Jakub Pruski - zdjęcie

Jakub Pruski

8,8 / 10

15 oddanych głosów

Student Akademii Teatralnej w Warszawie.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Dzień Świra

Tragikomedia

Wiosną 2021 roku warszawski Uniwersytet SWPS ogłosił raport, którego celem było wybranie „najlepszego polskiego filmu wszechczasów”. Wynik badania opinii publicznej być może wielu zaskoczył, ale z pewnością ucieszył nawet tych, którzy akurat na ten film nie głosowali. Bo wygrał „Dzień świra” Marka Koterskiego z 2002 roku, film praktycznie bez wrogów, co już niezwykłe wśród polskiego ludu, za to z całą polską inteligencją po swojej stronie. A nawet jeśli ktoś się nie uważał za inteligenta, i tak mógł się bez trudu utożsamić z postacią głównego bohatera, niejakiego Adasia Miauczyńskiego, poniewieranego przez tak zwaną otaczającą rzeczywistość.

„Dzień świra” powstał według słynnej maksymy, że nic tak nie cieszy, jak cudze nieszczęście. Jest więc prześmieszną komedią, w której nie do śmiechu tylko samemu Miauczyńskiemu.

„Dzień świra”, niegdyś napisany jako dramat dla teatru, miał już kilka premier scenicznych, raz nawet wystawiono go w formie musicalu. W naszym teatrze kolejnej realizacji podjął się znany reżyser młodośredniego pokolenia, Piotr Ratajczak. W tekstowym oryginale – oprócz głównego bohatera – występuje mnóstwo postaci towarzyszących; w reżyserskiej koncepcji Ratajczaka „wszyscy jesteśmy Adasiami M.” Jak to będzie wyglądało na scenie – do sprawdzenia w Ateneum od czerwca 2020.

Kultową postać Adasia Miauczyńskiego zagra Adam Cywka.

Szczegóły

W płomieniach

Dramat

W PŁOMIENIACH jest opowieścią o tłumionym gniewie i rodzącej się obsesji. Troje młodych ludzi stara się odnaleźć swoje miejsce w świecie, w którym nie ma perspektyw na wyjście z zaklętego kręgu wykluczenia i uprzywilejowania.

Pewnego dnia do Janka, mieszkańca podwarszawskiej wsi, przybywa jego dawno niewidziana koleżanka ze szkoły – Hania. Przyprowadza ze sobą Bena, tajemniczego, bogatego chłopaka, który nie wiadomo, co robi i dlaczego się nią interesuje. To niespodziewane spotkanie staje się iskrą, która rozpala w bohaterach płomień.

W PŁOMIENIACH opowiada także o samotności i niemożności uwolnienia się z ram wyznaczonych przez społeczeństwo. Czy jedyną szansą na wywikłanie się z opresyjnego systemu jest zniknięcie? Gdzie jest granica między prawdą a kłamstwem, realnością a fikcją? Czy jeśli raz zapłonie w nas ogień, to nas doszczętnie spali?

Szczegóły

Szklarnia

Dramat

Jordan Tannahill, młody kanadyjski dramatopisarz, reżyser i aktywista społeczny , stworzył „Szklarnię” współpracując z grupą nastolatków z przedmieść Toronto. Zdarzenia, o których opowiadają bohaterowie sztuki mogłyby mieć miejsce i na przedmieściach Warszawy.

W opuszczonej, zdewastowanej szklarni młodzi ludzie szukają ucieczki od świata dorosłych. Niegdyś miejsce hodowli najpiękniejszych w okolicy róż, teraz staje się świadkiem dojrzewania nastolatków, ich nocnych imprez z dragami i alkoholem, doświadczeń seksualnych i testowania granic własnej wrażliwości. Szklarnia skrywa też tajemnicę przemocy. Odpowiedzialność za nią spada na wszystkich bohaterów.

Kanadyjska opowieść jest zbiorowym portretem młodych ludzi, którzy zagubieni w świecie oszalałego konsumpcjonizmu, zmagając się z własnymi lękami, tęsknotami i poczuciem winy, muszą dorosnąć do odpowiedzialności za wyrządzoną krzywdę.

Szczegóły

Fedra

Tragedia

Od 29 września 2021 r. na spektakle będą wpuszczane tylko osoby z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego. Więcej informacji na stronie http://tcn.at.edu.pl/bilety/

Fedra J. Racinea to rodzinna tragedia oparta na greckim micie, który stał się kanwą dramatu Eurypidesa. Niech nas jednak nie zmylą starożytne korzenie tej historii. Dzięki nowoczesnemu tłumaczeniu A. Libery, współczesnej scenografii i kostiumom, historia greckiej księżniczki i jej grzesznej miłości staje się na nowo przejmująca i bardzo nam bliska. Wszystkich nas, bowiem może dosięgnąć nieubłagany los, który nigdy nie daje się oszukać, a który w nieuświadomiony sposób jest wynikiem naszej natury, emocji, namiętności. Przejmująca oprawa muzyczna dopełnia na wskroś współczesnego wyrazu przedstawienia. Aktorzy, tegoroczni absolwenci AT, w zaskakujący sposób interpretują postaci dramatu dając im swoją żarliwość i, rzadką umiejętność prowadzenia wiersza, który dla słuchacza staje się prostym i eleganckim zarazem. Widz będzie zaskoczony, że coś, co w jego wyobraźni jest odległą historią, zagmatwanym mitem, może być tak lekko i przejmująco opowiedziane.

Szczegóły

Masara

Dramat

Masara to dynamiczna, pełna formalnych zabiegów i psychologicznej prawdy opowieść o losach trojga szkolnych kolegów. O szansach, ograniczeniach i wyzwaniach, z jakimi stykamy się na progu dorosłości. O decyzjach, które z pozoru podejmujemy sami, a tak naprawdę są zdeterminowane naszą osobowością, punktem istnienia w świecie rówieśniczym i może po prostu… losem. Wykluczenie, samotność, potrzeba akceptacji to nieodłączne problemy młodości. A pod tym wszystkim drzemie głód miłości. Odwieczny jak świat. Masara to brawurowo opowiedziana historia, która tkwi w każdym z nas. Proste środki inscenizacyjne i głęboka warstwa emocjonalna wzajemnie się w tym przedstawieniu uzupełniają i sprawiają, że widz nie odrywa się od akcji ani na moment.

_____________________________________________________________________

Zarządzenie Rektora Akademii Teatralnej dotyczące kwestii wpuszczania na spektakle tylko osób z certyfikatem szczepień przeciw COVID-19 lub posiadające aktualny wynik testu RT-PCR, czy też antygenowego.

https://tcn.at.edu.pl/bilety/

Szczegóły