Justyna Sieńczyłło - zdjęcie

Justyna Sieńczyłło

9,0 / 10

1 oddany głos

Data urodzenia:
28-11-1969 (49 lat)

Pochodzi z Białegostoku. Jest absolwentką warszawskiej PWST i od dyplomu na stałe współpracuje z Teatrem Powszechnym. Debiutowała rolą Hermii w „Śnie nocy letniej”. Za rolę Anieli w „Ślubach panieńskich” w reżyserii Andrzeja Łapickiego otrzymała nagrodę na 20. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych. Wśród jej licznych ról można wymienić Chris w „Tańcach w Ballybeg”, Tutli-Putli w „Pannie Tutli-Putli”, Regany w „Królu Learze”, Anny Page w „Wesołych kumoszkach z Windsoru” czy Lizy Tuszyn w „Biesach”. Ma na swoim koncie także role w spektaklach muzycznych, m.in. „Crazy for you” i „Piotrusiu Panie” oraz wiele ról telewizyjnych.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Tresowany mężczyzna

Komedia

Szaleńcze kaskady śmiechu, a pod spodem pytania o współczesne, zawiłe relacje między kobietą a mężczyzną. Przezabawna komedia, będąca jednocześnie przepisem na to jak rozmawiać z matką, żoną, mężem, czy córką.

Kobiety na wysokich stanowiskach i z dobrą pensją to fakt. Ale nie każdemu facetowi się to podoba. Tym bardziej, gdy awans przychodzi do młodszej koleżanki z pracy, która jednocześnie jest partnerką w życiu…
Sebek (Adam Serowaniec), wychowany co prawda w duchu równouprawnienia, ma z tym ewidentny problem. To on chciałby być głową rodziny – twardym i stanowczym mężczyzną, który sam decyduje, kiedy wyciągnąć pierścionek zaręczynowy. Tylko czy przebojowa Helena (Marta Chodorowska), jej mama (Katarzyna Kwiatkowska/ Dorota Chotecka) i mama Sebka (Justyna Sieńczyłło) pozwolą mu na to? Czy znajdą sposób, by go „wytresować” do roli, którą dla niego przewidziały?

Szczegóły

Wiera Gran

Muzyczny

Wiera Gran była artystką światowego formatu. Niezwykle utalentowana, obdarzona głębokim głosem, występowała m. in. z Edith Piaf, Charles’em Aznavourem, Jacques’em Brellem w najsłynniejszych salach koncertowych świata.
Była również niezwykłą kobietą – piękną, pełną pasji i życia.
Na Wierę Gran padł jednak cień – przez większość swojego w życia zaszczuwana, walczyła z oskarżeniami o kolaborację z Gestapo.

Twórcy spektaklu dokonują uważnej analizy psychiki artystki, łącząc spowiedź starszej kobiety ze wspomnieniami z pełnej blasków przeszłości. Przywoływane w czasie przedstawienia piosenki dopełniają barwny obraz artystki. „Wiera Gran” to opowieść o polskiej śpiewaczce i aktorce kabaretowej żydowskiego pochodzenia. O wielkiej, ale zapomnianej gwieździe estrady.
Ten kameralny spektakl, grany w Piwnicy Warsza, przenosi widza zarówno do nowojorskiej Carnegie Hall, koncertowych sal w Paryżu, Tel Awiwie, jak i do kawiarni warszawskiego getta Cafe Sztuka, gdzie niegdyś koncertowała Wiera Gran.
Twórcy spektaklu, podążając śladami Wiery Gran, chcieli upamiętnić tę niezwykłą postać, która bywała w kamienicy przy alei „Solidarności” 93 – dzisiejszym Teatrze Kamienica (dawne Leszno 13) oraz koncertowała w Cafe Sztuka przy ulicy Leszno 2.

Szczegóły

Via-gra

Komedia

Słodko-gorzka, nad wyraz inteligentna komedia z wątkiem kryminalnym w tle. "Via-gra" to życiowy spektakl o codziennej rutynie w małżeństwie, skrywanych przez lata pretensjach, niespełnionych marzeniach, porzuconych i na nowo rozpalonych ambicjach oraz odradzającym się apetycie na życie.

On (Przemysław Bluszcz) – przedsiębiorca w średnim wieku, który poświęcił życie swojej firmie, ona (Justyna Sieńczyłło) – kobieta przyzwyczajona do luksusu, spragniona miłości i uwagi, ale przez lata zaniedbywana przez męża. Walter i Renata od dawna są razem, jednocześnie będąc osobno. Punktem zwrotnym staje się dla niego przejście na emeryturę. Wówczas stara się naprawić i wynagrodzić żonie stracone lata. W szczerej rozmowie całą odpowiedzialność za nieudany związek bierze na siebie. Nie wie, że jego starania skazane są na niepowodzenie, ponieważ żona od dziesięciu lat ma kochanka (Waldemar Błaszczyk) - sąsiada i jednocześnie serdecznego przyjaciela Waltera. Czy próba ratowania tego związku powiedzie się?
Autor tekstu, popularny niemiecki dramaturg Fred Apke, bawi widzów przewrotnymi dialogami, jednocześnie prowokując do refleksji nad ich własnym życiem. Lekka, komediowa forma pozwala na dystans wobec spraw ważnych i poważnych. Puenta sztuki pozostawia z pytaniem o sens zmian w życiu - lepiej późno niż wcale?

Szczegóły

Mój Dzikus

Komedia

Podobno "kobiecie wystarczy, by poznała dobrze jednego mężczyznę, żeby zrozumieć wszystkich. Mężczyzna może poznać wszystkie kobiety i nie zrozumie żadnej". Spektakl Justyny Sieńczyłło to monolog współczesnej kobiety, który w przezabawny sposób obnaża tajemnice męskiej natury.

„Mój Dzikus” to ONE WOMAN SHOW, w którym Justyna Sieńczyłło, przez pryzmat kobiecych emocji, z przymrużeniem oka opowiada o codzienności życia z płcią „brzydszą”. W spektaklu na tapetę wzięte zostają różnice między damskim a męskim postrzeganiem świata, a także nieporozumienia, które wynikają z owych rozbieżności. Sztuka, w niezwykle humorystyczny sposób prowadzi przez zawiłe drogi kobiecej natury i pokazuje, że bycie tak zwaną "szyją" w codziennych realiach wcale nie jest takie proste.

Szczegóły

Noc Gwiazdy

Muzyczny

To opowieść o życiu Poli Negri – legendzie kina, artystce wielkiego formatu, która mimo talentu, wielkiej sławy i bogactwa nie potrafi poradzić sobie ze skrywanymi uczuciami, przeżyciami i strachem. Poli Negri towarzyszy przyjaciółka Paola Loebel, która stara się znaleźć rozsądne odpowiedzi na niewiadome, które otaczają wielką aktorkę. Rzecz dzieje się w berlińskim apartamencie hollywoodzkiej gwiazdy, w ciągu jednej nocy 1938 roku. Czy ta noc odmieni życie którejś z kobiet, przekonacie się Państwo, oglądając spektakl.
Przedstawienie ukazuje fenomenalny warsztat aktorski i wokalny obu aktorek. Teksty piosenek do spektaklu przetłumaczył Emilian Kamiński. Całość to adaptacja sztuki teatralnej Magdaleny Gauer „Klatka”, autorki głośnego spektaklu „Diva” nagrodzonego, m.in. w Nowym Jorku w 2011.

Szczegóły

Sceny z życia małżeńskiego

Dramat psychologiczny

Wszyscy pamiętamy film Ingmara Bergmana, zobaczmy teraz jak można inaczej opowiedzieć tamtą historię. W teatrze.

Barbara Sass to absolutna mistrzyni kameralnego dramatu obyczajowego, od dziesięcioleci interesuje ją w teatrze psychologia bohaterów, szuka niuansów, obserwuje detale sytuacji granicznych i typowych. Prowadzi aktorów tak, jakby szkicowała skomplikowany techniczny schemat – emocje są zawsze rezultatem określonej gry, intymnego pojedynku ze schematami. Justyna Sieńczyłło i Piotr Grabowski próbują z pomocą reżyserki zgłębić jedno z najbardziej fundamentalnych zagadnień: dlaczego miłość się kończy? U Bergmana są tylko mężczyzna i kobieta, Johan i Marianne.

Szczegóły