Justyna Jary - zdjęcie

Justyna Jary

Pieśniarka, aktorka, instruktorka wokalna i teatralna. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Stażystka na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Występowała już na prestiżowych scenach w Nowym Jorku, Moskwie, Warszawie, Berlinie i Krakowie. Podejmuje współpracę z szerokim gronem artystów w Polsce i za granicą (m.in. Pożar w Burdelu, Teatr Nowy, Bajarki, Propabanda, Księżycovo, Kris Ingram Lanzaro, Siostry Bui). Prowadzi szeroko zakrojoną działalność edukacyjną: autorskie warsztaty wokalne UWOLNIJ GŁOS (edycje m.in. w Warszawie, Krakowie, Lizbonie, Londynie, Madrycie). Znana także z popularnego programu muzycznego TV Polsat „Must Be The Music- Tylko Muzyka”, gdzie zebrała nad wyraz pozytywne recenzje („Pani jest genialna” powiedział Adam Sztaba /źródło: www.polsat.pl/, „To jest cudna dziewczyna, ja ją znam” rzekła Elżbieta Zapendowska /źródło: www.onet.pl/).
Spektakle z udziałem tego aktora:

Goście w Polskim: Pożar w Burdelu. Duchy. Musical spirytystyczny

Kabaret

Teatralny Instytut Pamięci Narodowej (TIPN) w ramach programu 100 wskrzeszeń na 100-lecie Polski zamówił musicale o zapomnianych polskich patriotach. Najwybitniejsi twórcy z Broadwayu i West Endu we współpracy z historykami, teatrologami i ekshumatorami stworzyli serię biograficznych show, które w 2018 rozsławią polski musical na całym świecie. Wśród zaproszonych przez TIPN artystów znaleźli się także twórcy Pożaru w burdelu: Maciej Łubieński i Michał Walczak. Pierwsza premiera w ramach programu 100 wskrzeszeń na 100-lecie Polski odbędzie się w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

Biografia największego europejskiego medium spirytystycznego XX wieku - Franka Kluskiego - to nie tylko rewia zjaw, efektów świetlnych i materializacji, ale przede wszystkim podróż do Warszawy dwudziestolecia międzywojennego, upojonej odzyskaną wolnością, która wielu zawróciła w głowie. Odkrycia naukowe rewolucjonizują życie codzienne stolicy, nowe technologie zmieniają miasto i ludzi, którzy tłumioną potrzebę zabawy zaspokajają w kabaretach, kasynach i burdelach. Gorszącym rozrywkom oddają się także polskie elity. Tadeusz Boy-Żeleński, Arnold Szyfman, Józef Piłsudski, Józef Haller, Maria Pawlikowska-Jasnorzewska, Witkacy, Juliusz Osterwa i inne osobistości ze świata polityki, literatury, teatru i kina po całym dniu modernizowania Ojczyzny zbierają się nocą wokół wirującego stolika u księcia polskich mediów, aby zbadać paranormalne moce ukryte w człowieku. Czy mediumizm stanie się polskim towarem eksportowym? Czy uda się połączyć polską tradycję z nowoczesnością? Czy Warszawa stanie się światową stolicą sprityzmu?

Zajrzymy w kulisy 1918 roku i zadamy pytanie o prawdziwych ojców i matki Niepodległości. Pierwszy raz w historii Pożar w burdelu przeniesie się do dwudziestolecia międzywojennego, aby poznać prawdę o sobie. Mieście. Polsce, w której rozum miesza się z szaleństwem. Jasnowidze, okultyści, media, mistyczki, poeci i inni kurwoartyści międzywojnia w pierwszym niepodległościowym show polskiego Burdelu Artystycznego. W roli Marszałka Piłsudskiego – Burdeltata!

Szczegóły

MÓW ZA SIEBIE: Miasto Dada

Dramat

Spektakl CZYTELNI DRAMATU.

Tematem przedstawienia jest współczesne miasto i prawo do jego użytkowania. Miasto Dada stanowi kolaż elementów teraźniejszych i historycznych opowiedziany i wyśpiewany przez tańczący chór. Dynamiczne przedstawienie podejmuje grę z tekstem, badając możliwości pozbawiania go sensu.

Szczegóły

Teatr Czytelni Dramatu – Miasto Dada

Jednym z podstawowych problemów, jakie podejmuje spektakl, jest pytanie o odpowiedzialność za miejsce, w którym się żyje.
Akcja toczy się w mieście zmagających się tłumów – kolaż elementów teraźniejszości i historii opowiedziany i wyśpiewany chórem. To energetyczny, dynamiczny spektakl – z jednej strony teatr ruchu, niemalże tańca, z drugiej jednak z mocno wyeksponowanym tekstem z akcentem postawionym na… odsensawianie treści. Czyli jak powiedzieć to, co chcemy wyrazić, tak, aby w końcu to powiedzieć i zostać szczerze wysłuchanym.

Spektakl bierze udział w Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Szczegóły