Kamil Maćkowiak - zdjęcie

Kamil Maćkowiak

7,6 / 10

52 oddanych głosów

Data urodzenia:
20-11-1979 (40 lat)

W 1998 r. ukończył Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku (dyplom Tancerza Scen Polskich), w 2003 r. Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W 1998 r. otrzymał Nagrodę Ministra Kultury dla najlepszego absolwenta Szkoły Baletowej. Na deskach teatru zadebiutował będąc studentem II roku aktorstwa. Zagrał wówczas w spektaklu "Zdziczenie obyczajów pośmiertnych" Bolesława Leśmiana w reż. Waldemara Zawodzińskiego. Od 2000 r. aktor współpracował z Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi. Występował gościnnie w łódzkim Teatrze Studyjnym oraz Teatrze Scena Prezentacje w Warszawie.

Najważniejsze role teatralne aktora to: Rosenberg w "Amadeusie" Shaffera, Benwolio w "Romeo i Julii" Szekspira, Feliks w "Samotnej drodze" Schnitzlera, Jimmy w "Miłość i gniew" Osborne'a, Victor w sztuce "Polaroidy" Ravenhilla, Ferdynand w "Intrydze i miłości" Schillera, , Paul w "Sprawcach" Jonigka, Hughie w spektaklu "Made in China" O'Rowe, Wesoły w "Osaczonych" Zujewa, Aleksy w "Bramach raju" Andrzejewskiego, Adam w "Survivalu" Blocka, Brick w sztuce "Kotka na rozpalonym, blaszanym dachu", Stu w "Zszywaniu" Neilsona, ON w "Totalnie szczęśliwi" Hasslera.

W 2005 r. Kamil Maćkowiak współtworzył scenariusz i opracował choreografię do spektaklu "Niżyński", na podstawie wspomnień legendarnego tancerza i choreografa, prekursora tańca nowoczesnego, Wacława Niżyńskiego, który na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi wystawił Waldemar Zawodziński. Aktor wcielił się w monodramie w rolę tytułową, za którą został uhonorowany w 2006 roku Złotą Maską przez łódzkich recenzentów teatralnych. Przedstawienie było wielokrotnie nagradzane w kraju i za granicą, m.in. na VI Międzynarodowym Festiwalu Monodramów "Monocle" w Sankt Petersburgu, festiwalach teatralnych w Kłodzku, Jeleniej Górze, Zabrzu, Szczecinie, Kaliszu oraz w Kilonii.

W 2007 roku zadebiutował "na dużym ekranie", zagrał Bartka Wilkosza w filmie "Korowód". Aktor występował również w serialach: "Sprawa na dziś", "Oficer", "Pensjonat pod różą", "Oficerowie", "Kryminalni", "Odwróceni", "Naznaczony".

Spektakle z udziałem tego aktora:

Niżyński

Tragedia

Na podstawie "Dziennika" Wacława Niżyńskiego w przekładzie Grzegorza Wiśniewskiego.
Życie, twórczość i szaleństwo "Boga tańca" - wybitnego tancerza i choreografa, prekursora tańca nowoczesnego Wacława Niżyńskiego.

Był twórcą obdarzonym wyjątkową charyzmą. Uznany za niedościgły wzór, fenomen ruchu, artystę hipnotyzującego, ikonę swoich czasów.
W styczniu 1919 roku wystąpił po raz ostatni. Miał 29 lat. Gwałtowny rozwój choroby psychicznej przerwał jego błyskotliwą, lecz krótką karierę. W ciągu sześciu tygodni od ostatniego występu do zamknięcia w szpitalu psychiatrycznym, pisze "Dzienniki", wstrząsający zapis stanów psychozy. Wacław Niżyński spędził w zakładach psychiatrycznych 30 lat.
Nigdy już nie zatańczył.
"Bóg tańca" zmarł w Londynie w 1950 roku.

Warszawska premiera spektaklu przygotowana została przez Fundację Kamila Maćkowiaka oraz Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

Szczegóły

Lekcje stepowania

Komedia

Bohaterami spektaklu są uczestnicy kursu stepowania. Każda z postaci uczęszcza na lekcje z innego powodu, przychodzi z własną opowieścią, osobowością i temperamentem. Sztuka Harrisa grana była na wielu europejskich scenach, a w latach 90. powstał film, w którym główną rolę zagrała Liza Minnelli. Przedstawienie łączy komedię z wątkami obyczajowymi i dużą dawką tańca. Krystyna Janda wraca do reżyserii tego spektaklu po 11 latach. W 2005 r. wyreżyserowała „Lekcje stepowania” dla Teatru Powszechnego w Łodzi.

Szczegóły

Mój pierwszy raz

Komedia

MÓJ PIERWSZY RAZ dotyczy czegoś, co jest niezwykle rzadkie, gdyż łączy niemal wszystkich na tej planecie. Czy mieszkasz w Delhi czy w Nowym Jorku, czy jesteś Billem Clintonem czy Billem Gatesem, według wszelkiego prawdopodobieństwa nadejdzie w twoim życiu taki moment, że po raz pierwszy zaznasz seksu. Skoro dotyczy to tylu z nas, dlaczego o tym nie mówimy?

Właśnie po to powstaje MÓJ PIERWSZY RAZ. Niech ludzie zaczną mówić o tym niezwykłym rytuale przejścia. Tak wiele sobie po nim obiecujemy, a rzeczywistość najczęściej dramatycznie nas rozczarowuje.

Wreszcie, rzadko się zdarza, by pierwszy raz był tak przyjemny, jak powinien być. Więc bawcie się tym „pierwszym razem”. Niech wasza publiczność się dowie, że to okazja do radości. Niech się dowie, że można się śmiać ze swojego pierwszego razu. I wówczas, jak głosi ostatni slajd: „może skupimy się na tym, co jest naprawdę ważne: na następnym razie”.

W SPEKTAKLU WYKORZYSTYWANE SĄ MASZYNY DYMNE.
UWAGA! AKTORZY W SPEKTAKLU UŻYWAJĄ NIECENZURALNYCH WYRAZÓW. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Karnawał czyli pierwsza żona Adama

Komedia

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w repertuarze Teatru Polskiego pojawiło się dziewięć sztuk Sławomira Mrożka, w tym trzy prapremiery: "Ambasador", "Kontrakt", "Portret" i jedna prapremiera polska: "Letni dzień". Dzięki uprzejmości Autora Teatr Polski znów stanie się domem Mrożka – wydarzeniem roku jubileuszowego będzie prapremiera sztuki "Karnawał czyli pierwsza żona Adama" w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

Utwór powstawał długo, temat pojawił się jeszcze w Meksyku. Sławomir Mrożek zaczerpnął temat "Karnawału..." z popularnej meksykańskiej pieśni. Prace nad tekstem przerwała choroba, a po powrocie do zdrowia ludowa pieśń nabrała dla dramatopisarza nowego, pełniejszego wymiaru. Postanowił wrócić do pisania "Karnawału...".

Akcja dramatu rozgrywa się prawdopodobnie w rajskim ogrodzie, dokładnie 22 czerwca. Pogoda jest piękna. Szatan jak zwykł to czynić od początku Stworzenia, majstruje przy losach człowieka. W upalną, czerwcową noc Lilith - mistyczna pierwsza kobieta - ponownie uwodzi Adama...
W "Karnawale..." można odnaleźć elementy wodewilu i misterium, poważny ton dramatu współistnieje bowiem z charakterystycznym dla Mrożka poczuciem humoru. To, co najważniejsze zapisane zostało w podtekstach rozmów między bohaterami, którzy niczym pierwsi ludzie przyglądają się sobie uważnie, studiują siebie nawzajem, a zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystują by toczyć ze sobą rozmaite wojny i wzajemnie się zdobywać. Mrożek-Baltazar tworzy nowe theatrum mundi.

Szczegóły