Izabela Gwizdak - zdjęcie

Izabela Gwizdak

8,3 / 10

37 oddanych głosów

Data urodzenia:
24-03-1984 (35 lat)

Absolwentka Akademii Teatralnej w Warszawie. Debiutowała rolą Filipki w przedstawieniu „Tartuffe” Moliera w Teatrze Narodowym w Warszawie. Współpracowała m.in. z Teatrem Powszechnym im. Z. Hübnera w Warszawie oraz Teatrem im. W. Bogusławskiego w Kaliszu. Występuje na deskach warszawskich teatrów: Narodowego i Bajka. Od 2008 roku związana ze Studiem Teatralnym Koło. Laureatka nagród: za Najlepszy Debiut za rolę Niny Zarjecznej w przedstawieniu „Mewa” A. Czechowa na 47. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych, II Nagrody aktorskiej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na 26. Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za role w przedstawieniach „Nosorożce czyli studium przedmiotu” oraz „Oni”, a także Nagrody im. Jana Świderskiego przyznawanej przez Związek Artystów Scen Polskich za rolę Mai w „Ukryj mnie” w gałęziach drzew Studia Teatralnego Koło.
Spektakle z udziałem tego aktora:

Stalker. Interpretacja

Tragikomedia

Życie to mozolne przewijanie akcji do przodu, z okazjonalną pauzą, kiedy odetną ci internet. – przysłowie z XXI wieku

"Stalker. Interpretacja” to przeskok o kilkadziesiąt sezonów do przodu. W nie tak bliskiej przyszłości trupa aktorska przygotowuje spektakl inspirowany filmem Andrieja Tarkowskiego. W postpłciowym świecie odtworzenie damsko-męskich podziałów przychodzi wszystkim z trudem, idea teatru na żywo wydaje się anachroniczna, a na bieg wydarzeń mają wpływ siły znajdujące się poza sceną. Czy leci z nami pilot (od telewizora)? I kto wciska tutaj w ogóle przycisk odtwarzania? Reżyser, aktorzy czy widz, który przyzwyczaił się, że może wybierać z niemal nieograniczonej masy treści? „Stalker. Interpretacja” to jednoodcinkowy serial sceniczny, który można oglądać na dowolnym urządzeniu, ale najlepiej smakuje w sali Teatru Ochoty – jako streaming live niezapośredniczony przez ekrany. Showrunner Antoni Ferency przygląda się praktykom teatralnym i odbiorczym w epoce rozrywki na żądanie. Czy stalker telewizyjny różni się od podglądacza siedzącego w cieniu widowni? Fetysz interaktywności, symulowany przez serwisy VOD, jest w teatrze czymś naturalnym i nieuniknionym. Przygotujcie się na próbę do spektaklu, która – jeśli tylko tego chcecie – może szybko wymknąć się spod kontroli.

Spektakl dla widzów od 13 roku życia.

Szczegóły

Tartuffe albo Szalbierz

Komedia

Krewka satyra i bezczelność języka; aktorski kunszt i wysmakowana scenografia. Świeże spojrzenie na arcydzieło w nowym przekładzie Jerzego Radziwiłowicza.

Gorzka komedia Molière’a tak poruszyła współczesnych, zwłaszcza dewotów, że Ludwik XIV na pięć lat zabronił jej grania. Jacques Lassalle przywołuje obraz XVII-wiecznej Francji. Przytłumione światło pada na szacowne wnętrza i wykwintne stroje z epoki. Ale najważniejsi są aktorzy – prowokują na widowni śmiech, który obnaża hipokryzję, odsłania manipulacje i okrucieństwo. Okazuje się, że historia wytrawnego łgarza i demonicznego obłudnika jest wciąż aktualna.

Szczegóły