Izabela Dąbrowska - zdjęcie

Izabela Dąbrowska

8,8 / 10

257 oddanych głosów

Data urodzenia:
22-08-1966 (53 lat)

Aktorka. Absolwentka Wydziału Sztuki Lalkarstwa w Białymstoku. Związana była z Teatrem „Lalka” w Warszawie, a także z gdańskim Teatrem Lalki i Aktora „Miniatura”, w którym zagrała Ziarenko w „Turlajgroszku” P. Tomaszuka i T. Słobodzianka oraz tytułową rolę w „Czerwonym kapturku” J. Brzechwy. Grała na deskach stołecznych teatrów: Teatru Dramatycznego im. G. Holoubka, Teatru Na Woli im. T. Łomnickiego (mi.in. Hestia w „Wyzwoleniu” St. Wyspiańskiego), Teatru Montownia. Współpracuje z warszawskim Laboratorium Dramatu, gdzie na scenie Przodownik zagrała m.in. Fifi w „Malambo” T. Słobodzianka oraz Córkę Ślusarza w „Przylgnięciu” P. Rowickiego. Jej ważniejsze role w Teatrze Telewizji to Tamara w „Proroku Ilji” i Ola w „Carze Mikołaju” T. Słobodzianka, Irena Prawdziwa w „Pielgrzymie” oraz Kobieta pod figurą w „Łucji i jej dzieciach” M. Pruchniewskiego; występowała także w spektaklach w reżyserii I. Cywińskiej (m.in. Matka w „W poszukiwaniu zgubionego buta” W. Myśliwskiego i Helena w „...aż chce się żyć” A. Adamowicz-Kędzierskiej). Ma na swoim koncie liczne role filmowe (m.in. we „Wszystko będzie dobrze” T. Wiszniewskiego) i telewizyjne (np. w „Bożej podszewce” I. Cywińskiej). Za Fifi w „Malambo” T. Słobodzianka otrzymała wyróżnienie na XIII Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Za rolę Zochy w „Naszej klasie” T. Słobodzianka została wyróżniona na 51. Kaliskich Spotkaniach Teatralnych - Festiwalu Sztuki Aktorskiej.
Spektakle z udziałem tego aktora:

8 kobiet

Dramat

Odcięty od świata dom na pustkowiu. Osiem kobiet – matka, żona, szwagierka, siostra, dwie córki, dwie pokojówki – podejrzanych jest o zabójstwo pana domu. Każda ma motyw, by zabić, każda ma alibi. Kobiety, próbując rozwiązać zagadkę tajemniczej śmierci, zaczynają prowadzić pełną zaskakujących zwrotów akcji, błyskotliwych ripost i kąśliwych uwag grę. Jakie emocje wyzwoli śmierć pana domu? Jakie sekrety zdemaskuje? 8 kobiet to spektakl, który łączy elementy powieści kryminalnej w stylu Agaty Christie, z komedią, melodramatem i musicalem. Jest także, a może przede wszystkim, opowieścią o różnych typach, wymiarach i tajemnicach kobiecości. Osiem kobiet i osiem wspaniałych aktorek na scenie.

Szczegóły

Prapremiera dreszczowca

Komedia

Prapremiera dreszczowca to adaptacja sztuki, która w Londynie święci tryumfy jako The Play That Goes Wrong.

Zabawna opowieść o amatorskim teatrze, o tym, że wszystko, co złe, może zdarzyć się właśnie w dniu premiery... Komedia o aktorach i ich pracy, o kulisach teatru, o mechanizmach i kłopotach tworzenia iluzji. Wykładowcy i studenci pewnej uczelni prowadzą grupę teatralną i zamierzają wystawić napisaną w latach 20. XX w. sztukę o tajemniczym morderstwie. Zbliżają się do premiery, ale wszystko idzie nie tak, jak powinno. Nieszczęśliwe wypadki, które tylko teoretycznie mogłyby mieć miejsce, zdarzają się wszystkie, jeden po drugim. Pech, brak profesjonalizmu, lekkomyślność obsługi i trema aktorów, doprowadzają do istnego pandemonium, widzowie zaś raz po raz doprowadzani są do płaczu ze śmiechu… Czy aktorzy i widzowie dotrwają do ukłonów?

Prapremiera dreszczowca napisana została przez zawodowych aktorów. Grana jest z powodzeniem na West Endzie, została też znakomicie przyjęty na festiwalu w Edynburgu. W prestiżowym konkursie „What’s On Stage 2014” otrzymała przyznawany przez publiczność tytuł „najlepszej nowej komedii”. Zapraszamy na polską prapremierę!

Szczegóły

Historia Jakuba

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, w którym trzeba jasno określić swoje pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać swoją inność i obcość, a próby scalenia swojej osobności w spójną całość raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i tocząca się wartko niemalże burleskowa akcja.

Spektakl reżyseruje Ondrej Spišak, współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem od ponad piętnastu lat - ich realizacje „Naszej klasy”, „Malambo” „Merlina. Innej historii” „Proroka Ilji”, „Młodego Stalina” i „Niedźwiedzia Wojtka” zdobyły wiele nagród i cieszyły się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.

Spektakl dla Widzów od 15 roku życia.

Szczegóły

Lekcje stepowania

Komedia

Bohaterami spektaklu są uczestnicy kursu stepowania. Każda z postaci uczęszcza na lekcje z innego powodu, przychodzi z własną opowieścią, osobowością i temperamentem. Sztuka Harrisa grana była na wielu europejskich scenach, a w latach 90. powstał film, w którym główną rolę zagrała Liza Minnelli. Przedstawienie łączy komedię z wątkami obyczajowymi i dużą dawką tańca. Krystyna Janda wraca do reżyserii tego spektaklu po 11 latach. W 2005 r. wyreżyserowała „Lekcje stepowania” dla Teatru Powszechnego w Łodzi.

Szczegóły

Ucho Prezesa czyli SCHEDA

Komedia

Prezes chce sprawdzić lojalność swoich współpracowników. Używa do tego przewrotnego fortelu. Rozpoczyna się walka o władzę, która za chwilę stanie się niczyja.

Kandydatów do fotelu Naczelnika Państwa jest wielu. Mimo pozorów pokornej służby Polsce i suwerenowi nie przebierają w środkach.

Twórcy internetowego hitu zdecydowali się na napisanie sztuki teatralnej z gatunku satyrycznej political fiction. Dobrze znani bohaterowie: wszystkowiedzący - mogący - przewidujący Prezes, jego wierny przyboczny Mariusz, oraz odwiedzający ich koledzy partyjni, a także przedstawiciele niezłomnej opozycji zjawią się w "królestwie" Pani Basi, żeby zabrać widzów za niezbyt często odwiedzane kulisy władzy.

W spektaklu wystąpią: Robert Górski, Mikołaj Cieślak, Izabela Dąbrowska, Joanna Żółkowska, Cezary Pazura, Janusz Chabior, Lesław Żurek, Paweł Koślik, Krzysztof Dracz, Tomasz Sapryk, Jerzy Bończak.

Szczegóły

Udając ofiarę

Komedia

Współczesna Rosja. Śmiech przez łzy i do rozpuku a potem przerażenie. Młody Wala, mimo że jest absolwentem uniwersytetu, wybiera dość niespotykaną pracę w policji – udaje ofiary podczas wizji lokalnych. Jednak rekonstrukcje zbrodni nie prowadzą do odnalezienia prawdziwego sprawcy, udowadniają po prostu z góry założoną, najprostszą tezę... Sceny policyjnych rekonstrukcji przeplatają się ze scenami z domu rodzinnego Wali. Pojawia się hamletowski Duch Ojca Wali, który ostrzega go przed swoim bratem próbującym zająć jego miejsce w domu...
Bracia Presniakow stworzyli pełną groteskowego humoru, brawurową diagnozę pełnej absurdów współczesnej Rosji, współczesnego świata, w którym trudno, a często niebezpiecznie, być sobą. A także współczesnych trzydziestolatków wybierających życie bez zobowiązań i głębszych refleksji.

SPEKTAKL DLA WIDZÓW OD 16. ROKU ŻYCIA

Szczegóły

Nasza Klasa

Dramat

Niezwykła historia uczniów z jednej klasy. Razem uczą się, bawią, chuliganią, wchodzą w dorosłość. Marzą, żeby zostać lotnikiem, lekarzem, gwiazdą filmową. Czytają "Trylogię" Sienkiewicza. Chodzą na filmy z Chaplinem. Słuchają jazzu. Dlaczego chłopak, który wyciął serce z papieru i napisał miłosny wiersz, kilka lat później związał koleżance ręce sznurkiem i zagroził, że zastrzeli, jeśli będzie próbowała uciekać? Co się wydarzyło, że narodowość, religia i ideologia okazały się ważniejsze niż przyjaźń? Kiedy w koledze ze szkolnej ławki zobaczono Obcego? Co się stało z tamtą klasą?

Opowieść o dwudziestowiecznej Polsce inspirowana prawdziwymi zdarzeniami. „Nasza klasa" Tadeusza Słobodzianka to pierwszy polski dramat uhonorowany Literacką Nagrodą "Nike”.

"Nasza klasa” to historia o zwykłych. Opowiada o kolegach i koleżankach z jednej klasy i pokazuje, jak bardzo polityka i ideologia mogą zdeterminować ludzkie życie. To też dramat o zjawisku „zła", które przybiera wciąż nowe postaci, i którego eskalacji nikt nie potrafi powstrzymać. "Nasza klasa" pokazuje, jak łatwo jest z koleżeństwa i przyjaźni przejść do nienawiści - jeśli uwierzy się w ideologię, a zapomni o prostych relacjach międzyludzkich będących podstawą funkcjonowania społeczeństwa. /Ondrej Spišák/

Szczegóły

Kabaret na koniec świata

Kabaret

Koniec świata się zbliża. Nieważne jak zacząłeś. Ważne jak skończysz!

Czarny humor, purnonsens, absurdalne skecze, liryczne piosenki, aktorskie improwizacje i błazenada – tego wszystkiego i kilku innych rzeczy spodziewajcie się w Kabarecie na Koniec Świata. Przełamujemy tabu, przekraczamy granice politycznej poprawności, odkrywamy nowe tematy do szyderstwa. Każda odsłona Kabaretu to nowy program i nowi bohaterowie!

"Kabaret na Koniec Świata" to kabaret literacki, w którym występują zawodowi aktorzy. Co miesiąc kabaret pokazuje nowy program skupiony wokół różnych tematów, jak na przykład celebryci, karnawał, depresja, dzieciństwo, uzależnienia, podróże, Dzień matki.

Występują: Zuzanna Grabowska, Olga Sarzyńska, Agata Wątróbska, Izabela Dąbrowska, Anna Markowicz, Waldemar Barwiński, Robert T. Majewski, Wojciech Solarz, Mateusz Rusin, Paweł Koślik, Sebastian Stankiewicz, Maciej Makowski, Michalina Sosna, Magdalena Smalara.

Kabaret występuje co miesiąc na Scenie Przodownik Teatru Dramatycznego m. st. Warszawy.

Szczegóły

Młody Stalin

Dramat

Gangsterska opowieść w rytmie lezginki. Młody rewolucjonista, poeta i niedoszły ksiądz w walce o sprawiedliwość sięga po brutalne metody. Wybuchy bomb, brawurowe ucieczki, podróże z fałszywym paszportem znaczą jego drogę. Kiedy idealista zmienia się w politycznego gracza?

Nowa sztuka Tadeusza Słobodzianka, inspirowana wydarzeniami z życia młodego Stalina, rozgrywa się w ciągu roku w Gruzji, Wiedniu, Krakowie i Londynie, kiedy stara Europa się już skończyła, a nowa jeszcze nie zaczęła. Autor pokazuje zaplecze rewolucji i bohatera, który podporządkowuje sobie rzeczywistość

Szczegóły

Ceremonie zimowe

Tragikomedia

”Ceremonie zimowe” to tragikomiczna opowieść o współczesnej rodzinie, klasy średniej, której codzienną monotonią wstrząsa wiadomość o śmierci blisko spokrewnionej ciotki Alte Bobiczkowej. Na domiar złego informacja ta ”przychodzi” pod drzwi ich domu (w osobie syna zmarłej, Laczka Bobiczka) w przeddzień ślubu i wesela ich jedynej córki Welwecji. Członkowie rodziny chcąc ratować ceremonię zaślubin i kosztowne wesele, postanawiają udawać, że nie ma ich w domu i tym samym nie przyjmować do wiadomości tragicznej nowiny o śmierci krewnej...

Jej syn Laczek nie poddaje się jednak i rozpoczyna istną okupację pod wejściowymi drzwiami ich domu. Ta swoista wojna postu z karnawałem osiągając szczyty absurdu doprowadza bohaterów nad skraj przepaści ich mentalnych Himalajów. Hanoch Levin w swoim niepowtarzalnym stylu „punktuje” bohaterów wydobywając na światło dzienne szereg ich kompleksów uprzedzeń i lęków. Bezlitośnie obnaża ich drobnomieszczańską naturę, małostkowość, skrajną nietolerancję oraz pełną egoizmu i nacechowaną całkowitym brakiem empatii egzystencję.

„Ceremonie zimowe” to opowieść o wiecznym konflikcie między postem i karnawałem, śmiercią i życiem. Co jest ważniejsze: wesele, czy pogrzeb; eros, czy tanatos? Hanoch Levin zjadliwym, prześmiewczym, a monetami wręcz brutalnym językiem opisuje świat małomiasteczkowych rytuałów, kompleksów i ambicji. Zarówno reżyser, jak i Teatr Montownia doskonale odnajdują się w tego typu stylistyce.

Szczegóły

Historia Jakuba - Teatr Dramatyczny

Dramat

Opowieść inspirowana faktami o księdzu i filozofie, który dowiaduje się, że nie jest tym, kim jest. Próbuje odkryć swoją prawdziwą tożsamość, ale we współczesnym świecie, gdzie trzeba jasno określić pochodzenie, wiarę czy narodowość, zaczyna coraz bardziej odczuwać inność i obcość.
Próby scalenia na nowo swojej osobności raz po raz narażają go na nieoczekiwane sytuacje i przygody, które od tragizmu chroni śmiech i wartka, burleskowa akcja. Spektakl wyreżyserował Ondrej Spišák, od ponad piętnastu lat współpracujący z Tadeuszem Słobodziankiem. Ich realizacje „Nasza klasa”, „Malambo”, „Merlin. Inna historia”, „Prorok Ilja”, „Młody Stalin” i „Niedźwiedź Wojtek” zdobyły wiele nagród i cieszą się uznaniem nie tylko polskiej publiczności.
Premiera spektaklu odbyła się w ramach Festiwalu Nowe Epifanie / Gorzkie Żale 2017.

Szczegóły

Rodzina

Komedia

Spektakl – rytuał na odczynienie złych dni kryzysu i przywrócenie świetności demokracji. W ciągu 90 minut realizatorzy postarają się odmienić rzeczywistość i naprostować przyszłość świata, a przynajmniej Polski, a przynajmniej naszych rodzin. Spektakl rozrywkowy i śmieszny. Wręcz kabaret.

Ze wszech miar nowoczesny. Spektakl został przygotowany przez Fundację „HI ART!”, która powstała z inicjatywy dwójki aktorów: Katarzyny Czapli i Piotra Tołoczko. Swoją działalność „HI ART!” rozpoczyna projektem Rodzina, który został dofinansowany w ramach Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej Klasyka Żywa realizowanego z okazji obchodów 250-lecia teatru publicznego w Polsce. Konkurs organizuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

Szczegóły