Julian Mere - zdjęcie

Julian Mere

8,4 / 10

144 oddanych głosów

Urodził i wychował się w Krakowie. Jeszcze jako uczeń klasy maturalnej wyśpiewał sobie III nagrodę na Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie i otrzymał roczne Stypendium im. Wojtka Bellona. Po festiwalu i zdaniu matury dostał się do Szkoły Teatralnej i występował w Piwnicy pod Baranami na zaproszenie Piotra Skrzyneckiego. Studiował pod okiem Jerzego Treli, Krzysztofa Globisza oraz Edwarda Lubaszenki w latach 1986-90.

W spektaklu dyplomowym (1990) PWST Kraków - Król Ubu w reż. J. Stuhra zagrał rolę tytułową. W tym samym roku uczestniczył w Professional Theater Training Program na Uniwersytecie Wisconsin Milwaukee.

W roku 1990 otrzymał angaż do Teatru Nowego Adama Hanuszkiewicza w Warszawie. Związany był z teatrem przy Puławskiej do roku 2007. W międzyczasie w roku 1996 zagrał główną rolę Majora Filipowicza w niemieckojęzycznym spektaklu Polenliebchen w reż. Wolframa Kremera w Teatrze Gessnerallee w Zurychu.

Dwukrotnie wyróżniony na Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (1991, 1993). Napisał ballady gitarowe do wierszy Ewy Lipskiej i Wisławy Szymborskiej w programach TVP w reż. Roberta Glińskiego oraz do spektakli Mickiewicz i Słowacki w reż. Adama Hanuszkiewicza w Teatrze Nowym.

Wydał trzy płyty: alternatywną Julo Rapp&Roll, swingującą Paolo Conte oraz autorską Serca potrzeby. Przygotowuje kolejną, do słów Zbigniewa Herberta, oraz pisze nowe teksty dla wielu znanych wykonawców muzyki rozrywkowej. Koncerty, które wykonuje z akompaniamentem gitary akustycznej przypominają występy takich bardów jak Neil Young czy Aleksandr Rozenbaum.

Zagrał w wielu filmach znanych reżyserów: Juliusza Machulskiego, Janusza Kondratiuka, Andrew Davisa, Waldemara Dzikiego, Jerzego Gruzy czy Ryszarda Bugajskiego. Dużą popularność przyniosła mu też gra w Klanie Karpińskiego i Niżyńskiego.

W Mazowieckim Teatrze Muzycznym Operetka reżyseruje oraz gra w operetkach: Wesoła wdówka, Księżniczka Czardasza i Hrabina Marica.

Poza tym prowadzi jako konferansjer i moderator imprezy małe (koncerty muzyki poważnej, wokalne) i duże (biesiady muzyczne, imprezy integracyjne dla firm). Inną dziedziną, którą się zajmuje, jest szkolenie dzieci i młodzieży w elementarnych zadaniach aktorskich. Planuje otwarcie własnego Studia Aktorskiego.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Niekończąca się historia

Dla dzieci

Zapraszamy na baśniowy międzypokoleniowy spektakl o krainie fantazji, nieskrępowanej kreatywności, bezpośredniej opowieści i radości – czyli o świecie, który należy zachować; co ocalało – ochronić, a resztę odzyskać i odbudować.

W roku 2022 teatr wraca do Fantazjany, bezbrzeży wyobraźni i do „Niekończącej się historii”, doskonałej książki Michaela Endego – a również do filmu Wolfganga Petersena, legendarnej muzyki i pozytywnych wspomnień. Wraca, ponieważ we wrogim dla fantazji czasie, twórcy pragną stworzyć mapę dróg ratunkowych, poszukać przestrzeni dla dobrego kontaktu i pomarzyć o zdrowych relacjach między rodzicami i dziećmi, pomiędzy rówieśnikami, między obowiązkami a twórczością.

Spektakl będzie inscenizacją Wielkiego Poszukiwania Atreju i wielkiej przygody Sebastiana, ale też próbą odnalezienia się w sytuacji dorosłych, którzy „Niekończącą się historię” poznali w latach 80-tych. Bohaterem adaptacji jest zarówno tamten Bastian – dziś ojciec nastoletniego chłopca – jak i jego syn, młody człowiek, który wyruszy do Fantazjany trzydzieści lat później, śladami naszych dawnych wzruszeń.

Na czarodziejską i formacyjną podróż zapraszają małych i dużych widzów twórcy niezwiązani tylko z teatrem dla dzieci – reżyserka Magda Miklasz, autorka wielokrotnie nagradzanej „Łaumy”, dramaturg Maciej Podstawny oraz autorzy scenografii i kostiumów najważniejszych polskich spektakli, pracujący na najważniejszych krajowych scenach – Mirek Kaczmarek i Grupa Mixer

A rzecz będzie działa się na Targówku – na ulicach, w parkach, blokach i zakamarkach. Oraz w Teatrze Rampa, który jest najlepszym wehikułem dla fantastycznych podróży.

Spektakl rekomendowany dla odbiorców w wieku od 7 lat (do nieskończoności).

Premiera 14 maja 2022

Szczegóły

Grand Musical Hotel - spektakl sylwestrowy

Musical

Pandemia, inflacja i zakupy przedświąteczne sprawiają, że warszawiacy marzą o ucieczce z kraju. Urlopie od Polski. Zaledwie 12 minut metrem od centrum powstaje hotel, w którym przeniesiemy Cię na Teneryfę, Majorkę czy Hawaje - bez konieczności opuszczania miasta! Położony wśród bloków Targówka GRAND MUSICAL HOTEL to hybryda uzdrowiska, kasyna i SPA, w którym odzyskasz radość życia. Wyposażony w sztuczną plażę, wodospad i dżunglę kurort obsługiwany jest przez speców od karnawału – przebranżowionych po pandemii aktorów.
Tylko tu wśród pokojówek spotkasz gwiazdy kina, a w restauracji obsłużą Cię laureaci konkursu Chopinowskiego, Orłów czy Fryderyków. Zapraszamy do wnętrza hotelowego show bezrobotnych artystów oraz gości, których z pomocą muzyki i tańca porwiemy w szaloną podróż do krainy luksusu.

Już 11 grudnia wielkie premierowe otwarcie turnusu zimowego w pierwszym na świecie hotelu muzycznym. Nie czekaj! Wsiądź w II linię metra, przybądź na Targówek i zarezerwuj miejsca dla rodziny. Przyjaciół. Żony. Kochanka. A może masz ich dosyć i chcesz spędzić egzotyczny urlop samotnie? Oderwij się od szumu miasta i zaufaj muzykoterapii. Przeżyj przygodę życia w GRAND MUSICAL HOTEL.

Szczegóły

Grand Musical Hotel

Muzyczny

Samolot tanich linii lotniczych Rampa Airlines z lecącymi na grecką wyspę Nudos Polakami wpada w turbulencje i ląduje awaryjnie na tajemniczej wyspie. Błąkający się we mgle turyści zostają wzięci za nielegalnych imigrantów. Uciekając przed wojskiem, dzikimi zwierzętami i przed sobą trafiają do zagadkowego, położonego wśród bloków Grand Musical Hotelu – retrofuturystycznego kurortu przyszłości, ostatniego na świecie azylu dla spragnionych wytchnienia od polityki, inflacji i rodziny, w którym można odbyć podróż na Teneryfę, Majorkę czy Hawaje – bez konieczności opuszczania miasta. Podczas tygodnia metamorfozy kuracjusze odkrywają, że są uczestnikami prokreacyjnego reality show sponsorowanego przez Instytut Demografii a hotel to przebranżowiony teatr muzyczny, położony nie w Grecji, ale w najbardziej tajemniczej dzielnicy Warszawy – na Targówku.

Szczegóły

O dwóch takich co ukradli księżyc

Dla dzieci

Zrealizowany z rozmachem inscenizacyjnym, rozśpiewany i roztańczony musical według powieści Kornela Makuszyńskiego. Spektakl daje znakomity pretekst do dyskusji o relacjach rodzinnych i o prawdziwych wartościach, jakie powinny być doceniane w życiu.
Nowy pomysł inscenizacyjny reżysera Cezarego Domagały zakładał uwspółcześnienie historii Jacka i Placka, co wymagało nowej aranżacji muzyki Tomasza Bajerskiego dokonanej przez młodego kompozytora i aranżera Andrzeja Bonarka, przygotowania bardzo efektownej nowatorskiej scenografii autorstwa Małgorzaty Szydłowskiej, futurystycznych projekcji video Dawida Kozłowskiego, oraz nowoczesnej choreografii Marty Domagały-Witkowskiej.
W wyniku współpracy tych twórców powstał wyjątkowy musical, a zawarte w nim 23 mądre a jednocześnie zabawne piosenki idealnie oddają przesłanie Makuszyńskiego.

Przypominają o tym, co jest w życiu ważne, co doceniamy dopiero w kontekście braku, ile musimy doświadczyć, aby zrozumieć pewne prawdy. Podkreślają, że miłość matczyna może pomagać zwyciężać wszelkie przeciwności losu.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 7-13 lat.

Szczegóły

Pinokio

Dla dzieci

Dzieci razem z Pinokiem przeżywają jego zaskakujące przygody wynikające często z samowoli i łatwowierności.

Idealny pretekst do dyskusji o wyjątkowej roli ojca, o posłuszeństwie i dobrym wychowaniu.

Wspaniała podróż w świat dziecięcej wyobraźni. Jej bohaterem jest mały, niegrzeczny chłopiec, który pewnej nocy ma niesamowity sen. Oto ożywają wszystkie jego zabawki, a on sam staje się drewnianym pajacem i jako Pinokio zaczyna się uczyć dobrych manier
i odpowiedzialności.

Pokój chłopca zamienia się w różne krainy, w których pajacyk spotyka znane nam z bajki postacie i przeżywa z nimi niezwykłe przygody. W tej wędrówce od początku towarzyszy mu Gadający Świerszcz, będący jednocześnie wirtuozem skrzypiec.

Spektakl rekomedowany dla dzieci w wieku 6-11 lat.

Szczegóły

Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?

Dla dzieci

Tytułowy nosorożec ma pecha. Jest od dawna przybity faktem, że nie potrafi… latać.

Tak bardzo chciałby być kimś innym, niż jest. Jego dobry znajomy wróbel pokazuje mu różne przedziwne sposoby na spełnienie niedorzecznego pragnienia.

Czy jednak słusznie podtrzymuje jego złudne nadzieje i dlaczego nosorożec ślepo wierzy w to, co niemożliwe? Czy dokonując określonych wyborów powinien kierować się rozsądkiem czy marzeniem? Czemu nie potrafi zaakceptować siebie takim jakim jest? Czy problemy nosorożca nie są przypadkiem nam znane?

Odpowiedź na te pytania, zarówno dzieci jak i dorośli znajdą w tym spektaklu.

Gra aktorów oraz dowcipne piosenki wprowadzają nastrój radosnej zabawy, do której niewątpliwie zostaną wciągnięci mali widzowie.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 4-6 lat.

Szczegóły

Awantura o Basię

Dla dzieci

Musical familijny na podstawie znanej powieści Kornela Makuszyńskiego.

Wzruszająca i zabawna historia Basi Bzowskiej, która po śmierci matki trafia do różnych opiekunów, podbijając ich serca. Pobudza do dyskusji na temat wytrwałości i wartości kochającej rodziny.

Nasz musical osadzony w realiach lat 20. i 30. XX wieku pełen jest niesamowitych zwrotów akcji, które rodzą liczne pytania.

Kto ma być prawnym opiekunem Basi i gdzie ma zamieszkać? Co się stanie kiedy podrośnie? Czy uda się odnaleźć zaginionego ojca Basi? Czy miłość dziecka jest w stanie pokonać przeciwności losu?

Odpowiedź na te wszystkie zagadkowe pytania widzowie odnajdą bez trudu oglądając „Awanturę o Basię”.

Ciekawe kostiumy, piękne piosenki wywołujące uśmiech i łzy oraz niezapomniane kreacje aktorskie to niewątpliwe atuty tego spektaklu.

Spektakl rekomendowany dla dzieci w wieku 7-14 lat.

Szczegóły

Cafe Sax

Musical

Osiecka tworzyła niezapomniane teksty, które trafiały do szerokiej publiczności jako piosenki wyśpiewywane przez gwiazdy polskiej sceny muzyczne: Marylę Rodowicz, Magdę Umer, Seweryna Krajewskiego, Annę Szałapak oraz zespoły Skaldowie czy Raz Dwa Trzy. Jej teksty nie stałyby się tak znanymi piosenkami bez znakomitej muzyki wybitnych kompozytorów, a wśród nich m.in: Katarzyny Gärtner, Seweryna Krajewskiego, Przemysława Gintrowskiego, Zygmunta Koniecznego czy Jerzego Satanowskiego.

W „Cafe Sax” znajdą się aż 22 piosenki z tekstami Agnieszki Osieckiej. Wiele z nich dzięki ogólnopolskim festiwalom i mass mediom stało się słynnymi i lubianymi przebojami. Usłyszymy więc takie hity jak „Małgośka”, „Niech żyje bal”, „Wielka woda”, „Okularnicy” „Czy te oczy mogą kłamać?”, które stworzyły historię polskiej muzyki rozrywkowej, jak i mniej znane piękne, nostalgiczne songi. Śpiewający je bohaterowie wywodzący się z reportaży Agnieszki Osieckiej tworzą unikalne zwierciadło życia, w którym przeglądać się będą nasi Widzowie. A wszystko to na Scenie Kameralnej Rampy już od stycznia 2017 roku - roku 20. rocznicy śmierci wielkiej poetki.

Dawna Kawiarnia Sax na ulicy Francuskiej to jedno z miejsc na Saskiej Kępie, które najbardziej kojarzy się z Agnieszką Osiecką. Poetka bywała tam bardzo często, miała swój ulubiony stolik. Przesiadywała tu godzinami, zbierając pomysły na nowe teksty, będąc jednocześnie otwarta na pogawędki z nieznajomymi. Inspirowała się tym miejscem i przewijającymi się tam ludźmi, zwłaszcza będącymi na tzw. życiowych zakrętach. Z zaciekawieniem obserwowała również ulicznych przechodniów w codziennym zabieganiu. Swoje spostrzeżenia „na gorąco” spisywała często w formie poetyckich tekstów na… papierowych serwetkach. Nic więc dziwnego, że najbardziej adekwatnym miejscem dla zaprezentowania piosenek Agnieszki jest jej ulubiona kawiarnia „wyczarowana” tym razem w Teatrze Rampa.

Szczegóły

Perły kabaretu Mariana Hemara

Kabaret

Jedyne w Warszawie przedstawienie z piosenkami najznakomitszego kabareciarza przedwojennej stolicy. Hemar był jej legendą i marką samą w sobie. W spektaklu usłyszymy teksty jego autorstwa tworzone dla słynnych kabaretów „Qui pro Quo",„Banda" i „Cyrulik Warszawski" oraz kilkanaście ponadczasowych piosenek z ok. 3000 przez niego napisanych.

Hemar wierzył głęboko, że „nie ma w poezji bliższych krewnych niż wzruszenie i humor". Janusz Szydłowski, oczarowany twórczością Hemara, reżyser i autor scenariusza, postanowił wraz z aktorami Teatru Rampa wskrzesić szlachetną formę kabaretową, emanującą elegancją, stylem, a jednocześnie rewiową barwnością.

Szczegóły

Rent

Musical

"RENT" - musical Jonatana Larsona z przesłaniem adekwatnym do dzisiejszych czasów: w świecie, gdzie rządzi pieniądz w ostatecznym rozrachunku z życia liczy się nie on lecz miłość. Mimo, że nie można jej kupić za żadne pieniądze, niektórym wydaje się, że można ją wynająć. "RENT" zdobył nagrodę Pulitzera i cztery statuetki Tony, oraz pięć nagród Drama Desk Award. Jako pierwszy wprowadził do musicalu ważne współczesne tematy społeczne.

"RENT" to musical dla młodych i dla „młodych duchem”, dających się porwać rockowej muzyce i świetnym wokalistom. Dla wszystkich, którzy nie boją się utożsamić z bohaterami śpiewając z nimi piosenki i dla tych którzy nie do końca ich rozumiejąc, jednak po cichu im kibicują. Dla młodych, którzy jeszcze nie odnaleźli swojej drogi i dla dojrzałych, którzy w gąszczu obowiązków tęsknią za radosnym i beztroskim życiem. "RENT" to musical o wolności, tolerancji ale przede wszystkim o potrzebie miłości, do której każdy człowiek ma prawo.
"RENT" opowiada o różnych pragnieniach miłości, która każdego z bohaterów prowadzi inną drogą. Łączy ich życie na marginesie wielkomiejskiej społeczności, która odrzuciła ich styl bycia artystycznej bohemy. Młodzi ludzie walczą o zachowanie własnej godności i mieszkania. Są z niego wyrzucani przez swojego dawnego kompana, który nagle się wzbogacając, zamienia się w tyrana. Wielu z bywalców loftu zmaga się z wirusem HIV, z bezdomnością, zimnem i głodem. Jednak najbardziej dotkliwy jest dla nich chłodna obojętność otoczenia oraz niezaspokojony głód miłości. Mimo swojej trudnej sytuacji odkrywają, że najważniejsza w życiu jest właśnie miłość niezależnie od orientacji, wsparcie przyjaciół i postępowanie w zgodzie z własnymi przekonaniami.

Szczegóły

Jeździec Burzy

Musical

Jeździec burzy to jedyny w Polsce, rockowy musical o Jimie Morrisonie, jego życiu i karierze. W nim wspaniałe, koncertowe wykonanie większości największych przebojów Artysty i zespołu The Doors.

Cieszy się od lat ogromnym powodzeniem, zagrany został już ponad 200 razy. Kultowe piosenki, znane większości fanów muzyki, w tym wydaniu śpiewane są po polsku, co dodatkowo daje niepowtarzalną okazję wsłuchania się nie tylko w muzyczne, ale i w liryczne przesłanie tego idola.
Jeździec burzy – to muzyczna opowieść o samotności artysty, którego machina przemysłu rozrywkowego sprowadziła do cielesnego symbolu „sex-idola”, gubiąc postać wrażliwego poety. I chociaż jego wizje i przeczucia wyprzedziły swój czas, to niekłamana pasja kontestatora rzeczywistości, dopiero po jego śmierci stała się legendą trwającą do dzisiaj. Najlepszym tego dowodem jest ekspansja płytowo-wydawnicza twórczości Morrisona i grupy The Doors notowana do dziś w Anglii, w Ameryce i w Polsce.

Szczegóły

Mistrz i Małgorzata

Komedia

Młody duchem i ciałem Michał Konarski – autor adaptacji i reżyserii proponuje dość osobistą interpretację arcydzieła Bułhakowa. Niczego jednak nam nie narzuca, a raczej dzieli się tym, co go w powieści, którą analizował przez wiele lat, urzekło i zahipnotyzowało.

Efekt to ciekawie skondensowana fabuła i bogactwo symbolicznych scen, pozostających do interpretacji Widza. Nowatorska inscenizacja "Mistrza i Małgorzaty" początkowo nie przypadła do gustu bardziej rygorystycznym krytykom a bardzo pozytywnie została odebrana przez młodych widzów, którzy dali temu wyraz w mediach społecznościowych.
Często pisali, że po obejrzeniu naszej interpretacji postanowili sięgnąć po dzieło osobiście, a ci którzy już znali „Mistrza i Małgorzatę”, przyznali, jak wiele groteskowych scen i symbolicznych znaczeń uszło ich uwadze i po spektaklu wracają do lektury. Wielu starszych widzów przyznało, iż zręcznie wplecione w spektakl piosenki Izaaka Dunajewskiego z radzieckich filmów propagandowych "Wołga, Wołga" i "Świat się śmieje" znakomicie uwydatniły liczne absurdy Rosji lat 30-tych.

Szczegóły

Art-Sztuka

Komedia

Serge kolekcjoner - amator kupuje dosyć dyskusyjne i w dodatku bardzo drogie dzieło sztuki. Jest dumny ze swojego wyboru, którego nie konsultuje ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi - Marcem i Yvanem.

Dlatego też dzieło, które miało uszcześliwić swojego właściciela, staje się przysłowiową "kością niezgody" między trzema kumplami. Przez ponad godzinę jesteśmy świadkami typowo męskiej dyskusji, która od niezaprzeczalnych faktów prowadzi nas do przezabawnych, niekoniecznie logicznych wniosków.
Okazuje się bowiem, że kobieca chęć kontrolowania mężczyzn jest niczym w porównaniu z męską "przyjacielską lustracją", w której odbijają się niespełnione ambicje, potrzeba uznania i przewodzenia w "stadzie". A trzech przywódców w trzyosobowym stadzie oznacza tylko jedno: będzie ostro ale przede wszystkim śmiesznie!

Szczegóły