Kamilla Baar-Kochańska - zdjęcie

Kamilla Baar-Kochańska

9,2 / 10

25 oddanych głosów

Od 2005 roku w zespole Teatru Narodowego. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza (2002). Współpracowała z teatrami warszawskimi: Polskim, Studiem Teatralnym KOŁO, i krakowskimi: Sceną Fundacji Starego Teatru w Krakowie, Krakowskim Teatrem Scena STU, a także z Teatrem Telewizji Polskiej.

Laureatka Grand Prix 13. Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie za rolę Ali w Tangu Mrożka w reżyserii Jerzego Jarockiego (2013). Uhonorowana Złotą Kaczką, nagrodą miesięcznika „Film”, dla najlepszej aktorki filmów sensacyjnych za rolę Magdy w filmie Vinci Juliusza Machulskiego (2012), a także Wiktorem w kategorii „odkrycie telewizyjne roku” (2013) i Telekamerą dla najlepszej aktorki (2014).

Fot. Andrzej Georgiew

Spektakle z udziałem tego aktora:

Śluby panieńskie

Dramat

Młodzi szaleją, starzy przywołują wspomnienia. Międzypokoleniowe rozmowy toczą się wytrawnym Fredrowskim wierszem.

Jan Englert spogląda na klasykę ożywczym okiem. Scenografia Barbary Hanickiej łączy sielski krajobraz z nowoczesnością, muzyka Leszka Możdżera nadaje im refleksyjność. A tymczasem życie tętni wraz z rytmem i melodią wiersza. Kobiety się buntują, mężczyźni zaczynają podchody. Młodym sekundują dojrzali, z nostalgią wracając do swoich niespełnionych namiętności. Toczą się miłosne gry, wciągające i dwuznaczne.

Uprzejmie informujemy, że ze względu na układ sceny, spóźnieni widzowie nie będą wpuszczani na widownię. Prosimy o przybycie na spektakl z kilkunastominutowym wyprzedzeniem.

Szczegóły

Kordian

Dramat

Dramat polskich wyborów.

Ginąć, umierać w imię szlachetnej idei czy żyć i psom szyć buty? – polska alternatywa przedstawiona Kordianowi w dwóch przypowieściach.

Szczegóły

Dowód na istnienie drugiego

Dramat

Co jest do powiedzenia, a co do przemilczenia między pisarzami? Maciej Wojtyszko zderza Witolda Gombrowicza ze Sławomirem Mrożkiem. To grozi eksplozją.

Gombrowicza gra Jan Englert, Mrożka Cezary Kosiński. Kreślą portrety artystów, z których jeden prowokuje swoją ciągłą grą, a drugi – wycofaniem i milczeniem. Z dziejów rzeczywistych spotkań dwóch pisarzy w latach 1965 i 1966 Wojtyszko układa opowieść o zmaganiach z polskością. Dzięki niej lepiej uświadamiamy sobie, skąd przyszliśmy i co nas ukształtowało.

Szczegóły

Tango

Dramat

Pokoleniowe starcia i próba opanowania chaosu świata. W dramacie Sławomira Mrożka do głosu dochodzi dzikość ludzkich serc.

Wnikliwa interpretacja Jerzego Jarockiego zaprawiona jest goryczą. Bohaterowie pogubili się w wolności. W ich głowach panują nieład i rozprężenie – śmieszne i smutne. Przegrywają wszyscy, ale największą klęskę ponosi Artur, zbuntowany intelektualista, który szuka ratunku w despotyzmie. Tango początku XXI wieku jest drapieżne, brutalne i tragiczne.

Nagrody i nominacje:

2010 – Feliks Warszawski w kategorii „najlepsza drugoplanowa rola męska” dla Grzegorza Małeckiego za rolę Edka
2010 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza reżyseria” dla Jerzego Jarockiego
2010 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza pierwszoplanowa rola męska” dla Marcina Hycnara za rolę Artura
2010 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza drugoplanowa rola męska” dla Jana Englerta za rolę Eugeniusza
2010 – nominacja do Feliksa Warszawskiego w kategorii „najlepsza drugoplanowa rola kobieca” dla Ewy Wisniewskiej za rolę Eugenii
2010 – nominacja do nagrody im. Cypriana Kamila Norwida w dziedzinie „Teatr” dla Grzegorza Małeckiego za rolę Edka

Szczegóły

Międzynarodowy Dzień Odpoczynku od Świętowania

Koncert

To kolejna odsłona sceny piosenki aktorskiej, której pierwsza edycja odbyła się w październiku w Teatrze WARSawy i ma zagościć tutaj na dłużej. Ideą cyklu jest popularyzacja tradycji teatru piosenki, przybliżenie widzom tego wyjątkowego gatunku na pograniczu muzyki i teatru.

Aktorzy zaśpiewają popularne i mniej znane utwory m.in. Hemara, Młynarskiego, Kaczmarskiego, Osieckiej, Tigera Leedsa, Nicka Cave’a czy Włodzimierza Wysockiego w zupełnie nowych aranżacjach i aktorskich interpretacjach. Nieco zapomniane piosenki zyskają nowe życie. Dzięki nowym odsłonom i interpretacjom pokażą jak bardzo są ciągle aktualne i przystające do dzisiejszej rzeczywistości.

Usłyszymy między innymi takie utwory, jak: „Korespondencja klasowa” i „Przedszkole”, „On tak ładnie kradnie”, „Baronowa”, „Moskwa Pietuszki” w zupełnie nowych aranżacjach i w wykonaniu Agnieszki Bogdan, Kamilli Baar- Kochańskiej, Moniki Mariotti, Kingi Ilgner, Anety Todorczuk-Perchuć, Mariusza Drężka i Marcina Przybylskiego. Piosenki zaaranżował Michał Łamża, który pełni również rolę kierownika muzycznego, spektakl wyreżyserował Adam Sajnuk.

Szczegóły