Joanna Horodko - zdjęcie

Joanna Horodko

9,0 / 10

13 oddanych głosów

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 6 lat, ucząc się gry na fortepianie. Ukończyła Liceum Muzyczne w Poznaniu jako pianistka. Debiutowała partią Nannetty w premierowym przedstawieniu Falstaffa G. Verdiego u boku Renato Brusona, za co została nominowana do nagrody imienia Andrzeja Hiolskiego w kategorii: „Najlepszy debiut operowy sezonu 2001/2002”. W latach 2001-2007 była solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, a w latach 2007-2008 solistką Opery Nova w Bydgoszczy. Współpracuje również z filharmoniami (m.in. w Gdańsku, Toruniu, Płocku, Wałbrzychu, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Królewską Orkiestrą Symfoniczną) oraz z teatrami w Polsce, m.in. Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Wrocławską i Teatrem Muzycznym w Łodzi i w Lublinie. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu można zobaczyć ją w takich rolach jak: Rosalinda (Zemsta Nietoperza), Aldonza (Człowiek z La Manchy) czy Hanna Glawari (Wesoła Wdówka).
Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Evita

Musical

Evita jest opartą na faktach muzyczną biografią Evy Perón-Duarte – drugiej żony prezydenta Argentyny, Juana Peróna. Jest to najbardziej znane i najczęściej wystawiane dzieło Andrew Lloyda Webbera. Premiera odbyła się w Prince Edward Theatre na londyńskim West Endzie w dniu 21 czerwca 1978 roku. Rok później to niezwykłe dzieło pokazano na Broadwayu, gdzie zagrano je 1584 razy! Ogromnym sukcesem okazała się również wersja filmowa w reżyserii Alana Parkera, nominowana do pięciu Oscarów, gdzie w głównej roli wystąpiła Madonna, a partnerował jej Antonio Banderas.

26 września, po raz pierwszy w Poznaniu, pokażemy musical najsłynniejszego kompozytora musicalowego na świecie – Andrew Lloyda Webbera. Będzie to najnowsza muzyczna wersja spektaklu Evita z 2010 roku. Zawiera ona piosenkę „You must Love me” skomponowaną dla Madonny na potrzeby filmu z 1996 roku.

Andrew Lloyd Webber jest twórcą najbardziej kasowych musicali na świecie, takich jak „Koty”, „Jesus Christ Superstar” czy „Upiór w operze”. Spektakl przygotują realizatorzy, pracujący wcześniej przy musicalu „Jekyll&Hyde”. Reżyserii podjął się Sebastian Gonciarz, autorem scenografii jest Mariusz Napierała, choreografii Paulina Andrzejewska, a kostiumów Agata Uchman. Kierownikiem muzycznym spektaklu został Piotr Deptuch. Musical zostanie przedstawiony w polskim tłumaczeniu Andrzeja Ozgi. Licencji na wystawienie musicalu udzieliła Teatrowi firma The Really Usefull Group. Obsada wyłoniona została w drodze castingu, na który zgłosiło się ponad 100 osób z całej Polski.

Szczegóły

Zemsta Nietoperza

Operetka

Johan Strauss napisał muzykę do libretta Karla Haffnera i Richarda Genée w rekordowym tempie sześciu tygodni. Libretto Zemsty okraszone jest pikantnymi sytuacjami i dialogami, co było przyczynkiem do tak zawrotnego tempa pracy kompozytora.

Otóż, niejaki Gabriel von Eisenstein wracając pewnej upojnej nocy w kostiumie motylka, zostawił w parku, pod drzewem, pijanego przyjaciela Falkego, w stroju nietoperza. Ten obudziwszy się, musiał w przebraniu przeparadować przez całe miasto, obmyślając plan zemsty na Gabrielu... Muzyka Straussa przepojona jest rytmem tanecznym. Instrumentacja jasna, dowcipna, pomysłowa. Zemsta nietoperza trafia w gusta nawet najwybredniejszych odbiorców.

Szczegóły

Orfeusz w piekle

Operetka

Nazwisko Jacques’a Offenbacha kojarzy nam się nieodłącznie z najsłynniejszym bodaj w dziejach kankanem z operetki Orfeusz w piekle.

Jako że inwencja melodyczna kompozytora szła w parze z błyskotliwym dowcipem, utwór ten jest nie tylko pysznym żartem osnutym wokół historii mitycznego Orfeusza, ratującego ukochaną z piekieł, ale przede wszystkim pikantną satyrą obyczajową. Jak na jej kanwie rozbawić współczesnego widza – wie najlepiej reżyser Artur Hofman, któremu powierzono najnowszą realizację operetki Offenbacha. Troska o warstwę muzyczną spektaklu spoczywa w rękach maestro Marka Mosia – pracującego po raz pierwszy w Poznaniu. Najnowsza realizacja Teatru Muzycznego nie wymaga chyba lepszej rekomendacji.

Szczegóły

Człowiek z La Manchy

Musical

Cervantes: pisarz, żołnierz i poborca podatkowy czeka w sewilskim lochu na wyrok Świętej Inkwizycji. Naraził się Trybunałowi ściągając podwójną daninę z pewnego hiszpańskiego klasztoru. Początek tej historii jest oparty na faktach. Reszta jest dziełem wyobraźni autora libretta Dale′a Wassermana. Osadzony w zbiorowej celi pisarz, pada ofiarą samosądu urządzonego przez współwięźniów, którzy zamierzają zniszczyć dzieło jego życia: rękopis powieści o Don Kichote. Cervantes broni się, rozpoczyna barwną opowieść o przygodach błędnego rycerza wcielając się w jego postać, a przypadkowych oprawców obsadza w pozostałych rolach: pięknej Dulcynei, dobrego oberżysty, potężnego czarownika…

W inscenizacji Pawła Szkotaka akcja przenosi się do dziewiętnastowiecznego szpitala psychiatrycznego, w którym miejsce gorliwych urzędników Świętego Oficjum zajmują równie bezwzględni medycy, frenolodzy - specjaliści od macania czaszek. Człowiekowi z La Manchy zamiast wyroku śmierci grozi równie niebezpieczna terapia uczonych szarlatanów.

Słynny brodwayowski musical Mitcha Leigha to jedna z najbardziej wzruszających opowieści o potędze wyobraźni i o prawie każdego, nawet najmarniejszego z ludzi do wolności i marzeń. Jej niepowtarzalny urok współtworzy muzyka w rytmach andaluzyjskiego flamenco i melodyjne pieśni Joe Dariona.

Szczegóły

Nie ma jak lata 20., lata 30.

Musical

To wyjątkowy spektakl opowiadający o przedwojennej Polsce, składający się z wiecznie żywych przebojów w nowych aranżacjach.

Przedstawienie wyreżyserowane przez Artura Hofmana, przeniesie widzów w świat gwiazd kina przedwojennego, aby każdy mógł przeżyć jeszcze raz atmosferę i klimat jaki towarzyszył kultowym scenom odgrywanym przez Eugeniusza Bodo, Lodę Halamę czy Hankę Ordonównę. Wszystko to okraszone tekstami kabaretowymi artystów przedwojennych. Scenariusz spektaklu opracuje Ryszard Marek Groński, autor scenariusza do filmu Lata 20., lata 30.

Szczegóły

Jekyll & Hyde

Musical

Czołowy broadwayowski musical na deskach Teatru Muzycznego w Poznaniu!
Adaptacja noweli Roberta Louisa Stevensona, która w mig stała się jednym z najważniejszych przedstawień muzycznych XX wieku. Musical Jekyll & Hyde to niesłychana historia o walce dobra ze złem, która, jak głosi legenda, została napisana przez Stevensona w ciągu trzech dni, a następnie spalona po to, by ją ponownie odtworzyć.

To opowieść o dr Jekyll’u, który po wypiciu tajemniczego eliksiru zmienia swoje oblicze i w nocy przemienia się w Pana Hyde’a, o walce dobra ze złem, o ciemnej stronie natury ludzkiej i przejmującej miłości, która jest silniejsza niż opinia społeczna… Historia doczekała się wielu realizacji teatralnych i filmowych, m.in. z udziałem Davida Hasselhoff'a, ale największym hitem stała się jej musicalowa adaptacja z muzyką Franka Wildhorna. Musical zagrano na Broadwayu bez przerwy ponad 1 500 razy!

Szczegóły