Jakub Wierzejski - zdjęcie

Jakub Wierzejski

9,1 / 10

176 oddanych głosów

Spektakle z udziałem tego aktora:

Ty mi nigdy nie mówisz miłych słów

Tragikomedia

"Ty mi nigdy nie mówisz miłych słów" jest to spektakl oparty na podstawie "Gąski" Nikolaya Kolady.
Słodko-gorzka opowieść o związkach i, szerzej - o relacjach międzyludzkich. Co zrobić, kiedy w relację wkrada się rutyna? Kiedy motyle w brzuchu przestają latać? Dlaczego nie potrafimy mówić wprost o najważniejszych sprawach?

Poznacie 5 różnych ludzi - zachęcamy do przejrzenia się w ich historii.

Szczegóły

Antypiaskownica

Komedia

"Antypiaskownica" to nowy spektakl Teatru Bakałarz, powstały na podstawie "Piaskownicy" Michała Walczaka. Historia relacji Jej i Jego. Spojrzenie na dzisiejszy świat i nas samych z przymrużeniem oka, dużą dawką humoru, ale i gorzką refleksją. To studium władzy i odpowiedzialności obywatelskiej, ale i nas samych, zarówno jako jednostek, jak i jako społeczeństwa. Czy jesteśmy gotowi wyjść z piaskownicy? Co czeka na nas poza nią?

Szczegóły

Mężczyźni o miłości

Koncert

"Mężczyźni o miłości" - jak sam tytuł wskazuje, panowie zaśpiewają o tym, co bliskie sercu każdego człowieka. Wybraliśmy polskie utwory z lat 60-90, aby zabrać widza do czasów, które przeminęły, ale pozostaną w naszych sercach. Aktorom Teatru Bakałarz towarzyszyć będą aktorki oraz zespół muzyczny. Wspólnie wykonają wybrane piosenki Czerwonych Gitar, Ireny Santor, Maryli Rodowicz, Kabaretu Starszych Panów i wielu innych.

Premiera: 13 listopada 2021 r.

Szczegóły

Ecce Homo

Dramat

Czy można rządzić, nie krzywdząc innych?
„Oto Człowiek!” – powiedział Piłat – sędzia. Powiedział to z szacunkiem i litością. W spektaklu „Ecce Homo”, Teatr Bakałarz zachowuje słowa, ale odwraca intencję, poddając w wątpliwość, czy dzisiejszy człowiek zasługuje na szacunek a nawet na litość. Sędzią jest tutaj Mefistofeles, wyjęty z „Faustusa…”, Christophera Marlowea, posługujący się słowami trzech Wiedźm z szekspirowskiego „Makbeta”. Znaczenie Trójcy Świętej także zostaje tutaj odwrócone: sędzia nie jest bowiem ani litościwy, ani pełen współczucia; nie daje drugiej szansy, ale jest sprawiedliwy. Makbet trafia do piekła i to jego oczami poznajemy kolejne kręgi miejsca do którego trafiły wszystkie ważniejsze czarne charaktery z dramatów Szekspira: Klaudiusz, Brutus oraz córki Króla Leara. Zarówno aktorzy, jak i widzowie znajdują się w miejscu do którego trafił każdy człowiek, który skrzywdził drugiego dla władzy. Czy widząc niekończące się cierpienie potępionych dusz, Makbet wybierze inaczej? Czy cofnie rękę przed wbiciem sztyletu w królewską pierś?

Szczegóły

Sarenki

Komedia

Piotr to dyrygent, który w wypadku samochodowym stracił dwie powieki i dostał drewniane protezy. Kiedy płacze, bardziej skrzypi niż klapie.
Patryk to grzybiarz, który w wieku 10 lat urósł w ciągu jednej nocy o 88 centymetrów, dlatego ma paniczny lęk wysokości.
Karol to Karol - płacze podczas orgazmu.
Do tych trzech życiowych nieudaczników przyjdą pewnego wieczoru 3 sarny aby spełnić po jednym życzeniu każdego z panów. Autorem tej pełnej absurdu czeskiej komedii jest Tomas Svoboda, którego spektakle charakteryzuje czeski absurd.

Szczegóły

Nienawiść

Dramat

Jest to właściwie jedna scena – jedna z niewielu nie-komediowych scen z „Kupca Weneckiego”, Williama Szekspira. Spektakl to rozprawa sądowa w której rzecz toczy się o „funt mięsa”, czyli życie człowieka. Jeżeli nie wydarzy się cud, w biały dzień, w majestacie prawa zostanie zamordowany człowiek a mord ten zatwierdzony będzie prawomocnym wyrokiem. Pragniemy pokazać błędne koło nienawiści, z którego póki co nie ma ucieczki, pragniemy przestrzec przed tym, jak blisko wyginięcia jest ludzki gatunek, jeżeli ktoś nie krzyknie „dosyć!”. Pragniemy zadać pytanie, czy w naszym świecie jest miejsce na miłość? Odpowiedzi udzielisz Ty – drogi widzu. Spektakl nagrodzony na 22. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku Nagrodą Jury oraz Nagrodą Publiczności.

Szczegóły

Zemsta Aleksandra Fredry

Komedia

Aleksander Fredro po raz kolejny zagościł w repertuarze Teatru Bakałarz. Tym razem przenieśliśmy na scenę jego opus magnum. Zrobiliśmy to po to, aby udowodnić aktualność tej wspaniałej komedii. Tutaj rodzi się pytanie: czy „Zemsta” wciąż pozostaje komedią? Czy jest nią dzisiaj, kiedy nienawiść międzyludzka jest silniejsza, niż kiedykolwiek wcześniej? Czy gniew i hipokryzja, ponieważ takie postawy reprezentują Cześnik oraz Rejent, to w XXI wieku takie atrybuty osobowości, które należy prześmiewać? Postanowiliśmy je zatem uwypuklić i zamieniając kolejność scen, dokonując cięć w tekście (ale nie dopisując ani słowa do oryginału!), zmienić intencje niektórych postaci i ogólne relacje międzyludzkie. Czy jesteśmy w stanie wyobrazić sobie „Zemstę” Aleksandra Fredry, na której prawie wcale się nie śmiejemy? A jeżeli tak – to tylko sami z siebie? Aleksander Fredro nie był fanem ludzkiego gatunku. „Brał na warsztat” nasze najgorsze przywary i ukazywał je w krzywym zwierciadle, chociaż im dłużej przebywał wśród ludzi – tym mniej było mu do śmiechu. Dlatego też nie obrażamy Pana Hrabiego, a wręcz oddajemy mu głos bardziej, niż którykolwiek teatr w swoich wcześniejszych interpretacjach. Właśnie dlatego zapraszamy Cię, przyjdź zobaczyć „Zemstę Aleksandra Fredry”.

Szczegóły

Pijacy

Komedia

„Pijacy” to nie tyle spektakl co widowisko artystyczne, wydarzenie, w którym widz uczestniczy na równi z aktorami. Mimo osiemnastowiecznego pochodzenia tekst Franciszka Bohomolca nie stracił na aktualności i każdy jego aspekt dotyczy współczesnego widza.

Pomijając moralizatorski ton, przedstawiamy prostą historię przepełnioną humorem, śpiewem, tańcem i swawolami. Fabuła jest jednak jedynie szkieletem, na którym różnorodnymi środkami budujemy z widzami szczególną relację, która sprawia, że tzw. „czwarta ściana” zupełnie zanika, a wspólne spotkanie zamienia się w wielką biesiadę.

Szczegóły