Julia Łukowiak - zdjęcie

Julia Łukowiak

8,3 / 10

107 oddanych głosów

Studentka Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Midsummer. Play with songs

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena. Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy – Nocy Świętojańskiej.

Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w Noc Świętojańską.

Spektakl warsztatowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

Farsa na trzy sypialnie

Komedia

Cztery małżeństwa, trzy sypialnie, jedna noc i następujący po niej poranek.

Najstarsza para - Delia i Ernest szykują się do wyjścia na uroczystą kolację, aby uczcić rocznicę swojego ślubu. Najmłodsza z kolei - Malcolm i Kate organizują u siebie małą imprezę, na którą zapraszają Jane i Nicka, a także Zuzannę i Trevora (jedynyni, których sypialni nie widać). W ostatniej chwili Nick doznaje kontuzji i nie może iść. Między Zuzanną a Trevorem dochodzi do kłótni. Intryga zaczyna się zawiązywać po tym jak Zuzanna przyłapuje Trevora całującego się ze swoją byłą dziewczyną, którą była niegdyś Jane...

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.
Skąd pomysł, by w nobliwej szkole sięgnąć po farsę jako materiał do pracy dyplomowej? To świetna okazja do zaprezentowania umiejętności, które młodzi aktorzy zdobyli w trakcie czterech lat nauki. To daje im szansę stworzenia ról charakterystycznych, będących sprawdzianem ich możliwości rzemieślniczych, poczucia humoru i sprawności fizycznej. Przy całej swojej lekkości, komedia to gatunek bardzo wymagający.
Spektakl ten jest też lekcją, że farsę można zagrać z wdziękiem, nie schodząc poniżej poziomu dobrego smaku. Myślę, że w ich życiu zawodowym na pewno pojawi się ten typ repertuaru i będą musieli temu sprostać.

Szczegóły

Projekt Zero: WALIZKA

Komedia

Projekt Zero jest najnowszym przedsięwzięciem Wydziału Aktorskiego aktywizującym i wspierającym samodzielną studencką działalność naukowo-artystyczną.

Jest to specjalny, wewnętrzny program grantowy w ramach którego studenci ubiegają się o dofinansowanie, formułują kierunek swoich poszukiwań twórczych i pod opieką wybranego przez siebie tutora realizują swój projekt artystyczny.

W ramach Projektu Zero promowane są inicjatywy interdyscyplinarne, integrujące działalność studentów różnych wydziałów naszej uczelni.

Dzisiejszy świat oczekuje od młodych artystów autonomii, odwagi i zaradności – temu właśnie wychodzi naprzeciw Projekt Zero.

Szczegóły

Midsummer. Play with songs

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena. Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy – Nocy Świętojańskiej.

Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w Noc Świętojańską.

Spektakl warsztatowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

Szaleństwo nocy letniej

Tragikomedia

Ona, 35-letnia prawniczka nienawidząca internetowych randek i on, 35-letni drobny kryminalista nienawidzący prawników. Helena i Bob. Bob i Helena.

Każde z nich skrywa sekrety, które wychodzą na jaw pod wpływem magii letniej nocy, najkrótszej nocy w roku. Romantyczna bajka dla dorosłych nasycona przewrotnym humorem. Historia dwojga ludzi, którzy wbrew rozsądkowi i przeciwnościom postanawiają zaryzykować i dać sobie jeszcze jedną szansę w życiu. Pikanterii dodaje fakt, że premiera odbywa się właśnie w najkrótszą noc w roku..

Spektakl warsztatowy studentów III roku Wydziału Aktorskiego.

Szczegóły

Opowieści o zwyczajnym szaleństwie

Tragikomedia

„Nie wierzę w silne charaktery zmieniające świat” – mówi Petr Zelenka, i pewnie dlatego jego bohaterowie są tak ujmująco nieporadni, uwikłani w absurdalne sytuacje, dziwactwa, natręctwa i fobie. Autor przygląda się im bez patosu, pozostając wiernym tradycji mądrego czeskiego humoru spod znaku Hrabala i Havla. „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” pełne są zabawnych epizodów i niebanalnych postaci, które, z pozoru groteskowe, w rzeczywistości są samotnymi, desperacko pragnącymi miłości ludźmi. Zaangażowani w dziwne związki emocjonalne, nieustannie zmagają się z brakiem zrozumienia, za wszelką cenę próbują przetrwać w rzeczywistości niezrealizowanych pragnień i kalekich relacji. Nie potrafią ocenić czy szaleństwo tkwi w nich czy w otaczającym ich świecie. A może jedyne rozwiązanie, które pozwoliłoby wyrwać się z beznadziei codzienności, to zwyczajnie „wysłać siebie, gdzieś daleko zapakowanego w paczce, jako przesyłkę pocztową”?
Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego

Szczegóły

Pogorzelisko

Tragedia

Przedstawienie warsztatowe III roku Wydziału Aktorskiego Akademii Teatralnej im. Al. Zelwerowicza w Warszawie i Wydziału Scenografii ASP.

Wajdi Mouawad – urodzony w 1968 r. w Bejrucie, w wieku 11 lat wyjechał wraz z matką i rodzeństwem z Libanu do Francji; studia odbył w Kanadzie w Narodowej Szkole Teatralnej w Montrealu; reżyserowane przez niego spektakle na bazie własnych tekstów (Littoral, Niebiosa) prezentowane były na Festiwalu w Awinionie (1998, 2009), zaś sztuka Pogorzelisko doczekała się realizacji filmowej, która zdobyła Grand Prix na Warszawskim Festiwalu Filmowym (2010).

„Wajdi Mouawad pisze swoje teksty tak, jakby był nie wnukiem nawet lecz dzieckiem Greków. Może libańskie pochodzenie i doświadczenie losu wojennego i zdestabilizowanego, doświadczenie uchodźstwa zdeterminowało jego postrzeganie świata? Są sprawy, o których nie mamy pojęcia i do tego potrzebni są nam pisarze, ale nie literaci. Mouawad jest pisarzem. Ma rzadki dar poetyckiego widzenia świata.”
Piotr Gruszczyński

Szczegóły