odbywa się więc przy dźwiękach muzyki.

Spektakl z napisami w języku angielskim

Szczegóły

Skąpiec

Komedia

Wiecznie aktualna sztuka Moliera to komedia charakterów, intryg i wynikających z nich zabawnych sytuacji. Główny bohater Harpagon zaślepiony jest chorobliwą miłością do swojej wypełnionej pieniędzmi szkatułki i tak naprawdę nie ma dla niego w życiu innych wartości. Wszędzie wietrzy podstęp, że ktoś chce go okraść. Otaczają go sami pochlebcy i fałszywi doradcy, którzy kpią z niego w żywe oczy. Skąpstwo Harpagona, a także nieproporcjonalne do wieku amory stają na drodze jego dzieci Elizy i Kleanta, którzy pragną szczęśliwych, dyktowanych sercem, a nie pieniędzmi związków małżeńskich. Nic więc dziwnego, że starają się oni pokrzyżować jego plany.

Charaktery w sztuce Moliera są zabawnie przerysowane i takie są też w przedstawieniu Włodzimierza Nurkowskiego. Ze sceny wartko płyną dowcipne dialogi, a cała akcja toczy się w zawrotnym tempie. Sposób gry aktorskiej, niesłychanie rytmicznej i często przejaskrawionej, a także pojawiające się w przedstawieniu maski nawiązują do stylistyki commedii dell’arte, co stanowi dużą atrakcję dla widzów. Do tego piękne kostiumy, dekoracje i muzyka nawiązujące do epoki. Ludzkie wady, pragnienia i targające człowiekiem emocje przedstawione są tu w sposób celny, a jednak z przymrużeniem oka. Złożone perypetie miłosne, rodzinne i finansowe prowadzą jak zwykle do szczęśliwego zakończenia.

Spektakl dla widzów powyżej 12 lat.

Szczegóły

Kariera Artura Ui

Dramat

Arturo Ui to drobny gangster. Zaczyna swoją drogę proponując ochronę handlarzom kalafiorów. Szybko jednak, imając się najróżniejszych sposobów, pnie się wyżej. I wyżej. W świat finansjery, wielkiej polityki. W końcu wygrywa wybory. Od kalafiorów do władzy absolutnej.

Bertolt Brecht opublikował Karierę Artura Ui – jeden ze swoich najważniejszych dramatów – w 1941 roku. W tak groteskowy, rewiowy sposób przedstawił drogę dojścia do władzy Adolfa Hitlera. Bawiąc się schematem szekspirowskich kronik i gangsterskich opowieści przyglądał się narodzinom faszyzmu i triumfalnemu pochodowi przez kraj nazistowskiej władzy. Dziś, na deskach naszej sceny, historii tej przyjrzy się reżyser Remigiusz Brzyk. Co z niej wyczyta?

Szczegóły

Smok!

Dla dzieci

Zafascynowani światami z "Hobbita", "Harry'ego Pottera" czy "Gry o tron" zapominamy o naszej rodzimej mitologii: o naszych prasłowiańskich bogach, bohaterach i bestiach. Żyją oni w naszej świadomości najczęściej tylko w zinfantylizowanej, odpustowej formie. A gdyby spróbować faktycznie wybrać się do tamtego świata?

IX wiek. Początki państwa polskiego. Woj Krak zostaje królem nowego państwa i zasiada na tronie w grodzie zwanym na jego cześć Krakowem. W mądrym rozwoju państwa pomagają staremu już władcy jego dzieci: Lech, Krak oraz Wanda. Łąki zamieniają się w pastwiska, lasy w pola uprawne. Prastare siły natury z bólem znoszą te zmiany. Do czasu kiedy topory docierają do świętego gaju. Wtedy nad Krakowem pojawia się… smok. Pustoszy ziemie, zabija zwierzęta i ludzi. Przerażony lud zaczyna składać bestii ofiary. A rządzący szukają sposobu, jak ją pokonać.

Spektakl do 15 roku życia.

Szczegóły

Imię róży

Dramat

Wielkie powieści na Scenie Teatru Słowackiego! "Imię róży" - arcyksiążkę lat osiemdziesiątych wyreżyseruje Radosław Rychcik znany z zaskakujących, oryginalnych odczytań polskiej klasyki. Umberto Eco – pisząc o powodach napisania powieści - wyznaje, że miał ochotę otruć mnicha i o tym opowiedzieć.

Otrzymujemy więc nie tylko powieść z kryminalną intrygą ale także swoisty wgląd w warsztat pisarza. Mamy więc historię o miłości, która jest zabroniona. Zabronionej miłości do kobiety, zabronionej miłości do książek, do mądrości, do wiedzy, do miłości braterskiej, aż wreszcie miłości do Boga. Czy miłość w klasztornych murach może być zbrodnią? Czy miłość to trucizna?

Szczegóły