Kamil Maćkowiak - zdjęcie

Kamil Maćkowiak

9,4 / 10

1 741 oddanych głosów

Data urodzenia:
20-11-1979 (42 lat)

W 1998 r. ukończył Państwową Szkołę Baletową w Gdańsku (dyplom Tancerza Scen Polskich), w 2003 r. Wydział Aktorski Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. W 1998 r. otrzymał Nagrodę Ministra Kultury dla najlepszego absolwenta Szkoły Baletowej. Na deskach teatru zadebiutował będąc studentem II roku aktorstwa. Zagrał wówczas w spektaklu "Zdziczenie obyczajów pośmiertnych" Bolesława Leśmiana w reż. Waldemara Zawodzińskiego. Od 2000 r. aktor współpracował z Teatrem im. Stefana Jaracza w Łodzi. Występował gościnnie w łódzkim Teatrze Studyjnym oraz Teatrze Scena Prezentacje w Warszawie.

Najważniejsze role teatralne aktora to: Rosenberg w "Amadeusie" Shaffera, Benwolio w "Romeo i Julii" Szekspira, Feliks w "Samotnej drodze" Schnitzlera, Jimmy w "Miłość i gniew" Osborne'a, Victor w sztuce "Polaroidy" Ravenhilla, Ferdynand w "Intrydze i miłości" Schillera, , Paul w "Sprawcach" Jonigka, Hughie w spektaklu "Made in China" O'Rowe, Wesoły w "Osaczonych" Zujewa, Aleksy w "Bramach raju" Andrzejewskiego, Adam w "Survivalu" Blocka, Brick w sztuce "Kotka na rozpalonym, blaszanym dachu", Stu w "Zszywaniu" Neilsona, ON w "Totalnie szczęśliwi" Hasslera.

W 2005 r. Kamil Maćkowiak współtworzył scenariusz i opracował choreografię do spektaklu "Niżyński", na podstawie wspomnień legendarnego tancerza i choreografa, prekursora tańca nowoczesnego, Wacława Niżyńskiego, który na scenie Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi wystawił Waldemar Zawodziński. Aktor wcielił się w monodramie w rolę tytułową, za którą został uhonorowany w 2006 roku Złotą Maską przez łódzkich recenzentów teatralnych. Przedstawienie było wielokrotnie nagradzane w kraju i za granicą, m.in. na VI Międzynarodowym Festiwalu Monodramów "Monocle" w Sankt Petersburgu, festiwalach teatralnych w Kłodzku, Jeleniej Górze, Zabrzu, Szczecinie, Kaliszu oraz w Kilonii.

W 2007 roku zadebiutował "na dużym ekranie", zagrał Bartka Wilkosza w filmie "Korowód". Aktor występował również w serialach: "Sprawa na dziś", "Oficer", "Pensjonat pod różą", "Oficerowie", "Kryminalni", "Odwróceni", "Naznaczony".

Spektakle z udziałem tego aktora:

Cudowna terapia

Komedia

Joanna i Wiktor są małżeństwem od kilkunastu lat, mają dzieci, prowadzą ustabilizowane i dość przewidywalne życie. Są typowymi przedstawicielami klasy średniej, nie mają problemów finansowych. Niegdyś bardzo w sobie zakochani dziś, dobiegając czterdziestki, są emocjonalnie wypaleni i sfrustrowani; zgrany zespół stanowią już tylko podczas kłótni. Zgodni są co do jednego – winę za rozpad związku ponosi współmałżonek. Na takim właśnie zakręcie życiowym trafiają na terapię. Cudowną terapię.
Błyskotliwa przewrotność sztuki pokazuje, że życie osobiste terapeuty jest równie pogmatwane jak życie jego pacjentów. Spektakl – choć ma charakter komediowy – skłania do refleksji, że nie wszystko jest takim, jakim z pozoru się wydaje, uświadamia widzom jak wiele zależy od okoliczności. Pozwala wierzyć, że z każdego, nawet największego, zakrętu da się przy odrobinie dobrej woli wyjść i pokazuje, że choć konflikty wydają nam się w danym momencie najważniejsze i czasem burzą spokój każdego z nas, to zdarza się nam zapomnieć, że to tylko niewielka część czegoś znacznie większego - dłuższej, ważniejszej relacji.
Spektakl dla widzów od 12 lat.

Szczegóły

Totalnie szczęśliwi

Komedia

„Totalnie szczęśliwi” – współczesna historia miłosna w komediowej oprawie.

Teatr Fundacji Kamila Maćkowiaka bardzo lubi przygotowywać dla swoich widzów spektakle nowe, ale z sentymentem wraca także do przedstawień, które sprawiły, że grających w nich aktorów publiczność darzy tak dużą sympatią.

Przykładem na to niechaj będzie mający swą premierę w 2011 roku w Teatrze Jaracza spektakl „Totalnie szczęśliwi” z Ewą Audykowską-Wiśniewską i Kamilem Maćkowiakiem w rolach głównych, którego re-premierę właśnie przygotowujemy. To duet bardzo zgrany, sprawdzony, który już w Sylwestrową noc, po pięciu latach przerwy, przypomni się widzom w rolach zbliżających się do czterdziestki przedstawicieli pokolenia pełnego kompleksów, nie radzącego sobie ani z samotnością, ani z upływem czasu, ani też z lękiem przed dorosłością. Życiem obojga steruje poczucie niespełnienia i nieustanna gonitwa za przemijającą nieuchronnie młodością. „Są młodzi i piękni, na drodze do tego, by być szczęśliwi. Ale czy tak jest naprawdę? Czy pragnąc bliskości potrafią pielęgnować uczucia?” (Renata Sas, „Express Ilustrowany”).

Ona jest aktorką pracującą w seks telefonie, on błyskotliwym i inteligentnym pisarzem, który jednak niczego nie wydał i wciąż utrzymują go rodzice. On przychodzi pożyczyć prezerwatywy – tak zaczyna się pełna zwrotów akcji, zabawnych dialogów i seks-telefonów w tle, akcja z happy endem na miarę XXI wieku…”Toczy się opowieść z miłością w tle, jest zabawnie i refleksyjnie” (Renata Sas, „Express Ilustrowany”). Opowieść bardzo realistyczna, pokazująca jak trudno w dzisiejszych czasach o prawdziwą relację, o intymność i jak wielką rolę przed odrzuceniem odgrywa strach.

Na oryginalność spektaklu wpływa też zapewne osoba reżysera. Jacek Filipiak, bo o nim mowa, jest reżyserem filmowym, co jest nie bez znaczenia jeśli chodzi o sposób pracy z aktorami i prowadzenie granych przez nich postaci. To zapewne sprawia, że spektakl „przyciąga kunsztownym aktorstwem i swobodnym poczuciem humoru, a przede wszystkim…realizmem”(plasterlodzki.pl).

Istotność poruszanych tematów nie stanowi dla widzów przeszkody, bowiem „dynamiczne, /…/przepełnione humorem dialogi, sprawiają, że sztuka /…/do końca trzyma w napięciu, nie nuży”.

Spektakl skłania do tego, by zadać sobie kilka ważnych pytań…

Czym jest miłość?

Czy ma swój termin do spożycia?

Czy w ogóle warto w nią wierzyć?

Czy w dzisiejszych czasach istnieje intymność?

…i zarazem przynosi refleksję, że „totalnego szczęścia nie osiągniemy nigdy. Pocieszające jest to, że totalne zadowolenie także jest niemożliwe. Warto jednak wybrać się do teatru i spróbować. A nuż się uda” (Katarzyna Smyczek, Teatralia).

Szczegóły

Śmierć i dziewczyna

Dramat

Akcja spektaklu dzieje się w fikcyjnym państwie, choć może to być każdy kraj – w Europie, czy Ameryce Południowej…
Po kilkunastu latach faszystowskiej dyktatury pada reżim i powoli odradza się demokracja.
Gerard ( w tej roli Kamil Maćkowiak), były opozycjonista, jest prawnikiem i twarzą nowo powstającego rządu. Jego żona Paulina (Jowita Budnik) kilkanaście lat wcześniej sama stała się ofiarą przemocy i brutalnych eksperymentów w trakcie internowania.
Z psychicznej traumy nie może się podnieść do dziś. Akcja spektaklu toczy się w czasie jednej nocy. Gerard wraca do domu, Paulina czeka na niego z kolacją. Jest ulewa, w domku na odludziu, w którym mieszkają, została zerwana elektryczność, wszystko zwiastuje zbliżające się niebezpieczeństwo. I wtedy do drzwi Pauliny i Gerarda puka gość ( Mariusz Słupiński)…

Szczegóły

Wigilia

Dramat

Daniel Kehlmann – wybitny austro-niemiecki pisarz, eseista i dramaturg. Autor znakomitych powieści będących światowymi bestsellerami. Jego dramat „WIGILIA” to najwyższej próby literackiej thriller psychologiczny. Niezwykle aktualny pod każdą szerokością geograficzną temat, doskonała konstrukcja dramaturgiczna, znakomite dialogi: precyzyjne, inteligentne, z doskonałymi pointami. Autor, który niewątpliwie rozumie istotę teatru, stawia przede wszystkim na aktorów, na silne osobowości sceniczne, na ich talent i kreacyjność, dając bezbłędną partyturę literacką. Sztuka „WIGILIA” to klasyczny dramat skomplikowanych relacji kat-ofiara. Niczym w „Procesie” Kafki, mamy pokazane kolejne etapy zniewolenia człowieka. Rzeczywistość sztuki (niestety przypominająca tę nas otaczającą) pokazuje , że nie istnieje strefa intymności i prywatności; że nasze życie jest nieustannie inwigilowane. To również rzeczywistość, gdzie nadzór państwa – państwa totalitarnego – myli obronę swobód i wolności obywatelskich z działalnością terrorystyczną. To próba złamania niezłomności człowieka, wartości jego ideałów. Walka bezwzględnego oraz inteligentnego urzędnika policji z intelektualistką i wolnomyślicielką przeradza się w walkę dwóch silnych osobowości. Utwór analizuje jakie związki zachodzą między świadomością zjawiska anarchii, terroryzmu, a terrorystycznymi atakami w imię rzeczywistych lub urojonych idei. Dość znamienne, że akcja sztuki (dziejąca się na scenie w czasie rzeczywistym) rozgrywa się w tym szczególnym nie tylko dla katolików dniu roku – w Wigilię Bożego Narodzenia. Rzadko się zdarza, aby utwór dramatyczny w głęboki, niezwykle wnikliwy sposób ukazywał współczesne problemy i zagrożenia, a jednocześnie był pasjonującym pojedynkiem protagonistów, pojedynkiem trzymającym w napięciu jak przystało na znakomity thriller. „WIGILIA” daje aktorom materiał na brawurowe role, a widzom gwarantowaną satysfakcję z pasjonującej propozycji teatralnej.

Szczegóły

Diva Show

Monodram

Spektakl „Diva Show” mieści się w konwencji stand-upu. To historia mężczyzny ze zdiagnozowanym zaburzeniem osobowości „borderline”, narcystycznie uzależnionego od potrzeby akceptacji, marzącego o uznaniu i estradowym sukcesie. Nie jest to jednak, jak mogłoby się wydawać, historia drag queen. Opowieść o bohaterze jest czymś więcej – to obraz człowieka wychowywanego przez samotną matkę, w rodzinie pozbawionej czułości i bliskości. Człowieka, który od dziecka marzy o byciu gwiazdą. Z fantazji rodzi się własna kreacja Tiny Turner, będącej jego idolką. Osią spektaklu jest poszukiwanie własnej tożsamości seksualnej i płciowej – zmagania z odpowiedzią na pytanie kim, a może czym, jest bohater. Maćkowiak nie boi się interakcji z widzami, przez cały czas trwania spektaklu prowadzi z nimi momentami dowcipny, momentami poważny, dialog. Przeprowadza widzów od śmiechu, poprzez wzruszenie, do łez i – co najważniejsze - skłania do głębokiej refleksji nad własnym życiem.

Szczegóły

Coś tu nie gra

Komedia

W politycznej farsie COŚ TU NIE GRA kandydat na prezydenta przyjeżdża do swojego rodzinnego miasta, aby wygłosić ważne oświadczenie, które ma mu zapewnić zwycięstwo w zbliżających się wyborach. Jednak w tzw. międzyczasie urzędujący prezydent wysyła do miasta kilku swoich popleczników, by za wszelką cenę uniemożliwić konkurentowi wystąpienie. Intryga rozgrywa się w lokalnym domu kultury, w którym amatorska grupa teatralna przygotowuje swoje najnowsze przedstawienie. Co się wydarzy, gdy świat polityki spotka się ze światem farsy? Czy Raymond Bream zdoła wejść na podium i wygłosić swoje przemówienie?

Szczegóły

Klaus - obsesja miłości

Monodram

Punktem wyjścia do spektaklu jest autobiografia Klausa Kińskiego pt. „Ja chcę miłości”.
Klaus Kiński był charyzmatycznym aktorem. Uchodzi za jedną z najbardziej barwnych i kontrowersyjnych postaci europejskiego kina XX wieku. Był wybitnym artystą a jednocześnie nienasyconym seksoholikiem. Potworem, człowiekiem o ewidentnie psychopatycznych rysach. Był też bohaterem niezliczonych skandali zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Jego młodość była naznaczona biedą, samotnością i traumą II Wojny Światowej.
Kiński wystąpił w ponad 130 filmach oraz w wielu spektaklach teatralnych. Stworzył kultowe role w filmach Wernera Herzoga – „Aguirre, gniew boży”, „Nosferatu wampir”, „Woyzeck”, „Fitzcarraldo”. Czterokrotnie żonaty, ojciec trójki dzieci. Pośmiertnie oskarżony przez córkę Polę w jej autobiografii „Usteczka” o wieloletni koszmar molestowania seksualnego.
Spektakl to studium obsesji, namiętności, gniewu i skrajnych emocji, które niszczyły nie tylko samego bohatera ale i wszystko wokół. To studium geniusza, który okazał się potworem.
To także bolesne i brutalne rozliczenie się z zawodem aktora, którego Kiński jak twierdził szczerze nienawidził. Nienawidził też sławy, nienawidził pracy z reżyserami, nienawidził też chyba siebie. Klaus Kiński to pretekst do stworzenia kolejnej barwnej, skomplikowanej osobowości scenicznej dla Kamila Maćkowiaka.

Spektakl tylko dla widzów dorosłych (od 18 lat).

Szczegóły

Idiota

Dramat

To nie jest najlepszy czas dla Karola (Kamil Maćkowiak) – miał być właścicielem najlepiej prosperującego baru karaoke w mieście, a stał się bankrutem z ogromnymi długami i widmem utraty wszystkiego co miał. Na dodatek ukrywa to wszystko przed najbliższymi.

Karol jest przyparty do muru i zrobi wszystko, żeby jego problemy nie wyszły na jaw. Dlatego decyduje się wziąć udział w bardzo dobrze płatnym eksperymencie. Wizja łatwych i szybkich pieniędzy jest tak wielka, że nawet nie czyta umowy… przecież co może się stać, odpowie na kilka pytań lekarce (Agnieszka Skrzypczak) przeprowadzającej eksperyment i jego problemy będą tylko wspomnieniem.

Czy na pewno? Ile jesteśmy w stanie zrobić dla pieniędzy, a ile dla nauki? Czyje intencje są szczere, a kto tu gra nie fair? Czy zwykły eksperyment może stać się niezwykłą walką o życie? To tylko kilka pytań, które postawicie sobie po obejrzeniu tego niecodziennego spotkania bankruta z lekarką.

Szczegóły

Klaus - obsesja miłości / pokaz przedpremierowy

Monodram

Punktem wyjścia do spektaklu jest autobiografia Klausa Kińskiego pt. „Ja chcę miłości”.
Klaus Kiński był charyzmatycznym aktorem. Uchodzi za jedną z najbardziej barwnych i kontrowersyjnych postaci europejskiego kina XX wieku. Był wybitnym artystą a jednocześnie nienasyconym seksoholikiem. Potworem, człowiekiem o ewidentnie psychopatycznych rysach. Był też bohaterem niezliczonych skandali zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Jego młodość była naznaczona biedą, samotnością i traumą II Wojny Światowej.
Kiński wystąpił w ponad 130 filmach oraz w wielu spektaklach teatralnych. Stworzył kultowe role w filmach Wernera Herzoga – „Aguirre, gniew boży”, „Nosferatu wampir”, „Woyzeck”, „Fitzcarraldo”. Czterokrotnie żonaty, ojciec trójki dzieci. Pośmiertnie oskarżony przez córkę Polę w jej autobiografii „Usteczka” o wieloletni koszmar molestowania seksualnego.
Spektakl to studium obsesji, namiętności, gniewu i skrajnych emocji, które niszczyły nie tylko samego bohatera ale i wszystko wokół. To studium geniusza, który okazał się potworem.
To także bolesne i brutalne rozliczenie się z zawodem aktora, którego Kiński jak twierdził szczerze nienawidził. Nienawidził też sławy, nienawidził pracy z reżyserami, nienawidził też chyba siebie. Klaus Kiński to pretekst do stworzenia kolejnej barwnej, skomplikowanej osobowości scenicznej dla Kamila Maćkowiaka.

Spektakl tylko dla widzów dorosłych (od 18 lat).

Szczegóły

Rytm życia – czyli 25 lat stepowania w Polsce

Taneczny

Rytm życia – czyli 25 lat stepowania w Polsce to spektakl muzyczny, który przeniesie Państwa w magiczny świat tańca. Tańca, który słychać. Tańca, który od 25 lat wystukuje rytm życia pewnej osoby. Poznajcie jej historię.

Ze specjalnym udziałem: Anity Sokołowskiej, Joanny Koroniewskiej, Katarzyny Glinki, Karoliny Nowakowskiej, Wojciecha Medyńskiego, Łukasza Płoszajskiego, Wojciecha Zielińskiego, Kamila Maćkowiaka.

Rytm życia to przedstawienie z udziałem gwiazd polskiej sceny, tancerzy i światowych gwiazd stepowania.

Muzyka i taniec z niezwykłą historią w tle...ale zacznijmy od początku. Co działo się u Państwa 25 lat temu?

Szczegóły

Karnawał czyli pierwsza żona Adama

Komedia

W latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych w repertuarze Teatru Polskiego pojawiło się dziewięć sztuk Sławomira Mrożka, w tym trzy prapremiery: "Ambasador", "Kontrakt", "Portret" i jedna prapremiera polska: "Letni dzień". Dzięki uprzejmości Autora Teatr Polski znów stanie się domem Mrożka – wydarzeniem roku jubileuszowego będzie prapremiera sztuki "Karnawał czyli pierwsza żona Adama" w reżyserii Jarosława Gajewskiego.

Utwór powstawał długo, temat pojawił się jeszcze w Meksyku. Sławomir Mrożek zaczerpnął temat "Karnawału..." z popularnej meksykańskiej pieśni. Prace nad tekstem przerwała choroba, a po powrocie do zdrowia ludowa pieśń nabrała dla dramatopisarza nowego, pełniejszego wymiaru. Postanowił wrócić do pisania "Karnawału...".

Akcja dramatu rozgrywa się prawdopodobnie w rajskim ogrodzie, dokładnie 22 czerwca. Pogoda jest piękna. Szatan jak zwykł to czynić od początku Stworzenia, majstruje przy losach człowieka. W upalną, czerwcową noc Lilith - mistyczna pierwsza kobieta - ponownie uwodzi Adama...
W "Karnawale..." można odnaleźć elementy wodewilu i misterium, poważny ton dramatu współistnieje bowiem z charakterystycznym dla Mrożka poczuciem humoru. To, co najważniejsze zapisane zostało w podtekstach rozmów między bohaterami, którzy niczym pierwsi ludzie przyglądają się sobie uważnie, studiują siebie nawzajem, a zdobytą wiedzę i umiejętności wykorzystują by toczyć ze sobą rozmaite wojny i wzajemnie się zdobywać. Mrożek-Baltazar tworzy nowe theatrum mundi.

Szczegóły

Lekcje stepowania

Komedia

Bohaterami spektaklu są uczestnicy kursu stepowania. Każda z postaci uczęszcza na lekcje z innego powodu, przychodzi z własną opowieścią, osobowością i temperamentem. Sztuka Harrisa grana była na wielu europejskich scenach, a w latach 90. powstał film, w którym główną rolę zagrała Liza Minnelli. Przedstawienie łączy komedię z wątkami obyczajowymi i dużą dawką tańca. Krystyna Janda wraca do reżyserii tego spektaklu po 11 latach. W 2005 r. wyreżyserowała „Lekcje stepowania” dla Teatru Powszechnego w Łodzi.

Szczegóły

Niżyński

Tragedia

Na podstawie "Dziennika" Wacława Niżyńskiego w przekładzie Grzegorza Wiśniewskiego.
Życie, twórczość i szaleństwo "Boga tańca" - wybitnego tancerza i choreografa, prekursora tańca nowoczesnego Wacława Niżyńskiego.

Był twórcą obdarzonym wyjątkową charyzmą. Uznany za niedościgły wzór, fenomen ruchu, artystę hipnotyzującego, ikonę swoich czasów.
W styczniu 1919 roku wystąpił po raz ostatni. Miał 29 lat. Gwałtowny rozwój choroby psychicznej przerwał jego błyskotliwą, lecz krótką karierę. W ciągu sześciu tygodni od ostatniego występu do zamknięcia w szpitalu psychiatrycznym, pisze "Dzienniki", wstrząsający zapis stanów psychozy. Wacław Niżyński spędził w zakładach psychiatrycznych 30 lat.
Nigdy już nie zatańczył.
"Bóg tańca" zmarł w Londynie w 1950 roku.

Warszawska premiera spektaklu przygotowana została przez Fundację Kamila Maćkowiaka oraz Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

Szczegóły

Niżyński

Monodram

Monodram Kamila Maćkowiaka, na podstawie „Dziennika” Wacława Niżyńskiego w przekładzie Grzegorza Wiśniewskiego. Życie, twórczość i szaleństwo „Boga tańca” – wybitnego tancerza i choreografa, prekursora tańca nowoczesnego Wacława Niżyńskiego.Był twórcą obdarzonym wyjątkową charyzmą. Uznany za niedościgły wzór, fenomen ruchu, artystę hipnotyzującego, ikonę swoich czasów. W styczniu 1919 roku wystąpił po raz ostatni. Miał 29 lat. Gwałtowny rozwój choroby psychicznej przerwał jego błyskotliwą, lecz krótką karierę. W ciągu sześciu tygodni od ostatniego występu do zamknięcia w szpitalu psychiatrycznym, pisze „Dzienniki”, wstrząsający zapis stanów psychozy. Wacław Niżyński spędził w zakładach psychiatrycznych 30 lat. Nigdy już nie zatańczył. „Bóg tańca” zmarł w Londynie w 1950 roku.

Szczegóły

Mój pierwszy raz

Komedia

MÓJ PIERWSZY RAZ dotyczy czegoś, co jest niezwykle rzadkie, gdyż łączy niemal wszystkich na tej planecie. Czy mieszkasz w Delhi czy w Nowym Jorku, czy jesteś Billem Clintonem czy Billem Gatesem, według wszelkiego prawdopodobieństwa nadejdzie w twoim życiu taki moment, że po raz pierwszy zaznasz seksu. Skoro dotyczy to tylu z nas, dlaczego o tym nie mówimy?

Właśnie po to powstaje MÓJ PIERWSZY RAZ. Niech ludzie zaczną mówić o tym niezwykłym rytuale przejścia. Tak wiele sobie po nim obiecujemy, a rzeczywistość najczęściej dramatycznie nas rozczarowuje.

Wreszcie, rzadko się zdarza, by pierwszy raz był tak przyjemny, jak powinien być. Więc bawcie się tym „pierwszym razem”. Niech wasza publiczność się dowie, że to okazja do radości. Niech się dowie, że można się śmiać ze swojego pierwszego razu. I wówczas, jak głosi ostatni slajd: „może skupimy się na tym, co jest naprawdę ważne: na następnym razie”.

W SPEKTAKLU WYKORZYSTYWANE SĄ MASZYNY DYMNE.
UWAGA! AKTORZY W SPEKTAKLU UŻYWAJĄ NIECENZURALNYCH WYRAZÓW. SPEKTAKL PRZEZNACZONY DLA WIDZÓW OD 15. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Amok

Dramat

Każdy spektakl powstaje z fascynacji – postacią, zdarzeniem, muzyką, czasami o których opowiada… Ten zrodził się z fascynacji książką.

Książka, o której mowa to bestseller „Milion małych kawałków” Jamesa Freya. To właśnie na jej podstawie powstał scenariusz spektaklu „AMOK”. Jak to zwykle bywa przy realizacji naszych przedstawień, pomysłów było mnóstwo, począwszy od scenografii na oprawie muzycznej skończywszy. Postawiliśmy na prostotę. Widzowie którzy widzieli spektakl po raz pierwszy podczas jego premiery w listopadzie 2014 roku, mieli okazję zobaczyć bardzo wymowną wersję sauté, taką, w której poszczególne sceny oddzielał jedynie dźwięk metronomu z czasem zastąpiony przez znakomicie oddającą klimat przedstawienia muzyką Piotra Sulikowskiego. Już podczas prób okazało się, że Kamil Maćkowiak wcielający się w postać Jamesa będzie grał cały spektakl nie ruszając się z miejsca. Zrodziło się jednak pytanie, w jaki sposób przedstawić innych bohaterów, których w książce Jamesa Freya jest przecież niemało… Swoim talentem Maćkowiak udowodnił jednak, że można zagrać wiele postaci ani na moment nie ruszając się z fotela, będącego właściwie jedynym elementem scenografii „AMOKU”.

Integralną częścią „AMOKU”, a zarazem łącznikiem pomiędzy poszczególnymi scenami stały się komiksy narysowane specjalnie na potrzeby tego monodramu przez Marię Balcerek.

Nie obeszło się w przypadku realizacji tego spektaklu bez kontrowersji. Kilkakrotnie zmienialiśmy grafikę reklamującą „AMOK”, bo padały uwagi, że jest za mocna, zbyt realistyczna. Zdarzały się protesty, a nawet zakaz samego grafika miasta, by mogła pojawiać się w przestrzeni publicznej. Wiele interpretacji przyniósł też sam tytuł, który zdecydowaliśmy się napisać z odwróconą literą K – dla jednych był to zatem „AMOK”, podczas gdy inni interpretowali ten tytuł jako „KOMA”, niewiele także odbiegając od prawdy przekazywanej w treści tego przedstawienia…

Szczegóły

Idiota / premiera

Dramat

To nie jest najlepszy czas dla Karola (Kamil Maćkowiak) – miał być właścicielem najlepiej prosperującego baru karaoke w mieście, a stał się bankrutem z ogromnymi długami i widmem utraty wszystkiego co miał. Na dodatek ukrywa to wszystko przed najbliższymi.

Karol jest przyparty do muru i zrobi wszystko, żeby jego problemy nie wyszły na jaw. Dlatego decyduje się wziąć udział w bardzo dobrze płatnym eksperymencie. Wizja łatwych i szybkich pieniędzy jest tak wielka, że nawet nie czyta umowy… przecież co może się stać, odpowie na kilka pytań lekarce (Agnieszka Skrzypczak) przeprowadzającej eksperyment i jego problemy będą tylko wspomnieniem.

Czy na pewno? Ile jesteśmy w stanie zrobić dla pieniędzy, a ile dla nauki? Czyje intencje są szczere, a kto tu gra nie fair? Czy zwykły eksperyment może stać się niezwykłą walką o życie? To tylko kilka pytań, które postawicie sobie po obejrzeniu tego niecodziennego spotkania bankruta z lekarką.

Szczegóły

Klaus - obsesja miłości /Premiera

Monodram

Punktem wyjścia do spektaklu jest autobiografia Klausa Kińskiego pt. „Ja chcę miłości”.
Klaus Kiński był charyzmatycznym aktorem. Uchodzi za jedną z najbardziej barwnych i kontrowersyjnych postaci europejskiego kina XX wieku. Był wybitnym artystą a jednocześnie nienasyconym seksoholikiem. Potworem, człowiekiem o ewidentnie psychopatycznych rysach. Był też bohaterem niezliczonych skandali zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym. Jego młodość była naznaczona biedą, samotnością i traumą II Wojny Światowej.
Kiński wystąpił w ponad 130 filmach oraz w wielu spektaklach teatralnych. Stworzył kultowe role w filmach Wernera Herzoga – „Aguirre, gniew boży”, „Nosferatu wampir”, „Woyzeck”, „Fitzcarraldo”. Czterokrotnie żonaty, ojciec trójki dzieci. Pośmiertnie oskarżony przez córkę Polę w jej autobiografii „Usteczka” o wieloletni koszmar molestowania seksualnego.
Spektakl to studium obsesji, namiętności, gniewu i skrajnych emocji, które niszczyły nie tylko samego bohatera ale i wszystko wokół. To studium geniusza, który okazał się potworem.
To także bolesne i brutalne rozliczenie się z zawodem aktora, którego Kiński jak twierdził szczerze nienawidził. Nienawidził też sławy, nienawidził pracy z reżyserami, nienawidził też chyba siebie. Klaus Kiński to pretekst do stworzenia kolejnej barwnej, skomplikowanej osobowości scenicznej dla Kamila Maćkowiaka.

Spektakl tylko dla widzów dorosłych (od 18 lat).

Szczegóły

Projekt "Diva"

Film

Film pełnometrażowy przestawiający proces tworzenia monodramu Diva Show.

Spektakl „Diva Show” mieści się w konwencji stand-upu. To historia mężczyzny ze zdiagnozowanym zaburzeniem osobowości „borderline”, narcystycznie uzależnionego od potrzeby akceptacji, marzącego o uznaniu i estradowym sukcesie. Nie jest to jednak, jak mogłoby się wydawać, historia drag queen. Opowieść o bohaterze jest czymś więcej – to obraz człowieka wychowywanego przez samotną matkę, w rodzinie pozbawionej czułości i bliskości. Człowieka, który od dziecka marzy o byciu gwiazdą. Z fantazji rodzi się własna kreacja Tiny Turner, będącej jego idolką. Osią spektaklu jest poszukiwanie własnej tożsamości seksualnej i płciowej – zmagania z odpowiedzią na pytanie kim, a może czym, jest bohater. Maćkowiak nie boi się interakcji z widzami, przez cały czas trwania spektaklu prowadzi z nimi momentami dowcipny, momentami poważny, dialog. Przeprowadza widzów od śmiechu, poprzez wzruszenie, do łez i – co najważniejsze - skłania do głębokiej refleksji nad własnym życiem.
W spektaklu występuje Kamil Maćkowiak.

Szczegóły