Jerzy Słonka - zdjęcie

Jerzy Słonka

8,5 / 10

38 oddanych głosów

Data urodzenia:
22-09-1949 (72 lat)

Polski aktor telewizyjny, teatralny i filmowy.

Zadebiutował w 1980 r. maleńką rolą w filmie Miś. Znany przeważnie z małych ról w takich produkcjach, jak Ekstradycja i Quo vadis. W serialu Rodzina zastępcza zagrał wyrazistą rolę Lesia, męża Jadzi.

Często występuje w:
Spektakle z udziałem tego aktora:

Kot w butach

Dla dzieci

Najmłodszy z trzech braci młynarza otrzymuje w spadku po ojcu jedynie... kota.

Chłopiec i sympatyczny zwierzak szybko się zaprzyjaźniają, a próbą ich braterstwa jest wspólna podróż pełna przygód, porywającej muzyki i tańca. W drodze spotykają wiele barwnych postaci, które uczą młodego młynarczyka pracowitości i wiary we własne siły. Gdy okazuje się, że największym marzeniem chłopca jest poznanie prawdziwej królewny, Kot postanawia nieco pomóc losowi. Czy każde marzenie da się spełnić? Niełatwy to plan, ale nie ma rzeczy niemożliwych dla Kota w Butach!

Na przedstawienie zapraszamy dzieci od lat 5.

Szczegóły

Frankenstein

Dramat psychologiczny

Jedna z najbardziej widowiskowych produkcji ostatnich lat. Uwagę widza przykuwać mają efekty specjalne, pokazy pirotechniczne, popisy kaskaderskie i projekcje video. Charakteryzacja Tomasza Matraszka wprowadza nastrój niepokoju, który potęguje scenografia Jagny Janickiej i epicka muzyka Michała Lorenca.

Sztuka Nicka Deara osnuta na powieści Mary Shelley to historia o wykluczeniu, samotności i potrzebie akceptacji. To także mit o człowieku, przypisującym sobie boską moc. „Frankenstein” po raz pierwszy wystawiony został w londyńskim National Theatre, w 2011 roku. Spektakl wyreżyserował wówczas Danny Boyle – zdobywca Oskara, twórca takich filmów jak „Slumdog. Milioner z ulicy” czy „Trainspotting”. W Teatrze Syrena to wymagające rozmachu jak i refleksji widowisko również reżyseruje twórca o wrażliwości filmowca – Bogusław Linda.

- Rozpoczynając pracę nad „Frankensteinem” wiedziałem, że bardzo istotna będzie strona wizualna tego spektaklu. Zdecydowałem się więc sięgnąć po środki wyrazu, które trafiają do współczesnego widza – mówi reżyser spektaklu, Bogusław Linda.
Dzięki nim społeczne stereotypy stają się bardziej czytelne, przekonujące i wymowne dla publiczności.

Szczegóły