Jakub Gąsowski - zdjęcie

Jakub Gąsowski

8,5 / 10

308 oddanych głosów

Wiek: 27 lat

Początkujący i obiecujący młody aktor. Student Akademii Teatralnej w Warszawie. Wystąpił w „Ale się kręci!” oraz w „Pecunia Non Olet?” w Teatrze Syrena.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Brzechwa 2020

Dla dzieci

“Brzechwa 2020” to spektakl edukacyjny dla dzieci i młodzieży, oparty na twórczości Jana Brzechwy, w reżyserii Olafa Lubaszenki. Znana i lubiana klasyka polskiej literatury dziecięcej, została osadzona przez reżysera w kontekście obecnych czasów, współczesnej szkoły i aktualnych problemów z jakimi borykają się codziennie uczniowie oraz ich opiekunowie. Płynące tym samym ze sceny treści edukacyjne są bardzo uniwersalne, łatwe w odbiorze i atrakcyjne dla najmłodszych.

W capitalnej Szkole – “The Capitol School of Warsaw” odbywa się pierwsza stacjonarna lekcja po długiej przerwie spowodowanej pandemią. Zarówno uczniowie, jak i nauczyciele cieszą się, że mogą spotkać się ponownie “na żywo”. Lekcje odbywające się przez internet to przecież zupełnie nie to samo! Tym bardziej, że już wkrótce ma odbyć się długo oczekiwana uroczystość nadania szkole imienia Jana Brzechwy. Uczniowie w trakcie pandemii, w swoich domach pracowali nad przygotowaniem programu artystycznego, który z tej okazji ma zostać zaprezentowany na szkolnym apelu. Widzowie towarzyszą bohaterom w ferworze ostatnich przygotować do tej uroczystości, poznając tym samym bliżej ich cechy charakteru oraz wzajemne relacje.

Czy ktoś okaże się “Leniem” albo “Skarżypytą”?
Jakie zwierzęta można spotkać w “ZOO?”
Jaki jest sprawdzony sposób na zdrowie i odporność?
Czy media społecznościowe mogą nam w czymś pomóc? Czy internet jest prawdziwą skarbnicą wiedzy?

Odpowiedzi między innymi na te pytania znajdziecie odwiedzając Tatr Capitol!
Zapraszamy na pełen humoru, nieco zwariowany spektakl “Brzechwa 2020” o przyjaźni, zwierzętach, zdrowiu, higienie i przywarach ludzkiego charakteru :) Serdecznie zapraszamy!

__________________________________________________________________________________________


Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego
i Sportu, pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

__________________________________________________________________________________________

Spektakl jest rekomendowany dla dzieci i młodzieży w wieku 6 -12 lat.

Szczegóły

Akt równoległy

Komedia

Perfekcyjny pomysł na spędzenie pikantnego weekendu bez małżeńskiej rutyny. Mały hotelik na peryferiach, do którego nie trafi z pewnością nikt znajomy. Przytulny pokoik, zmrożony szampan, rozpaleni namiętnością młodzi kochankowie… A jednak cały misterny plan niespodziewanie zaczyna się sypać mimo rozpaczliwych wysiłków ekscentrycznego recepcjonisty. Jak zakończy się ta hotelowa historia?

Komu pierwszemu zabraknie pomysłów na „słodkie kłamstewka”? Przekonajcie się Państwo sami!

Szczegóły

SINATRA 100 +

Muzyczny

Zapraszamy Państwa w muzyczną podróż śladami jednej z najbarwniejszych postaci światowej estrady. Artysty – legendy, wielokrotnego zdobywcy Oscarów, Złotych Globów i Grammys, wszechstronnego, obdarzonego magicznym głosem i charyzmatyczną osobowością. Pierwszego wykonawcy takich hitów jak Strangers In The Night, Can't Take My Eyes Of You, New York, New York, I've Got You Under My Skin czy My Way.

Zapraszamy na wyjątkową, muzyczną opowieść o życiu jednego z najbardziej wpływowych muzyków w historii, zapraszamy do podróży przez Amerykę złotej ery Hollywoodu, którego niekwestionowanym królem był on, Frank Sinatra.

SINATRA 100 + to pełne niezwykłej energii wydarzenie wokalno-wizualne, łączące koncert, spektakl oraz widowisko estradowe, opowiadające barwną historię życia Franka Sinatry. Siedmioro wybitnie uzdolnionych młodych aktorów w towarzystwie porywającego Chopin University Big Band (pod batutą Piotra Kostrzewy) zabierze publiczność w dwugodzinną podróż przez życie i twórczość jednej z największych ikon muzyki popularnej XX wieku.

Z Dumą przedstawiamy Państwu niezwykły koncert z elementami spektaklu, bądź niezwykły spektakl z elementami koncertu, czyli Sinatra 100+.

Gwarantujemy wieczór pełen tańca, muzyki i niewiarygodnych historii: damsko-męskich, barowych, a nawet mafijnych. Utwory przygotowane zostały w oryginalnych aranżacjach. Część piosenki (Girl from Ipanema, Something Stupid czy Luck be a lady) prezentowana będzie w tłumaczeniu Marcina Sosnowskiego, jednak największe, legendarne przeboje jak Fly Me To The Moon czy I’ve Got You Under My Skin zostaną wykonane w oryginale.

Jesteśmy przekonani, że Sinatra 100+ przyciągnie wielopokoleniową widownię przeżywającą wspólnie radość obcowania z ponadczasową twórczością genialnego Artysty.

Szczegóły

Płatonow

Dramat

Bohaterowie dramatu Czechowa czują przeszłość na swoich barkach. To obciążenie, z którym zmagają się w codziennym życiu i przeciwko któremu chcą się buntować. Nie potrafią tkwić w poczuciu samozadowolenia, które cechowało pokolenie ich rodziców. Pragną tworzyć świat, który będzie lepszy, bardziej sprawiedliwy, ale ponieważ nie posiadają do tego narzędzi, kapitulacja jest tylko kwestią czasu. Są jak dzieci, które otrzymały w spadku marne i nieużyteczne dzieło życia ich ojców i muszą się z tym zmierzyć.

„Nie lubię tej rosyjskiej świni. Miałem to nieszczęście być przy jego zgonie… Śmierć była niedobra, nieludzka… Irytował się, klął, płakał, rechotał. Z oczu lał się szampan, który kiedyś pił on i jego pochlebcy na koszt tych, którzy chodzili w łachmanach i jedli plewy…
Wypomniałem mu zatłuczonych na śmierć, upokorzonych, zgwałconych, przypomniałem kampanię sewastopolską, podczas której razem z innymi patriotami bezwstydnie rabował swoją ojczyznę… A on spojrzał na mnie z takim zdziwieniem! Widzi pan, on umierał ze świadomością, że równy był z niego chłop! Być zajadłą szują i jednocześnie nie chcieć zdawać sobie z tego sprawy – to straszna cecha rosyjskiej szui!
Smutek mnie dławi, potworna rozpacz, na wieki wieków zapamiętam tę rozpacz! Zachorowałem przez tę rozpacz, posiwiałem… O tutaj na skroni, ta siwizna… Znamienna siwizna! Często widuję ją u rówieśników!.. "
Michaił Płatonow o ojcu
PŁATONOW, Akt I, A. Czechow, tłum. A. Lubomira Piotrowska

Szczegóły

Wieczór Trzech Króli albo co chcecie

Komedia

"Wprawdzie jedna płeć jest od drugiej różna, lecz mieszają się ze sobą. W każdej ludzkiej istocie zachodzi chwiejność między jedną płcią a drugą i często tylko strój pozwala zachować pozór męski bądź niewieści, a pod spodem kryje się coś wręcz przeciwnego niż na wierzchu."
- Virginia Woolf „Orlando”

Czym jest Iliria w „Wieczorze Trzech Króli” w reżyserii Artura Tyszkiewicza?
Kraina z komedii Sheakspeare’a staje się tutaj sanatorium, w którym męskość i jej rola podlegają weryfikacji. Tym razem to kobiety przejmują ich role - mężczyźni w sztuce są bowiem nieporadni, zagubieni i już dawno stracili wiarę, że może być lepiej.
Spektakl zadaje pytania o ludzką tożsamość i płynność granic między tym, co kobiece a tym, co męskie. Tutaj tematem staje się dwoistość ludzkiej natury oraz próba wyobrażenia sobie, jak wyglądałby świat pozbawiony sztywnych ram przypisanych każdej z płci. Główna bohaterka, Viola, służy w męskim przebraniu na dworze księcia Orsino - wszystko po to, by móc odnaleźć swojego brata. Tym samym trafia w wir sekretnych spotkań, zabawnych pomyłek oraz miłosnych intryg, które nadają całej opowieści pozornie lekki wydźwięk. Z drugiej strony, pod warstwą błazenady i przebieranek, kryje się historia o nieodwzajemnionych uczuciach, niespełnionych miłościach i problemach związanych z tożsamością płciową. Towarzysząc barwnie zarysowanym postaciom w ich wątpliwościach, również i my poddajemy się refleksji nad tym, kim właściwie jesteśmy i co o tym stanowi.

Szczegóły

Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o wojnie trojańskiej

Dramat

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziału Aktorskiego kierunku aktorstwo.

Spektakl KAŻDY MUSI KIEDYŚ UMRZEĆ PORCELANKO, CZYLI RZECZ O WOJNIE TROJAŃSKIEJ inspirowany TROILUSEM I KRESSYDĄ Williama Shakespeara, rozpościera się pomiędzy upadającym mitem a kryzysem cywilizacji, przechodząc przez pytanie: czy Bogini Fortunie wypada chodzić w płetwach? To spektakl śmieszny albo zupełnie nieśmieszny – wszystko zależy od tego z czego się śmiejemy…

Scena I

Widzowie-turyści wprowadzani są przez FORTUNĘ w sam środek konfliktu Greków i Trojan. Muszą się opowiedzieć po którejś ze stron, bo tu nikt neutralnym pozostać nie może. Będą więc losować: jeśli wyciągną czerwoną kartkę siedzieć/stać będą po stronie Trojan, jeśli niebieską – po stronie Greków. Dwie strony dzieli pas ziemi, gdzie powinien stać mur… ale nie stoi. Zamiast niego pomiędzy zwaśnionymi narodami rozpięta jest czerwona taśma. Wokół walają się resztki dawnej działalności heroicznej i trochę śmieci.

Po lewej – Trojańskiej stronie sceny siedzą Trojanie. Mają silne poczucie, że są u siebie ale i tak są spakowani. Na wszelki wypadek. Przedmioty domowego użytku (mikser, pralka, zwłoki dziadka) mieszają się z wielką stertą krzeseł, gazetami, sznurami z praniem, zabawkami, którymi kiedyś bawiły się dzieci, oraz ostatnim działającym telewizorem.

Po prawej – Greckiej stronie, najeźdźcy przywieźli wszystko, co im wpadło w ręce: mają tu walizki, plecaki, namioty, komplety sztućców, skarby kultury i pamiątki z podróży. Wszystko to oclone i zapakowane, bo nigdy nie wiadomo, co może się przydać.

Widzowie zajmują wylosowane miejsca, witani przez obleganych i oblegających. Mogą też zakupić przekąski i foldery w sklepiku PEZYFAE.

Jest trochę jak w Turcji.

Didaskalia otwierające scenariusz KAŻDY MUSI KIEDYŚ UMRZEĆ PORCELANKO, CZYLI RZECZ O WOJNIE TROJAŃSKIEJ autorstwa Agaty Dudy-Gracz.


Spektakl dla widzów pełnoletnich.

Szczegóły