Spektakle z udziałem tego aktora:

Maria Magdalena. Wykład o grzechu

Dramat

Zapraszamy na wykład św. Marii Magdaleny pt. „Wolność i grzech”. Podczas wykładu Marii Magdalenie będzie towarzyszyło siedem demonów, od których uwolnił ją Jezus Chrystus.

Święta Maria Magdalena – apostołka apostołów. Patronka ludzi o skłonnościach kontemplacyjnych, patronka nawróconych, farmaceutów, rękawiczników, fryzjerów, pokutujących grzeszników, wytwórców i sprzedawców perfum, pociągu seksualnego oraz kobiet.

W swoim wykładzie podejmie próbę analizy istoty grzechu i przemocy. Przyjrzy się bliżej podmiotowości kobiet oraz ukazywaniu kobiecego ciała w historiach biblijnych. Jaki obraz się z tego wyłoni? Czy można stwierdzić, kto w tych historiach jest wolny od grzechu? Jak opowiadać słowami, gdy jedyne, na co nas stać, to krzyk pełen rozpaczy?

Zaproszeni goście: Ewa, Żona Lota, Zuzanna, Anonimowa Kobieta, Judyta, Żona Lewity z Efraima oraz Dalila.

Szczegóły

Sztuczne jezioro

Dramat

Brak poczucia bezpieczeństwa, brak poczucia przynależności, brak prawa wyboru, brak poszanowania wolności, brak perspektyw. Czy w dzisiejszych czasach można wymyślić się na nowo i zamknąć się w swojej własnej strefie komfortu? Czy potrzebujemy innych, żeby czuć się częścią czegoś lepszego? Czy wprowadzenie się w stan emocjonalnej pustki jest rozwiązaniem problemów? A co jeśli, za zamkniętymi drzwiami jest tylko nowy, gorszy świat?

Tekst spektaklu powstał podczas improwizacji, podczas których twórcy stawiali sobie pytania dotyczące nurtujących ich współcześnie problemów.

Umieszczając swoich bohaterów w jednym pokoju, z którego nikt nie ma odwagi wyjść, reżyser pokazuje frustracje dzisiejszych trzydziestolatków. Zagubionych, zmęczonych, niepotrafiących odnaleźć się we współczesnym świecie. A jednocześnie pełnych pomysłów, pełnych swoich pasji, których nie są w stanie rozwinąć i które tłumią w sobie. Spektakl konfrontuje różne postawy bohaterów, dotyka tematów różnych światopoglądów, odmiennych zdań na temat tego, czym żyje dzisiejsza scena polityczna.

Czy dzisiejsze pokolenie młodych ludzi jest podzielone i nie jest w stanie żyć w jednym społeczeństwie? Czy problem leży w braku komunikacji, a może w roszczeniowym nastawieniu do życia? Czy rozwiązaniem jest agresja, a może pozostanie biernym obserwatorem? W spektaklu każdy z widzów będzie mógł utożsamić się z różnymi postawami, usłyszy zdania, które mogliby wypowiedzieć jego przyjaciele i znajomi, rozpozna sytuacje, w których być może już się znalazł.

Bezpośredni, brutalny, a jednocześnie pełen poczucia humoru spektakl konfrontuje widzów z tym, z czym zmagają się każdego dnia. Dobra zabawa miesza się tutaj z ponadczasowymi refleksjami, a wielkie problemy czasem ustępują miejsca drobnym rozwiązaniom. Tytułowe sztuczne jezioro będzie lustrem, w którym być może każdy z widzów spróbuje się przejrzeć.

Spektakl jest efektem pracy podczas seminarium na Wydziale Reżyserii pod opieką Mai Kleczewskiej.

Szczegóły

Life is cruel, people are bad czyli życie jest ciężkie

Dramat

To szara rzeczywistość przedarła się do bajkowego życia Maćka czy też zupełnie zwyczajny Maciek postanowił wskoczyć do króliczej nory? Tego raczej nie zgadniemy. Zresztą sam Maciek niewiele z tego rozumie. Jedno jest pewne. Kiedy nieco nieogarnięty chłopiec spotyka na swojej drodze Kapitana Fortybassa i jego Gubiny, nagle wszystko nabiera zupełnie innego tempa i zyskuje nowe znaczenia. Co z tego wyniknie? Tego też nie zgadniemy. Jedno jest pewne. Jeszcze nigdy nie widzieliście takiej akcji! Młodzi twórcy z grupy teatralnej Kąsaj Fabułkę stworzyli groteskową opowieść o dorastającym młodzieńcu nieradzącym sobie z otaczającą go rzeczywistością. Nagłe zwroty akcji, plejada przedziwnych postaci i absurdalne dialogi potwierdzają, że życie jest naprawdę ciężkie, a ludzie wokół są bardzo źli.

- No już nie rozumiem! Nie rozumiem o co chodzi!

- Ale czego? Życia? Śmierci? – zapytał Kapitan Fortybass – wiem, wiem, wiem, wojen! Pewnie wojen! Albo miłości! Miłość – wojna, słyszał kto o większych komplikacjach! Nikt nic nie wie, więc Buło, czego nie rozumiesz?

- Nie no, bez przesady, nie że jakaś tragedia… Żyję, nie? – odpowiedział Maciek – Ale no po prostu… Nie rozumiem! No nie rozumiem!

- Atawistyczne Wasze potrzeby zaspokoić pragnę – powiedział Kapitan Fortybass. – A nie, za zły konic kijaszka chwyciłem. Nagość, śmiech, łzy i śmierć, kłamstwo no i prawdy ćwierć. A teraz wyruszaj zanim wierzby wyjdą!

Spektakl powstaje w ramach finału trzeciej edycji konkursu „Polowanie na motyle” dla niezależnych grup teatralnych.

Szczegóły

Jednak Płatonow

Tragedia

Czy naprawdę – mimo doświadczenia poprzedników zapisanego w naukowych dysertacjach, podręcznikach i literaturze – nie jesteśmy w stanie przerwać zamkniętego kręgu rozczarowań? Czy rzeczywiście w każdą matrycę procesu samorozwoju wdrukowane są kompromisy i rany zadawane sobie i innym? Czy Płatonow to nieuleczalna choroba? Jednak Płatonow?

Szczegóły

Jednak Płatonow

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie.
Chcieliśmy, aby nasz spektakl, obok zasadniczej funkcji spektaklu dyplomowego - prezentacji młodych adeptów sztuki aktorskiej, miał też charakter jakiejś wypowiedzi pokoleniowej na temat coraz bardziej otaczającej nas rzeczywistości.

Poruszeni tematem uchodźców zaczęliśmy od Parawanów Geneta, ale rzeczywistość (i to nie tylko w tym obszarze) tak przyśpieszyła, że dziś już chyba nie sposób za nią nadążyć. Okazuje się paradoksalnie, że to co najbardziej trwałe i niezmienne, to problemy dotyczące spraw leżących najbliżej nas. Spraw, na które, jak się wydaje, powinniśmy mieć wpływ największy: konsekwencja w realizacji naszych młodzieńczych marzeń i planów, w doskonaleniu się w trudnej sztuce bycia człowiekiem, wreszcie osiągnięcie maksimum rozwoju własnego ja, maksimum szczęścia, bez pogwałcenia prawa do rozwoju i szczęścia innych. Można powiedzieć - temat stary jak świat i jak świat nieobejmowalny. Czy naprawdę mimo doświadczenia poprzedników zapisanego w naukowych dysertacjach, w rozmaitych podręcznikach i poradnikach, w wielkiej literaturze wreszcie, nie jesteśmy w stanie przerwać tego zamkniętego kręgu rozczarowań? Czy rzeczywiście w każdą matrycę procesu samorozwoju wdrukowana jest konieczności kompromisów i ran zadawanych sobie i innym? Czy Płatonow to naprawdę nieuleczalna choroba? Jednak Płatonow?

Szczegóły

Life is cruel, people are bad czyli życie jest ciężkie

Dramat

Za namową bezkompromisowego i odbiegającego od „normy” Kapitana Fortybassa, Maciek – główny bohater – wyrusza w podróż. Wyrusza ponieważ, jak sam mówi, nie rozumie wielu rzeczy. Nie że jakaś tragedia, ale no…, nie rozumie, po prostu nie rozumie. Wyrusza więc, by odnaleźć siebie, zrozumieć i takie tam.

Wszystko poszło by oczywiście świetnie, gdyby ten świat nie był tak okrutny, ludzie tacy źli, a życie takie ciężkie. Maciek napotyka na swej drodze przeróżne postaci, niektóre przypominają bliskie mu osoby, inne są jak wyjęte z bajki. Gdy na ścieżkę, którą kroczy Maciek, wkracza także Człowiek Skrzywdzony pojawia się tylko jedno pytanie: czy bez Kapitana Fortybassa uda się dojść do ostatniego levelu, doczytać do ostatniego rozdziału? Co jeżeli w ostatecznej minucie Maciek pozostanie sam i Kpt. Fortybass nie nadleci…

Spektakl opowiada o podróży Maćka po świecie, który jest okrutny (po ang. cruel – okrutny), a ludzie są źli (po ang. bad – zły; także piosenka znajdująca się na siódmym solowym albumie studyjnym Michaela Jacksona pt. „Bad”, wydanego w 1987 r.; album osiągnął status ośmiokrotnej platyny w Stanach Zjednoczonych, na świecie został sprzedany w 45 milionach egzemplarzy).

Spektakl tylko dla młodzieży, ale tej powyżej 18 roku życia.

Szczegóły