Jan Jurkowski - zdjęcie

Jan Jurkowski

9,0 / 10

312 oddanych głosów

Absolwent krakowskiej PWST. W czasie studiów grał w „Woyzecku” A. Domagalika oraz w spektaklach PWST: „Ja-jestem-nim”, „Witkacy – jedyne wyjście”, „Helter Skelter”. Występował także w „Weselu” A. Seweryna w Teatrze Polskiego Radia. W 2014 roku nagrodzony na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych za rolę w „Versusie” S. Kaczmarka. Założyciel Grupy Filmowej Darwin.

W Teatrze Łaźnia Nowa występował w spektaklu Joanny Szczepkowskiej „Pelcia, czyli jak żyć, żeby nie odnieść sukcesu” (premiera: 7.03.2015) oraz w spektkalu "Skowyt" w reż. M. Podstawnego (premiera: 11.06.2015).

Spektakle z udziałem tego aktora:

Mistrz i Małgorzata

Dramat

Moskwa lat trzydziestych. Miasto, w którym dekretem zlikwidowano Boga, dostaje się we władanie czarnej magii. Historia miłości pisarza do Małgorzaty przeplata się z opowieścią o wizycie Szatana, który pojawia się pod postacią zagranicznego konsultanta w drogim garniturze. Towarzyszy mu wielki kot jeżdżący tramwajem i chudy osobnik o szyderczej fizjonomii.

Twórcy spektaklu pytają o znaczenie duchowości, prawdy i wolności w naszym życiu. Po świecie Bułhakowa oprowadza nas kilku narratorów, a przedstawienie wzbogacają elementy teatru formy i teatru lalkowego.

Szczegóły

Sokrates

Dramat

Nowa sztuka Joanna Szczepkowskiej. Prapremiera. Współczesny Sokrates pojawia się nagle w pracowni rzeźbiarki, która właśnie pracuje nad jego rzeźbą. Tak jak jego pierwowzór, dzisiejszy młody Sokrates rozmawia tylko za pomocą pytań ,wpędzając rozmówczynię w pułapki. Rozmawia o sprawach najprostszych jak jedzenie i skomplikowanych jak demokracja. Jego natrętna obecność i jego pytania są zabawne. ale on sam jest udręczony swoją osobowością. Walczy ze światem , zadaje wciąż niewygodne pytania. Prawdziwy Sokrates został skazany na wypicie trucizny i zrobił to, choć mógł skorzystać z ucieczki zorganizowanej przez uczniów. Współczesny Sokrates też zderza się z prawem. Czy skorzysta z pomocy rzeźbiarki?
Jak zwykle u Joanny Szczepkowskiej dużo humoru przeplata się z głęboką refleksją i wzruszeniem.

Szczegóły

Pelcia, czyli jak żyć, żeby nie odnieść sukcesu

Komedia

Kiedy artysta podejmuje decyzję o wycofaniu ze świata, zaczyna się dochodzenie: czy to kwestia nieprzystosowania? Utraty talentu? Wyniosłości? I przede wszystkim: czy ma do tego prawo? Przywykliśmy do nieprzerwanej obecności gwiazd w przestrzeni medialnej, do ciągłych wiadomości na temat ich życia prywatnego i do konieczności bycia dostępnym dla widzów oraz dziennikarzy. Ale czy naprawdę jest to obowiązek artysty?

W autorskim spektaklu Joanny Szczepkowskiej, 60-letnia kobieta przypadkowo spotyka młodego lidera ekstrawaganckiego zespołu muzycznego. Dla chłopaka wejście w świat bohaterki jest jak przekroczenie magicznego progu, za którym znajduje się nierealne doświadczenie i zaczyna wchodzenie w szaleństwo. Dwa zupełnie odmienne spojrzenia, dwie różne epoki i przede wszystkim – dwa pokolenia, koncertowo prowadzące ze sobą osobliwą grę, w której ścierają się dwie odmienne osobowości: samotna z wyboru i nieodnajdująca się we współczesnym świecie Marta oraz goniący za sukcesem, rozgłosem i ciągłym „dzianiem się” Piotr. Co wyniknie z tego spotkania? Jaką tajemnicę kryje Marta? I kim jest tytułowa Pelcia?

Szczegóły

Pelcia, czyli jak żyć, żeby nie odnieść sukcesu

Dramat

Spektakl grany w ramach FESTIWAL POLSKA W IMCE. NIECODZIENNY FESTIWAL TEATRALNY.

Kiedy artysta podejmuje decyzję o wycofaniu ze świata, zaczyna się dochodzenie: czy to kwestia nieprzystosowania? Utraty talentu? Wyniosłości? I przede wszystkim: czy ma do tego prawo? Przywykliśmy do nieprzerwanej obecności gwiazd w przestrzeni medialnej, do ciągłych wiadomości na temat ich życia prywatnego i do konieczności bycia dostępnym dla widzów oraz dziennikarzy. Ale czy naprawdę jest to obowiązek artysty?

W autorskim spektaklu Joanny Szczepkowskiej, 60-letnia kobieta przypadkowo spotyka młodego lidera ekstrawaganckiego zespołu muzycznego. Dla chłopaka wejście w świat bohaterki jest jak przekroczenie magicznego progu, za którym znajduje się nierealne doświadczenie i zaczyna wchodzenie w szaleństwo. Dwa zupełnie odmienne spojrzenia, dwie różne epoki i przede wszystkim – dwa pokolenia, koncertowo prowadzące ze sobą osobliwą grę, w której ścierają się dwie odmienne osobowości: samotna z wyboru i nieodnajdująca się we współczesnym świecie Marta oraz goniący za sukcesem, rozgłosem i ciągłym „dzianiem się” Piotr. Co wyniknie z tego spotkania? Jaką tajemnicę kryje Marta? I kim jest tytułowa Pelcia?

Joanna Szczepkowska to postać szeroko znana zarówno z dokonań artystycznych, jak również ze swojej działalności publicznej. Utalentowana aktorka, lubiana pisarka, kontrowersyjna felietonistka – Joannę Szczepkowską trudno jednoznacznie zaszufladkować. W Łaźni Nowej można się było o tym przekonać na zeszłorocznym Festiwalu Uczuć Urażonych, podczas którego wystąpiła w monodramie "Goła baba". Nową sztuką, prezentowaną na naszej scenie, Joanna Szczepkowska powraca do nowohuckiego teatru i do autorskiej działalności scenicznej: pisze, gra i reżyseruje, włączając się do dyskusji o dzisiejszej kondycji artysty.

Szczegóły

Sokrates

Dramat

Nowa  sztuka Joanny Szczepkowskiej. Prapremiera. Współczesny Sokrates pojawia się  nagle w pracowni rzeźbiarki, która właśnie pracuje nad jego rzeźbą. Tak jak jego pierwowzór, dzisiejszy młody Sokrates rozmawia tylko za pomocą pytań, wpędzając rozmówczynię  w  pułapki. Rozmawia o sprawach najprostszych jak jedzenie i skomplikowanych jak demokracja. Jego natrętna obecność i jego pytania są zabawne, ale on sam jest udręczony swoją osobowością. Walczy ze światem, zadaje wciąż niewygodne pytania. Prawdziwy Sokrates został skazany na wypicie trucizny i zrobił to, choć mógł  skorzystać z ucieczki zorganizowanej przez uczniów.  Współczesny Sokrates  też zderza się z prawem. Czy skorzysta z pomocy rzeźbiarki? Jak zwykle u Joanny Szczepkowskiej dużo humoru przeplata się z głęboką refleksją i wzruszeniem.

Szczegóły

Pelcia, czyli jak żyć, żeby nie odnieść sukcesu

Komedia

Kiedy artysta podejmuje decyzję o wycofaniu ze świata, zaczyna się dochodzenie: czy to kwestia nieprzystosowania? Utraty talentu? Wyniosłości? I przede wszystkim: czy ma do tego prawo? Przywykliśmy do nieprzerwanej obecności gwiazd w przestrzeni medialnej, do ciągłych wiadomości na temat ich życia prywatnego i do konieczności bycia dostępnym dla widzów oraz dziennikarzy. Ale czy naprawdę jest to obowiązek artysty?

W autorskim spektaklu Joanny Szczepkowskiej, dojrzała kobieta przypadkowo spotyka młodego lidera ekstrawaganckiego zespołu muzycznego. Dla chłopaka wejście w świat bohaterki jest jak przekroczenie magicznego progu, za którym znajduje się nierealne doświadczenie i zaczyna wchodzenie w szaleństwo. Dwa zupełnie odmienne spojrzenia, dwie różne epoki i przede wszystkim – dwa pokolenia, koncertowo prowadzące ze sobą osobliwą grę, w której ścierają się dwie odmienne osobowości: samotna z wyboru i nieodnajdująca się we współczesnym świecie Marta oraz goniący za sukcesem, rozgłosem i ciągłym „dzianiem się” Piotr. Co wyniknie z tego spotkania? Jaką tajemnicę kryje Marta? I kim jest tytułowa Pelcia?

Szczegóły